Kysyisin C5:n tyyppivikoja koska en ole onnistunut löytämään kyseisestä mallista mitään tietoa. Kiitos etukäteen!
C5 Tyyppiviat
21
17234
Vastaukset
- Utelias kiinnostunut
...minua vielä kiinnostaisi saada kyseisen mallin omistavilta rehellisiä mielipiteitä että mitä hyvää olette todenneet C5:sä (esim. ajonautinto,tilat ym ym...) ja mitä negatiivista olette havainneet (sähkövikoja, teknisiä ongelmia tai muuta vastaavaa)?
Itselläni on tällä hetkellä Renault Scenic -00 malli ja toimiva peli on ollut mutta koko on eri luokkaa kuitenkin.- siruuna
Pysy hyvä mies rellussa. Toisaalta jos tykkäät että sähköviat, muovin nitinät ja homeen haju kuuluvat elämääsi, niin ei muuta kuin kaupoille.
Älä anna huikeiden kasvumainosten hämätä ( 140%)
eli ennen myytiin yksi auto ja sitten firmoille leasing ongelmiksi 14 autoa. - DelMonte-man
siruuna kirjoitti:
Pysy hyvä mies rellussa. Toisaalta jos tykkäät että sähköviat, muovin nitinät ja homeen haju kuuluvat elämääsi, niin ei muuta kuin kaupoille.
Älä anna huikeiden kasvumainosten hämätä ( 140%)
eli ennen myytiin yksi auto ja sitten firmoille leasing ongelmiksi 14 autoa.Jos myynti tietyllä tarkastelujaksolla kasvaa 1 autosta 14 autoon, niin kasvu on 1300% eikä mainitsemasi 140%.
Mutta mitäpä sitä voi odottaa henkilöltä, joka kehottaa pysymään rellussa;-) - Anonyymi
siruuna kirjoitti:
Pysy hyvä mies rellussa. Toisaalta jos tykkäät että sähköviat, muovin nitinät ja homeen haju kuuluvat elämääsi, niin ei muuta kuin kaupoille.
Älä anna huikeiden kasvumainosten hämätä ( 140%)
eli ennen myytiin yksi auto ja sitten firmoille leasing ongelmiksi 14 autoa.Kommenttis ja prosenttilaskun osaaminen lienee samaa tasoa.
- Tuumas1
Tämä topic saa aivan varmasti heräämään kaikki elämässä vääryyttä ja epäonnistumista kokeneet provoilijat koloistaan.
Mutta asiaan. Minulla 03-vuosimallinen 2-litrainen ceevitonen. Kilometrejä on mittarissa nyt 45000 ja erittäin hyvin on pelittänyt. Ainoa vika oli alussa nämä sivulle kääntyvät pelit oikean peilin peruutusasento. Toimi epäluotettavasti. Vika korjaantui softapäivityksellä.
Parasta autossa on ajomukavuus, vakiona mahtavat varusteet, tilat ja ulkonäkö (=katsojan silmissä)- DelMonte-man
Ja täällähän törmää muihin Sitruunapatonkilaisiin;-)
Minullakin on C5 Berline, jossa vikoja toistaiseksi tasan 0 kappaletta. Kilometrejä on kuitenkin sen verran vähän mittarissa, että pelkästään tässä allekirjoitan nuo Tuumas1:en "parasta autossa" -kommentit. - Pena
50 tuhatta ajettu 2 litranen o3 vuosimallin C5. Ei mitään vikoja, vinkunoita eikä kolinoita eikä edes homeenhajua, vaikka tallissa pidänkin talvella. Peiliautomatiikka korjautu normaali huollossa softapäivityksellä samoin melko epätasainen tyhjäkäynti. Tota peiliautomatiikka ei vaan sitten ole tullut pidettyä päällä vaikka tulikin kuntoon.
Ainoa pieni miinus on vaeltelu jääpolanteisella tiellä ja myös kuivalla hyvällä asfaltilla. Yllättäen menee pehmeässä lumessa kuin unelma. Mutta ei tämä vaeltelun suhteen ole likikään huonoin auto mitä minulla on ollut.
Kop kop ;D - C5Break2002
Pena kirjoitti:
50 tuhatta ajettu 2 litranen o3 vuosimallin C5. Ei mitään vikoja, vinkunoita eikä kolinoita eikä edes homeenhajua, vaikka tallissa pidänkin talvella. Peiliautomatiikka korjautu normaali huollossa softapäivityksellä samoin melko epätasainen tyhjäkäynti. Tota peiliautomatiikka ei vaan sitten ole tullut pidettyä päällä vaikka tulikin kuntoon.
Ainoa pieni miinus on vaeltelu jääpolanteisella tiellä ja myös kuivalla hyvällä asfaltilla. Yllättäen menee pehmeässä lumessa kuin unelma. Mutta ei tämä vaeltelun suhteen ole likikään huonoin auto mitä minulla on ollut.
Kop kop ;DItselläni on C5 2.0 Break Automaatilla ja ajettu 128 tkm. Takalasi ja taka-akselisto vaihdettu takuuna. Muuten ei muita vikoja. Nuo kait jotain tyyppivikoja kuulema? Kannattaa tarkistaa onko korjattu.Ajo on pehmeää ja kulutus kohtalaista näinkin isolle autolle maantiellä 7-8 l välillä. kaupungissa sitten yli 10 l. Joten ei voi suositella mihinkään kaupunki pätkäajoon. Automaatilla ajo pelkkää juhlaa.
- Ei enää C
Paina namiskaa "laaja haku", hakusanaksi "C5" ja rajaa aika vaikka tammikuusta 2003 tähän päivään, niin johan löytyy C5 keskusteluja, lue sieltä!
- kysele
täällä mellastavat kaikki KP:t, mene tuonne http://www.sitruunapatonki.tk/ , sieltä saat rehellisiä vastauksia.
- Vastauksia
kysele kirjoitti:
täällä mellastavat kaikki KP:t, mene tuonne http://www.sitruunapatonki.tk/ , sieltä saat rehellisiä vastauksia.
Jep. Suomen saiteilta saat vastauksia suomalaisten kokemuksista. Kansainvälisiltä saiteilta saat kuvan siitä, että C5 on auto, jonka voi ostaa jos on tosi rohkea. Monet Citikat ovat superhyviä. Eli niitä, joita tehdas halusikin myydä. Valitettavasti Citikan laatu on tyypillistä Ranskalaista. Ongelma-autot ovat tosi paskoja. Niissä kertautuvat kaikki viat.
Niistä tulevat myös Citikan maine. Yleisesti ottaen Citikka on vain hieman huonompi, kuin parhaat autot.
Niistä vain puhutaan enemmän...
- oululainen
Tuo on munkin mielestä kyllä kiinnostava vaihtoehto, kun tässä Oulun suunnalla oon autoa katellut. Hyvän näköinen, vakiona kattava varustus ja mukavuus positiivisia puolia. Vieläpä kun hintakin kilpailioihin verrattuna suht edullinen....hyvä vaihtoehto.
- Pena
...niin saat paremmat istuimet. Mielestäni perusmallin istuimet olivat surkeat busines pac versioon verrattuna. Meinas jäädä penkkien takia kaupat tekemättä, kun kävin ensituntumana C5:teen koeajamassa vuoden ajettua perusversiota kauppoja hieroessani..
- TeeKoo
Pena kirjoitti:
...niin saat paremmat istuimet. Mielestäni perusmallin istuimet olivat surkeat busines pac versioon verrattuna. Meinas jäädä penkkien takia kaupat tekemättä, kun kävin ensituntumana C5:teen koeajamassa vuoden ajettua perusversiota kauppoja hieroessani..
Kantsii käydä piiitkällä koeajolla, jotta penkin sopivuus selälle varmistuu.
En tarkoita sitä että penkki olisi huono vaan sitä, että selät ovat erilaisia. itsellä ei Xantun penkkiä selkä oikein tahtonut kestää kuin tunnin kerrallaan, mutta Vitosen (02, ei BusinessPack) rahilla istun pari tuntia ilman ongelmia.
Alkuperäistä kysyjää voipi rauhoitella. 01 ja 02 -mallien omistajat testasivat pahimmat tyyppiviat jo pois, 03 eteenpäin pääsee vähällä.
- ephi
Niin, eipä C5ssa (-04 2.0hdi a break, 55tkm) ole ollut mitään suurempaa ongelmaa ollut, talvella kun ajaa umpihangessa jää vanteisiin lunta joka sitten jäätyy ja seuraavan ajokerran alussa jää nakuttelee aikansa jarrusatulaa vasten.. Kuulema uudessa femmassa jarrusatulat on käännetty toisinpäin (?) mitä lie tarkoittaakaan.
Myöskin se kolina, kylmänä kolkottaa ikävästi. Mutta loppuu kunhan auto lämpiää.
Muuten aivan loistava peli, tilaa riittää ja omalla ajotavalla pääsee alle 8 litran/100km pääasiassa kaupunkiajolla, ei ole huonosti automaatille. - sitruuna
Täältäpä ei kannata tuollasia kysellä. Tää on tämmöinen keskenäisen petkuttamisen kerho. Isot ihmiset viitsivätkin kehua romujansa. PAH
- c 5 -01
mulla ollut c 5 -01 alusta lähtien nyt ajettu 168000km.ei mitään ongelmia paras auto mitä löytyy tiloilta ja ajo ominaisuudet erittäin nautinnolliset.
- stranger
en tiedä uudemmista, mutta -02:n tyyppivikoja, joista on omakohtaista kokemusta ja jotka vahvisti myös mekki, ovat ainakin pyöränlaakerit (menee edestä vaihtoon 60-100 tkm) ja abs-anturit.
nämä koskee kai vain vm. 01-02. en käsitä miten nykyaikana ei osata tehdä/älytä laittaa autoon laakereita, jotka kestäisivät yli tuon 60 tkm. kun auto on muuten hyvä ja mukava, niin tällaiset pikkujutut jättävät vähän huonon maun. maksaakin tuo laakeri vielä sen 149 e kpl (töineen 200 e) ja anturivaihto töineen >250 e.- toistaiseksi
No mulla on juuri -02 malli ja ajettu tasan 80tkm eikä mitään ongelmia. Näyttäisi ainakin kestävän ensimmäisen 100 tonnia ilman muita korjauksia kuin määräaikaishuollot ellei sitten jarrupaloja joudu ennen sitä vaihtamaan (melko kuluneilta näyttävät).
- ADAC Pannenstatistik
Saksalaisen autoliiton, eli ADAC:in tilastoissa C5 on luokkansa kolmanneksi huonoin, takanaan vain Rellu Laguna ja Alfa 156. Valitettavasti. C5:llä jää matka kesken 22,4 15,7 7,9 tai 4.5 autossa tuhannesta (vuosimalleissa 2001, eka luku, 2002 toka luku, jne).
Tyyppivioiksi ADAC luettelee:
- ajonestolaite (vuoteen 2003 saakka)
- moottorin ohjaus sekoaa
- ajonestolaite rikki (vuoteen 2002 saakka)
- polttoainepumppu rikki
- sytytysjärjestelmä rikki
Eli ajonestolaite katkaisee melkoisella varmuudella jossain vaiheessa matkanteon, kun sitä korostetaan jopa kahteen kertaan. Vuoden 2003 jälkeen tilanne saattaa olla parempi, tai sitten viat alkavat esiintyä vasta reilun vuoden ikäisessä. - luulisin
tyypillisiä vikoja ovat etupyöränlaakerit ja tuulilasi. Mulla ollut jotain pikkuvikoja mm kyynärnoja ja vak.nopeudensäädin. Mahtavat ajoominaisuudet ovat plussaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818