Hevosen hankinta, alku

Anonyymi

Hei.
Olen ratsastanut n.7 vuotta pienillä tauoilla (tauot miinustettu vuosista) olen. 13 v tyttö ja olen koko melkein pienen ikäni unelmoinut omasta ratsu ystävästä. En ole varakkaasta perheestä joten unelmani ei varmaan koskaan toteudu. Isäni on yksin huoltajani ja ei käy töissä koska on sairaseläkkeellä. Äidilläni on hevonen mutta en saa toistaiseksi käydä äitini luona, en ole hevosta nähnyt koskaan äidillä mutta uskonnettä tuo ehkä puhuu totta.

Unelmoin hevosesta mutta kaikki riippuu hinnasta ja kuinka paljon hevonen tulee maksamaan. Unelmoin hevosten kanssa työskentelemisestä ja aion opiskella hevoshirojaksi tai kengittäjäksi.

Toivon että jos saan hevosen alku hinnan kasaan (hevonen, varusteet, harjat tms) vähän päälle alkutalli paikkaa varten, voisin ehkä pystyä hankkimaan hevosen mutta tietenkin asun pienessä kylässä ja lähin talli on aika kaukana ja varmaan aika kallis yksäreille. Kaikenlisäksi en varmaan saa koskaan tarvittavaa summaa kokoon koska en saa mistään töitäkään ennen kuin olen 14.v. En voi tehdä naapureilleni mitään koska he tuskin tarvitsevat apua tai mitään enkä kakkujakaan tms voi tehdä kun sekin kuluttaisi enemmän rahaa kuin saisin takaisin. En voi auttaa sukulaisiani missään ja kuukausi raha on vain 20€ 😔

Haluaisin kysyä:

- Kuinka paljon hevoseen pitää suurinpiirtein varata rahaa, hevosen piirre toiveeni:
* Kiltti, mahdollisesti lehmänkirjava, voi kisata, pystyy menemään koulua ja esteitä ja maastossa, ilman satulaa sujuu, ensimmäiseksi hevoseksi, iso poni / pieni hevonen.

- Kuinka paljon pitäisi varata varusteisiin?:
* Satula (este ja koulu), mahdolliset suojat, riimut ja narut, suitset, loimet, huovat, traikku kamat.

- Kuinka paljon vuodessa menee tallipaikkaan ( arvio ) jos autan talli hommissa ja ruokin hevoseni eli ei käsittääkseni koko hoito asia? (muisti katkos en muista sille nimeä😂)

Kuullostan aasilta kun näitä kysyn kun kuullostan etten tiedä mitään mutta haluan varmistaa ja kuulla monen mahdollisesti hevosen omistajan mielipiteitä!💖

~ Heppa tyttö ~

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kyllä suoraan

        Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
        Ikävä
        70
        1835
      2. Voisitko nainen kertoa mulle

        Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
        Suhteet
        164
        1479
      3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

        Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
        Ikävä
        88
        1262
      4. Perustele miksi hän ei

        Ole sopiva sinulle
        Ikävä
        125
        1255
      5. Miehelle naiselta

        Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
        Ikävä
        49
        1180
      6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

        Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
        Maailman menoa
        270
        969
      7. Mikä oli nainen

        Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
        Ikävä
        75
        942
      8. Miksi sinulla, nainen

        On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
        Ikävä
        107
        895
      9. Olen syvästi masentunut

        En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
        Tunteet
        101
        826
      10. Mitä vastaat jos

        Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
        Ikävä
        36
        684
      Aihe