Olen ihmetellyt sitä, miten rikkaiden ja yritysten etua ajavan Kokoomuksen vaalitulos on yleensä hyvä. Ei niitä rikkaita oikeasti niin paljon ole. Sitten tajusin.
Se on siksi, että monet vähävaraiset ja köyhät jättävät äänestämättä. He eivät suurella todennäköisyydellä äänestäisi rikkaiden asioita ajavaa Kokoomusta, vaan toisia puolueita. Ne toiset puolueet jäävät näiden nukkuvien äänestä paitsi ja Kokoomus hyötyy tästä. Rikkaat kun tajuavat äänestämisen tärkeyden ja he äänestävät kaikki.
Kokoomus nostaa suosioitaan - miksi?
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan tarpeeksi on ihmisiä, jotka pitävät itseään asemaansa nähden hyväosaisina ja eivät osaa asettua mitenkään mm, pitkäaikais työttömän tai pieneläkeläisen asemaan. Heidän mielipide on että ovat vain itse pilanneet elämänsä.
- Anonyymi
...ja eivät myöskään ole missään tekemisissä kyseisten ihmisryhmien kanssa. Vain oman tasoinen seura kelpaa.
- Anonyymi
No ettehän tekään ole kuin omanlaisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Kokoomus on hyvä puolue kaikille joilla ymmärrys riittää näkemään talouskurin edeut tälle maalle. Totta köyhät haluaa aina veroetuja ja erilaisia tukija parantamaan omaa asemaansa.
Eivät halua nähdä, tai kuulla kuinka sellainen kurjistaa valtion taloutta. Sen kuntoon saaminen olisi kaikkien etu. Sipilän hallitus teki hyvää työtä vähentämällä velkaantumista, mutta köyhät huusi kurkku suorana leikkauksista. Nyt köyhiä avustetaan velkarahalla, ei sellainen kauaa voi kestää, kun valtion talous siitä sakkaa, se on Kreikan tie, sen tien päässä onkin sitten samanlainen kuntokuuri, mitä Kreikka sai. Siinä tietää sitten köyhät, mitä on kun ei leikata, vaan lopetetaan kaikki etuudet. Ei tarvitse persujenkaan enää höpistä, kuinka etelän sutkeille rahaa jaetaan, kun ollaan itse saamapuolella, mutta se ei enää ketään lohduta. - Anonyymi
San oisimpa että tänne ei kirjoittele kukaan joiden etuja kokomus ajaa.
Pääomatuloilaan eläbåbien ja yritysjohtajien etuja ajava kokoomus ei aja työläisen ei nappikaupiaan tai pikkupomonkaan asia vaan heikentää verotamalla vihreiden kanssa pienitulisia siis aall e 200 000€ kk tienaavia .
Sitten jakavat yritystukia saastuttaville yrityskaverileen kilvan..
Marinin politiika anta eetuja parhaietn no y maalille alle 20 000€ kk tenaville
- Anonyymi
Suomi on täynnä yrityksiä, siitäkin huolimatta, että tämä mariinin hallitus kaikin keinoin sortaa yritysmaailmaa. Pikkulikat eivät ymmärrä, mistä raha tulee. Minäkin äänestän aina kokoomusta, vaikken ole rikas, vain iso omakotitalo pääkaupungissa ja kolmella maalauspaikkakynnalla kakkos- ja mökkiasuntoja Lappia myöden. Tulotkin nyt oienentyneet 300 000 eiroon vuodessa . En omista yritystä, mutta yritykset ovat antaneet minulle aina työpaikan. Siis kyllä klyhänäkn voi äänestää kokoomusta.
- Anonyymi
Minä äänestän PS, joka on ainoa tolkun ihmisten puolue! 😍
- Anonyymi
Viherkommareiden mielestä rahaa tulee vaan ”jostain” ja lainoja ei tarvii maksaa takas, kuten Arhinmäki sanoi. Eivät varmaan vaadi Italiaakaan sitten maksamaan takas suomalaisten rahoja, vaikka se takaisinmaksu luultavasti kuuluu sopimukseen? Vai mitähän se Marin siellä kävi neuvottelemassa muusta kuin omasta EU-hillotolpastaan
- Anonyymi
Ei kokomukselaiset olisi kyselyssä nousseet ykköseksi ,jos ei vihherkokomukselaiset
oliosi äänestäneet sitä,kameliontteja kun ovat.Siksi vihreiden puolue pieneni
kyselyssä.Kyllä ovat niljakkaita puolueita.HYI. - Anonyymi
Miten paljon esim,pieneläkeläistä 830€/kk pitäisi mielestänne kurittaa lisää? Tuosta pois vuokran omavastuu jne..pakolliset menot. Jonottakaa itse leipäjonossa tai kerätkää pulloja metron kertalippuun. Eikös täällä siksi veroja makseta, että Suomea voisi nimittää "Hyvinvointi yhteiskunnaksi" ?
- Anonyymi
Voisihan esim,Jan Vapaavuori kutsua joskus Mt-kuntoutujia ja vastaavia vähäosaisia mukaan omanlaisilleen tarkoitettuihin tilaisuuksiin :D
- Anonyymi
Kummallinen käsitys avauksessa takana. Ei se, että on fiksu ja käyttäytyy ja äänestää fiksusti, tarvitse välttämättä olla rikas. Kyllä fiksu voi olla muutenkin.
Ei ihmisiä pidä ihan noin yksioikoisesti luokitella. - Anonyymi
Kokkarit jos kuka osaavat hyödyntää ja hakea yrityksilleen kaikki kelatuet, ollaan muka yksityisyrittäjiä.Suurin osa tuloista kertyy yhteisistä vero euroista.Mutta kun ollaan viisaita tämä ei näy missään.Muistakaapa. Sari Sairaanhoitajat :.Mitä lupaili Jyrki Katainen?
- Anonyymi
Yhtä sekoilua ja turhaa paasausta Kokoomuksen touhut. Muka Suomen EU myönteisin puolue,eikä tiedä miten äänestää EU:n päätöksistä. Tämmöistä sekoomusta ei kukaan uskalla äänestää,kun ei ole mitään tietoa mistään linjasta. Pelkkää suun soittoa ja öykkäröintiä samoin kun persuilla. Ei suomea voi näin johtaa.
- Anonyymi
Suomi on myyty veroparatiiseihin ja velkaa myötäjäisiksi 150 miljardia ja uutta velkaa tulee vuodessa 30 miljardia.
Millä rahoilla täällä mässätään?- Anonyymi
Pitäisikin saada Kokoomus hallitus, niin loppuu velalla mässäily, kokkarit on ainoa taloustarkka puolue Suomessa. Valtion menoja kuristetaan heti minimiin, jos Kokoomus hallituksessa, sillä sitä velkaantumista vähennetään.
Paras puolue, kerta kaikkiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikin saada Kokoomus hallitus, niin loppuu velalla mässäily, kokkarit on ainoa taloustarkka puolue Suomessa. Valtion menoja kuristetaan heti minimiin, jos Kokoomus hallituksessa, sillä sitä velkaantumista vähennetään.
Paras puolue, kerta kaikkiaan.PS paras puolue!
- Anonyymi
Kylläpä oli harmitus kun Kokoomus ei ollut hallitusvastuussa koronan levitessä maailmalla. Aina viisaimpana puolueena sehän olisi :lakaissut: koko pandemian hetkessä pois.Viisas mieshän hoiteli lamankin aikoinaan ,hokemalla SYÖKÄÄ SILAKKAA,SYÖKÄÄ SILAKKAA!
- Anonyymi
Vasemmistoliiton kannatus nousee Helsingissä ja koko maassa
Ylen gallupin mukaan. - Anonyymi
Itse jos oikein rehellinen olen, niin kokoomustahan minä äänestän. Rikkaita minä kannatan, en halua olla missään tapauksessä köyhä ja vasemmistolainen, en todellakaan.
Kun Onasikselta kysyttiin aikoinaa, maailman rikkain mies, Kreikkalainen laivanvarustaja, että miten sitä rikkaaksi voi tulla. Onasis vastasi.Täytyy asettua asumaan rikkaiden asuinalueelle, vaikkapa vain ullakolle..............- Anonyymi
Juu, Kokoomus on aina ollut inunkin puolue, jota äänestän. Äänioikeuden sain 70-luvun alussa ja siitä asti aina Kokoomusta on äänestetty.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t643950- 332301
- 402174
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171731Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401572Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251502- 801467
- 1411206
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221153Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901125