Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymys ylöstempauksesta

Ylöstempaus on Raamatussa kuvattu tapahtuma, jossa Jeesus palaa maan päälle herättämään kuolleet ja nostamaan uskovat taivaaseen.

Haluaisin, että helluntailaiset kertoisivat asiallisesti ja omin sanoin (ei siis Raamattua kopioiden tai lainaten), että miten tuo tempaus tulee käytännössä tapahtumaan. Temmataanko ymmärryksenne mukaan ihmisen ruumis, henki vai molemmat yhtä aikaa?

Jos temmataan ainoastaan henki, niin kuka hautaa ihmisen ruumiin? Onhan Raamatussa sanottu: maasta sinä olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman.

Toisaalta, jos temmataan (myös) ruumis, se tarkoittaisi että "liha" pääsee taivaaseen, mikä puolestaan on myös ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.

Tiivistän vielä kysymykseni: ylöstempauksesa nostetaan henki, ruumis vai molemmat?

75

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi kukaan kertoisi ilkkujille aarteistaan?

      Ette tekään täällä keskustele rakkaasta ralliurheilustanne koska ilkkujat vain irvailisivat sille.

      Tämä palsta on mennyt täysin mielisairaiden ilkkumisalustaksi ja toivon että se EI kuvaa koko Suomen henkistä tilaa.

      Ainoa lohtu on se kun peto tuhoutuu niin katoaa koko internet kuin aamu-usva päivän paahteessa. Ja silloin katoaa ilmaan myös miljardöörien miljardiomaisuudet ja diktaattorit tulevat riutuneen kuolleen kaltaisiksi.

      • Pyysin asiallisia vastauksia, en jonninjoutavaa höpinää, kuten:

        >>> Miksi kukaan kertoisi ilkkujille aarteistaan?
        Koska Jeesus käski levittää enkeliumin sanomaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Pyysin asiallisia vastauksia, en jonninjoutavaa höpinää, kuten:

        >>> Miksi kukaan kertoisi ilkkujille aarteistaan?
        Koska Jeesus käski levittää enkeliumin sanomaa.

        Niinpä, "asiallinen" oma vastauksesi kertoo jo sen minkä selitin syyksi että EMME VASTAA IRVAILIJOILLE.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, "asiallinen" oma vastauksesi kertoo jo sen minkä selitin syyksi että EMME VASTAA IRVAILIJOILLE.

        Olet henkilökohtaisesti vapaa tekemään mitä haluat. Muistutan kuitenkin, että Jeesuksen antama käsky on edelleen voimassa.


    • Anonyymi

      Onko tuolla niin paljon merkitystä mihin meidän sairaat ruumiimme joutuvat? En minä ainakaan ole kiinnostunut ottamaan mukaan vanhaa ruumistani. Monet ovat jo muuttuneet maaksi.
      Me saamme uuden ruumiin joka on Jeesuksen ruumiin kaltainen.

      • Kyllä vain, Raamatun ilmoituksella on merkitystä. Ilmoituksen mukaan Jeesus "tulee herättämään kuolleet". Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että vanha ruumis tullaan ensin herättämään henkiin. Tämän puolesta puhuu myös se, että kristillisessä perinteessä vainajat on haudattu kasvot kohti itää, ikäänkuin odottamaan messiaan paluuta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kyllä vain, Raamatun ilmoituksella on merkitystä. Ilmoituksen mukaan Jeesus "tulee herättämään kuolleet". Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että vanha ruumis tullaan ensin herättämään henkiin. Tämän puolesta puhuu myös se, että kristillisessä perinteessä vainajat on haudattu kasvot kohti itää, ikäänkuin odottamaan messiaan paluuta.

        Se, mitä perinteiden parissa puuhaillaan, ei useinkaan rimmaa raamatun ilmoituksen kanssa.


    • Anonyymi

      Ylösnouseville/temmottaville annetaan uusi ruumiillistuma.

      Itse kutsun sitä henkiruumiiksi.

      Nykyiseen ihmisruumiiseen verrattuna eroina tuhoutumattomuus, terveyskeskusta tarvitsematon, fyysisiähenkisiä ominaisuuksia yhdistelmä, olo on siinä kehossa autuas eli ei huolta huomisesta.

      Odotan kovasti joidenkin edesmenneiden tapaamista. Jeesukselta on paljon kysyttävää. Kenties kristittyjä , kelvollisia viisaasti vaelluksensa Jeesuksessa päättäneitä odottaa muistioita aihepiireittäin top100 Q & A - infoineen.

      I Love Kalevi Lehtinen.



      Commandohauis

      Jne.

    • Anonyymi

      Ramatun sanaa kuuluu kertoa raamatun sanoin ja välttää niitä omia höpötyksiä, koska oma selittämisemme on vajavaista, mutta Jumalan sanat vaikuttavat meissä ymmärrystä.

    • Anonyymi

      >> ylöstempauksesa nostetaan henki, ruumis vai molemmat? <<

      Raamatun mukaan "muutumme" tempauksessa, jos olemme elossa tempauksen tullessa. Eli fyysinen muuttuu silloin uudeksi ylösnousemusruumiiksi. Sellaiseksi, jollainen Jeesuksellakin on, joka kulkee seinän läpi, mutta voi silti syödä ja juoda. Ruumis, jonka olemusta emme täysin tiedä emmekä ymmärrä, millainen se on.

      Jos taas on kuollut tästä maailmasta pois uskossa ja henki on Jumalan tykönä ja ruumis maassa, hekin saavat ylösnousemusruumiin, eli pyhien henki yhdistyy uuden ylösnousemusruumiin kanssa.

      Mitään madonsyömää ei aleta kursimaan kokoon.

      • Anonyymi

        Raamattu ei kauhean selvästi kerro tästä, puhuu vain muuttumisesta ja ylösnousmusruumiista.

        Jos sitten Jumala käyttääkin tätä vanhaa ruumistamme, niin siinäkin tapauksessa siitä vanhasta kropasta tulee kuitenkin uutta eli se muuttuu silloin toisenlaiseksi, ylösnousemusruumiiksi.

        Ja jos nämä jääneet ovat jo multana, niin sehän ei ole mikään ongelma kaikkivoipalle Luojalle, joka ensimmäisenkin ihmisen maasta sai kyhättyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kauhean selvästi kerro tästä, puhuu vain muuttumisesta ja ylösnousmusruumiista.

        Jos sitten Jumala käyttääkin tätä vanhaa ruumistamme, niin siinäkin tapauksessa siitä vanhasta kropasta tulee kuitenkin uutta eli se muuttuu silloin toisenlaiseksi, ylösnousemusruumiiksi.

        Ja jos nämä jääneet ovat jo multana, niin sehän ei ole mikään ongelma kaikkivoipalle Luojalle, joka ensimmäisenkin ihmisen maasta sai kyhättyä.

        Edellisissä vastauksissa näkyy selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toinen edustaa oppia "täysin uudesta ruumista", toinen vannoo "ylösnousmusruumiin" nimeen. Itse tulkitsen kuitenkin niin, että taivaassa ei tule olemaan fyysistä ruumista. Fyysinen ruumis, joka syö ja juo, tulee ennemmin tai myöhemmin tarvitsemaan myös fyysisen ruumiin huveja. Silloin ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Edellisissä vastauksissa näkyy selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toinen edustaa oppia "täysin uudesta ruumista", toinen vannoo "ylösnousmusruumiin" nimeen. Itse tulkitsen kuitenkin niin, että taivaassa ei tule olemaan fyysistä ruumista. Fyysinen ruumis, joka syö ja juo, tulee ennemmin tai myöhemmin tarvitsemaan myös fyysisen ruumiin huveja. Silloin ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka.

        Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle (Ilm 19:9).
        Ylösnousemus ruumis nauttii siis aterian taivaassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle (Ilm 19:9).
        Ylösnousemus ruumis nauttii siis aterian taivaassa.

        Raamattu on täynnä vertauskuvia ja kuvaus hääateriasta on yksi niistä. Vertauskuvia ei pidä ymmärtää sananmukaisesti. Tulkitsen Karitsan hääaterian tarkoittavan enemmänkin loistavaa riemujuhlaa, kuin fyysistä ateriointia. Ihminen on taivaassa henki, siksi tässä yhydessä on hyvä muistaa Jeesuksen sanat: ei ihminen (lue henki) elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Edellisissä vastauksissa näkyy selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toinen edustaa oppia "täysin uudesta ruumista", toinen vannoo "ylösnousmusruumiin" nimeen. Itse tulkitsen kuitenkin niin, että taivaassa ei tule olemaan fyysistä ruumista. Fyysinen ruumis, joka syö ja juo, tulee ennemmin tai myöhemmin tarvitsemaan myös fyysisen ruumiin huveja. Silloin ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka.

        Uusi ruumis ja ylösnousemusruumis on sama asia.

        >> ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka. <<

        Olet sinä kyllä niin makeat naurut antava tapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusi ruumis ja ylösnousemusruumis on sama asia.

        >> ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka. <<

        Olet sinä kyllä niin makeat naurut antava tapaus.

        Mikä oikein naurattaa? Kommunismi ei ole toteuttavissa edes taivaassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mikä oikein naurattaa? Kommunismi ei ole toteuttavissa edes taivaassa.

        Raamatussa kerrotaan kaikki hamaan loppuun saakka ja hiukan uuden alkuakin, joten eiköhän luoteta Jumalaan siinä, että hän on asiat ajatellut aivan loppuun saakka - ja siitä eteenpäinkin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Raamattu on täynnä vertauskuvia ja kuvaus hääateriasta on yksi niistä. Vertauskuvia ei pidä ymmärtää sananmukaisesti. Tulkitsen Karitsan hääaterian tarkoittavan enemmänkin loistavaa riemujuhlaa, kuin fyysistä ateriointia. Ihminen on taivaassa henki, siksi tässä yhydessä on hyvä muistaa Jeesuksen sanat: ei ihminen (lue henki) elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta...

        >> Raamattu on täynnä vertauskuvia ja kuvaus hääateriasta on yksi niistä. <<

        Jeesus itse söi ja joi ylösnousemusruumissaan ja raamattu sanoo meidän saavan samanlaisen ruumiin. Me siis todellakin syömme ja juomme ylösnousemusruumiissamme, joka ei ole mikään "henki" niin kuin Jeesuskin sanoi ja osoitti, kun opetuslapset hänen ilmestymistään pelkäsivät ja luulivat häntä hengeksi (Luuk. 24:37, 39, 43).

        >> ei ihminen (lue henki) elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta...<<

        Ruumis tai fyysinen ihminen ja henki eivät ole sama asia. Ihmisessä on henki, joka kuolemassa irtoaa ja menee Jumalan luokse.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Edellisissä vastauksissa näkyy selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toinen edustaa oppia "täysin uudesta ruumista", toinen vannoo "ylösnousmusruumiin" nimeen. Itse tulkitsen kuitenkin niin, että taivaassa ei tule olemaan fyysistä ruumista. Fyysinen ruumis, joka syö ja juo, tulee ennemmin tai myöhemmin tarvitsemaan myös fyysisen ruumiin huveja. Silloin ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka.

        Ei siinä mitään eri koulukuntia ollut, vaan sama kirjoittaja, joka pohti asiaa eri kantilta.


      • Anonyymi

        Pystyy syömään ja juomaan sekä menee seinistä läpi!
        Miksi pitää syödä ja juoda, jos on pelkkää henkeä? Ei sillon tarvitse energiaa.
        Eivät henget paljoa juttelekaan, puuttuu niin paljon tarvittavaa fysiologiaa.
        2000 vuotta vanhat jutut eivät elä tässä päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kauhean selvästi kerro tästä, puhuu vain muuttumisesta ja ylösnousmusruumiista.

        Jos sitten Jumala käyttääkin tätä vanhaa ruumistamme, niin siinäkin tapauksessa siitä vanhasta kropasta tulee kuitenkin uutta eli se muuttuu silloin toisenlaiseksi, ylösnousemusruumiiksi.

        Ja jos nämä jääneet ovat jo multana, niin sehän ei ole mikään ongelma kaikkivoipalle Luojalle, joka ensimmäisenkin ihmisen maasta sai kyhättyä.

        Kyllä vaan näin on.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Edellisissä vastauksissa näkyy selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toinen edustaa oppia "täysin uudesta ruumista", toinen vannoo "ylösnousmusruumiin" nimeen. Itse tulkitsen kuitenkin niin, että taivaassa ei tule olemaan fyysistä ruumista. Fyysinen ruumis, joka syö ja juo, tulee ennemmin tai myöhemmin tarvitsemaan myös fyysisen ruumiin huveja. Silloin ollaan taas tilanteeessa, jota Jumala ei välttämättä ajatellut aivan loppuun saakka.

        Aivan varmasti Jumala ajattelee kaiken maksimaalisen tarkasti. Siksi Hän antoi meille vapaan tahdon, jotta voisimme vapaasti valita hyvä ja pahan välillä. Meidän on otettava Jeesuksen sovitustyö vastaan ja alettava pyrkiä Jeesuksen kaltaiseksi, jotta olisimme kelvollisia ja ehdottoman luotettavia pääsemään Jumalan valtakuntaan. Taivaan Isällemme ei ole mieleen luodunsa kuolema. Hän toivoo, että kaikki pelastuisivat. Mutta ihmisen vapaasta tahdosta Hän ei tingi. Voimme myös valita seurata saatanaa, hänen valitsemallaan tiellä kadotukseen. Ihmisen ja Jumalan ikuinen sijaintipaikka on tämä maapallomme, johon Jumala laskeutuu Uuden Jerusaleminsa kanssa, sen jälkeen, kun Hän on sen tulella pessyt ja uudeksi tehnyt kaiken. sinne ovat kelvollisia vain Jeesuksen kaltaiset ehdottoman luotettavat vanhurskaat.


    • Ensin tapahtuu Kristuksessa kuolleiden
      ruumiin ylösnousemus.
      Tuo YLÖSNOUSEMUS
      kirjaimellisesti käännettynä on
      PYSTYYN/SEISOMAAN NOUSEMINEN.
      Aivan niinkuin sinä aamulla
      heräsit ja nousit ylös.
      Siis kuolleiden ruumiit herätetään.

      Sitten heti tämän jälkeen,
      meidän elossa olevien
      Kristuksen omien ruumiit muuttuvat
      samanlaisiksi kirkastetuiksi ylösnousemusruumiiksi.
      Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).

      "Nyt ilmoitan teille salaisuuden:
      Emme me kaikki kuolemaan nuku,
      mutta kaikki me muutumme,
      yhtäkkiä, silmänräpäyksessä,
      viimeisen pasuunan soidessa.
      Pasuuna soi,
      ja kuolleet nousevat katoamattomina,
      ja me muutumme."

      "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta
      käskyhuudon,
      ylienkelin äänen
      ja Jumalan pasuunan kuuluessa,
      ja Kristuksessa kuolleet
      nousevat ylös ensin;
      sitten meidät, jotka olemme elossa,
      jotka olemme jääneet tänne,
      temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä
      Herraa vastaan yläilmoihin;
      ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      1
      Siis ensimmäinen vaihe on se,
      kun Kristuksessa kuolleet
      nousevat pystyyn/ylös,
      kun heidän ruumiinsa herätetään eloon.

      2
      Toinen vaihe on se,
      kun elossa olevien Kristuksen omien
      ruumiit muutetaan ylösnousemusruumiiksi.

      3
      Kolmas vaihe on sitten
      näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus
      kohti Herraa,
      joka on tullut maan ilmakehään eli pilviin noutaakseen meidät Isän Kotiin,
      jonne on valmistanut meille sijaa.

      "Ja vaikka minä menen
      valmistamaan teille sijaa,
      tulen minä takaisin
      ja otan teidät tyköni,
      että tekin olisitte siellä,
      missä minä olen."

      PS

      Ihminen on henki,
      joka asuu ruumiissa.

      Kristuksessa kuolleiden henki
      on nyt tällä hetkellä
      Jumalan Paratiisissa
      Kolmannessa Taivaassa.

      • Anonyymi

        "meidät Isän Kotiin" Paavali kirjoitti: "me saamme aina olla Herran kanssa." Jeesus itse opetti: tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        Jeesus tulee takaisin Öljymäelle. Näin ollen pyhät, joista Jeesus sanoo: "tekin olisitte siellä, missä minä olen", tulevat myös Öljymäelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "meidät Isän Kotiin" Paavali kirjoitti: "me saamme aina olla Herran kanssa." Jeesus itse opetti: tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        Jeesus tulee takaisin Öljymäelle. Näin ollen pyhät, joista Jeesus sanoo: "tekin olisitte siellä, missä minä olen", tulevat myös Öljymäelle.

        Jeesus vie omansa toisessa tulemisessaan 1000 vuodeksi taivaaseen. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---


      • >>> Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).

        Suunta on oikea, mutta Raamatun kirjoittajat tuskin tiesivät mitään atomeista. Kreikankielinen "atomo" tarkoittaa aikaa/ajanjaksoa eikä liity tuntemiimme atomeihin millään tavalla.

        >>> Kolmas vaihe on sitten näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa...

        Jäi edelleen epäselväksi: ruumis, henki vai kaikki yhdessä? Jeesuksen sanat ("otan teidät tyköni") eivät vastaa tähän kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vie omansa toisessa tulemisessaan 1000 vuodeksi taivaaseen. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---

        Et ole Jeesuksen oma. Adventistit ovat menossa piloon Jeesukselta, kos he ovat jumalattomia ja pahoja ja Jumalan vihollisia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).

        Suunta on oikea, mutta Raamatun kirjoittajat tuskin tiesivät mitään atomeista. Kreikankielinen "atomo" tarkoittaa aikaa/ajanjaksoa eikä liity tuntemiimme atomeihin millään tavalla.

        >>> Kolmas vaihe on sitten näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa...

        Jäi edelleen epäselväksi: ruumis, henki vai kaikki yhdessä? Jeesuksen sanat ("otan teidät tyköni") eivät vastaa tähän kysymykseen.

        Jumala on antanut profeetoille evankeliumin. Jumala tietää kaiken atomipommista ja atomoksesta.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).

        Suunta on oikea, mutta Raamatun kirjoittajat tuskin tiesivät mitään atomeista. Kreikankielinen "atomo" tarkoittaa aikaa/ajanjaksoa eikä liity tuntemiimme atomeihin millään tavalla.

        >>> Kolmas vaihe on sitten näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa...

        Jäi edelleen epäselväksi: ruumis, henki vai kaikki yhdessä? Jeesuksen sanat ("otan teidät tyköni") eivät vastaa tähän kysymykseen.

        Tiesivät he alkeisvoimista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on antanut profeetoille evankeliumin. Jumala tietää kaiken atomipommista ja atomoksesta.

        Commandohauis

        Outoa, ettei Jumala huomanut selvää plagiointia Raamatussa.


      • Tarkoitin nimenomaan aikayksikköä,
        joka Raamattukäännöksissämme
        ilmaistaan sanalla silmänräpäys,
        kun puhuin atomivärähdyksestä.
        Niin nopeasti tapahtuu
        elossa olevien ruumiiden muuttuminen
        kuolevaisesta katoamattomiksi.

        Tämä muuttuminen on kerran tapahtunut.
        Kristus on noussut esikoisena kuolleista.
        Käärinliinoihin on piirtynyt Hänen kuvansa.
        Tällaista ei voi tapahtua kuin
        räjähdyksen omaisessa tapahtumassa.

        Eli tuo Jeesuksen kuollut ruumis
        muuttui eläväksi räjähdyksen omaisesti
        aikayksikössä, jota sana atomos kuvaa.
        Ja samoin tapahtuu meille tempauksessa.
        Tai tarkkaan ottaen juuri ennen sitä.

        Mutta huomasithan aloittaja,
        että ihminen on henki.
        Kun meidät temmataan,
        niin nimenomaan
        meidät ihmiset temmataan.

        Ihminen on siis henki,
        jolla on sielu.
        Ja tämä henki asuu nyt kuolevaisessa ruumiissa.
        Ja kun tuo ruumiillinen kuolema tapahtuu
        Kristuksessa olevalle ihmiselle,
        niin hänet eli hänen henkensä
        viedään Aabrahamin helmaan
        eli Jumalan Paratiisiin.

        Mutta kun tapahtuu
        ruumiiden ylösnousemus
        eli eloonherääminen,
        niin nämä Paratiisissa
        olevat henget pukeutuvat
        tuohon katoamattomaan ruumiiseen.

        Me elossa olevat
        eli meidän kuolevainen ruumiimme
        ei kuoleman uneen nuku,
        mutta ruumis kyllä kuolee
        ja herätetään eloon
        salamannopeasti.

        Eli Kristuksessa kuolleet
        ihmiset ovat nyt
        Jumalan Paratiisissa.
        Mutta tempaustapahtumassa
        he saavat pukeutua
        ylösnousemusruumiiseen.

        Ja sitten he ja me maan päällä
        elossa olevat,
        jotka koemme kaiken
        äärimmäisen nopeasti,
        temmataan pilviin kohti Jeesusta,
        joka vie meidät
        Isänsä Kotiin valmistamiin
        asuinsijoihin.

        Siis vasta tuolloin kaikki Kristuksen omat
        pääsevät Isän Kotiin.
        Isän Kodissa ei ole vielä yhtään ihmistä.
        Paitsi tietenkin Jeesus,
        joka on sekä ihminen että Jumala.

        Mutta Kristuksessa kuolleet ihmiset
        ovat nyt Jumalan Paratiisissa
        eli puutarhassa.
        Isän Kotona he eivät vielä ole.

        Sieltä nämä ihmiset eli henget
        tulevat Jeesuksen kanssa alas
        ja pukeutuvat ylösnousemusruumiiseensa
        ja sitten yhdessä meidän
        elossa olevien kanssa
        koko Kristuksen Ruumis
        eli Seurakunta
        eli Morsian
        viedään Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.

        Myöhemmin Jeesus tulee
        taivaasta takaisin
        - ja nyt maan päälle asti -
        vihityn Vaimonsa kanssa
        ja perustaa Valtakuntansa maan päälle.

        Tuohon tapahtumaan ei sisälly
        tempausta, joskin enkelit kokoavat
        eli siirtävät maan ääristä
        Valitut eli Israelaiset
        Jumalan maahan eli Israeliin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tämä ruumiin muuttuminen tapahtuu yhdessä atomivärähdyksessä (atomos).

        Suunta on oikea, mutta Raamatun kirjoittajat tuskin tiesivät mitään atomeista. Kreikankielinen "atomo" tarkoittaa aikaa/ajanjaksoa eikä liity tuntemiimme atomeihin millään tavalla.

        >>> Kolmas vaihe on sitten näiden kaikkien yhtäaikainen tempaus kohti Herraa...

        Jäi edelleen epäselväksi: ruumis, henki vai kaikki yhdessä? Jeesuksen sanat ("otan teidät tyköni") eivät vastaa tähän kysymykseen.

        Raamatun kirjoittajat eivät tienneet varmasti monesta muustakaan asiasta, joita raamatussa kuitenkin kerrotaan. Asiat kirjoitettiin ylös Jumalan vaikutuksesta. Moni asia on kerrottu symbolisena ja moni asia kerrottaisiin varmaankin nyt eri sanoin kuin aikanaan.

        Jeesuskin puhui vertauksin tietystä syystä.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan aikayksikköä,
        joka Raamattukäännöksissämme
        ilmaistaan sanalla silmänräpäys,
        kun puhuin atomivärähdyksestä.
        Niin nopeasti tapahtuu
        elossa olevien ruumiiden muuttuminen
        kuolevaisesta katoamattomiksi.

        Tämä muuttuminen on kerran tapahtunut.
        Kristus on noussut esikoisena kuolleista.
        Käärinliinoihin on piirtynyt Hänen kuvansa.
        Tällaista ei voi tapahtua kuin
        räjähdyksen omaisessa tapahtumassa.

        Eli tuo Jeesuksen kuollut ruumis
        muuttui eläväksi räjähdyksen omaisesti
        aikayksikössä, jota sana atomos kuvaa.
        Ja samoin tapahtuu meille tempauksessa.
        Tai tarkkaan ottaen juuri ennen sitä.

        Mutta huomasithan aloittaja,
        että ihminen on henki.
        Kun meidät temmataan,
        niin nimenomaan
        meidät ihmiset temmataan.

        Ihminen on siis henki,
        jolla on sielu.
        Ja tämä henki asuu nyt kuolevaisessa ruumiissa.
        Ja kun tuo ruumiillinen kuolema tapahtuu
        Kristuksessa olevalle ihmiselle,
        niin hänet eli hänen henkensä
        viedään Aabrahamin helmaan
        eli Jumalan Paratiisiin.

        Mutta kun tapahtuu
        ruumiiden ylösnousemus
        eli eloonherääminen,
        niin nämä Paratiisissa
        olevat henget pukeutuvat
        tuohon katoamattomaan ruumiiseen.

        Me elossa olevat
        eli meidän kuolevainen ruumiimme
        ei kuoleman uneen nuku,
        mutta ruumis kyllä kuolee
        ja herätetään eloon
        salamannopeasti.

