Veturinkuljettajat tienaavat jopa 7 000 euroa/kk

Anonyymi

79

5199

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veturinkuljettaja on työläisammatti, jossa vanhemman kuljettajankin palkka on vain 7000 euroa kuussa.
      Aivokirurgi on herrojen ammatti, jossa palkka on vanhemmalla aivokirurgilla jopa 6000 euroa kuussa.

      Veturinkuljettajan palkka pääkaupunkiseudulla on pieni, sillä täällä maksetaan tulottomalle somalilaiselle 9 lapsen yh-äidille, joka on aviossa vain sharianlain mukaan, yhteiskunnan sosiaalisia tukia 151 700 euroa vastaavan vuoden bruttopalkan verran.
      Niin kallis on Helsinki.

      • Anonyymi

        Ihan on sopiva liksa duunista joka ei ole täysin sisäduuni. Heillä on ajaessa pää ulkona.
        T. Ukko Pekka.


    • Anonyymi

      Sairaita palkkoja. 2000 euroakin olisi noista hommista liikaa.

    • Anonyymi

      Itse voisin ryhtyä tuohon ammattiin hyvin mielelläni jo 1500 euron kuukausipalkalla.

      • Anonyymi

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Hyvä idea. Moni työtönkin pääsisi työnsyrjään kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Hyvä, sittenhän veturrin puikkoihin pääsisi meidän mummokin kun hänellä on puikot aina käsissä ja siistiä neuletta tulee, ikääkin on alle 80. Junista ei tosin tiedä juuri mitään ja viimeski makustanut lättähatulla joskus 1970-luvulla, mutta kun halvalla muummon saa puikkoihin niin otettavahan on 😁 😆 😅 😂 🤣


      • Anonyymi

        Ei sinua otettaisi edes ilmaisestikaan.

        Turha mölistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua otettaisi edes ilmaisestikaan.

        Turha mölistä.

        Eikä sinua, kun tuo kirjoitustaitokin on aika vaillinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Haluat siirtää valtavat määrät työntekijöitä veronmaksajien rahoitusta tarvitsevien joukkoon. Työnantaja kiittää!

        Asuntomenojen ja monien muiden maksujen suorittamiseen tarvitaan ennalta tiedettäviä tuloja. Valtaosa suomalaisista on tälläisessä tilanteessa.


      • Anonyymi

        Demari on ahne, samahan se oli paperimiehillä ja nyt ahtaajilla. Kun mikään ei riitä.


    • Anonyymi

      Ei ole ahneudella mitään rajaa. Osaavatkohan edes hävetä.

      • Anonyymi

        Tuskin. Käsi ojossa lisää parkuvat.


    • Anonyymi

      Itse olen tehnyt vuosien varrella palkatonta etätyötä kotonani tuhansia tunteja. Huvittavaa luettavaa nämä veturimiesten ulinat.

      • Anonyymi

        Olet siis totaali-idiootti ja täysi työnantajasi perseen nuolija. Varmaan peset sen autonkin vapaa-ajallasi mielellään?


    • Anonyymi

      Niin jakakaa se vastuu ja turvallisuustekijä yhdelle miehelle jaettuna matkustajienmäärään joka voi olla 200-500 matkustajaa?
      Kyllä se kulu jää alle 15 euron per matkustaja jos 500 matkustajaa kyydissä!
      Ja jää vielä voittoakin VR:lle lippujen hinnat on porrastettu nekin!

    • Anonyymi

      Olen tiennyt tämän jo 4 3 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Lisät tekevät puolet palkasta. Yt-neuvottelut pystyyn ja kaikki kerralla pihalle. Kyllä tulijoita riittää pienemmälläkin palkalla.

    • Anonyymi

      Parhaat punikit lepäävät Kalevankankaalla. Lisää tarvittaisiin.

    • Anonyymi

      EU:ssa meppi saa 50000e vuodessa verottomana palkan päälle.

    • Anonyymi

      Ratikan ja bussin kuljettaminen vaativampaa touhua ja tienaavat alle 3000 euroa kuussa

    • Anonyymi

      - Yli- ja lisätyö
      - Ylityökorvaus
      - Ylityökorvaukset muuksi päiväksi kuin lauantaiksi tai sunnuntaiksi sattuvan uudenvuodenpäivän, vapunpäivän tai itsenäisyyspäivän sisältävässä työjaksossa
      - Lisätyökorvaus arkipyhän sisältävässä työjaksossa
      - Ylityökorvaus ja lisätyökorvaus keskeytyneessä työjaksossa
      - Iltatyölisä
      - Yötyölisä
      - Lauantaityökorvaus
      - Sunnuntaityökorvaus
      - Aattopäivänlisä
      - Poikkeamakorvaus/vapaa-ajan poikkeamakorvaus

      https://www.raury.fi/site/assets/files/6089/rau_vml_tes_2020-2022.pdf

      • Anonyymi

        Saunalisä oliko vielä`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunalisä oliko vielä`?

        Kyllä saunalisän täytyy kuulua, jos työnantajalla ei ole tarjota saunaa työpäivän päätteeksi vaan kuljettaja joutuu lämmittämään itse oman saunansa.
        Veturinkuljettajan ja varsinkin lämmittäjän työ on hyvin nokista ja hikistä, joten sauna kuuluu ehdottomasti työnantajan järjestettäväksi. Tämä on ay- liikkeen taistellen saavuttama etu ja siitä ei pidä antaa periksi.
        Tasa-arvon nimissä se kuuluu kaikille riippumatta veturin voimanlähteestä.


    • Anonyymi

      Veturinkuljettajalla on monta sataa matkustajaa.
      Ministerön ylijohtajalla monta sataa tuhatta.
      Ministerillä miljoonia.
      Mepillä satoja miljoonia.

      Aivokirutgilla on vain yksi pää leikattavana kerrallaan, joten siksi aivokirurgille kuuluu maksaa porukan vähiten.

      Lisäksi aivokirurgi on julkisenpuolen terveyskonsernin jättiorganisaation hallintokaavion pohjasakkaa, ei edes näy kaaviossa .

    • Anonyymi

      Porvareiden ulvomiselle täys stoppi. 7000€/kk pitäisi olla minimi palkka kaikkille.

    • Anonyymi

      Onko piikki auki ravintolavaunussa?

    • Anonyymi

      On heillä iso vastuukin . VR tekee miljardivoittoja. Silloin veturinkuljettajien työolosuhteiden pitäminen kunnossa ei ole rahasta kiinni. Lakko oli ihan oikein. Suomessa on isoja firmoja jotka jakaa isoja summia osakkeiden omistajille. Tälläisiä ovat mm. VR, Kone ja Lotus demolition.

      • Anonyymi

        Älä naurata. Vai miljardivoittoja. Kaukana miljardista.


    • Anonyymi

      Onko teillä pienintäkään hajua, miten vaikeaa veturinkuljettajan työ on? Ei ole mitenkään helppoa yrittää pitää veturia ja kaikkia lukuisia vaunuja raiteillaan.

      • Anonyymi

        Useimmat veturinkuljettajat ovat niin tyhmiä, että eksyisivät ilman raiteita.


    • Anonyymi

      Milloin alkaa uusi veturinkuljettajan kurssi? Voisin mielelläni hakeutua koulutukseen.

      • Anonyymi

        Kannattaa kysyä jostain muualta kuin tältäpalstalta.
        Meinaan jos olisi tosissaan aikomus mennä kurssille.


      • Anonyymi

        Pitääkö olla puppeli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kysyä jostain muualta kuin tältäpalstalta.
        Meinaan jos olisi tosissaan aikomus mennä kurssille.

        Ei veturinkuljettajaksi pääse kuin puoluekirjan kautta.


    • Anonyymi

      Se on tosiaan vaikea pitää veturia raiteilla, kun on liukasta. Värisokeakaan ei saa olla, vihreä, ja punainen täytyy ainakin eroittaa toisistaan. Ohittaa saa vain asemilla. Vastaantulijoiden raideiden kautta hitaamman ohittaminen on kielletty. Peruuttaminen on vaikeaa, kun on monta vaunua perässä. (rekassa vain yksi)
      Jo näiden vaatimuksien täyttäminen edellyttää korkeaa ammattitaitoa, ja hyvää palkkaa, joka yötyön aikahyvityksineen on tosin lyhyempi kuin muualla. Mutta taistelua se on yöllä pysyä hereillä, kun muut nukkuvat.

      • Anonyymi

        Tarvitaanko nykyaikana tosiaan veturinkuljettajia? Eikö metrojakin ohjata automaattiohjauksella? Ja lentokoneita?


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo ihan liiankin kanssa

    • Anonyymi

      Just niin. Kaikki kulkee kauko-ohjauksella. Pysykää maanpinnalla tai lentäkää, ei siihen mitään laitteen ajajaa/ohjaijaa tarvita! joku osannee ehkä hoitaa ne napinpainallukset jostakin!

    • Anonyymi

      Jos veturinkuljettajan palkka on 7000 € kk:ssa eli 84000€ vuodessa, se johtaa armotta köyhyyteen ja perheen lapsien rikosjengiytymiseen puukotuksineen yms.

      Tätä sisäministeri Ohisalo piti huolestuttavana varsinkin maahanmuuttajien keskuudessa.

      Varsinkin somaleissa on paljon syrjäytyneitä ja heidän perheitään pitäisi paremmin tukea taloudellisesti.

      Esim. 9- lapsisen somalialaisen perheen sharialain mukaan aviossa oleva yh-äiti saa vain 151700 euroa vastaavan bruttopalkan verran yhteiskunnan korvauksia, mikä sisäministeri Ohisalon mukaan on riittämätön.

      Voi vain kuvitella missä kurjuudessa liki puolet pienemmässä tuloluokassa elävän veturinkuljettajan perhe saa kärsien elää.

      • Anonyymi

        Ansainnut jokaisen sentin. Et ehkä usko, mutta 9 lapsisen perheen pyörittäminen pieksee kaikki toimialat kuormittavuudellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansainnut jokaisen sentin. Et ehkä usko, mutta 9 lapsisen perheen pyörittäminen pieksee kaikki toimialat kuormittavuudellaan.

        Somput heittävät pennut pihalle aamulla ja lähtevät myymään huumeita.


    • Anonyymi

      Paskamahat kortistoon ja työhaluiset tilalle.

    • Anonyymi

      Heidät pitää ulkoistaa nopeasti

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Erona on se että toimitusjohtaja työskentelee johtajasopimuksella missä ei noudateta työaikalakia. Toimitusjohtaja on käytännössä aina käytettävissä sekä hänellä on täysi tulosvastuu johtamastaan yrityksestä. Tämä vaativuus selittää toimitusjohtajan saamaa korvausta työstään.


    • Anonyymi

      Mitä ne veturimiehet taas on vaatimassa,viimeksi palkallista ruokatuntia.

    • Anonyymi

      Millähän tavalla veturikuskin "urakehitys" eli palkan nousu lähtöpalkasta 3000->7000 voidaan perustella, ei ainakaan uusien asioiden oppimisella.

      • Anonyymi

        Varmaan sillä että pysyy selvänä koko päivän ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sillä että pysyy selvänä koko päivän ajan

        Miksette ole kouluttautuneet veturikuskeiksi, jos noin kateeksi käy?
        Vai stoppasiko tie jo pällitestissä?

        Näyttää taas siltä, että kouluttamattomat matalapalkkaiset tai työttömät täällä eniten huutelee:D
        Itse en ole veturimiehiä vaikka palkka samaa luokkaa onkin, ihan duunarina.
        Ei tulisi mieleenkään kadehtia jonkun toisen palkkaa.
        Ette ilmeisesti ihan täysillä valoilla ajele?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksette ole kouluttautuneet veturikuskeiksi, jos noin kateeksi käy?
        Vai stoppasiko tie jo pällitestissä?

        Näyttää taas siltä, että kouluttamattomat matalapalkkaiset tai työttömät täällä eniten huutelee:D
        Itse en ole veturimiehiä vaikka palkka samaa luokkaa onkin, ihan duunarina.
        Ei tulisi mieleenkään kadehtia jonkun toisen palkkaa.
        Ette ilmeisesti ihan täysillä valoilla ajele?

        Palkkojen maksaja kateellinen? Valtion kassastahan nuo palkat kustannetaan.
        Joskus muinoin oli valtiolla leipä pitkä ja kapea, mutta nykyään ylipalkattuja virkoja ja piiitkät lomat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkojen maksaja kateellinen? Valtion kassastahan nuo palkat kustannetaan.
        Joskus muinoin oli valtiolla leipä pitkä ja kapea, mutta nykyään ylipalkattuja virkoja ja piiitkät lomat...

        Ei se juuri sun päivärahoihin vaikuta, joten pulinat pois.


    • Anonyymi

      Todellinen palkka nyt on huomattavasti vähemmän, hyvä se silti on ja ihan liioitellunkin hyvä. Työn vaativuuden suhteen palkka on aivan älytön. Eihän sun tarvitse edes ohjata mitään :) Et palvele edes asiakkaitakaan, et käytännössä edes näe niitä koskaan, istut ohjaamossa vain painamassa kuolleenmiehen kytkintä.

      • Anonyymi

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?

        Kun kerran olet asiantuntija, niin kerro meille muille, mikä siinä veturikuskin työssä on niin haastavaa, että siitä pitäisi maksaa yli 2500 euroa per kk?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran olet asiantuntija, niin kerro meille muille, mikä siinä veturikuskin työssä on niin haastavaa, että siitä pitäisi maksaa yli 2500 euroa per kk?

        Edelleen vastausta odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?

        On, joutuu painaa "kaasua" niin kuin autossakin ja sitten hidastamaan vauhtia. Polkimia ei liene olla mutta jokin käyttölaite kuitenkin. Ratikoista on ainakin hyviä videoita miten niitä ajellaan. Niin vaativaa se on..


    • Anonyymi

      Googletin, veturinkuljettajantyö: Liki ensimmäisenä luki:
      "Veturinkuljettajan on viihdyttävä hyvin itsekseen, sillä muita ihmisiä ei välttämättä kohtaa koko työvuoron aikana."

      "Ennakkovaatimukset:

      Vähintään 18 vuoden ikä
      Sujuva suomen kielen taito
      Vähintään 2. asteen koulutus
      Rautatielääkärin myöntämä puoltava lääkärintodistus
      Rautatiepsykologin myöntämä puoltava soveltuvuusarvio"

      Mihin asiaan junankuljettamisessa tarvitaan lukiota esimerkiksi? Puhumattakaan nyt vieläkin korkeampaa koulutusta.

      • Anonyymi

        Tuo itsekseen oleminen kokonaisen työvuoron ajan on henkisesti niin kuormittavaa, että se itsessään oikeuttaa yli 5000 euron korvauksiin. On tutkittu fakta, että yksinäiset kuolevat aiemmin.


      • Anonyymi

        Mitä?
        Eikös homma nyt onnistukkaan tonnin tunarilta kun on noin "kovat" vaatimukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Eikös homma nyt onnistukkaan tonnin tunarilta kun on noin "kovat" vaatimukset?

        Veturinkuljettajalla on vastuu yli sadasta ihmishengestä. Kuinka monesta sinulla on?


      • Anonyymi

        ELi hommiin pääsee, jos ei ole seinähullun papereita.

        Junissa on nykyään automaattinen kulunvalvonta joka varmistaa nopeusrajoitusten, opasteiden ja merkkien noudattamisen. Järjestelmä valvoo junan nopeutta ja varoittaa mikäli veturinkuljettaja ei reagoi nopeusrajoituksiin tai opastimiin. Mikäli kuljettaja ei reagoi varoitukseen, kulunvalvonta jarruttaa automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELi hommiin pääsee, jos ei ole seinähullun papereita.

        Junissa on nykyään automaattinen kulunvalvonta joka varmistaa nopeusrajoitusten, opasteiden ja merkkien noudattamisen. Järjestelmä valvoo junan nopeutta ja varoittaa mikäli veturinkuljettaja ei reagoi nopeusrajoituksiin tai opastimiin. Mikäli kuljettaja ei reagoi varoitukseen, kulunvalvonta jarruttaa automaattisesti.

        Eiköhän ne seinähullun paperit saa kun lupaa tehdä hommat 1500 eurolla.


    • Anonyymi

      7000 euroa ansaitsevat Valtion rautateiden veturimiehet lakkoilevat, kun joutuvat syömään omalla ajallaan ja omalla rahalla.

      17000 euroa ansaitseva Valtion hallinnon Sanna Marin ei lakkoile, koska saa syödä ilmaiseksi aamiaisruuan perheensä kera,

    • Anonyymi

      Kuljettajan, ja eläkeläisen etu, ilmaiset matkat rautateillä.
      Hyvä etu pohjoisen lomakeskuksissa käyville. Ja onhan siellä firmalla lomamökkejäkin.

    • Anonyymi

      Jaa että tekisit 2000 eurolla samaa hommaa. No muuten kiva, mutta ei noihin hommiin ketä tahansa puliukkoa tai muuta hanttanpulia oteta hommiin.

    • Anonyymi

      Vanha viestipohja jo, mutta entisenä kuljettajana voin palkkaamme vastata.
      Meillä ei ole työttömiä kuljettajia ollenkaan, tai muutama omasta halustaan.
      Jos ammattiimme pääsisi kuka tahansa, ilman tiukkaa hakua ja vaatimuksia, niin palkka olisi olematonta ja aines monenkirjavaa eli meno radalla vastuutonta ja vahinkoja paljon.

      Trafi ja VR pitävät tason korkealla turvallisuuden takia, Suomessa on tapana tehdä asiat kerralla hyvin, halvalla ei saa hyvää.
      Lukiolla ei liioin tee mitään työssämme, tahtovat lähteä
      päivätöihin huomattuaan yötyön raskauden.

      Vuorotyölisät tekevät suuren osan tuloista, kuten muissakin ammateissa ilta-, yö, vkl- yms lisistä täytyykin maksaa, peruspalkkamme ei ole kummoinen.
      Eikä yli vuorokauden reissuissa kukaan viihdy pelkillä kiitoksilla missään työssä, eikä palkkaamme makseta verorahoista, vaan VR tulostaa vuosittain valtiolle yli 700 milj.euroa. Huvittavia nuo yli 35 vuotta vanhat tiedot.

      Myöskään automaattisesti kulkevat junat eivät meillä onnistuisi, mäkimaastossa liukkaalla kelillä suurissa rahtijunissa, vain työnsä tunteva ihminen pääsee mäen päälle oikealla ajotyylillä hiekoitusta unohtamatta.
      Jos jää mäkeen, niin kuinka avustava veturi osaa tulla apuun ilman ihmisen osaamista, no täällä se onnistuu muttei pakkasyönä Tikkalanmäessä.
      Myöskin pikkuviat ihminen osaa korjata helposti ( sulakevika) muttei kauko-ohjattava kone.

      Kotioloissakin on helppo testata alalle sopivuus; etsi pikkuinen pimeähkö ja meluinen koppi ja katso YouTuben kautta tuntikausia ratanäkymiä ohjaamosta, käy muutaman tunnin välein ulkona.
      Viimein 12h jälkeen nuku jossain 8-10h, mutta älä mene kotiin vielä vaan jatka n.9h.

      Käy kotona 10-12h ja ala alusta. Tee viikossa yksi läpi yö ja vuorokausi samalla, pari aloitusta aamuyöllä klo1.00-5.00 välisenä aikana ja vain 9h ajan, sitten voit jo käydä kotona.

      Pari päivävuoroakin voit siellä kopissa istua, mutta kännykkääsi.älä puhu kuin tauolla.
      Jos kuukauden jaksat niin saatat olla sopiva alalle, se hyvä palkka tulee osittain näistä asioista.

      Harmi ettei mukaan saa oikein ympättyä yllätyksiä ja
      vastoinkäymisä, kuten allejäännit ja veuririkot yms.
      kalustohäiriöt.
      Noh...oikeasti homma ei ole näin yksinkertaista, reilu 45 vuotta tähystämistä, joka tärkein tehtävämme jota kone ei osaa, niin muistaa miksi ikiomalla ja maksetulla Mercedeksellä ajaminen onkin niin mukavaa.
      Vanhempi vek

    • Anonyymi

      Ratkaisu työttömyyteen on se kun kaikki alkavat yrittäjiksi. Veturinkuljettaja on yrittäjä joka markkinoi osaamistaan ja VR kilpailuttaa kuljettajayrittäjät ja valitsee halvimman tarjouksen.

    • Anonyymi

      Eipä menisi eduskunnassa, etenkään liitossa, läpi millään ja alkuasetelma olisi sama eli kuka halvemmalla ajaisi ja turvallisuus olisi menetetty.
      Englannissa kävi näin ja veronmaksajat maksoivat viulut ja kalliimmaksi tuli kuin vanha systeemi.

    • Anonyymi

      Hyvä ammatti kun pelkästä läsnäolosta maksetaan.

    • Anonyymi

      Johtuu siitä että veturinkuljettajat heiluttaa wuts

    • Anonyymi

      Lentokapteenit tienaa jopa 30 000 € kuussa, 367 000 euroa vuodessa.

      Miksi lakkoilivat, ni siksi koska saivat vuosipalkkaansa 27 000 € korotukset.

      Ei ole ahneudella rajaa...

      • Anonyymi

        Se on lottovoitto syntyä lentokapteeniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on lottovoitto syntyä lentokapteeniksi.

        Ei tainnut noudattaa vientiteollisuuden linjaa...


    • Anonyymi

      Lentäjilläkin kova palkka istumisesta koneessa.

      • Anonyymi

        Istumatyö ja tuntipalkka.


    • Anonyymi

      Näitä varkaita Suomessa riittää, jotka loisivat muiden siivellä. Kaikki julkisen sektorin puljuja.

    • Anonyymi

      Samaan aikaan äärettömän vaativia tiukoilla toleransseilla teräksestä valmistettavia komponentteja koneistava moniosaaja-ammattilainen tienaa alle 2000 euroa kuussa... jossain kusee!

    • Anonyymi

      Miksikö? Pitää saada vähintäin 8000€/kk!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      148
      5397
    2. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      113
      5288
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      53
      4335
    4. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      12
      3811
    5. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      63
      3742
    6. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      33
      3650
    7. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      55
      3393
    8. Anna palautetta kaivatullesi.

      Sana on vapaa!
      Ikävä
      202
      2494
    9. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

      Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2383
    10. HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00

      KAIKKI NUORET JA KAIKKI MUUT MYÖS TÄNÄÄN HYRYNSALMEN TORILLE KLO 20.00!!!!!
      Hyrynsalmi
      26
      1279
    Aihe