Juutalaisuus ja Israelin valtio

Juutalaisuuden suurin synti on realistisen maailmantunnistamattomuus. Aina kun maailmassa lausutaan jotain joka onJuutalaisen dogmatiikan vastaista lyödään antisemitismillä ja holocaustilla päähän ja lujaa. Ei sillä, etteikö antisemitismiä olisi maailmassa ja en myöskään kiellä holocaustia.. mutta liika on liikaa nämä kaksi seikkaa historiassa on antanut Juutalaisille aivan liikaa anteeksi, jopa "oikeuttanut" juutalaisen valtion osittain toimimaan kuin oma vainoajansa 30-luvulla.

Se vaan on perseestä ja väärin.

Tämä kirjoitus siis ei ole juutalaisia vastaan, vaan heidän (israelin) valtiollista valtapolitiikkaansa vastaan. Mitä uskontoihin tulee, jokainen uskokoon mitä tahtoo, vaikka kukkaruukkuun minun puolestani.

Mutta Politiikan ja uskonnon sekamelska ei vaan toimi. Ei ole koskaan toiminut, eikä missään

9

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Juutalaisuuden suurin synti on realistisen maailmantunnistamattomuus

      Minun mielestäni tuo on ennemmin länsimaiden synti. Juutalaisilla pitää olla oikeus puolustaa itseään. On sääli, että esim. Palestiinan tapauksessa hykkääjä (Muslimit) esitetään uhrina kieroutuneessa ja epärehellisessä valtamediassa.

      • Anonyymi

        Puolustaa itseään valtaamalla alueita palestiinalaisia omia siirtokuntia varten? On väärin käyttää "puolustaa" -sanaa, kun Israel miehittää toiselta kansalta alueita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustaa itseään valtaamalla alueita palestiinalaisia omia siirtokuntia varten? On väärin käyttää "puolustaa" -sanaa, kun Israel miehittää toiselta kansalta alueita.

        Olet oikeassa. Oikea sana on miehittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustaa itseään valtaamalla alueita palestiinalaisia omia siirtokuntia varten? On väärin käyttää "puolustaa" -sanaa, kun Israel miehittää toiselta kansalta alueita.

        > ...Israel miehittää toiselta kansalta alueita....

        Kuten?


    • Israelin valtio täyttää terrorismin valtion kriteerit.

      • Anonyymi

        Sitten Suomikin terroristinen maa kun se esim. talvisodassa uskalsi puolustautua viholliselta. Israel on Keski-Suomen läänin kokoinen alue ja ympäröivät vihamieliset arabimaat vähintään Euroopan kokoinen. Eikä se saisi puolustautua !!!
        Kuitenkin arabit haluavat juuri tuon läntin itselleen ja ajaa israelilaiset mereen. Ihmeellisintä on että näillä keskustelupalstoilla suomalaine henkilö esittää että joku atomipommin omistava valtio atomipommilla hävittäisi Israelin jotta loppuisi tämä Israelin "terrorismi."!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten Suomikin terroristinen maa kun se esim. talvisodassa uskalsi puolustautua viholliselta. Israel on Keski-Suomen läänin kokoinen alue ja ympäröivät vihamieliset arabimaat vähintään Euroopan kokoinen. Eikä se saisi puolustautua !!!
        Kuitenkin arabit haluavat juuri tuon läntin itselleen ja ajaa israelilaiset mereen. Ihmeellisintä on että näillä keskustelupalstoilla suomalaine henkilö esittää että joku atomipommin omistava valtio atomipommilla hävittäisi Israelin jotta loppuisi tämä Israelin "terrorismi."!!!

        zionin, irgun terroristien,
        terrorilla luoma ja ylläpitämä valtio,
        hukkuu terroriinsa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten Suomikin terroristinen maa kun se esim. talvisodassa uskalsi puolustautua viholliselta. Israel on Keski-Suomen läänin kokoinen alue ja ympäröivät vihamieliset arabimaat vähintään Euroopan kokoinen. Eikä se saisi puolustautua !!!
        Kuitenkin arabit haluavat juuri tuon läntin itselleen ja ajaa israelilaiset mereen. Ihmeellisintä on että näillä keskustelupalstoilla suomalaine henkilö esittää että joku atomipommin omistava valtio atomipommilla hävittäisi Israelin jotta loppuisi tämä Israelin "terrorismi."!!!

        Eikö ne voisi ihan vaan kaikki asua siellä keskenänsä kaikessa rauhassa, kuten me Suomalaiset teemme? Eihän Savolaisetkaan sodi Hämäläisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten Suomikin terroristinen maa kun se esim. talvisodassa uskalsi puolustautua viholliselta. Israel on Keski-Suomen läänin kokoinen alue ja ympäröivät vihamieliset arabimaat vähintään Euroopan kokoinen. Eikä se saisi puolustautua !!!
        Kuitenkin arabit haluavat juuri tuon läntin itselleen ja ajaa israelilaiset mereen. Ihmeellisintä on että näillä keskustelupalstoilla suomalaine henkilö esittää että joku atomipommin omistava valtio atomipommilla hävittäisi Israelin jotta loppuisi tämä Israelin "terrorismi."!!!

        Jos Israel noudattaisi YK:n päätöstä maiden rajojen suhteen, niin se olisi jättänyt palestiinalaiset rauhaan asumaan niillä asuinsijoilla, jotka oli YK:n päätöksellä sovittu.

        Israel valtaa koko ajan maita palestiinalaisilta ja ihmiset jäävät ilman koteja. Ymmärrän hyvin, että viha nousee ja he pyrkivät puolustautumaan,

        Kuinka mahtaisi suomalainen tyytyä katsomaan vierestä, jos esim. Venäjä alkaisi valtaamaan lisää alaa Itä-Suomesta hävittämällä siellä asuvien suomalaisten koteja?
        Luulenpa, että emme aivan suosiolla tuota nielisi.

        Ei kukaan järkevä ihminen voi ajatella israelilaisten olevan oikealla asialla. Olen uskonut oikeamieliseen Jumalaan, mutta jotta Jumalan valitsema kansa on noin epäoikeudenmukainen ja tappaa siekailematta perheitä ja ajaa eloon jääneet kodeistaan.

        En voi tuota ymmärtää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe