Odottaako nainen aina että mies tekee aloitteen?

Anonyymi

Olen itse tosi ujo ja ei onnistu luontevasti mitenkään tämä lähestyminen toiseen ihmiseen. Mietin jo kirjeen kirjoittamistakin, mutta mitä sitten kun tapaa. Onko sitä kemiaa.... Olen miettinyt tätäkin jo varmaan vuoden.

25

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Toki nainenkin voi tehdä aloitteen mutta siinä on yleensä riski tulla hyväksi käytetyksi. Mies jos tekee aloitteen niin tietää että hän voi olla aidosti kiinnostunut naisesta (toki ei aina näinkään jos mies on vain seksin perässä.) Mutta itselleni on aina opetettu että jos mies on aidosti kiinnostunut, hän on se joka tekee aloitteen.

• Anonyymi

Hyväksikäyttö perustuu miehen aloitteellisuuteen. Ei passiivinen ihminen hyväksikäytä kuin sosiaalietuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväksikäyttö perustuu miehen aloitteellisuuteen. Ei passiivinen ihminen hyväksikäytä kuin sosiaalietuuksia.

Mies voi tarttua eteentulevaan tilanteeseen huvikseen, vailla minkäänlaista kiinnostusta ihmisestä. Eli käyttää hyväksi tilannetta. Siksi nainen odottaa miehen aloitetta ja seuraa tarkkaan kannattaako edetä.

• Anonyymi

Ja mieskö ei voi käyttää toista hyväksi. Vähän tasa-arvoa sinne korvien väliin. Unohda jo mummojesi opit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mieskö ei voi käyttää toista hyväksi. Vähän tasa-arvoa sinne korvien väliin. Unohda jo mummojesi opit.

Korjaus: ja mieskö ei voi tulla hyväksikäytetyksi - piti sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies voi tarttua eteentulevaan tilanteeseen huvikseen, vailla minkäänlaista kiinnostusta ihmisestä. Eli käyttää hyväksi tilannetta. Siksi nainen odottaa miehen aloitetta ja seuraa tarkkaan kannattaako edetä.

Nainenko ei näin voi tehdä? Olet ilmiselvä miesvihaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan tällä naisella ole tarvetta hypätä tilanteisiin jotka ei tunnu hyvältä tai joilla ei ole tulevaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan tällä naisella ole tarvetta hypätä tilanteisiin jotka ei tunnu hyvältä tai joilla ei ole tulevaisuutta.

Ei mikään ihme ettet löydä vakituista kumppania. Ylimielisyys on ongelmasi ja feministiset ennakkoluulot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään ihme ettet löydä vakituista kumppania. Ylimielisyys on ongelmasi ja feministiset ennakkoluulot.

Kuka sanoo että olisin etsinyt tai etten löydä? Millä tavalla ylimielinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kai jos on hirveän ruma ja epähaluttava. Yleensä naisille on kuitenkin vaihtoehtoja pilvin pimein joten jokaiseen ruppanaan ei tarvitse tarttua vain siksi että olisi sillä hetkellä jotain. Miehille taas ei näytä olevan ketään joten tarttuvat kuin hukkuva pelastusrenkaaseen ensimmäiseen joka osoittaa kiinnostusta.

• Anonyymi

Älä hyvä ihminen enää mieti, kyllä se nainen odottaa.

• Anonyymi

Ei tietenkään. Mä en ymmärrä miksi tässäkin pitäis jotain pölyisiä patriarkaatin sukupuolirajoja vetää.

Jos tapaat kiinnostavan ihmisen ja haluat tutustua häneen, vois kuvitella että haluat nähdä vähän erityistä vaivaa. Kahville voi aina pyytää tai jos on josku uppo-outo randomtyyppi niin aloita vaikka hymyllä ja tervehtimisellä.

Säästä voi aina jutella.

Jos et pysty edes aloitetta tekemään, niin miksi luulet että se mitä sen jälkeen tapahtuu olisi yhtään sen helpompaa?

• Anonyymi

Aloita tervehtimisellä ja hymyllä. Edes jonkinlaisella.

Kun oot tehnyt ne hyvällä menestyksellä monta kertaa, niin sitten tuntuu luontevammalta vaikka sanoa jotain jostain tai jopa kysyä treffeille tai ihan sopia jostain tekemisestä.

Oon kans ujo ja tykkään ujoista miehistä, joten aika vaikeeta on tutustuminen. Ei sitä ehkä aloitetta varsinaisesti odota, mutta jotain sellaista kontaktia, että puhevälit aukeaa. Sen jälkeen on helpompaa edetä.

Jotenkin tuntuu sopivammalta, että mies pyytää treffeille, ikäänkuin ilmaisee, että kiinnostaa muukin kuin seksi. Jos mies on kiinnostunut, eikä pyydä treffeille, niin saan jotenkin sen käsityksen, että etsii pikaista seksiseuraa eikä kiinnosta nainen muuten ja jos siihen väliin nainen tekee aloitteen, niin itse koen silloin tarjoavani seuraani millä tahansa ehdoilla.

En harrasta irtosuhteita, olen kiinnostunut vain, jos mies on valmis harkitsemaan suhdetta kanssani.

Näistä asioista on pakko puhua.

• Anonyymi

Vähän vaikea juttu, kyllä molempien pitäisi lähentyä. Pitää vähän aistia ilmaa voiko kiinnostus olla molemminpuolisia, koska mua ainakin melkein inhottaa, kun mies tulee lähentyyn jos ite ei ajattele toisesta samalla tavalla.. Ympäristön aistinta ja sit vaan kii.. Jos tunteet on molemminpuolisia niin sen kyllä huomaa, pientä kosketusta kyl se siit lähtee..

• Anonyymi

Jos arkailet ja jännittää niin sellainen pikku juttu, että älä kuvittele hetkeäkään, että ainakaan keskenkasvuiselle naiselle riittäisi sinun tekemä aloite/lähestyminen vaikka kovasti antaisi niin ymmärtää.

Kannattaa varautua siihen, että nainen lähes satavarmasti torjuu ja alkaa ruikuttamaan uutta ja uutta aloitetta. Valmista tuosta leikistä tuskin tulee ennen kuin nainen täyttää 50v joten parempi yrittää vasta iän täytyttyä...

• Anonyymi

Jos mies ei lähesty muuten kuin kokonaan sanoitta niin se voi olla ahdistavaa t:kokemus. Jos taas naisena lähestyn ja yritän puhua asiat halki niin se on miehestä ahdistavaa...

• Anonyymi

Aina? en ole mikään kiertopalkinto, jolla on aina joku kierroksessa. En odota mieheltä aloitetta. Toivon että jompi kumpi sen rohkenisi tehdä, minä tai hän, koska selvästi molempia kiinnosti tutustua paremmin toiseen.

• Anonyymi

Kyllä ne aika useasti tuntuuvat odottavan sitä. Itsehän en tee aloitetta jos en ole aivan varma, että nainen on aivan varmana kiinnostunut, pelkät tuijotukset eivät siihen riitä itselläni, jokainen varamasti kiinnostunut nainen on tullut juttelemaan niitä näitä.

Viime vuoden puolella jätin aloitteen tekemättä yhdelle naiselle, koska ei tullut juttelemaan ikinä ja ne juttelu kerrat mitkä minä aloitin, niin vaikutti siltä ettei ollut todellakaan kiinnostunut, mutta jatkoi tuijottelua aina siihen päivään asti että koronan takia alettiin paikkoja sulkemaan.

Pari kertaa on nainen tehnyt aloitteen, eräs kylläkin vähän vihjailevasti ja eräs toinen kysyi suoraan baariin parille kaljalle ja totta kai lähdin käymään, oli ihan mukava ilta.

• Anonyymi

Ei kaikki odota miehen tekevän aloitetta. Kyllä sen voi tehdä kumpi vain. Itse tein aloitteen ja se torjuttiin. Siitä on jo aikaa, enkä uskalla enää toiste lähestyä ainakaan niin suoraan, joten tyydyn katselemaan tilannetta syrjempää. Jostain syystä kuvittelen hänen puoleltaan kiinnostusta, koska olen jämähtänyt, enkä ole päässyt eteenpäin. Taidan kiusata vain itseäni. Aika vie meidät viimein erilleen. n>m

• Anonyymi

Kyllä mä näkisin, että nykyaikaisessa suhteessa nainenkin voi välillä tehdä aloitteen seksiin.

• Anonyymi

Todellakin, miehet varmaan juoksisi mua pakoon sit kun sille päälle satun😂

• Anonyymi

Onko nainen ujo? Luonteesta voi ainakin vähän päätellä miten hän lähestymiseen suhtautuisi. Ystävällinen luonne, ystävällinen suhtautuminen? Ujous voi myös kyllä sekoittaa, jos nainen arkailee ja sen takia nainen vaikka hiljainen joskus. Ja jos tunteet on molemminpuolista ja molemmat ujoja.
      Itse pitäisin kirjeestä, saa rauhassa "valmistautua"...vastaiskuun, tai paremminkin myötäiskuun.

• Anonyymi

Kirje on hyvä, jos sellaisen saisin niin lähestyisin kyllä jollakin tavoin. Kävely tai keilaus tai muu tekeminen voisi sopia treffeille. Silloin ei niin hiljaiset hetket välillä haittaa. Tutustuessa sen näkee onko kemiaa vai ei. Kannattaa uskaltaa yrittää tutustua.

• Anonyymi

Riippuu täysin naisyksilöstä, että miten tämä ajattelee.

• Anonyymi

Ei kai tuossanyt oikeastaan mitään hävittävääkään sulla ole, jos nainen pakittaa, eikö ole sen jälkeen sulle yhdentekevää mitä se susta ajattelee ja jos ei niin kuvat sulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1217
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      833
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    Aihe