Ateisteja ei ole uskossa juuri ollenkaan. He siis poikkeavat muusta väestöstä siinä, että eivät tule uskoon yhtä usein, tai jos tulevat, lakkaavat heti olemasta ateisteja. Miksi?
Eikö tätä asiaa ole ollenkaan tutkittu. Jos löydettäisiin se tekijä, joka estää ateistia tulemasta uskoon, voitaisiin se varmasti parantaa ja ateistit voisivat olla kuten muutkin ihmiset.
Kyllä kai ateistitkin haluaisivat olla tasavertaisia?
Estääkö ateismi uskoon tulemisen?
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt heitti trolli sellasen alotuksen että nauran täällä ääneen ja vaimokin katsoo tuliko toi hulluksi oli kyllä hauska aloitus katotaan moniko tuohon täkyyn menee
- Anonyymi
Ei estä uskoon tulemista eikä näemmä turhien aloitusten tehtailua!
- Anonyymi
Olin ateisti kunnes tulin uskoon.
- Anonyymi
Olit myös alkoholisti, tai olet edelleen.
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan alle 20% suomalaisista on teistejä. Teistit ovat siis poikkeama väestöstä, ei ateistit.
- Anonyymi
En usko tulevani uskoon, koska juutalaisten keksimät tarinat ovat niin uskomattomia.
- Anonyymi
Harvinainen uskovainen. Sillä on saatanallisen kiero huumorintaju.
- Anonyymi
Tottakai järkiperäinen ajattelu ehkäisee alkamasta uskomaan satuihin?
- Anonyymi
Jos uskovien ajattelukyky on aloittajan luokkaa, ei tuloksena voi olla muuta kun kaikkeen huuhaahan uskova uskovainen. Tämä on jo liian karseata ollakseen totta.
- Anonyymi
Uskoon tuleminen tarvitsee heikkomielisen pään, sen olen havainnut.
Uskoo kaiken kirjoitetun eli pärjäisi hyvin koulussa, mutta sitten tämä tiedon vertailu ei onnistu. Ei kykene arvioimaan muutoksia ja niiden seurauksia, ristiriitaisuuksia ei kykene ratkomaan ja sitten niitä alkaa ahdistamaan. Ainoa ulospääsy ratkaisemattomiin ongelmiin on usko. Ateisti jauhaa jauhamistaan, kunnes ratkaisu löytyy ja ei ala ahdistamaan. ” Jos löydettäisiin se tekijä, joka estää ateistia tulemasta uskoon, voitaisiin se varmasti parantaa ja ateistit voisivat olla kuten muutkin ihmiset.”
Tieteellisest katsoen teismi on mielisairautta.- Anonyymi
Känniläisiä ei ole selvinpäin juuri ollenkaan. He siis poikkeavat muusta väestöstä siinä, että eivät ole selvinpäin yhtä usein, tai jos he ovat selvinpäin, niin he lakkaavat heti olemasta kännissä. Miksi?
- Anonyymi
Mä taas mietin sitä, estääkö vaatteiden käyttäminen ilkosillaan hillumista. Että heti kun pistää vaatteita päälleen, niin lakkaa olemasta alasti. [Tai heti kun alkaa uskoa jumalaan, ei olekaan enää ateisti. Kas kummaa.]
Siitä kyllä olen avaajan kanssa varsin paljon eri mieltä, että "Jos löydettäisiin se tekijä, joka estää ateistia tulemasta uskoon, voitaisiin se varmasti parantaa ja ateistit voisivat olla kuten muutkin ihmiset.", niin sehän olisi negatiivinen muutos: ateistit eivät tosiaan halua taantua sinne satojen vuosien takaiseen maagiseen ajatteluun. Nimenomaan pyrkimys tulee olla kehittyä poispäin noista uskomuksista. Jos löydetään (tai oikeammin on jo löydettykin) tekijöitä, jotka vähentävät ihmisten riskiä taantua uskomaan jumalaan, näitä tekijöitä pitää pyrkiä vaan vahvistamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas mietin sitä, estääkö vaatteiden käyttäminen ilkosillaan hillumista. Että heti kun pistää vaatteita päälleen, niin lakkaa olemasta alasti. [Tai heti kun alkaa uskoa jumalaan, ei olekaan enää ateisti. Kas kummaa.]
Siitä kyllä olen avaajan kanssa varsin paljon eri mieltä, että "Jos löydettäisiin se tekijä, joka estää ateistia tulemasta uskoon, voitaisiin se varmasti parantaa ja ateistit voisivat olla kuten muutkin ihmiset.", niin sehän olisi negatiivinen muutos: ateistit eivät tosiaan halua taantua sinne satojen vuosien takaiseen maagiseen ajatteluun. Nimenomaan pyrkimys tulee olla kehittyä poispäin noista uskomuksista. Jos löydetään (tai oikeammin on jo löydettykin) tekijöitä, jotka vähentävät ihmisten riskiä taantua uskomaan jumalaan, näitä tekijöitä pitää pyrkiä vaan vahvistamaan.Saamelaiset ovat alkuperäisväestöä ja uhriutuvat etujen nimissä ja sitten ovat Suomalaisia ja keräävät niiden edut, kun on montaa samaan aikaan niin siitä on moninkertainen etu.
- Anonyymi
Eikö siellä Kännissä jaeta ne palkinnot humalassa tehdyistä elokuvista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siellä Kännissä jaeta ne palkinnot humalassa tehdyistä elokuvista?
Se on Cannes ja suomalainen lausuntatapa on Cannesissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Cannes ja suomalainen lausuntatapa on Cannesissa.
Seli seli, selitetty vitsi vasta huono vitsi on.
Rehellinen ateisti tulee helpommin uskoon kuin tapakristitty.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433434Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182668Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3872620Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541090SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs701015- 74985
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68801