Minä laskeskelim tuolla mikä vaikuttaa mihinkin jos joku vaihtaa limjaa puolueen suosituksia vastaan. Niin sanotusti vaihtaa puolta tai äänestää tyhjää.
"Täytyy vielä tehdä laskutoimitus. Jos vähän yli puolet keskustasta jäisi kotiin elpymisvaali päivänä, eli 16 kpl lantapaukkua ei jaksaisi raijata takamustaan tuona päivänä työmaalle, olisi tilanne kutkut ja tava eli kutkuttava. Nuo äänet lisättäisiin Kokoomuksen 35 jotka ei ole sanonut vielä äänestävänsa 'EI' kyseisessä vaaleissa eli tuon verran ääniä jäisi tuosta kokonaisuudesta pois 199-51=148/3=49,333333 ja nyt vastaan äänestäjiä on 49 mikä on 45 4.
Nuo neljä ovat Koulumies, Rydman, Heikkinen ja Hoskonen. Jos äänet menevät tasan niin kuin nyt näyttää jos 16 kepulia jää töistä pois ja sanoo vaikka että en ehtinyt bussiin tai auto simahti tai oli vähän flunssaa niin ratkaiseeko puhemiehen ääni joka ei kylläkään saa äänestää vai heitetäänkö arpaa vai mitä tehdään. Kuka kepusta uskaltaisi vielä loikata vai olisko ruotsalaisissa loikkari ainesta tai itse sdp:ssä. Vihervasemmistöpipertäjissä niitä ei ainakaan ole sillä heille luvatut palkkiovirat painavat vaakakupissa enemmän kuin kansan etu. Kokoomuslaisia tarttis loikata vielä 2 jotta se riittäisi. Se on matematiikkaa."
Yksi uusi kokoomuslainen joka äänestäisi EI, muuttaisi tilannetta näin jos 16 kepua jäisi kotiin. 199-50=149/3=49,6666667 on 1/3 ja se lisättäisiin vastaan äänestäjiin 45 5=50, joka tiettäisi, ellei tuota korotettaisi 49,6666667 viiteenkymmeneen, että äänet olisi tasan.
Varman päälle kokoomuslaisia täytyisi olla 6 jotka äänestäisivät 'ei'. 199-49=150/3=50 joka olisi yhtä vähemmän, sillä nyt vastustajia olisi 51. Tämä tietenkin jos kepulaisia tai joitain muita hallituslaisia jäisi kotiin tai äänestäisivät tyhjää. Heitä täytyisi siis olla 16. Mistä löytää tollanen määrä isänmaallisia Suomen kansanedustajista. Siis yhteensä 16 (38-6)=58 rohkeaa tyhjää äänestäjää tai kotio jääjää. Nämä rohkeat 52 jotka siis vähennetään kokonaisäänistä ja jaetaa kolmella tekee sen että yks kolmas osa on alempi kuin vastustajien määra joka olisi siis 45 6=51 ja 199/52=147/3=49 joten ehkä 15 riittää. 15 (38-6)=47 ja 199-47=152/3=50,6666667 ellei sitä taas sitten koroteta viiteenyhteen (51) jolloin äänet olisiva tasan 51-51
Parenpi sii 16 loikkaia tai sitten jos yksi kokkelipiimä vielä kääntäs kelkkansa isänmaan puolelle niin näitä muita rohkeita jotka uskalta Eu:lle ei kiitos lainasta niin tarttis enää olla vain 15 eli vaikka 3 joka hallituspuolueesta vai onko ryhmäkuri niin valtava että se vie aivot mukanaan, eikä voida ajatella esim tulevia sukupolvia joita ei enää Suomeen synny sillä niin on syntyvyys laskussa ja tänne on tuotava jälkipolvi ulkomailta.PAHLTA NÄYTTÄÄ kun varsinkaan mitään ei jää dukumenttia siitä että tämä laina olisi ainutkertainen. Hallitus on sairastunut johonkin tautiin. Kertokaa te mikä hallitusta vaivaa ja Kokoomusta ellei se tule järkiinsä. Sitä vaan, että EU:lle olisi helpompi selittää miksei elpymispaketti mennyt läpi eduskunnassa kun sieltä oli poissa niin paljon väkeä 15 32=47. Nää puoluekuria uhmaavat sankarit rangaistuksen pelosta huolimatta jäisivät vain kotiin sairaslomalle tai jotain ja EU sais tehdä uuden ehdotuksen minkä täytyisi myös mennä läpi 2/3 enemmistöllä eduskunnassa.
Jos ranskan pankit kaatuu jollei ne saa suomelta 3 miljardia niin on ne aika hataralla pohjalla. Jos EU kaatuu siihen niin on sekin aika hataralla pohjalla. Ryti otti aikoinaan Adolf Hitlerin kanssa tehdyn sopimuksen omiin nimiinsä ja vapautti eduskunnan vastuusta ja sota Saksaa vastaan oli valmis. Alkoi Lapin sota jonka me voitimme. Se oli isänmaallinen teko ja Marin voisi tehdä samoin. Sillä ei ollut silloin eduskunnan luottamusta toimia noin, Siis hallituksella ei ollu valtuutta valtuuttaa Marinia allekirjoittamaan mitään. Sen olisi jo silloin täytynyt saada 2/3 osan hyväksynnän allekirjoittamiseen. Ei tollasia asioita voi tehdä ohittamalla perustuslakivaliokuntaa.
Jos Saksa ja muut nyt ehdottaa uutta lainaa niin vain jos esittävät paperin jossa lukee että tämä on ainut kertainen käytäntö. Tajuaax hallitus rouvat ja herrat mitä se merkitsee. Se ojentaa Eu:n takaisin ruotuun. Ei korona ollut mikään luonnon katastrofi vaan tekemällä tehty huijaus ja sitä Suomen kansalle syötettiin.
persuta rallaa
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aab93bb5-a73d-4363-b5b0-acb54e85a212
Kokoomus purkaa tyhjä äänestys -päätöksensä, enemmistö valmis tukemaan hallitusta
Tänään klo 13:02
Kokoomuksella on uusi kanta äänestykseen koskien EU:n elvytyspakettia. Kokoomuksen ryhmän enemmistö tukee hallituksen elvytyspakettiesitystä.
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen kertoi, että tyhjä äänestys -päätös puretaan. Tämä tarkoittaa, että enemmistö kokoomuksen eduskuntaryhmästä tulee tukemaan hallituksen esitystä EU:n elvytyspaketin läpiviemisestä.
Se tarkoittaa myös sitä, että kansanedustajilla on nyt vapaat kädet äänestyksessä.
Mitään ryhmäpäätöstä kokoomus ei tehnyt. Eduskuntaryhmän enemmistön kannasta tulee irtaantumaan todennäköisesti joitakin kansanedustajia, jotka tulevat äänestämään elvytyspakettia vastaan.
https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/15bde542-8b1f-469b-92cb-25cdea0360d7
Alun perin Suomen arvioitiin saavan elpymisvälineestä takaisin noin 3,2 miljardia euroa. Suomen talouden verrattain hyvä koronankestävyys on kuitenkin pienentänyt saantiosuutta.
Suomen maksuosuus elpymispaketista on edelleen arviolta 6,6 miljardia euroa, josta Suomi saisi tämänhetkisen arvion mukaan takaisin 2,1 miljardia euroa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ab782bfe-512a-4f1f-ac19-10f1645b23f1
Aina 2020-luvulle asti kokoomuksen johto on julistanut puolueensa olevan Suomen EU-myönteisin. Jos tähän tulee nyt fundamentaalinen muutos, suomalainen politiik-ka jakautuu kahtia: kansainvälisyyttä korostavaan liberaaliin ja kansallismieliseen konservatiiviseen blokkiin.
NYT ON TEHTÄVÄ UUDET LASKELMAT. Nyt siis jos kukaan ei äänestä tyhjää ja vain puhemiehen ääni jää pois jostain syystä niin kokonaisäänimäärä on nyt siis 199 ja se
jaettuna kolmella josta kaksi kolmas osaa on se mikä riittää että paketti menisi läpi.
199/3=66,333333 ja ei-ääniä on nyt 45 4 eli perinteiset ja 3 Kokkelia ja 1 kepuli. Eli 17 tai 18 puuttuu. Eikö muidenkin puolueiden tulisi antaa edustajilleen vapaat käet äänestää niin kuin heistä tuntuu. Ei Eurooppa voi kaatua siihen että jos pieni Suomi ei tue tai takaa heidän lainojaan pienellä 6,6 miljardin euron osuudellaan niin koko paska romahtaa. Suomen väkiluku on jonkun suuren kaupungin luokkaa. Ohan meil mehtää ja siitähän me rahhaa suuvvaan, mut ko ne rahat ei tule kansan käyttöön.
Meillä on yli puoli miljoonaa ulosotossa olevaa henkilöä jotka on tuomittu loppu elämäkseen velkavankeuteen. Hallitus on laskenut että vouti saa viedä loput kunhan heille vain jaa joku minimaalinen 500 € kuussa elämiseen maassa missä viina ja rööki on maailman kalleinta. Mitä muuta peeaukinen köyhä tarttee vituksen voittamiseen kun välillä oikein kunnon kännin ja röökiä että hermot pysyy koossa. Tuollaista ei sdp eikä muut pipertäjät tajua vaan heille on tärkeintä että Suomesta tulee hiilineutraali siihen ja siihen päivämäärään mennessä. Olen minä hölmöläisiä nähnyt tai ainakin lukenut lapsena satulirjoista, mutta nämä nyky hölmöläiset vievät voiton.
Myt jostain sieltä eduskunnasta 18 järjen miestä tai naista elpymispaskaa vastaan ja nostmaan sitä käteen jätettävää osuutta mikä voudin jälkeen täytyy jäädä käteen.
Jos hallitus päättäisi että käteen täytyy 600 € nii jokaiselle jäisi 100 € enemmän kuussa "tuhlattavaksi" vähän niin kuin se luvattu vappusatanen jota ei saatu ja sdp vain porskuttaa kun kansa unphti sen. Nyt 500 000 x 100 € = 50 000 000 € kuussa siirtyisi suoraan kulutukseen mikä lisäisi tuotteiden kysyntää markkinoilla. Talous piristyisi. Mutta ei. Mielummin annetaa ilmaiseksi rahaa ulkomaille.- Anonyymi
EU on Suomelle myös turvallisuusratkaisu, kun maallamme ei ole ollut kanttia liittyä läntisen puolustuksen arvoyhteisöön Natoon.
Nato-sanaa ei tietenkään löydy valiokuntien mietinnöistä, mutta kupletin juonen paljastaa esimerkiksi seuraava virke: ”Erityiskohtelun vaatiminen heikentäisi myös Suomen mahdollisuuksia saada tukea tilanteessa, jossa se itse kohtaa isoja taloudellisia tai muita sokkeja.”
Ilmaisu ”muu sokki” tarkoittaa tilannetta, jossa suomalaiset tarvitsisivat muilta EU-mailta solidaarisuutta Venäjän painostaessa Suomea.
Nämä ovat järkisyitä, joihin tukeutuen kokoomuksen puoluejohto voisi halutessaan puolustaa elpymispakettia julkisuudessa ja vaatia puolueen kansanedustajilta ryhmäkurin noudattamista.
Auttoiko talvisotaa ennen Ranska ti Englanti Suomea kun Saksa oli myynyt tai antanut NL:lle vapaat kädet siirtää rajaa pohjoisemmaksi. Elääkö Kokoomus vieläkin tuollaista aikaa että se luulee , että itänaapurimme aikoo hyökätä tänne ja alistaa maamme allensa. Eikö tuollainen
ole jo sairasta. Suomessa on niin paljon sairaita ihmmisiä poliittisesti, että auttaako siihen enää mikään. Laitokseen sulkeminen ehkä. Miksi Kokoomus on niin hyvää pataa Euroopan kanssa kun ensin Saksa ei välitä hölkkäsen pöläystä Suomesta ja Ranska eikä Englanti tullu apuun kun NL hyökkäs Suomeen ja sitten kun Suomi liittoutu Saksan kanssa, tuli Englannista vihollinen joka julisti sodan Suomelle ja Historiassa Ranska ja Englanti oli Oolannin sodassa Suomea vastaan. Nyt Englanti ei ole EU:ssa mutta jopa Napoleon antoi Aleksanteri I:lle luvan hyökätä Suomeen ja ottaa se itselleen. Eikö tollasista paska kavereista olisi hyvä pysytellä erillään ja mitä Italia tai Espanja on tehnyt Suomen hyväksi. Niillehän tulee paskat housuun heti jos Putin vähän ärähtäis. Onhan se kuuluis kirja Italian urotyöt toisessa vai oliko se eka maailman sota. Maailman ohuin kirja kuten se Kekkonen ystävien kertomana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on Suomelle myös turvallisuusratkaisu, kun maallamme ei ole ollut kanttia liittyä läntisen puolustuksen arvoyhteisöön Natoon.
Nato-sanaa ei tietenkään löydy valiokuntien mietinnöistä, mutta kupletin juonen paljastaa esimerkiksi seuraava virke: ”Erityiskohtelun vaatiminen heikentäisi myös Suomen mahdollisuuksia saada tukea tilanteessa, jossa se itse kohtaa isoja taloudellisia tai muita sokkeja.”
Ilmaisu ”muu sokki” tarkoittaa tilannetta, jossa suomalaiset tarvitsisivat muilta EU-mailta solidaarisuutta Venäjän painostaessa Suomea.
Nämä ovat järkisyitä, joihin tukeutuen kokoomuksen puoluejohto voisi halutessaan puolustaa elpymispakettia julkisuudessa ja vaatia puolueen kansanedustajilta ryhmäkurin noudattamista.
Auttoiko talvisotaa ennen Ranska ti Englanti Suomea kun Saksa oli myynyt tai antanut NL:lle vapaat kädet siirtää rajaa pohjoisemmaksi. Elääkö Kokoomus vieläkin tuollaista aikaa että se luulee , että itänaapurimme aikoo hyökätä tänne ja alistaa maamme allensa. Eikö tuollainen
ole jo sairasta. Suomessa on niin paljon sairaita ihmmisiä poliittisesti, että auttaako siihen enää mikään. Laitokseen sulkeminen ehkä. Miksi Kokoomus on niin hyvää pataa Euroopan kanssa kun ensin Saksa ei välitä hölkkäsen pöläystä Suomesta ja Ranska eikä Englanti tullu apuun kun NL hyökkäs Suomeen ja sitten kun Suomi liittoutu Saksan kanssa, tuli Englannista vihollinen joka julisti sodan Suomelle ja Historiassa Ranska ja Englanti oli Oolannin sodassa Suomea vastaan. Nyt Englanti ei ole EU:ssa mutta jopa Napoleon antoi Aleksanteri I:lle luvan hyökätä Suomeen ja ottaa se itselleen. Eikö tollasista paska kavereista olisi hyvä pysytellä erillään ja mitä Italia tai Espanja on tehnyt Suomen hyväksi. Niillehän tulee paskat housuun heti jos Putin vähän ärähtäis. Onhan se kuuluis kirja Italian urotyöt toisessa vai oliko se eka maailman sota. Maailman ohuin kirja kuten se Kekkonen ystävien kertomana.Jos minä lainaan sinulta rahaa 10 € ja saan pelata sillä vaikka pajatsoa ja voitan sieltä tai se paluttaa minulle vain 3€ ja loput se pitää itse niin olenko minä voittanut jotain. Tottakai voitin mutta se mutä hävisin ei lasketa. Onko siis mitään järkeä ottaa lainaa 6,6 miljardia ja saada takaisin vain 2,1 miljardia. Suomen luottotietonsa menettäneiden maksut voudille ei olisi kun murto osa tuosta summasta. Hävittäjät tulevat maksamaan maltaita mutta sowhat Mihin Suonen veron maksajien rahat menevät niin onko siinä mitään järkeä.
SUOMI TEKEE ISON VIRHEEN MUTTA OON NYT KÄNNISSÄ KUN VITUTTAA KUN TE ETTE OTA KANTAA NÄINKIN TÄRKEÄÄN ASIAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä lainaan sinulta rahaa 10 € ja saan pelata sillä vaikka pajatsoa ja voitan sieltä tai se paluttaa minulle vain 3€ ja loput se pitää itse niin olenko minä voittanut jotain. Tottakai voitin mutta se mutä hävisin ei lasketa. Onko siis mitään järkeä ottaa lainaa 6,6 miljardia ja saada takaisin vain 2,1 miljardia. Suomen luottotietonsa menettäneiden maksut voudille ei olisi kun murto osa tuosta summasta. Hävittäjät tulevat maksamaan maltaita mutta sowhat Mihin Suonen veron maksajien rahat menevät niin onko siinä mitään järkeä.
SUOMI TEKEE ISON VIRHEEN MUTTA OON NYT KÄNNISSÄ KUN VITUTTAA KUN TE ETTE OTA KANTAA NÄINKIN TÄRKEÄÄN ASIAN.Mie en ymmärrä, että Suomi ottaa lainaa 6,6 miljardia ja saa siitä vain itselleen 2,1 miljardia
Minä kävin kansakoulussa Ojalan laskuopin läpi ja opin yhteen-, vähennys-, kerto- ja jako-laskut, mutta en minä tällasta oppinut, että jos lainaan sinulta kympin niin saankin vain kolne rahayksikköä omaan käyttöön. SELITTÄKÄÄ NYT HYVÄT KIRJANOPPINEET mitä tämä tarkoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877813Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424698Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414311Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit442516Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.921371Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress391178- 331164
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391130Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1661060Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?621038