Tässä tieteellisessä tutkimuksessa tutkittiin kahta nuorta miestä, joita lähestyi yöllä Raamatun Jesajan kirjassa kuviteltu öinen ulvoja, syöjätär eli succubus. Syöjätär lähestyi miehiä yöllä heidän unissaan niin, että he kokivat Syöjättären hyövin vaivaannuttavaksi kun hän kosketteli miesten sukuelimiä, sai erektion aikaan ja ilmeisesti jopa ryösti heidän spermaansa. Ensimmäisellä miehellä Syöjätär hävisi 15 mg päivittäisellä annoksella aripipratsolia ja toisella miehellä 200 mg annoksella klotsapiinia.
Unusual cases of succubus: A cultural phenomenon manifesting as part of psychopathology
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6198602/
Pitäisikö Raamattu jo kieltää ihan kokonaan kun se aiheuttaa mielisairaissa ja mieleltään herkissä ihmisissä tällaisia psykooseja?
Uskonnollisten deluusioiden aiheuttamat mielisairaudet
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Raamattu ei itsessään aiheuta psykooseja, vaan ihmisen sairaudet. Raamattu toimii tässä vain informatiivisen sisällön tarjoajana, eli luo perustan psykoosiin joutuvan kokemukselle. Näin mennään myös esim. NDE:ssä, jossa uskonnollinen kokemus perustuu esim. raamatun tarjoamaan informaativiseen sisältöön. Jos ihminen ei ole koskaan kuullut raamtusta tai edes uskonnoista, psykoosit olisivat silti osa tautien kuvaa ja sen aikana koetut asiat perustuisi johonkin muuhun, kuten kauhuelokuviin, sarjakuviin jne.
"Raamattu ei itsessään aiheuta psykooseja, vaan ihmisen sairaudet."
No jos psykooseja aiheuttavia myyttejä on vähemmän niin onko niitä mielisairauksia enemmän vai vähemmän?
"Raamattu toimii tässä vain informatiivisen sisällön tarjoajana, eli luo perustan psykoosiin joutuvan kokemukselle."
Juuri näin. Jos ei Raamattua niin sitten Saunatonttu tai Leprechaun tulee sivelemään sukuelintäsi.- Anonyymi
On kuitenkin mielenkiintoista miksi nähdään myös tonttuja tai kasvien henkiä. Miksi ei nähdä naapurin ukkoa tai muita reaalimaailman asioita? Tontut ja muut henkimaailman asiat voi siis olla olemassa jollain kaistalla. Ehkä ihmisen aivot on suodatin, jotta emme kokisi liikaa.
https://journals.sagepub.com/na101/home/literatum/publisher/sage/journals/content/jopa/2020/jopa_34_9/0269881120916143/20201215/images/large/10.1177_0269881120916143-table3.jpeg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin mielenkiintoista miksi nähdään myös tonttuja tai kasvien henkiä. Miksi ei nähdä naapurin ukkoa tai muita reaalimaailman asioita? Tontut ja muut henkimaailman asiat voi siis olla olemassa jollain kaistalla. Ehkä ihmisen aivot on suodatin, jotta emme kokisi liikaa.
https://journals.sagepub.com/na101/home/literatum/publisher/sage/journals/content/jopa/2020/jopa_34_9/0269881120916143/20201215/images/large/10.1177_0269881120916143-table3.jpegTaulukko on täältä
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0269881120916143
- Anonyymi
skitsofreniaa sairastavia tässä jutussa ja silloin on maailma niin kummallinen
ettei sitä voi ymmärtää miten ihmisen mieli haaksirikkoutuu ja pirstaloituu...
kaikkein pahinta on, että toisilla ihmisillä lääkkeet vielä rappeuttavat enemmän.
Hyvin monilla se on koko elämän jatkuva seuralainen. Raamattua ei voi sotkea tähän liemeen aiheuttavana tekijänä. Mieli on vajonnut muista syistä kuten huumeet... addiktoitunut alkoholin käyttö MT-ongelmat..."skitsofreniaa sairastavia tässä jutussa ja silloin on maailma niin kummallinen
ettei sitä voi ymmärtää miten ihmisen mieli haaksirikkoutuu ja pirstaloituu..."
Jep, jep, ei yksikään todellinen skott...eikun uskovainen jne 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Ensimmäiset kokemukset Kristuksesta ja siten myös koko kristinusko sai alkunsa Paavalin sairaudesta, geschwindin syndroomasta.
- Anonyymi
Skitsofrenia sinänsä on melko yleistä kaikkialla maailmassa ja samoista syistä, usein sairastuneet ovat myös fyysisesti heikkoja tai sairauksista kärsineitä, voimakkaasti elämän tilanteen traumatisoimia ihmisiä. Toiset kun porskuttaa, toisilla kuppi menee nurin.
Koetut harhat taas ovat voimakkaasti kulttuurisidonnaisia, samoin kuin ympäristöä vaivaava irrationaalinen käytös. Hullut eivät siis samalla tavalla hulluja kaikkialla, vaan hulluuksissaan tekevät niitä asioita, joita kyseissä kulttuurissa pidetään hulluina. Ateisteilla harhat liittyvät salaliittoihin, koska heidän maailmankuvansa mukaan vain ihminen on merkittävä intentionaalinen toimija."Ateisteilla harhat liittyvät salaliittoihin, koska heidän maailmankuvansa mukaan vain ihminen on merkittävä intentionaalinen toimija."
Äläpäs jauha paskaa taas idiootti.
Unpacking the relationship between religiosity and conspiracy beliefs in Australia
https://www.researchgate.net/publication/330810537_Unpacking_the_relationship_between_religiosity_and_conspiracy_beliefs_in_AustraliaMaster-Henry kirjoitti:
"Ateisteilla harhat liittyvät salaliittoihin, koska heidän maailmankuvansa mukaan vain ihminen on merkittävä intentionaalinen toimija."
Äläpäs jauha paskaa taas idiootti.
Unpacking the relationship between religiosity and conspiracy beliefs in Australia
https://www.researchgate.net/publication/330810537_Unpacking_the_relationship_between_religiosity_and_conspiracy_beliefs_in_AustraliaUskovaisten joukossa salaliittoteoriat ja anti-intellektualismi oli paljon suurempaa. (Window licking, mouth breathing, knuckle dragging idiots) 🤣🤣🤣
"Unpacking this further though, we did find that the extent to which religious worldviews were endorsed predicted belief in conspiracy theories. Among believers, the importance attached to their religious worldview was directly associated with higher belief in conspiracy theories and this link was partly mediated by higher anti‐intellectualism."
https://www.researchgate.net/publication/330810537_Unpacking_the_relationship_between_religiosity_and_conspiracy_beliefs_in_Australia"Ateisteilla harhat liittyvät salaliittoihin, koska heidän maailmankuvansa mukaan vain ihminen on merkittävä intentionaalinen toimija."
Mites nämä "ateistien harhat salaliittoteoriohin"? Onko pikku fundisuskovaisella selittelyt paikka taas? Oliskos niin, että kuitekin te fundikset olette niitä salaliittoihin uskovia idiootteja?- Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
"Ateisteilla harhat liittyvät salaliittoihin, koska heidän maailmankuvansa mukaan vain ihminen on merkittävä intentionaalinen toimija."
Mites nämä "ateistien harhat salaliittoteoriohin"? Onko pikku fundisuskovaisella selittelyt paikka taas? Oliskos niin, että kuitekin te fundikset olette niitä salaliittoihin uskovia idiootteja?Vastausta edelleen odottelen. Olisi parempi jo ihan kohta vastata tähän etten mä menetä mun trollin mainetta!!!
//Master-Henry - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastausta edelleen odottelen. Olisi parempi jo ihan kohta vastata tähän etten mä menetä mun trollin mainetta!!!
//Master-Henryetten mä menetä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 47994
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50846