Uskotteko, että Jeesus on noussut taivaaseen? Ette ainakaan usko, että Jeesus on ruumiillisesti noussut taivaaseen????
Viettävätkö Jehovan todistajat Helatorstaita?
53
146
Vastaukset
- Anonyymi
Onko taivas sitten täynnä ruumiita.
- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei vaan sieluja. Tilaa olisi vielä siellä sinullekin
Taivaspaikat on täyttynyt jo aikoja sitten....juutalaisista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaspaikat on täyttynyt jo aikoja sitten....juutalaisista!
Taivaspaikat on täyttynyt jo aikoja sitten....juutalaisista!
Et taida tietää,kukaan ei pääse taivaaseen heti. Monet luulevat mutta elämä' on kiertokulku.
Ihmsen on opittava,elämme ja elämme lihallisessa muodossa niin pitkään,kunnes olet oppinut kaiken ja sinulle sanotaan,että nyt riittää.Palaa kotiin!! - Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei vaan sieluja. Tilaa olisi vielä siellä sinullekin
Joopajoopajoo
- Anonyymi
Ei muuta kuin hallelujaa.
- Anonyymi
Vartiotorni opettaa, että Jeesus nousi kuolleista henkiolentona, jolla oli kyky tarvittaessa aineellistua ihmisen muotoon, ikään kuin pukeutua ihmisruumiiseen. Ylösnoussut Jeesus ei siis ole Vartiotornille, eikä siten Jehovan todistajille, enää ihminen.
- Anonyymi
Jeesus selitetään vartiotornissa enkeli Mikaeliksi.
Jeesuksen taivaaseen meno riippuu mistä vartiotornista katsoo, 1874 taikka 1914
Hepr. 1:6 sanoo että Jeesusta kumartakoon kaikki Jumalan enkelit.
Jollei vartiotorniuskonnon enkeli Mikael kumarra Jeesusta, kenen enkelistä
on kysymys ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus selitetään vartiotornissa enkeli Mikaeliksi.
Jeesuksen taivaaseen meno riippuu mistä vartiotornista katsoo, 1874 taikka 1914
Hepr. 1:6 sanoo että Jeesusta kumartakoon kaikki Jumalan enkelit.
Jollei vartiotorniuskonnon enkeli Mikael kumarra Jeesusta, kenen enkelistä
on kysymys ?Ei sitten ole koskaan tullut mieleen tutustua aiheeseen kun tulet tänne avautumaan luuloistasi?
"Ylösnoussut Jeesus ei siis ole Vartiotornille, eikä siten Jehovan todistajille, enää ihminen."
Eikä ole heille Jumala- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
"Ylösnoussut Jeesus ei siis ole Vartiotornille, eikä siten Jehovan todistajille, enää ihminen."
Eikä ole heille JumalaTotta haasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitten ole koskaan tullut mieleen tutustua aiheeseen kun tulet tänne avautumaan luuloistasi?
On hän tutustunut aiheeseen. Raamatun jakeetkin tarkistin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus selitetään vartiotornissa enkeli Mikaeliksi.
Jeesuksen taivaaseen meno riippuu mistä vartiotornista katsoo, 1874 taikka 1914
Hepr. 1:6 sanoo että Jeesusta kumartakoon kaikki Jumalan enkelit.
Jollei vartiotorniuskonnon enkeli Mikael kumarra Jeesusta, kenen enkelistä
on kysymys ?Jeesus selitetään vartiotornissa enkeli Mikaeliksi.
Jeesuksen taivaaseen meno riippuu mistä vartiotornista katsoo, 1874 taikka 1914
Hepr. 1:6 sanoo että Jeesusta kumartakoon kaikki Jumalan enkelit.
Jollei vartiotorniuskonnon enkeli Mikael kumarra Jeesusta, kenen enkelistä
on kysymys ?
Mikael ei ole edes suurin Enkeli,vaan se on METATRON ! Hän joka on Jumalaa lähinnä.
Michael on todellakin suuri Enkeli mutta ei ole Kristus!
Michael on Jumalan sotajoukkojen päällikkö ja häntäkin suurempia .
- Anonyymi
Mikään liha ei Raamatun mukaan voi periä taivas elämää. Jos Jeesus olisi noussut liharuumiissa silloinhan hänen kuolemansa ei olisi ollut Jumalan edessä sovitus ihmiskunnan synneistä. Se olisi mitätöinti käsitykseni mukaan koko pelastus järjestelyn, joka nimenomaan liittyi hänen kuolemaansa syntisen ihmiskunnan sijaisena.
Jeesus nousi taivaaseen henkiruumiissa eli ihmissilmälle koska kuten todettiin, liha ei voi periä taivasta.- Anonyymi
Liha viittaa Raamatussa usein ihmisen syntiseen luontoon. Se ei voi periä Jumalan valtakuntaa. Tämä ei silti tarkoita, että Jumalan valtakunnassa oltaisiin ruumiittomassa muodossa. On maallisia ruumiita ja taivaallisia ruumiita, ylösnousemuksessa ihminen luodaan uudeksi.
Jeesus lupasi apostoleille juovansa viiniä näiden kanssa Jumalan valtakunnassa. Se tuskin onnistuisi hengeltä ilman aineellista ruumista. Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan.
Tuomaalle Jeesus näytti naulan jälkiä todisteeksi ja sanoi katso, tässä olen. Kyseessä oli siis sama ruumis, jossa hän kuoli. Vai et kai ajattele, että Jeesus olisi "pukeutunut" ruumiiseen, joka vain näyttää samalta, naulan jälkineen kaikkineen? Sellainen olisi suorastaan harhaanjohtavaa. Mistä naulan jäljet siinä tapauksessa edes todistaisivat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha viittaa Raamatussa usein ihmisen syntiseen luontoon. Se ei voi periä Jumalan valtakuntaa. Tämä ei silti tarkoita, että Jumalan valtakunnassa oltaisiin ruumiittomassa muodossa. On maallisia ruumiita ja taivaallisia ruumiita, ylösnousemuksessa ihminen luodaan uudeksi.
Jeesus lupasi apostoleille juovansa viiniä näiden kanssa Jumalan valtakunnassa. Se tuskin onnistuisi hengeltä ilman aineellista ruumista. Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan.
Tuomaalle Jeesus näytti naulan jälkiä todisteeksi ja sanoi katso, tässä olen. Kyseessä oli siis sama ruumis, jossa hän kuoli. Vai et kai ajattele, että Jeesus olisi "pukeutunut" ruumiiseen, joka vain näyttää samalta, naulan jälkineen kaikkineen? Sellainen olisi suorastaan harhaanjohtavaa. Mistä naulan jäljet siinä tapauksessa edes todistaisivat?Kuolemansa jälkeen Jeesus näyttäytyi opetuslapsilleen vielä 40 päivän ajan (Apt.1:3) myös Tuomakselle. Koska Tuomas halusi nähdä kirjaimelliset todisteet Jeesuksen henkilöllisyydestä, ne suotiin hänelle. Muutoin Jeesuksen ei kuvailtu näyttäytyneen "kuolemanasussa" eli rei'itettynä ja kylki puhkottuna ja orjantappurakruunun ja ruoskinnan jäljet ihossaan, se ei olisi ollut kovin ylentävää ja innostavaa.
Alkuperäisenkaltaisen ihmisruumiin käyttäminen 40 päivän ajan ei ollut mikään suuri ihme. Taivaaseen nousun jälkeen sillä ei ollut henkimaailmassa käyttöä eikä sen hävittäminenkään ei ollut mikään suuri ihme.
Henkimaailmassa ei juoda kirjaimellisia juomia joten kun Jeesus sanoi että "juon sitä uutena" (Matt.26:29) sen merkitys täytyy olla vertauskuvallinen. Viittaus tarkoittanee iloa johon viinin kohtuullinen käyttö Raamatussa yhdistetään (Ps.104:15; Saarn.10:19).
Jumalan valtakunnan yhdistäminen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa aterioimiseen on vähän vieras, laittaisitko raamatunkohtia mukaan väitteisiisi. "Taivaalliset ruumiit" kaipaisivat myös raamatullista tukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemansa jälkeen Jeesus näyttäytyi opetuslapsilleen vielä 40 päivän ajan (Apt.1:3) myös Tuomakselle. Koska Tuomas halusi nähdä kirjaimelliset todisteet Jeesuksen henkilöllisyydestä, ne suotiin hänelle. Muutoin Jeesuksen ei kuvailtu näyttäytyneen "kuolemanasussa" eli rei'itettynä ja kylki puhkottuna ja orjantappurakruunun ja ruoskinnan jäljet ihossaan, se ei olisi ollut kovin ylentävää ja innostavaa.
Alkuperäisenkaltaisen ihmisruumiin käyttäminen 40 päivän ajan ei ollut mikään suuri ihme. Taivaaseen nousun jälkeen sillä ei ollut henkimaailmassa käyttöä eikä sen hävittäminenkään ei ollut mikään suuri ihme.
Henkimaailmassa ei juoda kirjaimellisia juomia joten kun Jeesus sanoi että "juon sitä uutena" (Matt.26:29) sen merkitys täytyy olla vertauskuvallinen. Viittaus tarkoittanee iloa johon viinin kohtuullinen käyttö Raamatussa yhdistetään (Ps.104:15; Saarn.10:19).
Jumalan valtakunnan yhdistäminen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa aterioimiseen on vähän vieras, laittaisitko raamatunkohtia mukaan väitteisiisi. "Taivaalliset ruumiit" kaipaisivat myös raamatullista tukea.2 korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti"
Vartiotorniuskonnossa Jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, mutta minkä vuoksi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemansa jälkeen Jeesus näyttäytyi opetuslapsilleen vielä 40 päivän ajan (Apt.1:3) myös Tuomakselle. Koska Tuomas halusi nähdä kirjaimelliset todisteet Jeesuksen henkilöllisyydestä, ne suotiin hänelle. Muutoin Jeesuksen ei kuvailtu näyttäytyneen "kuolemanasussa" eli rei'itettynä ja kylki puhkottuna ja orjantappurakruunun ja ruoskinnan jäljet ihossaan, se ei olisi ollut kovin ylentävää ja innostavaa.
Alkuperäisenkaltaisen ihmisruumiin käyttäminen 40 päivän ajan ei ollut mikään suuri ihme. Taivaaseen nousun jälkeen sillä ei ollut henkimaailmassa käyttöä eikä sen hävittäminenkään ei ollut mikään suuri ihme.
Henkimaailmassa ei juoda kirjaimellisia juomia joten kun Jeesus sanoi että "juon sitä uutena" (Matt.26:29) sen merkitys täytyy olla vertauskuvallinen. Viittaus tarkoittanee iloa johon viinin kohtuullinen käyttö Raamatussa yhdistetään (Ps.104:15; Saarn.10:19).
Jumalan valtakunnan yhdistäminen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa aterioimiseen on vähän vieras, laittaisitko raamatunkohtia mukaan väitteisiisi. "Taivaalliset ruumiit" kaipaisivat myös raamatullista tukea.Jeesus sanoo apostoleille painokkaasti "Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa." (Mark. 14:25 ). Jeesus siis lupasi samanlaisen tilanteen toistuvan Jumalan valtakunnassa. Apostolien kanssa viini oli todellista, ei vertauskuvallista. Tuossa asiayhteydessä viini ei myöskään liittynyt iloon, vaan liittoon Jumalan valtakunnasta. Kaiken voi tietysti tulkita, mutta mielestäni ei ole mitään syytä pitää Jeesuksen tarkoittamaa viiniä vertauskuvallisena. Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä?
Tuo sinun tulkintasi, että henkimaailmassa ei juoda kirjaimellisia juomia, on Vartiotornin opettamaa. Raamatussa Jumalan valtakuntaan liitetään sekä maallisia, taivaallisia, että jo nyt läsnä olevia piirteitä. Kaikki nämä täytyy ottaa huomioon, eikä rakentaa teorioita vain joidenkin mainintojen perusteella.
Matt. 8:11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
1. Kor. 15:40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten.
Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? Olisiko se ollut todiste hänen ylösnousemuksestaan, vai siitä, että Jeesus osaa tehdä itselleen ruumiin, jossa on ihan aidon näköiset naulanjäljet? "Mikään liha ei Raamatun mukaan voi periä taivas elämää."
Kuinka sitten Elia ja Hanok???- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
"Mikään liha ei Raamatun mukaan voi periä taivas elämää."
Kuinka sitten Elia ja Hanok???Vartiotorni väittää, ettei Elia oikeasti noussut taivaaseen, vedoten mm. siihen, että kuningas Joram sai Elialta kirjeen sen jälkeen, kun Elian oli nähty nousevan taivaaseen. Vartiotornin mukaan tämä todistaisi, että Elia oli vain siirtynyt toiselle alueelle. He kuitenkin lukevat kyseiseen raamatunkohtaan (2. Aik. 21) enemmän kuin mitä siinä lukee. Siinä nimittäin sanotaan vain Joramin saaneen kirjeen - sen kirjoittamisajankohdasta ei mainita mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni väittää, ettei Elia oikeasti noussut taivaaseen, vedoten mm. siihen, että kuningas Joram sai Elialta kirjeen sen jälkeen, kun Elian oli nähty nousevan taivaaseen. Vartiotornin mukaan tämä todistaisi, että Elia oli vain siirtynyt toiselle alueelle. He kuitenkin lukevat kyseiseen raamatunkohtaan (2. Aik. 21) enemmän kuin mitä siinä lukee. Siinä nimittäin sanotaan vain Joramin saaneen kirjeen - sen kirjoittamisajankohdasta ei mainita mitään.
Vartiotorni tulkitsee myös, että Jeesus keskusteli näkyhahmojen kanssa, eli Vt-seuran mukaan tuossa eivät oikeasti olleet paikalla Mooses ja Elia, vaikka Raamattu niin sanoo.
Luuk. 9:30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan.
Järjestö joutuu turvautumaan melkoiseen akrobatiaan oppiaan puolustellessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo apostoleille painokkaasti "Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa." (Mark. 14:25 ). Jeesus siis lupasi samanlaisen tilanteen toistuvan Jumalan valtakunnassa. Apostolien kanssa viini oli todellista, ei vertauskuvallista. Tuossa asiayhteydessä viini ei myöskään liittynyt iloon, vaan liittoon Jumalan valtakunnasta. Kaiken voi tietysti tulkita, mutta mielestäni ei ole mitään syytä pitää Jeesuksen tarkoittamaa viiniä vertauskuvallisena. Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä?
Tuo sinun tulkintasi, että henkimaailmassa ei juoda kirjaimellisia juomia, on Vartiotornin opettamaa. Raamatussa Jumalan valtakuntaan liitetään sekä maallisia, taivaallisia, että jo nyt läsnä olevia piirteitä. Kaikki nämä täytyy ottaa huomioon, eikä rakentaa teorioita vain joidenkin mainintojen perusteella.
Matt. 8:11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
1. Kor. 15:40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten.
Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? Olisiko se ollut todiste hänen ylösnousemuksestaan, vai siitä, että Jeesus osaa tehdä itselleen ruumiin, jossa on ihan aidon näköiset naulanjäljet?Ihminen ei voi ymmärtää sitä, millainen on henkimaailman todellisuus. Ihminen luotiin henkiolentojen "kaltaiseksi" (1.Moos.1:26) mutta missä määrin, sitä ei kerrota. On mahdollista, että myös henkiolennoilla on samantapaisia tuntemuksia ja nautinnon lähteitä kuin ihmisillä ja siihen Jeesuksen lausunto voisi viitata. Varmaa sen sijaan on, ettei henkiolento voi nauttia ihmisen havaittavaa materiaa kuten rypäleistä tehtyä juomaa.
>>> Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä? >>>
Opetuslasten mielessä oli paljon muutakin ajateltavaa kuin se, miten viiniä olisi mahdollista juoda taivaassa. Toisaalta Jeesus puhui viinistä vain omakohtaisena tilanteena eikä viitannut muiden osallisuuteen viinin nauttijoina. Sen sijaan Jeesus painotti juoman laatua ("uutta viiniä") ja sen juomisen ajankohtaa ("sinä päivänä --- Jumalan valtakunnassa") jotka jäivät opetuslapsiltakin ymmärryksen ulkopuolelle.
Teorioiden suhteen itselläsi on varsin vahva yleistämisen tarve yksittäisen jakeen suhteen. Otit esiin Matteuksen 8:11:n ja teit siitä suoraviivaisen johtopäätöksen:
>>> Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan >>>
Mihin Jeesus tällä kielikuvalla viittasi? Ensinnäkin hän oli vaikuttunut hänen luokseen tulleen ei-juutalaisen sotilaan hengellisestä näkökyvystä kun tämä pyysi Jeesusta parantamaan etänä halvaantuneen palvelijansa (Matt.8:5-9). Sen seurauksena Jeesus korosti tulevaa eli juutalaisten etuoikeuksien poistumista ja "pakanoiden" tulevan heidän rinnalleen yhdenvertaiselle tasolle Jumalan edessä:
"Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka seurasivat häntä: ”Minä vakuutan teille: en ole havainnut kenelläkään Israelissa näin suurta uskoa. Minä sanon teille, että monet tulevat idästä ja lännestä ja asettuvat pitkälleen pöydän ääreen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivaan valtakunnassa, kun taas valtakunnan pojat heitetään ulos pimeyteen. Siellä he itkevät ja kiristelevät hampaitaan" (Matt.8:10-12).
"Idästä ja lännestä" tulevat kansat ruokailisivat pian yhdenvertaisina patriarkkojen jälkeläisten kanssa ts. Jumala ei tekisi enää eroa juutalaisen ja ei-juutalaisen välillä "taivasten valtakunnassa" (Kornelius sai ensimmäisenä "pakanana" pyhän hengen). Ne juutalaiset jotka päättäisivät pitää kiinni etuoikeuksistaan ja yrittäisivät edelleen toimia "valtakunnan poikina" tulisivat pettymään syvästi.
(Juutalaiset ja pakanat eivät normaalisti syöneet samoissa tiloissa varsinkaan 'pitkän kaavan' ruokailussa jossa asetuttiin rennosti toisten läheisyyteen divaanisohville ja keskusteltiin vapautuneesti).
1.Kor.15. luvussa Paavali käsittelee henkiolentojen ja ihmisen olemuksen erilaisuutta. Hän osoittaa, että ne, jotka nostetaan taivaaseen Jeesuksen luo, kokevat suuren muutoksen kun heidät muutetaan "viimeisen trumpetin" soidessa turmeltumattomuuteen henkipersoonina (1.Kor.15:52). "Ruumis" ei tarkoita 40. jakeessa sitä, että henkiluomus olisi sidottu johonkin kirjaimelliseen materiaaliseen aineeseen vaan kyse on enemmänkin persoonasta.
>>> Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? >>>
Kenenkään muun kuin Tuomaksen ei mainita epäilleen ylösnoussutta Jeesusta epätodelliseksi. Ehkä todisteiden esittäminen oli tärkeää Tuomakselle ja hänelle osoitettiin rakkautta kun häntä varten nuo merkit näytettiin. Olisihan ollut mahdollista että Tuomas olisi epäuskon vuoksi lähetetty pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei voi ymmärtää sitä, millainen on henkimaailman todellisuus. Ihminen luotiin henkiolentojen "kaltaiseksi" (1.Moos.1:26) mutta missä määrin, sitä ei kerrota. On mahdollista, että myös henkiolennoilla on samantapaisia tuntemuksia ja nautinnon lähteitä kuin ihmisillä ja siihen Jeesuksen lausunto voisi viitata. Varmaa sen sijaan on, ettei henkiolento voi nauttia ihmisen havaittavaa materiaa kuten rypäleistä tehtyä juomaa.
>>> Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä? >>>
Opetuslasten mielessä oli paljon muutakin ajateltavaa kuin se, miten viiniä olisi mahdollista juoda taivaassa. Toisaalta Jeesus puhui viinistä vain omakohtaisena tilanteena eikä viitannut muiden osallisuuteen viinin nauttijoina. Sen sijaan Jeesus painotti juoman laatua ("uutta viiniä") ja sen juomisen ajankohtaa ("sinä päivänä --- Jumalan valtakunnassa") jotka jäivät opetuslapsiltakin ymmärryksen ulkopuolelle.
Teorioiden suhteen itselläsi on varsin vahva yleistämisen tarve yksittäisen jakeen suhteen. Otit esiin Matteuksen 8:11:n ja teit siitä suoraviivaisen johtopäätöksen:
>>> Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan >>>
Mihin Jeesus tällä kielikuvalla viittasi? Ensinnäkin hän oli vaikuttunut hänen luokseen tulleen ei-juutalaisen sotilaan hengellisestä näkökyvystä kun tämä pyysi Jeesusta parantamaan etänä halvaantuneen palvelijansa (Matt.8:5-9). Sen seurauksena Jeesus korosti tulevaa eli juutalaisten etuoikeuksien poistumista ja "pakanoiden" tulevan heidän rinnalleen yhdenvertaiselle tasolle Jumalan edessä:
"Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka seurasivat häntä: ”Minä vakuutan teille: en ole havainnut kenelläkään Israelissa näin suurta uskoa. Minä sanon teille, että monet tulevat idästä ja lännestä ja asettuvat pitkälleen pöydän ääreen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivaan valtakunnassa, kun taas valtakunnan pojat heitetään ulos pimeyteen. Siellä he itkevät ja kiristelevät hampaitaan" (Matt.8:10-12).
"Idästä ja lännestä" tulevat kansat ruokailisivat pian yhdenvertaisina patriarkkojen jälkeläisten kanssa ts. Jumala ei tekisi enää eroa juutalaisen ja ei-juutalaisen välillä "taivasten valtakunnassa" (Kornelius sai ensimmäisenä "pakanana" pyhän hengen). Ne juutalaiset jotka päättäisivät pitää kiinni etuoikeuksistaan ja yrittäisivät edelleen toimia "valtakunnan poikina" tulisivat pettymään syvästi.
(Juutalaiset ja pakanat eivät normaalisti syöneet samoissa tiloissa varsinkaan 'pitkän kaavan' ruokailussa jossa asetuttiin rennosti toisten läheisyyteen divaanisohville ja keskusteltiin vapautuneesti).
1.Kor.15. luvussa Paavali käsittelee henkiolentojen ja ihmisen olemuksen erilaisuutta. Hän osoittaa, että ne, jotka nostetaan taivaaseen Jeesuksen luo, kokevat suuren muutoksen kun heidät muutetaan "viimeisen trumpetin" soidessa turmeltumattomuuteen henkipersoonina (1.Kor.15:52). "Ruumis" ei tarkoita 40. jakeessa sitä, että henkiluomus olisi sidottu johonkin kirjaimelliseen materiaaliseen aineeseen vaan kyse on enemmänkin persoonasta.
>>> Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? >>>
Kenenkään muun kuin Tuomaksen ei mainita epäilleen ylösnoussutta Jeesusta epätodelliseksi. Ehkä todisteiden esittäminen oli tärkeää Tuomakselle ja hänelle osoitettiin rakkautta kun häntä varten nuo merkit näytettiin. Olisihan ollut mahdollista että Tuomas olisi epäuskon vuoksi lähetetty pois.Missä Abraham, Iisak ja Jaakob tulevat uskoaksesi olemaan, jos eivät Jumalan valtakunnassa?
Vartiotorni käsittääkseni opettaa, että Jumalan valtakuntaan pääsevät vain "voidellut" kristityt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei voi ymmärtää sitä, millainen on henkimaailman todellisuus. Ihminen luotiin henkiolentojen "kaltaiseksi" (1.Moos.1:26) mutta missä määrin, sitä ei kerrota. On mahdollista, että myös henkiolennoilla on samantapaisia tuntemuksia ja nautinnon lähteitä kuin ihmisillä ja siihen Jeesuksen lausunto voisi viitata. Varmaa sen sijaan on, ettei henkiolento voi nauttia ihmisen havaittavaa materiaa kuten rypäleistä tehtyä juomaa.
>>> Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä? >>>
Opetuslasten mielessä oli paljon muutakin ajateltavaa kuin se, miten viiniä olisi mahdollista juoda taivaassa. Toisaalta Jeesus puhui viinistä vain omakohtaisena tilanteena eikä viitannut muiden osallisuuteen viinin nauttijoina. Sen sijaan Jeesus painotti juoman laatua ("uutta viiniä") ja sen juomisen ajankohtaa ("sinä päivänä --- Jumalan valtakunnassa") jotka jäivät opetuslapsiltakin ymmärryksen ulkopuolelle.
Teorioiden suhteen itselläsi on varsin vahva yleistämisen tarve yksittäisen jakeen suhteen. Otit esiin Matteuksen 8:11:n ja teit siitä suoraviivaisen johtopäätöksen:
>>> Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan >>>
Mihin Jeesus tällä kielikuvalla viittasi? Ensinnäkin hän oli vaikuttunut hänen luokseen tulleen ei-juutalaisen sotilaan hengellisestä näkökyvystä kun tämä pyysi Jeesusta parantamaan etänä halvaantuneen palvelijansa (Matt.8:5-9). Sen seurauksena Jeesus korosti tulevaa eli juutalaisten etuoikeuksien poistumista ja "pakanoiden" tulevan heidän rinnalleen yhdenvertaiselle tasolle Jumalan edessä:
"Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka seurasivat häntä: ”Minä vakuutan teille: en ole havainnut kenelläkään Israelissa näin suurta uskoa. Minä sanon teille, että monet tulevat idästä ja lännestä ja asettuvat pitkälleen pöydän ääreen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivaan valtakunnassa, kun taas valtakunnan pojat heitetään ulos pimeyteen. Siellä he itkevät ja kiristelevät hampaitaan" (Matt.8:10-12).
"Idästä ja lännestä" tulevat kansat ruokailisivat pian yhdenvertaisina patriarkkojen jälkeläisten kanssa ts. Jumala ei tekisi enää eroa juutalaisen ja ei-juutalaisen välillä "taivasten valtakunnassa" (Kornelius sai ensimmäisenä "pakanana" pyhän hengen). Ne juutalaiset jotka päättäisivät pitää kiinni etuoikeuksistaan ja yrittäisivät edelleen toimia "valtakunnan poikina" tulisivat pettymään syvästi.
(Juutalaiset ja pakanat eivät normaalisti syöneet samoissa tiloissa varsinkaan 'pitkän kaavan' ruokailussa jossa asetuttiin rennosti toisten läheisyyteen divaanisohville ja keskusteltiin vapautuneesti).
1.Kor.15. luvussa Paavali käsittelee henkiolentojen ja ihmisen olemuksen erilaisuutta. Hän osoittaa, että ne, jotka nostetaan taivaaseen Jeesuksen luo, kokevat suuren muutoksen kun heidät muutetaan "viimeisen trumpetin" soidessa turmeltumattomuuteen henkipersoonina (1.Kor.15:52). "Ruumis" ei tarkoita 40. jakeessa sitä, että henkiluomus olisi sidottu johonkin kirjaimelliseen materiaaliseen aineeseen vaan kyse on enemmänkin persoonasta.
>>> Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? >>>
Kenenkään muun kuin Tuomaksen ei mainita epäilleen ylösnoussutta Jeesusta epätodelliseksi. Ehkä todisteiden esittäminen oli tärkeää Tuomakselle ja hänelle osoitettiin rakkautta kun häntä varten nuo merkit näytettiin. Olisihan ollut mahdollista että Tuomas olisi epäuskon vuoksi lähetetty pois."Olisihan ollut mahdollista että Tuomas olisi epäuskon vuoksi lähetetty pois."
Tämä onkin Jehovan todistajien seurakuntien toimintamalli.
Mutta todellako uskot, että Jeesus esitteli tekaistua ruumista, ikään kuin naamiaisasua, mukamas todisteena ylösnousemuksestaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei voi ymmärtää sitä, millainen on henkimaailman todellisuus. Ihminen luotiin henkiolentojen "kaltaiseksi" (1.Moos.1:26) mutta missä määrin, sitä ei kerrota. On mahdollista, että myös henkiolennoilla on samantapaisia tuntemuksia ja nautinnon lähteitä kuin ihmisillä ja siihen Jeesuksen lausunto voisi viitata. Varmaa sen sijaan on, ettei henkiolento voi nauttia ihmisen havaittavaa materiaa kuten rypäleistä tehtyä juomaa.
>>> Kuka edes ilahtuisi lupauksesta tarjota vertauskuvallista, ei todellista viiniä? >>>
Opetuslasten mielessä oli paljon muutakin ajateltavaa kuin se, miten viiniä olisi mahdollista juoda taivaassa. Toisaalta Jeesus puhui viinistä vain omakohtaisena tilanteena eikä viitannut muiden osallisuuteen viinin nauttijoina. Sen sijaan Jeesus painotti juoman laatua ("uutta viiniä") ja sen juomisen ajankohtaa ("sinä päivänä --- Jumalan valtakunnassa") jotka jäivät opetuslapsiltakin ymmärryksen ulkopuolelle.
Teorioiden suhteen itselläsi on varsin vahva yleistämisen tarve yksittäisen jakeen suhteen. Otit esiin Matteuksen 8:11:n ja teit siitä suoraviivaisen johtopäätöksen:
>>> Jeesus myös kuvasi Jumalan valtakuntaa siten, että siellä aterioitaisiin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Ruumis siihenkin tarvitaan >>>
Mihin Jeesus tällä kielikuvalla viittasi? Ensinnäkin hän oli vaikuttunut hänen luokseen tulleen ei-juutalaisen sotilaan hengellisestä näkökyvystä kun tämä pyysi Jeesusta parantamaan etänä halvaantuneen palvelijansa (Matt.8:5-9). Sen seurauksena Jeesus korosti tulevaa eli juutalaisten etuoikeuksien poistumista ja "pakanoiden" tulevan heidän rinnalleen yhdenvertaiselle tasolle Jumalan edessä:
"Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka seurasivat häntä: ”Minä vakuutan teille: en ole havainnut kenelläkään Israelissa näin suurta uskoa. Minä sanon teille, että monet tulevat idästä ja lännestä ja asettuvat pitkälleen pöydän ääreen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivaan valtakunnassa, kun taas valtakunnan pojat heitetään ulos pimeyteen. Siellä he itkevät ja kiristelevät hampaitaan" (Matt.8:10-12).
"Idästä ja lännestä" tulevat kansat ruokailisivat pian yhdenvertaisina patriarkkojen jälkeläisten kanssa ts. Jumala ei tekisi enää eroa juutalaisen ja ei-juutalaisen välillä "taivasten valtakunnassa" (Kornelius sai ensimmäisenä "pakanana" pyhän hengen). Ne juutalaiset jotka päättäisivät pitää kiinni etuoikeuksistaan ja yrittäisivät edelleen toimia "valtakunnan poikina" tulisivat pettymään syvästi.
(Juutalaiset ja pakanat eivät normaalisti syöneet samoissa tiloissa varsinkaan 'pitkän kaavan' ruokailussa jossa asetuttiin rennosti toisten läheisyyteen divaanisohville ja keskusteltiin vapautuneesti).
1.Kor.15. luvussa Paavali käsittelee henkiolentojen ja ihmisen olemuksen erilaisuutta. Hän osoittaa, että ne, jotka nostetaan taivaaseen Jeesuksen luo, kokevat suuren muutoksen kun heidät muutetaan "viimeisen trumpetin" soidessa turmeltumattomuuteen henkipersoonina (1.Kor.15:52). "Ruumis" ei tarkoita 40. jakeessa sitä, että henkiluomus olisi sidottu johonkin kirjaimelliseen materiaaliseen aineeseen vaan kyse on enemmänkin persoonasta.
>>> Jos Jeesus olisi Tuomaalle esitellyt ruumista, jonka oli tehnyt tuohon tilanteeseen, naulanjälkineen kaikkineen, niin mitä naulanjälkien näyttäminen oikeastaan olisi todistanut? >>>
Kenenkään muun kuin Tuomaksen ei mainita epäilleen ylösnoussutta Jeesusta epätodelliseksi. Ehkä todisteiden esittäminen oli tärkeää Tuomakselle ja hänelle osoitettiin rakkautta kun häntä varten nuo merkit näytettiin. Olisihan ollut mahdollista että Tuomas olisi epäuskon vuoksi lähetetty pois."Toisaalta Jeesus puhui viinistä vain omakohtaisena tilanteena eikä viitannut muiden osallisuuteen viinin nauttijoina."
Katso Matt. 26:29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni väittää, ettei Elia oikeasti noussut taivaaseen, vedoten mm. siihen, että kuningas Joram sai Elialta kirjeen sen jälkeen, kun Elian oli nähty nousevan taivaaseen. Vartiotornin mukaan tämä todistaisi, että Elia oli vain siirtynyt toiselle alueelle. He kuitenkin lukevat kyseiseen raamatunkohtaan (2. Aik. 21) enemmän kuin mitä siinä lukee. Siinä nimittäin sanotaan vain Joramin saaneen kirjeen - sen kirjoittamisajankohdasta ei mainita mitään.
"Joram sai profeetta Elialta tällaisen kirjeen: »Näin sanoo Herra, sinun isäsi Daavidin Jumala: ’Sinä et ole vaeltanut isäsi Josafatin ja Juudan kuninkaan Asan teitä, vaan olet kulkenut Israelin kuninkaiden teitä ja houkutellut Juudan kansan ja Jerusalemin asukkaat harjoittamaan epäjumalanpalvelusta Ahabin suvun tavoin. Sinä olet surmannut isäsi perheen, omat veljesi, jotka olivat parempia kuin sinä" (2.Aikak.21:12,13).
Mikä saa sinut ajattelemaan, että kirje olisi saapunut postuumisti? Kirje kuvailee tapahtumia Joramin hallituskaudelta ja siinä esitetään tuomio hänen uskottomuudestaan. Kirje puhuu tilanteesta ajantasaisesti eikä ennakoivasti.
Kenenkään ei sanota menneen taivaaseen ennen Jeesusta. Elia "nousi myrskytuulessa taivaalle" pois Elisan näkyvistä (2.Kun.2:11,12) ei sanota että Elia olisi kuollut ja mennyt 'taivaaseen'. Taustansa vuoksi Eliaa vaikuttavammasta Daavidista sanottiin ettei hänkään "noussut taivaaseen" (Apt.2:34). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti"
Vartiotorniuskonnossa Jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, mutta minkä vuoksi ?Huh, huh, mitä urpoilua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni tulkitsee myös, että Jeesus keskusteli näkyhahmojen kanssa, eli Vt-seuran mukaan tuossa eivät oikeasti olleet paikalla Mooses ja Elia, vaikka Raamattu niin sanoo.
Luuk. 9:30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan.
Järjestö joutuu turvautumaan melkoiseen akrobatiaan oppiaan puolustellessaan.Satusetä
ä
Raamattu ei ole satua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Abraham, Iisak ja Jaakob tulevat uskoaksesi olemaan, jos eivät Jumalan valtakunnassa?
Vartiotorni käsittääkseni opettaa, että Jumalan valtakuntaan pääsevät vain "voidellut" kristityt.He tulevat todella olemaan Jumalan valtakunnassa, mutta sen alamaisia. Jumalan valtakunta ei ole siis paratiisi, joka ennallistetaan menetetyn Edenin puutarhan kaltaiseksi ihastuttavasti ihmiskunnan kodiksi. Jumalan valtakunta on taivaallinen hallitus joka tulee palauttamaan ihmiskunnalle kaiken sen mikä alussa menetettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joram sai profeetta Elialta tällaisen kirjeen: »Näin sanoo Herra, sinun isäsi Daavidin Jumala: ’Sinä et ole vaeltanut isäsi Josafatin ja Juudan kuninkaan Asan teitä, vaan olet kulkenut Israelin kuninkaiden teitä ja houkutellut Juudan kansan ja Jerusalemin asukkaat harjoittamaan epäjumalanpalvelusta Ahabin suvun tavoin. Sinä olet surmannut isäsi perheen, omat veljesi, jotka olivat parempia kuin sinä" (2.Aikak.21:12,13).
Mikä saa sinut ajattelemaan, että kirje olisi saapunut postuumisti? Kirje kuvailee tapahtumia Joramin hallituskaudelta ja siinä esitetään tuomio hänen uskottomuudestaan. Kirje puhuu tilanteesta ajantasaisesti eikä ennakoivasti.
Kenenkään ei sanota menneen taivaaseen ennen Jeesusta. Elia "nousi myrskytuulessa taivaalle" pois Elisan näkyvistä (2.Kun.2:11,12) ei sanota että Elia olisi kuollut ja mennyt 'taivaaseen'. Taustansa vuoksi Eliaa vaikuttavammasta Daavidista sanottiin ettei hänkään "noussut taivaaseen" (Apt.2:34).Kirjeen kirjoitusajankohta jää toki Raamatun perusteella lopullisesti ratkaisematta, mutta postuumin saapumisen puolesta puhuu mm. se, että miksi Elia olisi vuosikausiksi vetäytynyt julkisuudesta ja sitten yhtäkkiä kirjoittanut kirjeen? Kyseessä myös sanotaan olleen nimenomaan kirje, eikä esimerkiksi profeetta Elialta tullut sana, kuten tuoreet profeetalliset sanomat oli tapana esittää. Kirjeen ajantasaisuutta lienee tarpeetonta ihmetellä enempää, jos kyseessä kuitenkin oli kaikkitietävältä Jumalalta lähtöisin ollut profeetallinen sanoma.
Elian nouseminen taivaaseen ei tarvitse tarkoittaa täsmälleen samaa kuin Jeesuksen tapauksessa, eikä sen tarvitse sisältää kaikkia samoja merkityksiä. Sanotaanhan Jeesusta myös esikoiseksi kuolleista herätettyjen joukossa, eikä tällä ole tarkoitus kiistää aiempia kuolleista heräämisiä. Raamattu sanoo vain, että Elia otettiin taivaaseen. Miksei sanottu, että tuulenpuuska siirti hänet toiseen paikkaan, jos siitä oli kysymys?
Juutalaisessa uskossa Eliaa, kuten Henokia, ajatellaan taivaaseen otettuna. Heprealaiskirje sanoo Henokista jopa, ettei tämä nähnyt kuolemaa. Jeesus keskusteli Mooseksen ja Elian kanssa apostolien nähden. Jumala tuskin järjestäisi alkuperäistä malliaan muistuttavia virtuaalihahmoja keskustelemaan kenenkään kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Abraham, Iisak ja Jaakob tulevat uskoaksesi olemaan, jos eivät Jumalan valtakunnassa?
Vartiotorni käsittääkseni opettaa, että Jumalan valtakuntaan pääsevät vain "voidellut" kristityt.Vartiotornin kirjoittaja omana aikanaan, Rutherford, jehovakanava vartiotornissa, rakennutti Iisakille Jaakobille ym:lle talon, koska tiesi heidän 1925 nousevan haudoistaan. Maan päälle.
Tuohon taloon hän itse asettui asumaan siksi aikaa, kuten hän oli sanonut.
Vartiotorniseura, hyväkäs, meni edesmenneen Rutherfordin jälkeen myymään patriarkkaparkojen talon.
Rahan takia mitä ilmeisimmin.
Enhän minä tiedä myisikö vartiotorniseura minut saatanalle jos liittyisin.
Ainakin pyramidin, jonka mitat vahvistivat vartiotornin mukaan aikalaskelman vuoteen 1914,on vartiotorni jälkikäteen tunnustanut saatanan raamatuksi - Anonyymi
Pitää muistaa että Rutherford on ollut vapaamuurari aikanaan.
Jehovan ovat ottaneet 48 uuden testamentin värsyä pois" pyhistä kirjoituksistaan"( jtraamattu)
Ei ihme että asiat menevät ohi.Tämä on myös kiellettyä raamatussa.
- Anonyymi
Kyllä JT uskoo Jeesukseen, Hänen ylösnousemukseen, ja siihen että Jeesus on Jumalan poika, ei siis jumala itse!
Tervetuloa Arto JT joukkoon aitoon kristillisyyteen.
Jätä lahko, vielä ehdit!- Anonyymi
Vartiotorni selittää Jeesuksen enkeliksi. Mikaeliksi.
Eri asia on, mikäli mainosvaltuutettuja on kielletty tällä foorumilla kehumasta enkelijeesuksellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni selittää Jeesuksen enkeliksi. Mikaeliksi.
Eri asia on, mikäli mainosvaltuutettuja on kielletty tällä foorumilla kehumasta enkelijeesuksellaan.Raamatussa kerrotaan, että Jeesus on enkeli Gapriel
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan, että Jeesus on enkeli Gapriel
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Sinulla ei ole Jumalaa!
1 Joh. 4:15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole Jumalaa!
1 Joh. 4:15Sinulla on enkeli Mikael ainakin niin kauan kuin käsketään repimään lisää vartiotorneja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti, Tuomas havaitsi naulojen reiät ristiinnaulitsemisesta ja vakuuttui että Jeesus oli Jumala.
Ja Jeesus otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen (eikä sanonut esim. että katso vartiotornista, enkelihän minä vain).
Jeesuksen kroppa oli orjan osa, ihminen, mutta missä tämä ilmoitetaan, filipp. kirjeessä, niin se jatkaa myös, 2:11 "Jeesus Kristus on Herra". Herra on yksi Jumalan nimistä.
Kuten Hepr. 1:8, Jumala puhuttelee poikaa: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy iankaikkisesti"
Kristitylle on käsittämätön harha että Jeesusta, joka on Jumala kautta Raamatun, sanotaan enkeliksi kuten vartiotorniuskonto.Jeesuksen hauta oli tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala." Meille on lapsi syntynyt Emmanuel" käännös ,Jumala kanssamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh.14:16: " --- menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi".
Joh.8:54: "Isäni saattaa minut kunniaan, hän jota sanotte Jumalaksenne".
Joh.12:49,50: "En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua".
Matt.20:23: "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut".
Luuk.22:42: "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun".
Edellä mainitut sanat on Jeesus itse lausunut. Missään hän ei ole nostanut itseään Jumalan asemaan tai edes vihjannut olevansa kuin Jumala.On Jeesus sanonut.
Hän on vastannut kysymykseen, "Minä olen" kyseisellä kielellä sanottuna tuo vastaus on Jumalan nimi.
Näin esimerkkinä.
Ja Jeesus otti Tuomaan uskontunustuksen vastaan.
Vaikka jehovantodistajat opetetaan leuhkimaan sillä mitä ovat vartiotornista lukeneet olevansa, ei se tarkoita että Jeesuksen tehtävä olisi ollut olla täällä leuhkimassa
- Anonyymi
Pölhön lahkolaista täysin!!
Jehovan todistajat on xxxxxxxxxx!! Lahko!
Ihan turha lahko amerikasta,
Tulivat ovelle ja lähtivät nopasti:))
He määräävät suunnan ja koira vauhdin..
Rotta juoksee.. Kuka tuollaiseen hölynpölyyn nyt uskoisi.
- Anonyymi
Kuka tuollaiseen hölynpölyyn nyt uskoisi.
Valitettavasti minä uskon, koulutettu koirani sai käskyn.
Tiedän,ettei pure,kuin käskystä(kiinni).
He lahkolaiset lähti ja ei tullut vartiotorni lipukkeita.
Itse pidän huolta aina,ettei lahkolaiset(amerikan) perkuleet tule tyhjää puhumaan.
Niillä ole mitään arvoa mulle.
HOHOH. Kuka tuollaiseen hölynpölyyn nyt uskoisi.
- Anonyymi
Outoa,että Jehovan todistajien lahko uskoo,että Kristus oli AE Michael?
Kun on oleva voimakkaampi AE Jumalan vierellä oleva enkeli.
Hän oli ihminen aikoinaan,Metatron AE .
Michael on todellakin suuri AE ,Jumalan sotajoukkojen komentaja mutta AE Metatron.
En toinna kiistellä,mutta arvostan molempia ja varsinkin KRISTUSTA !- Anonyymi
Jehovan todistajat eivät vietä mitään kirkollisia juhlia. Herran ehtoollisenkin he ovat muuttaneet muistonvietto pilkkajaisiksi.
- Anonyymi
Ei ole mitään outoa kerrastaan.
Vartiotorni näillä " saduillaan" katsoo miten ihmiset luottavat näihin ,sillä Vartiotornilla on "suora yhteys" Jeesuksen kanssa- Jeesus itsehän puhuu niitä.
- Anonyymi
Jumala puhuttelee ainokaistaan Jumalaksi Hepr. 1:8
Hepr. 1:6 Kaikkien Jumalan enkelien tulee kumartaa Jeesusta
Jos vartiotorniuskonnon enkeli Mikael ei kumarra Jeesusta, kenen enkeli vartiotorniuskonnolla on ?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 928375
- 926465
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344961Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593380- 453341
- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512836- 552832