Onko kokemuksia työnantajan ottamasta Mandatum lisäeläkeestä? jos työsuhde päättyy ennen eläkeikää, saako siinä tapauksessa lisäeläkettä?
Mandatum Nova lisäeläke
5
6378
Vastaukset
- Anonyymi
yleensä on, voi kuitenkin olla eri työssäoloaika vaatimuksia. esim 5 vuotta. etua kutsutaan vapaakirjaksi. kysy työnantajalta tai valuutusyhtiöstä.
- Anonyymi
Mandatumin rupee soittelee heti kun olet saamassa eka erää, ei tartte huolehtia siitä, milloin maksussa. Haluavat maksaa koko potin kerralla pois! Eläkeikä kun tulee täyteen. Älä suostu kertasuoritukseen, vaan nauti elämäsi ajan joka kk eläkemaksuja.
Toisaalta voi olla sellaisia sopimuksia jotka voimassa tietyt vuodet esim. Alin eläkeikä ja kahdeksan vuotta. Lask e tarkoinotatko kerta summan, kun silloin verottaja vie suuren osan summasta. - Anonyymi
Nova - S eläke pitää itse anoa
saa puoli vuotta takautuvasti eli ellei ymmärrä heti hakea, menettää osan. Ei soiteltu mitään, sillä mistä ne voi tietää, että jää vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle, jos ei ole enää edes kyseisen etuuttaa keränneen firman palveluksessa. - Anonyymi
Sain aikanaan ilmoituksen kertyneestä summasta ja maksuvaihtoehdoista joita oli 3.
Olin töissä enkä ottanut maksuun ja kuvittelin summan säilyvän kun viimeinen vaihtoehdoista oli että ei tarvitse tehdä mitään jos en nyt halua nostaa eläkettä.
Yllätys oli karmea kun nyt hain eläkkeen kertakorvauksena, muuta vaihtoehtoa ei enää ollutkaan. Ilmoituksen kertakorvaussummasta oli kadonnut lähes 40 %. Ei ihme että näillä firmoilla menee lujaa, laillisia huijareita! - Anonyymi
Kaiken kukkuraksi, yritin soittaa käsittelijälle joka asiani oli hoitanut. Puhelu meni ensin hälyyttämään ja kohta tuli ilmoitus: numerovalintanne on väärä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511