muistitko kiittää ja huomasitko edes kun joku auttoi sinua

Anonyymi

Olen merkillisesti huomannut, että ihmiset ovat todellakin kiittämättömiä. Olen ostellut nuorempana kirjoja sukulaistytölle. Rahaa siis on mennyt. Muutenkin olen leikittänyt ja auttanut. Tulos; ei mitään vastavuoroista. Päinvastoin arvostusta annetaan sille joka ei anna mitään ja lieroilee. Yhden kerran olen lainannut 100 euroa ja sen jälkeen olin suuri hyväksikäyttäjä. sain 1000 euroa ja olin se joka saa kaikkea hirveästi. Samaan aikaan toisille on annettu rahaa ja kaikkea yllin kyllin.
Huomasinpa tämän muutenkin. Mikään hyvä tekoni ei kannattanut. Työhön valittiin juoppo lusmu.
tehtyäni paljon edesauttaakseni jonkin hyvän yleishyödyllisen asian eteen huomaan, että sille vain naurettiin ja minä kelpasin vain esittelemään tissejä.

Miksi olla kiltti? Miksi ymmärtää kun vastavuoroisuutta ei tule. Nimenomaan se, että oikeasti ajatellaan, että toinen kyllä on kiltti aiheuttaa sen, että pelkuri uskaltaa aukoa päätään tms.
Lieron kohde ei ole ikinä se joka sen oikeasti ansaitsisi.

Kadun syvästi, että tuhlasin rahojani toisille ostettuihin kirjoihin. Ne ihanat kirjat olisivat minulla nyt. Joudun ostamaan ne uudestaan.

Olen yrittänyt tuoda yleishyödyllisiä ajatuksia, mutta huomaanpa, että mikään yleishyödyllinen ei palvele meitä.

Kiittämättömyys on ihmisen perusluonne. Kun et koskaan edes tapaa ihmistä et joudu koskaan kokemaan sitä.

Jännästi sen passaamisen ja kannattelun ja avun saa aina se yksi tai muutama.

Edelleen joku kusipää kuvittelee minun auttavan sitä. En auta! Minulla ei ole mikään velvollisuus olla joku apu jollekin kiittämättömälle ihmiselle.
Narsistista on kuvitella itsensä sellaiseksi, että toisten apua on joku itsestäänselvyys. jos ihmisellä on tällainen suurusharha on se hölmön ihmisen merkki.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisluonteen kummallinen piirre pitää jotakin itsestäänselvyytenä, olisiko se sitä?
      Olenkohan ollut itsestäänselvyys koska kukaan niistä joiden eteen tein ei ole antanut mitään takaisin.

    • Anonyymi

      Suoranasiat valehtelua on väittää muuta. Törkeintä on valehdella, että toinen olisi saanut jotain jos ei ole. Eräs sukulainen väittää minun saaneen tuhottomasti samaan aikaan kun eräät muut eivät tee mitään ja eräs vie kaikki rahat.

    • Anonyymi

      Suoranaista valehtelua on väittää muuta. Törkeintä on valehdella, että toinen olisi saanut jotain jos ei ole. Eräs sukulainen väittää minun saaneen tuhottomasti samaan aikaan kun eräät muut eivät tee mitään ja eräs vie kaikki rahat.
      En edes kymmeneen vuoteen tavannut sukulaisia joten en voinut rahoja käyttää.

    • Anonyymi

      Tämä tökkii nyt.

      Todella törkeää on vähätellä sitä, että osasi tukea ja pelastaa ja neuvoa, omista komeuksista oppineena. Toinen jätti velvollisuutensa hoitamatta ja saa sitten kiitoksen ja ihastelun.

      Olisinpa jättänyt varoittamatta ja neuvomatta yms. nuori henkilö olisi saanut tuntea pari rasiakusta ja vastaavaa.

      Olinpa parantumattoman jalo kun pelasti pari lasta onnettomuudelta. heidän vanhemmilleen olisi voinut olla oppiläksy käydä sorto lävitse ihmisten nauraessa.

    • Anonyymi

      Olen oppinut sen, että ei kannat tuhlata elämäänsä muiden, ulkopuolisten auttamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe