Hyvää Äitienpäivää!

Huomenna on Äitienpäivä. Saanen esittää toivotukseni tällä palstalla, vaikka täällä vakiovierailijoina ei ehkä ole paljonkaan äitejä. Palstalla ahkeroivilla miehillä ei kai kaikilla äiti ole enää elossa, mutta useimmilla varmaan on lastensa äitejä. Joka tapauksessa kaikille tämän toivotukseni suuntaan.

Kaikki äidit ovat miestensä ja lastensa toivotuksien arvoisia. Äitien varassa kotiemme kuten myös lastemme ja meidän miestenkin hoito on paljon enemmän kuin meidän varassamme. Nythän koko maammekin hoito on vahvimmin naisten varassa ja äitejä kai nuo vastuuministerimmekin kaikki ovat. Hyvin he maatamme hoitavat.

Minun äitini on ollut haudassaan jo yli 40 vuotta, ja kun hautansa on kaukana Varpaisjärven kirkkomaalla, harvoin enää hänen haudallaan pääsen käymään, mutta monet kerrat olen haudalleen kukkaset vienyt. Lastenikin äiti eli ensimmäinen vaimoni asuu lähes 100 km:n päässä täältä, mutta kyllä minä menneinä vuosina olen hänelle aina äitienpäiväkukkaset vienyt - sillä olemme jo kauan olleet oikein hyvissä väleissä, vaikka minä olin aikoinaan syyllinen avioeroomme. Nyt esitin toivotukseni hänelle vain puhelimitse, mutta hänestä vajaan kymmenen kilometrin päässä asuva poikani vie hänelle myös minun kukkaseni.

Kuusitoista vuotta sitten edesmenneen vaimoni kanssa meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta päivällä kävin hänen haudallaan Maunulan uurnalehdossa kauniin ruusupensaan sinne istuttamassa. Hänen ensimmäisestä avioliitostaan oleva ainoa lapsensa, joka on minulle kuin oma poika, asuu perheineen Länsi-Pakilassa, lähempänä äitinsä hautaa kuin minä, ja hän aikoo käydä huomenna haudalla perheineen.

Joten muistakaahan toki tekin kaikki äitejänne tai lastenne äitejä ja teille kaikille muistajille Oikein Hyvää Äitienpäivää tämän Lauri Viidan kauniin runon myötä!

https://www.tarinatassu.com/l/aidit-nuo-toivossa-vakevat/

(Laitoin tämän saman tänne jo iltapäivällä, mutta se tuli anonyymina, kun rekisteröitymiseni oli tippunut pois päältä. Siitä sitten heti ilmoitin. Tuo avaukseni on kuitenkin valunut jo kovin alas, kun eräällä on ollut paljon tärkeämpää sanottavaa. Toistan tämän, jotta se pysyisi etusivulla aamuun asti kun kyseinen tärkeämpää tuottanut lienee mennyt jo nukkumaan, jotta voi aamuyöstä taas jatkaa tärkeää sanottavaansa. Tein samalla poistopyynnön edellisestä anonyymina lipsahtaneesta; jos se poistetaan, samalla valitettavasti poistuu myös tuon kyseisen sinne laittama törkeä- korjaan tärkeä sanomansa;))

3

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onkohan täällä äitejä, tai vihervasurien kielellä synnyttäjiä.
      Taitaa olla täällä kaikki siittäjiä, joista osa varmaan huonomalla menestyksellä.
      "neljäs isänmaalle" kuten Anttti Rinne sanoi, ei taida ylittää juuri kukaan.

• Anonyymi

Lestat kyllä yrittää. niissä ei ehkäistä vaan öhkäistään. Niissä Isänmaan toivo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lestat kyllä yrittää. niissä ei ehkäistä vaan öhkäistään. Niissä Isänmaan toivo.

Totta. Enemmän lestoja ja vähemmän matuja, Siinä suomen pelastus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe