Itse valittu kieli sen sijaan
Aniharvalla tarvetta ruotsille
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itse valittu kieli olisi paras.
- Anonyymi
Mitä perusteelliemmin ja laajemmin pakkoruotsit on suorittanut, sitä selvemmäksi käy, että pakotusruotsille ei ole tarvetta.
- Anonyymi
Kuka on oikeasti joskus tarvinnut ruotsin kieltä .
Pakkoruotsi vie paikan ja rahat oikealta kieleltä . - Anonyymi
Me kaikki tiedämme, pakkoruotsi on turhake.
- Anonyymi
Ruotsipakkoon ei tarvetta.
Tässä on ihmetelty:
Mitä sellaista tarjoaa nuorelle pakollinen ruotsi, mitä ei huomattavasti paremmin ja järkevämmin tarjoaisi itse valittu kieli?- Anonyymi
Niin mitä? Ei mitään!
- Anonyymi
Realismia!
- Anonyymi
Juuri näin, pakkoruotsin sijaan valinnaiskieli
- Anonyymi
Jatkossa näin
- Anonyymi
Totta
- Anonyymi
Luonnollisesti
- Anonyymi
Todella aniharvalla
- Anonyymi
Miten edes teoriassa voisi olla ruotsille käyttöä, kun Nordenissa puhutaan englantia ja meidän oma kielitilanteemme on tämä:
260.000 ruotsinkieliseksi rekisteröityä siroteltuna neljälle pienelle rannikkokaistalle. Useimmat puhuvat suomea ja ruotsia, joista moni suomea jopa paremmin.
On arvioitu, että vain noin 30.000 - 50.000 ei osaa suomea. He ovat pääosin ruotsienemmistöisten pikkupaikkakuntien ikäihmisiä ja niitä yli 50-vuotiaita miehiä, jotka eivät osaa mitään muutakaan vierasta kieltä.
Tämän pitää olla kielipolitiikan lähtökohta. - Anonyymi
Ainoa toimiva ratkaisu! Kuuleeko RKP?
- Anonyymi
Suomenkielisillä ei ole mitään tarvetta pakkoruotsille!
- Anonyymi
Kaikki tietävät meidän pakkoruotsituksen haitallisuuden meille , mutta miksi sitä yhä jatketaan .
- Anonyymi
Nyt!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857545- 1015467
- 2664708
- 484632
- 653352
- 502748
- 562409
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222398Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412234