Veturinkuljettajat tienaavat jopa 7 000 euroa/kk

Anonyymi

62

4773

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veturinkuljettaja on työläisammatti, jossa vanhemman kuljettajankin palkka on vain 7000 euroa kuussa.
      Aivokirurgi on herrojen ammatti, jossa palkka on vanhemmalla aivokirurgilla jopa 6000 euroa kuussa.

      Veturinkuljettajan palkka pääkaupunkiseudulla on pieni, sillä täällä maksetaan tulottomalle somalilaiselle 9 lapsen yh-äidille, joka on aviossa vain sharianlain mukaan, yhteiskunnan sosiaalisia tukia 151 700 euroa vastaavan vuoden bruttopalkan verran.
      Niin kallis on Helsinki.

      • Anonyymi

        Ihan on sopiva liksa duunista joka ei ole täysin sisäduuni. Heillä on ajaessa pää ulkona.
        T. Ukko Pekka.


    • Anonyymi

      Sairaita palkkoja. 2000 euroakin olisi noista hommista liikaa.

    • Anonyymi

      Itse voisin ryhtyä tuohon ammattiin hyvin mielelläni jo 1500 euron kuukausipalkalla.

      • Anonyymi

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Hyvä idea. Moni työtönkin pääsisi työnsyrjään kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Hyvä, sittenhän veturrin puikkoihin pääsisi meidän mummokin kun hänellä on puikot aina käsissä ja siistiä neuletta tulee, ikääkin on alle 80. Junista ei tosin tiedä juuri mitään ja viimeski makustanut lättähatulla joskus 1970-luvulla, mutta kun halvalla muummon saa puikkoihin niin otettavahan on 😁 😆 😅 😂 🤣


      • Anonyymi

        Ei sinua otettaisi edes ilmaisestikaan.

        Turha mölistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua otettaisi edes ilmaisestikaan.

        Turha mölistä.

        Eikä sinua, kun tuo kirjoitustaitokin on aika vaillinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työehtosopimukset pitäisi purkaa ja ostaa työtä aina ajankohdan ja taloustilanteen mukaisella markkinahinnalla.

        Haluat siirtää valtavat määrät työntekijöitä veronmaksajien rahoitusta tarvitsevien joukkoon. Työnantaja kiittää!

        Asuntomenojen ja monien muiden maksujen suorittamiseen tarvitaan ennalta tiedettäviä tuloja. Valtaosa suomalaisista on tälläisessä tilanteessa.


    • Anonyymi

      Ei ole ahneudella mitään rajaa. Osaavatkohan edes hävetä.

      • Anonyymi

        Tuskin. Käsi ojossa lisää parkuvat.


    • Anonyymi

      Itse olen tehnyt vuosien varrella palkatonta etätyötä kotonani tuhansia tunteja. Huvittavaa luettavaa nämä veturimiesten ulinat.

      • Anonyymi

        Olet siis totaali-idiootti ja täysi työnantajasi perseen nuolija. Varmaan peset sen autonkin vapaa-ajallasi mielellään?


    • Anonyymi

      Niin jakakaa se vastuu ja turvallisuustekijä yhdelle miehelle jaettuna matkustajienmäärään joka voi olla 200-500 matkustajaa?
      Kyllä se kulu jää alle 15 euron per matkustaja jos 500 matkustajaa kyydissä!
      Ja jää vielä voittoakin VR:lle lippujen hinnat on porrastettu nekin!

    • Anonyymi

      Olen tiennyt tämän jo 4 3 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Lisät tekevät puolet palkasta. Yt-neuvottelut pystyyn ja kaikki kerralla pihalle. Kyllä tulijoita riittää pienemmälläkin palkalla.

    • Anonyymi

      Parhaat punikit lepäävät Kalevankankaalla. Lisää tarvittaisiin.

    • Anonyymi

      EU:ssa meppi saa 50000e vuodessa verottomana palkan päälle.

    • Anonyymi

      Ratikan ja bussin kuljettaminen vaativampaa touhua ja tienaavat alle 3000 euroa kuussa

    • Anonyymi

      - Yli- ja lisätyö
      - Ylityökorvaus
      - Ylityökorvaukset muuksi päiväksi kuin lauantaiksi tai sunnuntaiksi sattuvan uudenvuodenpäivän, vapunpäivän tai itsenäisyyspäivän sisältävässä työjaksossa
      - Lisätyökorvaus arkipyhän sisältävässä työjaksossa
      - Ylityökorvaus ja lisätyökorvaus keskeytyneessä työjaksossa
      - Iltatyölisä
      - Yötyölisä
      - Lauantaityökorvaus
      - Sunnuntaityökorvaus
      - Aattopäivänlisä
      - Poikkeamakorvaus/vapaa-ajan poikkeamakorvaus

      https://www.raury.fi/site/assets/files/6089/rau_vml_tes_2020-2022.pdf

      • Anonyymi

        Saunalisä oliko vielä`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunalisä oliko vielä`?

        Kyllä saunalisän täytyy kuulua, jos työnantajalla ei ole tarjota saunaa työpäivän päätteeksi vaan kuljettaja joutuu lämmittämään itse oman saunansa.
        Veturinkuljettajan ja varsinkin lämmittäjän työ on hyvin nokista ja hikistä, joten sauna kuuluu ehdottomasti työnantajan järjestettäväksi. Tämä on ay- liikkeen taistellen saavuttama etu ja siitä ei pidä antaa periksi.
        Tasa-arvon nimissä se kuuluu kaikille riippumatta veturin voimanlähteestä.


    • Anonyymi

      Veturinkuljettajalla on monta sataa matkustajaa.
      Ministerön ylijohtajalla monta sataa tuhatta.
      Ministerillä miljoonia.
      Mepillä satoja miljoonia.

      Aivokirutgilla on vain yksi pää leikattavana kerrallaan, joten siksi aivokirurgille kuuluu maksaa porukan vähiten.

      Lisäksi aivokirurgi on julkisenpuolen terveyskonsernin jättiorganisaation hallintokaavion pohjasakkaa, ei edes näy kaaviossa .

    • Anonyymi

      Porvareiden ulvomiselle täys stoppi. 7000€/kk pitäisi olla minimi palkka kaikkille.

    • Anonyymi

      Onko piikki auki ravintolavaunussa?

    • Anonyymi

      On heillä iso vastuukin . VR tekee miljardivoittoja. Silloin veturinkuljettajien työolosuhteiden pitäminen kunnossa ei ole rahasta kiinni. Lakko oli ihan oikein. Suomessa on isoja firmoja jotka jakaa isoja summia osakkeiden omistajille. Tälläisiä ovat mm. VR, Kone ja Lotus demolition.

      • Anonyymi

        Älä naurata. Vai miljardivoittoja. Kaukana miljardista.


    • Anonyymi

      Onko teillä pienintäkään hajua, miten vaikeaa veturinkuljettajan työ on? Ei ole mitenkään helppoa yrittää pitää veturia ja kaikkia lukuisia vaunuja raiteillaan.

    • Anonyymi

      Milloin alkaa uusi veturinkuljettajan kurssi? Voisin mielelläni hakeutua koulutukseen.

      • Anonyymi

        Kannattaa kysyä jostain muualta kuin tältäpalstalta.
        Meinaan jos olisi tosissaan aikomus mennä kurssille.


      • Anonyymi

        Pitääkö olla puppeli?


    • Anonyymi

      Se on tosiaan vaikea pitää veturia raiteilla, kun on liukasta. Värisokeakaan ei saa olla, vihreä, ja punainen täytyy ainakin eroittaa toisistaan. Ohittaa saa vain asemilla. Vastaantulijoiden raideiden kautta hitaamman ohittaminen on kielletty. Peruuttaminen on vaikeaa, kun on monta vaunua perässä. (rekassa vain yksi)
      Jo näiden vaatimuksien täyttäminen edellyttää korkeaa ammattitaitoa, ja hyvää palkkaa, joka yötyön aikahyvityksineen on tosin lyhyempi kuin muualla. Mutta taistelua se on yöllä pysyä hereillä, kun muut nukkuvat.

      • Anonyymi

        Tarvitaanko nykyaikana tosiaan veturinkuljettajia? Eikö metrojakin ohjata automaattiohjauksella? Ja lentokoneita?


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo ihan liiankin kanssa

    • Anonyymi

      Just niin. Kaikki kulkee kauko-ohjauksella. Pysykää maanpinnalla tai lentäkää, ei siihen mitään laitteen ajajaa/ohjaijaa tarvita! joku osannee ehkä hoitaa ne napinpainallukset jostakin!

    • Anonyymi

      Jos veturinkuljettajan palkka on 7000 € kk:ssa eli 84000€ vuodessa, se johtaa armotta köyhyyteen ja perheen lapsien rikosjengiytymiseen puukotuksineen yms.

      Tätä sisäministeri Ohisalo piti huolestuttavana varsinkin maahanmuuttajien keskuudessa.

      Varsinkin somaleissa on paljon syrjäytyneitä ja heidän perheitään pitäisi paremmin tukea taloudellisesti.

      Esim. 9- lapsisen somalialaisen perheen sharialain mukaan aviossa oleva yh-äiti saa vain 151700 euroa vastaavan bruttopalkan verran yhteiskunnan korvauksia, mikä sisäministeri Ohisalon mukaan on riittämätön.

      Voi vain kuvitella missä kurjuudessa liki puolet pienemmässä tuloluokassa elävän veturinkuljettajan perhe saa kärsien elää.

      • Anonyymi

        Ansainnut jokaisen sentin. Et ehkä usko, mutta 9 lapsisen perheen pyörittäminen pieksee kaikki toimialat kuormittavuudellaan.


    • Anonyymi

      Paskamahat kortistoon ja työhaluiset tilalle.

    • Anonyymi

      Heidät pitää ulkoistaa nopeasti

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Erona on se että toimitusjohtaja työskentelee johtajasopimuksella missä ei noudateta työaikalakia. Toimitusjohtaja on käytännössä aina käytettävissä sekä hänellä on täysi tulosvastuu johtamastaan yrityksestä. Tämä vaativuus selittää toimitusjohtajan saamaa korvausta työstään.


    • Anonyymi

      Mitä ne veturimiehet taas on vaatimassa,viimeksi palkallista ruokatuntia.

    • Anonyymi

      Millähän tavalla veturikuskin "urakehitys" eli palkan nousu lähtöpalkasta 3000->7000 voidaan perustella, ei ainakaan uusien asioiden oppimisella.

      • Anonyymi

        Varmaan sillä että pysyy selvänä koko päivän ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sillä että pysyy selvänä koko päivän ajan

        Miksette ole kouluttautuneet veturikuskeiksi, jos noin kateeksi käy?
        Vai stoppasiko tie jo pällitestissä?

        Näyttää taas siltä, että kouluttamattomat matalapalkkaiset tai työttömät täällä eniten huutelee:D
        Itse en ole veturimiehiä vaikka palkka samaa luokkaa onkin, ihan duunarina.
        Ei tulisi mieleenkään kadehtia jonkun toisen palkkaa.
        Ette ilmeisesti ihan täysillä valoilla ajele?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksette ole kouluttautuneet veturikuskeiksi, jos noin kateeksi käy?
        Vai stoppasiko tie jo pällitestissä?

        Näyttää taas siltä, että kouluttamattomat matalapalkkaiset tai työttömät täällä eniten huutelee:D
        Itse en ole veturimiehiä vaikka palkka samaa luokkaa onkin, ihan duunarina.
        Ei tulisi mieleenkään kadehtia jonkun toisen palkkaa.
        Ette ilmeisesti ihan täysillä valoilla ajele?

        Palkkojen maksaja kateellinen? Valtion kassastahan nuo palkat kustannetaan.
        Joskus muinoin oli valtiolla leipä pitkä ja kapea, mutta nykyään ylipalkattuja virkoja ja piiitkät lomat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkojen maksaja kateellinen? Valtion kassastahan nuo palkat kustannetaan.
        Joskus muinoin oli valtiolla leipä pitkä ja kapea, mutta nykyään ylipalkattuja virkoja ja piiitkät lomat...

        Ei se juuri sun päivärahoihin vaikuta, joten pulinat pois.


    • Anonyymi

      Todellinen palkka nyt on huomattavasti vähemmän, hyvä se silti on ja ihan liioitellunkin hyvä. Työn vaativuuden suhteen palkka on aivan älytön. Eihän sun tarvitse edes ohjata mitään :) Et palvele edes asiakkaitakaan, et käytännössä edes näe niitä koskaan, istut ohjaamossa vain painamassa kuolleenmiehen kytkintä.

      • Anonyymi

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?

        Kun kerran olet asiantuntija, niin kerro meille muille, mikä siinä veturikuskin työssä on niin haastavaa, että siitä pitäisi maksaa yli 2500 euroa per kk?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran olet asiantuntija, niin kerro meille muille, mikä siinä veturikuskin työssä on niin haastavaa, että siitä pitäisi maksaa yli 2500 euroa per kk?

        Edelleen vastausta odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen asiantuteva kommentti:D

        Tyhmä on VR myös, kun ei osaa automaatiolla hoitaa yhden ainoan kytkimen painallusta.
        Vai voisiko olla jotain muutakin ko.työssä?

        On, joutuu painaa "kaasua" niin kuin autossakin ja sitten hidastamaan vauhtia. Polkimia ei liene olla mutta jokin käyttölaite kuitenkin. Ratikoista on ainakin hyviä videoita miten niitä ajellaan. Niin vaativaa se on..


    • Anonyymi

      Googletin, veturinkuljettajantyö: Liki ensimmäisenä luki:
      "Veturinkuljettajan on viihdyttävä hyvin itsekseen, sillä muita ihmisiä ei välttämättä kohtaa koko työvuoron aikana."

      "Ennakkovaatimukset:

      Vähintään 18 vuoden ikä
      Sujuva suomen kielen taito
      Vähintään 2. asteen koulutus
      Rautatielääkärin myöntämä puoltava lääkärintodistus
      Rautatiepsykologin myöntämä puoltava soveltuvuusarvio"

      Mihin asiaan junankuljettamisessa tarvitaan lukiota esimerkiksi? Puhumattakaan nyt vieläkin korkeampaa koulutusta.

      • Anonyymi

        Tuo itsekseen oleminen kokonaisen työvuoron ajan on henkisesti niin kuormittavaa, että se itsessään oikeuttaa yli 5000 euron korvauksiin. On tutkittu fakta, että yksinäiset kuolevat aiemmin.


      • Anonyymi

        Mitä?
        Eikös homma nyt onnistukkaan tonnin tunarilta kun on noin "kovat" vaatimukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Eikös homma nyt onnistukkaan tonnin tunarilta kun on noin "kovat" vaatimukset?

        Veturinkuljettajalla on vastuu yli sadasta ihmishengestä. Kuinka monesta sinulla on?


      • Anonyymi

        ELi hommiin pääsee, jos ei ole seinähullun papereita.

        Junissa on nykyään automaattinen kulunvalvonta joka varmistaa nopeusrajoitusten, opasteiden ja merkkien noudattamisen. Järjestelmä valvoo junan nopeutta ja varoittaa mikäli veturinkuljettaja ei reagoi nopeusrajoituksiin tai opastimiin. Mikäli kuljettaja ei reagoi varoitukseen, kulunvalvonta jarruttaa automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELi hommiin pääsee, jos ei ole seinähullun papereita.

        Junissa on nykyään automaattinen kulunvalvonta joka varmistaa nopeusrajoitusten, opasteiden ja merkkien noudattamisen. Järjestelmä valvoo junan nopeutta ja varoittaa mikäli veturinkuljettaja ei reagoi nopeusrajoituksiin tai opastimiin. Mikäli kuljettaja ei reagoi varoitukseen, kulunvalvonta jarruttaa automaattisesti.

        Eiköhän ne seinähullun paperit saa kun lupaa tehdä hommat 1500 eurolla.


    • Anonyymi

      7000 euroa ansaitsevat Valtion rautateiden veturimiehet lakkoilevat, kun joutuvat syömään omalla ajallaan ja omalla rahalla.

      17000 euroa ansaitseva Valtion hallinnon Sanna Marin ei lakkoile, koska saa syödä ilmaiseksi aamiaisruuan perheensä kera,

    • Anonyymi

      Kuljettajan, ja eläkeläisen etu, ilmaiset matkat rautateillä.
      Hyvä etu pohjoisen lomakeskuksissa käyville. Ja onhan siellä firmalla lomamökkejäkin.

    • Anonyymi

      Jaa että tekisit 2000 eurolla samaa hommaa. No muuten kiva, mutta ei noihin hommiin ketä tahansa puliukkoa tai muuta hanttanpulia oteta hommiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      361
      2853
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1088
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe