Itse en ole koskaan syyllistynyt ateismin käyttämiseen julkisilla paikoilla, koska Herra on suojellut minua siltä. Kuinkas ateistit, hehän eivät anna Herran suojella heitä?
Onko ateismi koskaan johtanut teitä syntiin?
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
PH:n - Palli Hien niiskaus on harras harrastukseni
- Anonyymi
Synti on jumalan tahdon vastaisuutta. Kun ateisti ei usko jumalaan, ei tietenkään usko syntiinkään. Voisitko antaa meille esimerkin synnistä, niin me kerromme sinulle kuinka typerää on uskoa siihen.
Synti on sairas käsite ja perimmäinen syy fundamentalistiuskovaisten (lahkolaisten) rötöstelyyn ja niiden peittelyyn. Synneissä ei ole ihan hirveästi aste-eroja, joten lasten raiskaus on samanlainen synti kuin itsetyydytys. Ei ihme, että kaikenlainen moraalittomuus kukoistaa lahkoissa - kaikki rikokset ovat suunnilleen saman arvoisia syntikäsitteen vuoksi.
Tässäpä hyvä esimerkki tästä kieroutuneesta syntikäsitteestä esim. vanhollislestadiolaisilla:
” Käräjäoikeuden laatiman julkisen selosteen mukaan isoisä oli kosketellut sukulaislastaan toistuvasti vaatteiden läpi rintojen alueelta ja suudellut tätä. Lapsi kävi tekojen aikaan koulua ja asui isoisän kanssa samassa taloudessa...
Poliisi epäili isoisää myös kahteen muuhun lapsenlapseen kohdistuneista teoista. Rikosnimikkeinä olivat lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaava käytös lasta kohtaan...
Yhtä lapsenlapsista isoisä oli ehtinyt käyttää hyväkseen yli kymmenen vuoden ajan. Siitä jokainen voi päätellä ainakin yhden asian: sen, miten pieni lapsen oli täytynyt olla, kun isoisä aloitti...
Kokoukseen osallistunut puhuja tunnustaa, ettei hän aikoinaan ymmärtänyt isoisän tekoja rikoksiksi.
"En minä tiennyt eikä tuntunut kukaan muukaan tietävän, että asiasta on säädetty rikoslaissa rangaistus. Hyväksikäyttötapaukset ovat tulleet yleiseen keskusteluun vasta myöhemmin. Vasta sen jälkeen itse kukin on ymmärtänyt, miten siinä tilanteessa olisi pitänyt menetellä", mies kuvailee.”
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000002700405.html
Voin vakuuttaa 100% varmuudella, että lasten äiti olisi heitetty Saatanalle, jos olisi syyllistynyt meikkaamisen syntiin. Sen synnin puhujaveli olisi tunnistanut 100% varmuudella.- Anonyymi
Master-Henry kirjoitti:
Tässäpä hyvä esimerkki tästä kieroutuneesta syntikäsitteestä esim. vanhollislestadiolaisilla:
” Käräjäoikeuden laatiman julkisen selosteen mukaan isoisä oli kosketellut sukulaislastaan toistuvasti vaatteiden läpi rintojen alueelta ja suudellut tätä. Lapsi kävi tekojen aikaan koulua ja asui isoisän kanssa samassa taloudessa...
Poliisi epäili isoisää myös kahteen muuhun lapsenlapseen kohdistuneista teoista. Rikosnimikkeinä olivat lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaava käytös lasta kohtaan...
Yhtä lapsenlapsista isoisä oli ehtinyt käyttää hyväkseen yli kymmenen vuoden ajan. Siitä jokainen voi päätellä ainakin yhden asian: sen, miten pieni lapsen oli täytynyt olla, kun isoisä aloitti...
Kokoukseen osallistunut puhuja tunnustaa, ettei hän aikoinaan ymmärtänyt isoisän tekoja rikoksiksi.
"En minä tiennyt eikä tuntunut kukaan muukaan tietävän, että asiasta on säädetty rikoslaissa rangaistus. Hyväksikäyttötapaukset ovat tulleet yleiseen keskusteluun vasta myöhemmin. Vasta sen jälkeen itse kukin on ymmärtänyt, miten siinä tilanteessa olisi pitänyt menetellä", mies kuvailee.”
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000002700405.html
Voin vakuuttaa 100% varmuudella, että lasten äiti olisi heitetty Saatanalle, jos olisi syyllistynyt meikkaamisen syntiin. Sen synnin puhujaveli olisi tunnistanut 100% varmuudella.Kai nyt lapsen sylissä pitäminen on pienempi synti kuin syöpävaarallisten meikkien käyttäminen.
- Anonyymi
Ei ole.
Onko postimerkkien keräilemättömyys koskaan johtanut sinua syntiin? - Anonyymi
Minä en tee koskaan syntiä, pahaa olen kyllä tehnyt monestikin.
Olen jopa himoinnut kiimoissani lähimmäiseni vaimoa ja mikä pahinta, saanut hänet vapauttamaan itseni kiimasta. Tosin vain hetkeksi.- Anonyymi
Olet siis paatunut ateisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis paatunut ateisti.
Hessu, aika noloa, että kreationistina näyttelet niin huonosti ja läpinäkyvästi ateistia ja sitten vielä vastaat itsellesi muka vahvistaen lukijoiden uskoa, että olisit ateisti. Eihän tuo Hessu, G4G mene kenellekään enää läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hessu, aika noloa, että kreationistina näyttelet niin huonosti ja läpinäkyvästi ateistia ja sitten vielä vastaat itsellesi muka vahvistaen lukijoiden uskoa, että olisit ateisti. Eihän tuo Hessu, G4G mene kenellekään enää läpi.
EN OLE G4T4 TAI MIKÄ LIE JA OLEN LIIVAN VANHA JUMALAKSI OLEMAAN
- Anonyymi
Joka ikinen päivä aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Kuten te uskovat älyvälkyt niin hyvin tiedätte, niin emmehän me ateistit tee mitään muuta kuin ryvemme synneissä, irstaasti ja hekumallisesti. - Anonyymi
Ei ateisteilla ole syntiä on vain käyttäytymissäännöt.
- Anonyymi
Ja sisäsyntyinen moraali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sisäsyntyinen moraali.
Niin, kai se on moraali ateistinkin moraali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kai se on moraali ateistinkin moraali.
Korkeampi moraali uskonnottomilla on kuin uskovilla. Harhauskomusten sijaan uskonnottoman moraali perustuu tietoon ja kokemukseen.
- Anonyymi
Raamatun syntikäsite.
Käsittelen syntiä rikoksina ihmisyyttä ja normaaleja käytöstapoja vastaan.
Kristinuskon syntikäsite:
Uskova saa rötöstellä miten mieli tekee kunhan ennen kuolemaansa katuu pahoja tekojaan. Sitten he pääsevät kuoltuaan taivaalliseen paratiisiin.
Ateisti tai vääräuskoinen, vaikka hyvin moraalista elämää olisivat viettäneet, joutuvat ehdoitta Jeesuksen tekemään suureen pikipataan.
Ihmisyyden syntikäsite:
Ihmisyys ja hyvät tavat kehittyvät yhteiselossa toistensa kanssa. Kunkin valtion rikoslaki säätelee suurta osaa sitä mitä reaalielämä ei hyväksy. Kukaan ei joudu kuolemansa jälkeen vastuuseen. Vastuu kannetaan eläessä.
Ihmisyys seuraa reaalista elämän menoa ja asettaa kaikille yhtäläiset moraalinormit.
Rikoksista ei selviä rukoilemalla kuoleman lähestyessä. Rikosten ja moraalinormien rikkomiset seuraavat tavalla tai toisella muiden elämässä rikollisen kuoltua olipa hän uskovainen tai ateisti.
Raamatullis-kristillinen syntioppi antaa kristitylle täydet mahdollisuudet mihin tahansa rätöstelyyn. Se jopa edistää rötöstelyä.
Erittäin paha Jeesuksen syntiopin vääristymä. Raamattu sanoo, älä tapa. Kristitty voi huoletta käydä sotia ja tappaa. Hänen ei tarvitse pohtia omantunnon kysymyksiä. Jeesus on ennakolta vapauttanut tappajan pannasta. - Anonyymi
Pääasiassa seksiä eniten bi-miesten vähän homojen vain jokunen heteromies.
- Anonyymi
Ei ole olemassa syntiä.
- Anonyymi
Minä tykkään ryypätä, huorata ja pelata uhkapeliä, enkä näe siinä mitään pahaa.
- Anonyymi
Sadistinen raamatun lauseilla hakkaaminen on kivaa!
(Päivi Räsenen&Kumppanit co) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sadistinen raamatun lauseilla hakkaaminen on kivaa!
(Päivi Räsenen&Kumppanit co)PäiviRäsänen&Uskovien tuki ry
- Anonyymi
Ateismi ei ole järjestelmä, eikä oppi, eikä ohjeistus, vaan termi, jota käytetään kuvaamaan kansanosaa, joka ei usko jumalaolentoihin. Ateismin nimissä ei voi toimia, eikä se voi johdattaa mihinkään.
- Anonyymi
Mikä saa ihmiset vastustamaan uskontoja ja uskovien sanan- ja uskonnonvapautta ja oikeuksia ylipäätään?
Ateismi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa ihmiset vastustamaan uskontoja ja uskovien sanan- ja uskonnonvapautta ja oikeuksia ylipäätään?
Ateismi.Tottakai uskovat saavat uskoa, mutta mitä iloa tai hyötyä uskominen olemattomiin tuo ihmiselle. Uskominen ei tee jumalaa olevaiseksi. Sehän on vain uskoa, ei todellisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateismi.Uskovaiset tappavat toisiaan enimmäkseen, näin kautta vuosituhantisen historian.
Stalin uskovaiset tappoivat kuolleiden Jumalien uskovaisia.
Erityisesti Jehovaan uskovia eli kristittyjä.
😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateismi.Väärin. Ihmiset voiva vastustaa asioita, jotka koetaan olevan omien arvojen, näkemysten, mielipiteiden jne. vastaisia tai jotka koetaan haitallisiksi, tai vääriksi, tai tarpeettomiksi. Ateismi ei vastusta mitään, vaan elämäntyyliä, jossa uskonnot ja jumalat eivät määritä ihmistä ja sen toimintaa, kutsutaan käsitteellä ateismi, uskonnoton. Sama periaate kuin esim. evoluutiossa. Luonnossa ei esiinny evoluutiota, vaan luonnolle ominaisia tiettyjä tapahtumia, jota kutsutaan termillä evoluutio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Ihmiset voiva vastustaa asioita, jotka koetaan olevan omien arvojen, näkemysten, mielipiteiden jne. vastaisia tai jotka koetaan haitallisiksi, tai vääriksi, tai tarpeettomiksi. Ateismi ei vastusta mitään, vaan elämäntyyliä, jossa uskonnot ja jumalat eivät määritä ihmistä ja sen toimintaa, kutsutaan käsitteellä ateismi, uskonnoton. Sama periaate kuin esim. evoluutiossa. Luonnossa ei esiinny evoluutiota, vaan luonnolle ominaisia tiettyjä tapahtumia, jota kutsutaan termillä evoluutio.
Jos ateismi on sama kuin Jumalien kieltäminen se on kielipeli ongelma!
Eihän olematonta voi kieltää, voi todeta ettei sellaisia ole.
Ja osalle ateismi on jumaluskon puutetta.
En kestä sellaista surkeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ateismi on sama kuin Jumalien kieltäminen se on kielipeli ongelma!
Eihän olematonta voi kieltää, voi todeta ettei sellaisia ole.
Ja osalle ateismi on jumaluskon puutetta.
En kestä sellaista surkeita.Eiku, pitää vaan sanoa että se on harhakuvitelma.
Se on siis uskovaisilla olemassa niiden ajatuksissa!
- Anonyymi
Näin ateistina synti ei ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan minkäänlainen ongelma.
Muista että Vapahtaja olet sinä!- Anonyymi
En ole, olen siihen jo ihan liian vanhakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole, olen siihen jo ihan liian vanhakin.
Siis: Jätin Jumalan hommat kun oli tylsää. Luterilaiset katsoo silmät ristissä ja kädet pallihiessä Jumalaansa. Liikaa vajakkeja hihhuleita.
Olen todella vanha kun koen olevani liian vanha Jumalaksi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747644Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583193- 372486
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj82102Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352044- 221988
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611611
- 181589