Olisinpa saanut elää 30-luvun Saksassa

Anonyymi

Saksa vuosina 1930-1940 olisi ollut unelma paikka asua. Työllisyys nousi huippuunsa, maassa oli vahva johtaja josta lähes kaikki pitivät, ei ollut ongelmia maahanmuutosta, ei islamisteja

Uljaat samanhenkiset ja oloiset ihmiset nauttivat toisistaan. Välillä katseltiin upeita marsseja, joita valtiovalta oli järjestänyt kansan iloksi.

Kristallejakin kilisteltiin sekä päivisin, että öisin.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi ollut hienoa nähdä Berliinin olympialaiset paikan päällä 1936, kaikkien aikojen parhaat kisat.

      • Anonyymi

        V. 1972 poikkesin Berliinin vanhalla olympiastadionilla katsomassa paikkaa, missä suomalaiset niittivät kultaan ja kunniaa. 10.000 metrillä tuli kolmoisvoitto, kaksoisvoitot tulivat 5000 metrillä ja 3000 metrin estejuoksussa.
        Kaikkien kultaa stadionilla voittaneiden nimet olivat suurilla kultaisilla kirjaimilla marmoritaulussa. Kolme oli suomalaista nimeä, Salminen, Höcgert ja Iso-Hollo.


      • Olen harmitellut, kun ei tullut Aulis Reinikalta tuossa Kurikassa eläessään kysyttyä, minkälaista siellä Berliinin kisoissa oli kentällä, muita juteltiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V. 1972 poikkesin Berliinin vanhalla olympiastadionilla katsomassa paikkaa, missä suomalaiset niittivät kultaan ja kunniaa. 10.000 metrillä tuli kolmoisvoitto, kaksoisvoitot tulivat 5000 metrillä ja 3000 metrin estejuoksussa.
        Kaikkien kultaa stadionilla voittaneiden nimet olivat suurilla kultaisilla kirjaimilla marmoritaulussa. Kolme oli suomalaista nimeä, Salminen, Höcgert ja Iso-Hollo.

        Suomalaiset saavuttivat kyseisellä stadionilla yhteensä 10 mitalia. Edellä mainittujen lisäksi mitalit tulivat kuulantyönnössä ja tietysti, keihäänheitossa.
        Suomi oli USA:n jälkeen maailman toiseksi paras maa. Nyt jo yksi mitali kisoista voi jäädä haaveeksi.


    • Anonyymi

      Olisi se ollut juhlaa, ensin hyökätä useisiin valtioihin ja sitten ottaa pommimattoa niskaan ja lopulta iivanan pistimestä keuhkoon.

    • Anonyymi

      Hienoa olisi ollut myös lastata perheitä, lapsia, naisia, vanhuksia ja miehiä härkävaunuihin ja saada hienot lukaalit ja tavarat ihan vain varastamalla pyssy kädessä.

    • Anonyymi

      Olisipa mahtavaa. Minä nauttisin kun tietäisin minua odottavan vastuullinen työ leirin suurten uunien lämmittäjänä. Ehkä arvostettu ja viisas Mestarimme vielä joku kaunis päivä voi toiveeni toteuttaa!

    • Anonyymi

      Suomalaiset musikat olisivat todennäköisesti päätyneet siellä keskitysleirille.

      • Anonyymi

        Olisiko kukaan menettänyt oikeasti mitään,tuskimpa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe