Hei.
Olen ratsastanut n.7 vuotta pienillä tauoilla (tauot miinustettu vuosista) olen. 13 v tyttö ja olen koko melkein pienen ikäni unelmoinut omasta ratsu ystävästä. En ole varakkaasta perheestä joten unelmani ei varmaan koskaan toteudu. Isäni on yksin huoltajani ja ei käy töissä koska on sairaseläkkeellä. Äidilläni on hevonen mutta en saa toistaiseksi käydä äitini luona, en ole hevosta nähnyt koskaan äidillä mutta uskonnettä tuo ehkä puhuu totta.
Unelmoin hevosesta mutta kaikki riippuu hinnasta ja kuinka paljon hevonen tulee maksamaan. Unelmoin hevosten kanssa työskentelemisestä ja aion opiskella hevoshirojaksi tai kengittäjäksi.
Toivon että jos saan hevosen alku hinnan kasaan (hevonen, varusteet, harjat tms) vähän päälle alkutalli paikkaa varten, voisin ehkä pystyä hankkimaan hevosen mutta tietenkin asun pienessä kylässä ja lähin talli on aika kaukana ja varmaan aika kallis yksäreille. Kaikenlisäksi en varmaan saa koskaan tarvittavaa summaa kokoon koska en saa mistään töitäkään ennen kuin olen 14.v. En voi tehdä naapureilleni mitään koska he tuskin tarvitsevat apua tai mitään enkä kakkujakaan tms voi tehdä kun sekin kuluttaisi enemmän rahaa kuin saisin takaisin. En voi auttaa sukulaisiani missään ja kuukausi raha on vain 20€ 😔
Haluaisin kysyä:
- Kuinka paljon hevoseen pitää suurinpiirtein varata rahaa, hevosen piirre toiveeni:
* Kiltti, mahdollisesti lehmänkirjava, voi kisata, pystyy menemään koulua ja esteitä ja maastossa, ilman satulaa sujuu, ensimmäiseksi hevoseksi, iso poni / pieni hevonen.
- Kuinka paljon pitäisi varata varusteisiin?:
* Satula (este ja koulu), mahdolliset suojat, riimut ja narut, suitset, loimet, huovat, traikku kamat.
- Kuinka paljon vuodessa menee tallipaikkaan ( arvio ) jos autan talli hommissa ja ruokin hevoseni eli ei käsittääkseni koko hoito asia? (muisti katkos en muista sille nimeä😂)
Kuullostan aasilta kun näitä kysyn kun kuullostan etten tiedä mitään mutta haluan varmistaa ja kuulla monen mahdollisesti hevosen omistajan mielipiteitä!💖
~ Heppa tyttö ~
Hevosen hankinta, alku
Anonyymi
0
76
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021068Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ156944Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704