        Eli Kristuksessa kuolleet
        ihmiset ovat nyt
        Jumalan Paratiisissa.
        Mutta tempaustapahtumassa
        he saavat pukeutua
        ylösnousemusruumiiseen.

        Ja sitten he ja me maan päällä
        elossa olevat,
        jotka koemme kaiken
        äärimmäisen nopeasti,
        temmataan pilviin kohti Jeesusta,
        joka vie meidät
        Isänsä Kotiin valmistamiin
        asuinsijoihin.

        Siis vasta tuolloin kaikki Kristuksen omat
        pääsevät Isän Kotiin.
        Isän Kodissa ei ole vielä yhtään ihmistä.
        Paitsi tietenkin Jeesus,
        joka on sekä ihminen että Jumala.

        Mutta Kristuksessa kuolleet ihmiset
        ovat nyt Jumalan Paratiisissa
        eli puutarhassa.
        Isän Kotona he eivät vielä ole.

        Sieltä nämä ihmiset eli henget
        tulevat Jeesuksen kanssa alas
        ja pukeutuvat ylösnousemusruumiiseensa
        ja sitten yhdessä meidän
        elossa olevien kanssa
        koko Kristuksen Ruumis
        eli Seurakunta
        eli Morsian
        viedään Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.

        Myöhemmin Jeesus tulee
        taivaasta takaisin
        - ja nyt maan päälle asti -
        vihityn Vaimonsa kanssa
        ja perustaa Valtakuntansa maan päälle.

        Tuohon tapahtumaan ei sisälly
        tempausta, joskin enkelit kokoavat
        eli siirtävät maan ääristä
        Valitut eli Israelaiset
        Jumalan maahan eli Israeliin.

        Suotakoon kalamos ja kumppanit teille 1000 vuotinen rauha tuhoutuneen maanpäällä. Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin 1000 vuotta taivaassa, näin veisaammekin: Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme, ja myöskin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suotakoon kalamos ja kumppanit teille 1000 vuotinen rauha tuhoutuneen maanpäällä. Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin 1000 vuotta taivaassa, näin veisaammekin: Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme, ja myöskin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.

        1234567---

        Kuten olen edellä jo kertonut,
        minäkin päädyn
        Jeesuksen tähden
        yksin Jumalan armosta
        tempaustapahtumassa Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen,
        jolloin meistä
        Kristuksen Morsiusjoukosta
        tulee Kristuksen Vaimo.

        Mutta Kristus palaa sitten
        pyhiensä kanssa taivaasta
        takaisin maan päälle
        ja perustaa Valtakunnan,
        jossa itse kullakin
        Kristuksen ruumiin jäsenellä
        on oma tehtävänsä.

        Mutta asuinsijamme
        tuonkin tuhannen vuoden ajan
        on Isän Koti
        taivaallisessa Jerusalemissa.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Kuten olen edellä jo kertonut,
        minäkin päädyn
        Jeesuksen tähden
        yksin Jumalan armosta
        tempaustapahtumassa Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen,
        jolloin meistä
        Kristuksen Morsiusjoukosta
        tulee Kristuksen Vaimo.

        Mutta Kristus palaa sitten
        pyhiensä kanssa taivaasta
        takaisin maan päälle
        ja perustaa Valtakunnan,
        jossa itse kullakin
        Kristuksen ruumiin jäsenellä
        on oma tehtävänsä.

        Mutta asuinsijamme
        tuonkin tuhannen vuoden ajan
        on Isän Koti
        taivaallisessa Jerusalemissa.

        Pelastuneet adventistit eivät tule 1000 vuodeksi maanpäälle ei, ei. He ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Jeesuksen oma. Adventistit ovat menossa piloon Jeesukselta, kos he ovat jumalattomia ja pahoja ja Jumalan vihollisia.

        Ota ja omista/ pois et päästää sä sää.
        Vie vaikka lukkojen taa.
        Joh: 26,4


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan aikayksikköä,
        joka Raamattukäännöksissämme
        ilmaistaan sanalla silmänräpäys,
        kun puhuin atomivärähdyksestä.
        Niin nopeasti tapahtuu
        elossa olevien ruumiiden muuttuminen
        kuolevaisesta katoamattomiksi.

        Tämä muuttuminen on kerran tapahtunut.
        Kristus on noussut esikoisena kuolleista.
        Käärinliinoihin on piirtynyt Hänen kuvansa.
        Tällaista ei voi tapahtua kuin
        räjähdyksen omaisessa tapahtumassa.

        Eli tuo Jeesuksen kuollut ruumis
        muuttui eläväksi räjähdyksen omaisesti
        aikayksikössä, jota sana atomos kuvaa.
        Ja samoin tapahtuu meille tempauksessa.
        Tai tarkkaan ottaen juuri ennen sitä.

        Mutta huomasithan aloittaja,
        että ihminen on henki.
        Kun meidät temmataan,
        niin nimenomaan
        meidät ihmiset temmataan.

        Ihminen on siis henki,
        jolla on sielu.
        Ja tämä henki asuu nyt kuolevaisessa ruumiissa.
        Ja kun tuo ruumiillinen kuolema tapahtuu
        Kristuksessa olevalle ihmiselle,
        niin hänet eli hänen henkensä
        viedään Aabrahamin helmaan
        eli Jumalan Paratiisiin.

        Mutta kun tapahtuu
        ruumiiden ylösnousemus
        eli eloonherääminen,
        niin nämä Paratiisissa
        olevat henget pukeutuvat
        tuohon katoamattomaan ruumiiseen.

        Me elossa olevat
        eli meidän kuolevainen ruumiimme
        ei kuoleman uneen nuku,
        mutta ruumis kyllä kuolee
        ja herätetään eloon
        salamannopeasti.

        Eli Kristuksessa kuolleet
        ihmiset ovat nyt
        Jumalan Paratiisissa.
        Mutta tempaustapahtumassa
        he saavat pukeutua
        ylösnousemusruumiiseen.

        Ja sitten he ja me maan päällä
        elossa olevat,
        jotka koemme kaiken
        äärimmäisen nopeasti,
        temmataan pilviin kohti Jeesusta,
        joka vie meidät
        Isänsä Kotiin valmistamiin
        asuinsijoihin.

        Siis vasta tuolloin kaikki Kristuksen omat
        pääsevät Isän Kotiin.
        Isän Kodissa ei ole vielä yhtään ihmistä.
        Paitsi tietenkin Jeesus,
        joka on sekä ihminen että Jumala.

        Mutta Kristuksessa kuolleet ihmiset
        ovat nyt Jumalan Paratiisissa
        eli puutarhassa.
        Isän Kotona he eivät vielä ole.

        Sieltä nämä ihmiset eli henget
        tulevat Jeesuksen kanssa alas
        ja pukeutuvat ylösnousemusruumiiseensa
        ja sitten yhdessä meidän
        elossa olevien kanssa
        koko Kristuksen Ruumis
        eli Seurakunta
        eli Morsian
        viedään Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.

        Myöhemmin Jeesus tulee
        taivaasta takaisin
        - ja nyt maan päälle asti -
        vihityn Vaimonsa kanssa
        ja perustaa Valtakuntansa maan päälle.

        Tuohon tapahtumaan ei sisälly
        tempausta, joskin enkelit kokoavat
        eli siirtävät maan ääristä
        Valitut eli Israelaiset
        Jumalan maahan eli Israeliin.

        Aamen! Raitista opetusta!



    • Anonyymi

      Kuule poju, joka itseäsi Henki nikillä tituleeraat. Meillä ei ole Sinulle muuta vastausta asiaan kuin se, mikä on asiasta Raamattuun Kirjoitettu. Emmehän me itse elä, vaan Jeesus Kristus elää uskon kautta meidän sydämessämme. Jotenka näin ollen Raamattuun Kirjoitettu vastaus kysymykseesi riittää sinullekin.

      • Anonyymi

        "Henki" haluaisi aina jotain yli kirjoitusten menevää setvimistä, joka ylittäisi Jumalankin älylliset lahjat.


      • Tiesin, että Suomessa yleissivistävä koulutus kärsii rahoituspulasta, terveydenhuolto kangertelee ja vanhustenhoito on kriisissä. En kuitenkaan arvannut, että tilanne on niin paha. Suorastaan järkyttävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Henki" haluaisi aina jotain yli kirjoitusten menevää setvimistä, joka ylittäisi Jumalankin älylliset lahjat.

        En näe tässä mitään pahaa tai epäilyttävää. Päinvastoin, ihminen kehittyy ainoastaan ottamalla aktiivisesti selvää asioista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En näe tässä mitään pahaa tai epäilyttävää. Päinvastoin, ihminen kehittyy ainoastaan ottamalla aktiivisesti selvää asioista.

        Jota ilmeisesti itse olet omasta mielestäsi.


    • Anonyymi

      Eih, mieluummin noita adventistien yks-kaks-koli-neli-taivasjuttujakin lukee tuhat kertaa päivässä kuin näitä.

    • Anonyymi

      >> nostamaan uskovat taivaaseen. <<

      "Taivaaseen nostaminen", siis jonnekin tuonpuoleiseen, on uskovien omaa lisäystä. Raamattu kertoo, että temmataan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan.

      • Anonyymi

        Olisiko jokin höyhenistä ja ilmapalloista rakennettu lentolaite. Sillä liihotellaan ja humpsutellaan Taivaaseen. Vähän lentokeleistä riippuen.


    • Anonyymi

      Mitään ylöstempausta ei tule sellaisena kuin se täällä hyvin usein annetaan ymmärtää: Siis jossa "valitut" alkaisivat lentää koivet suorina kohti taivasta "pilviin".
      Jos asia olisi noin, niin kyseessä ei olisi oikeasti mikään taivas, vaan jokin erillän oleva paikka lukuisten erilaisten paikkojen joukossa, eikä näin siten oikeasti mikään taivas.

      Ilmaisuna ylöstempaus tarkoittaa tapahtumaa, jonka ymmärtämiseen teillä ei ole avaimia, eikä sen kuvaamiseen ole fyysisiä käsitteitä. Tämän ymmärsi myös Paavali, joka joutui selittelemään kokemustaan monin sanallisin koukeroin.
      Ilemestyskirjassa tempaamiset ja pilvet ovat pelkkää verhottua kielikuvaa....
      Mutta siitäpä ei sitten sen enempää...

      • Anonyymi

        >> Ilmaisuna ylöstempaus tarkoittaa tapahtumaa, jonka ymmärtämiseen teillä ei ole avaimia, eikä sen kuvaamiseen ole fyysisiä käsitteitä. <<

        Vie okkultismisi ja uushenkiset aatoksesi niille palstoille, joissa uskotaan joka eenokin ja salomon avaimeen ja ties mihin itse keksittyihin ja henkivalloista kanavoituihin valheisiin ja salaisuuksiin.

        Se, mitä raamattu kertoo tempauksesta ym. riittää. Sen on Jumala halunnut meidän tietävän näistä erikoisista tapahtumista. Jos emme niitä tarpeeksi ymmärrä, tiedämme, ettei se olekaan mikään raamatun punainen lanka, vaan Jeesus on ja hänen ristintyönsä on. Riittää, että Herra kyllä tietää, milloin on tempaus ja milainen se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ilmaisuna ylöstempaus tarkoittaa tapahtumaa, jonka ymmärtämiseen teillä ei ole avaimia, eikä sen kuvaamiseen ole fyysisiä käsitteitä. <<

        Vie okkultismisi ja uushenkiset aatoksesi niille palstoille, joissa uskotaan joka eenokin ja salomon avaimeen ja ties mihin itse keksittyihin ja henkivalloista kanavoituihin valheisiin ja salaisuuksiin.

        Se, mitä raamattu kertoo tempauksesta ym. riittää. Sen on Jumala halunnut meidän tietävän näistä erikoisista tapahtumista. Jos emme niitä tarpeeksi ymmärrä, tiedämme, ettei se olekaan mikään raamatun punainen lanka, vaan Jeesus on ja hänen ristintyönsä on. Riittää, että Herra kyllä tietää, milloin on tempaus ja milainen se on.

        "Vie okkultismisi ja uushenkiset aatoksesi niille palstoille, joissa uskotaan joka eenokin ja salomon avaimeen ja ties mihin itse keksittyihin ja henkivalloista kanavoituihin valheisiin ja salaisuuksiin."

        Raivarista päätellen olet saanut (jo) valkoisen kiven (Ilm.2:17) ja ymmärrät kirjoituksia? Niinkö?

        *autuaita ovat puupäät, sillä vedenpaisumuksen sattuessa he jäävät pinnalle kellumaan*...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vie okkultismisi ja uushenkiset aatoksesi niille palstoille, joissa uskotaan joka eenokin ja salomon avaimeen ja ties mihin itse keksittyihin ja henkivalloista kanavoituihin valheisiin ja salaisuuksiin."

        Raivarista päätellen olet saanut (jo) valkoisen kiven (Ilm.2:17) ja ymmärrät kirjoituksia? Niinkö?

        *autuaita ovat puupäät, sillä vedenpaisumuksen sattuessa he jäävät pinnalle kellumaan*...

        Mutta pilkkaajat hukkuvat ja ne jotka puhuvat valhetellen kakkinaista pahaa, kuten ennenkin olen vastannut tähän puupäätölväisyyn.


    • Anonyymi

      Muun muassa adventistit tulkitsevat raamattua niin, että he menevät taivaaseen 1000 vuodeksi.

      Mutta: >> Raamattu kertoo, että temmataan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. <<

      Ei siis kerrota, että uskovat vietäisiin taivaaseen asti tai taivaaseen asumaan, sinne, missä Isän Jumalan valtaistuin sijaitsee. Vaan että uskovat temmataan yläilmoihin, siis vain turvaan, kun jumalaton maailma alapuolella saa tuhonsa. Ja sitten Jumala tekee uuden taivaan ja maan (käärii taivaat jne.) eli maapallo restauroidaan - ja 1000 vuotta eletään siinä uudessa taivaassa ja maassa sovullista rinnakaiseloa eläinkunnan kanssa.

      Lopuksi Uusi Jerusalemkin eli se tuonpuoleinen taivas, "Jumalan maja", jossa Isä asustaa, laskeutuu alas maan päälle ihmisten keskuuteen, jolloin alkaa ns. lopullinen paratiisiaika maan päällä. Eli silloin taivas sijaitsee taas maan päällä, kuten aikanaan Eedenin puutarha.

      Näin minusta raamattu opettaa nämä asiat.

      • Anonyymi

        Pelastetut adventistit Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Taivaassa ei ole syntiä kukaan ei joudu kiroukseen 100 vuotiaana. Kuolemaa ei ole taivaassa, jossa nuorin kuolisi 100 vuotiaana.

        Suotakoon heille rauha maanpäällä 1000 vuotta, jotka niin julistavat. Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan 1000-vuotisen Jeesuksen hallinta-ajan aikana nuorin kuolee 100-vuotiaana, mistä syystä kyseinen aika ei olekaan taivaassa, koska taivaassa ei kuolla.

      • Anonyymi

        Kyllä tästä synnin tekemisestä on saanut kuulla jo ihan tarpeeksi tässä maassa, ei Jeesus tule tämän maanpäälle 1000 vuodeksi ei, ei. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tästä synnin tekemisestä on saanut kuulla jo ihan tarpeeksi tässä maassa, ei Jeesus tule tämän maanpäälle 1000 vuodeksi ei, ei. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.

        1234567---

        Turha vääntää. Emme tulkitse raamattua samoin. Siksi sinä kuulut adventtiseurakuntaan ja minä en.


    • Anonyymi

      Kun vaivanaika alkaa, joutuvat kristityt hiljalleen, luopumuksen johdosta, vainottavaksi, antikristuksen toimista johtuen. Silloin Jeesus tempaa ensin Aabrahamin helmoissa olevat, kuolleet kristityt taivaaseen, joille Hän on valmistanut sijat taivaassa. He saavat ylösnousu ruumiin. Lihallinen ruumis jää maahan, Sitten Hän tempaa, heti perään, elävät omansa, jotka muuttuvat silmänräpäyksessä uusiksi, tulevaan olotilaansa sopiviksi olennoiksi. Nämä kaikki temmattavat lähtevät "karitsanhäihin" taivaaseen. Uskomattomat jäävät kumartamaan pakosta antikristusta, jotta he huomaisivat erehtyneensä pahasti. Osa heistä tulee uskoon ja pelastuu marttyyreinä. Osa alkaa saatanan käskyläisiksi ja joutuvat kuollessaan haadekseen, odottamaan viimeistä tuomiota. Vaivanajan lopussa, Jeesus tulee taivaassa olevien omiensa kanssa maahan, perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa. Silloin Hän tuhoaa voimallaan pahan maailmasta. Hän heittää pedot ja väärän profeetan tuliseen järveen ja sidottaa Luziferin vankeuteen tuhanneksi vuodeksi ja päästää hänet vapaaksi sen jälkeen. Luzifer kiertelee kansojen keskellä ja kerää itsekkäät armeijaansa ja hyökkää Jerusalemiin, jossa Jeesus hallitsee. Mutta Jeesus tuhoaa heidät tulen henkäyksellä ja heittää heidät tuliseen järveen. Loppu on luettavissa Ilm. kirjan loppuosiossa.

      • Anonyymi

        Ennen Jeesuksen toista tulemista on KAIKKI viimeiset vitsaukset, sodat, vihat, vainot, ahistukset, ja pedon kumartamiset. Pedonmerkkihän on sunnuntai.

        Jeesus toisessa tulemisessa vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki pedon kumartajat, vihaajat, ja vainoojat saavat surnmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.

        Kukaan ei voi tehdä Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen enää parannusta. Nyt on aika uskoa joko totuuteen tai valheeseen. Uutta mahdollisuutta ei tule enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

        1234567---


    • Anonyymi

      >> Raamattu kertoo, että temmataan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. <<

      Raamatussa siis ei siis kerrota mitään sellaista, että uskovat vietäisiin tempauksessa taivaaseen asti tai taivaaseen asumaan. Vaan raamatussa kerrotaan ainoastaan, että uskovat temmataan yläilmoihin.

      Jos siihen jotain lisätään, kerrotaan omia.

      • Anonyymi

        Suotkoon teille muutama vuosi yläilmoissa !

        Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin taivaassa 1000 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suotkoon teille muutama vuosi yläilmoissa !

        Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin taivaassa 1000 vuotta.

        Sitten uskotte jotain muuta kuin raamattua.
        Elleniä ei saisi uskoa, jos väitteet menevät yli raamatun ilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten uskotte jotain muuta kuin raamattua.
        Elleniä ei saisi uskoa, jos väitteet menevät yli raamatun ilmoituksen.

        Ei mene ohi Raamatun todellakin pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. Suotakoon niille tuhatvuotinen rauha maan päällä, ketkä niin julistavat.

        Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suotkoon teille muutama vuosi yläilmoissa !

        Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin taivaassa 1000 vuotta.

        Eiku tuulissa ja pilvissä he ovat. Onhan niitä pilvenpiirtäjiäkin.


    • Anonyymi

      Ruumiin ylösnousemus, jonka Pasi Turunen alla olevalla videolla selostaa, on sama käsitys, joka minullekin on raamatun perusteella tullut:

      Mihin tarvitaan ruumiin ylösnousemus?
      https://www.youtube.com/watch?v=jbvFJ3BO6QI

    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivastias Jeesus tuskin tulee noutamaan kristillisten Kaikkivatiaan Jumalan, Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen nimeen mm kehitysmaissa syyttömiä ihmisiä, lapsiakin tapavien ja tapattavien laittomuuden kristittyjä.

      Onko Jumalan pilkkaamista Hänen antaman Lain "ÄLÄ TAPA!" rikkomiset kristillisten Kaikkivaltian Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kristittyjen mennä kehitysmainen tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin???
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      Raamatun mukaan kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei lähettynyt kristittyjen maailmalle kastamaan ja kastattamaan eikä kiduttamalla polttamaan rovioilla syyttömiä ihmisiä, lapsiakin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Ja raamatun mukaan kristillisten Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa vääriin profeettoihin uskomisen antanut ja joten kyseessä on lisäksi "Älä Tapa" Lain törkeä rikos krisitittyjen omia pavelevilta joista Paavalinnekin on varoittanut:
      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltias ei ole kristittyjenkään rikoksia sovittanut....
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"
        Kuten mm; https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.


    • Anonyymi

      Ruumis muuttuu silmänräpäyksessä kuolemattomaksi ja katoamattomaksi ruumiiksi, kun pyhät ja valitut temmataan yläilmoihin ja pilviin Herraa vastaan.

      Ne, jotka ovat kuolleet, saavat uuden ruumiin, joka on Raamatun kirjoittajien mukaan sitä samaa ainetta, josta vanha ruumis oli tehty, mutta se on muuttunut muotoon, joka elää ikuisesti terveenä.

      Hautoihin ja maan päälle ei jää mitään materiaa siitä vanhasta ruumiista, mutta vaatteet jäävät, samoin korut, hampaan paikat, jne.

      Tästä oli taannoin Youtubessa video, jota linkitettiin tälle palstalle. Siinä saarnaaja saarnaa uskoville ja kesken saarnaan, silmänräpäyksessä, valtaosa kuulijoista katoaa, mutta muutama jää penkkiin istumaan, ja alkaa itkeä (tai painavat päänsä käsiensä väliin ja surkuttelevat kohtaloaan, kun eivät olleet valmiit ottamaan vastaan Ylkäänsä).

      Ylöstemmattujen vaatteet jäivät paikoilleen penkeille, lattialle ja saarnapulpetin eteen.

      On spekuloitu sitäkin, miten käy liikenteessä, kun pyhät ja valitut temmataan. Jatkavatko autot, junat, laivat, lentokoneet, jne. liikennöintiä, kun kuljettajat ja ohjaajat katoavat?

      Kyllä ne jatkavat ja kolareita syntyy, lentokoneet tippuisivat taivaalta, jne.

      Leo Meller, joka kalastelee ihmisten suosiota ja huijaa heidän rahansa, vastasi aikoinaan ohjelmassa Maan ja taivaan väliltä niin, että ei tietenkään näin tapahtuisi, koska se olisi Jumalan luonnon vastaista. Taisi unohtua Leksalta se, mitä Jumala on tehnyt ihmisille Raamatussa ja aikoo tehdä vielä kuoleman jälkeen... :)

      • Kristittyjen keskuudessa liikkui 1990-luvulla perätön legenda, jonka mukaan suuret lentoyhtiöt kysyisivät lentäjiltä, ovatko nämä uskovia kristittyjä vai eivät, ja valitsisi lennolle aina yhden sellaisen (kapteeni tai perämies), joka ei ole uskossa Jeesukseen, jotta lentokone saataisiin turvallisesti alas maahan, kun tempaus tapahtuu.

        Tässä ei ole tietenkään mitään perää, mutta uskovaiset levittivät tätä huhua huuli pyöreänä ja ihastelivat sitä, miten varmaa ja totta Jumalan sana kokonaisuudessaan on, kun jumalattomien omistamien lentoyhtiöidenkin johtajat ovat valmistatutuneet tällä tavalla tempauksen varalta. Vakuutusyhtiöt kuulemma vaativat tällaista järjestelyä. ;)

        Kaikkea ne hihut uskovatkin. :)


    • Anonyymi

      Millainen on se ihminen psyykeltään, joka herää kuolleista ja temmataan ylös pilviin?

      Onko vauvana ja lapsena kuollut muuttunut aikuiseksi? Mitä hän tietää? Mitä muistaa? Mistä hän on oppinsa ja kokemuksensa saanut? Vai onko hän osittain kuin Aatami, jolla ei ollut tietoa tai kokemusta mistään, mutta osasi heti puhua, kävellä ja tehdä asioita (viljellä ja varjella maata)?

      Entä dementoituneet vanhukset? Millaisena he heräävät? Muisti- ja aivosairauksista kärsivien persoona muuttuu huomattavasti. He eivät muista enää läheisiään, eivätkä ole enää psyykeltään sama persoona, jollaisia olivat nuorempina.

      Ihmisen persoona muuttuu iän ja elämän kokemusten myötä. Tietoa tulee lapselle lisää, sitä menetetään sairauksien ja vanhuuden aikana, jne.

      Millainen on se ihminen, joka nousee ylös kuolleista? Eikö se ole eri persoona kuin se, joka kuoli (ks. edellä sikiöt, vauvat, dementoituneet, aivosairaat, jne.)?

    • Anonyymi

      Prosessissa ihminen puetaan voimaan ylhäältä käsin, jos on ottanut Jeesuksen pelastustyön vastaan, tehnyt parannusta ja tunnustaa Jumalan ainokaisen tekemän työn ansioitta, suorittamatta.

    • Anonyymi

      Nyt en puhu helluntailaisten puolesta, vaan omasta puolestani.

      Tuo tempaus on erikoinen Raamatussa, ja siitä tehdyt päätelmät. Mietin sitä, että mihin kristityt silloin temmataan? 1. Tess. 4:16-17 mukaan elävät temmataan vastaanottamaan Herraa yläilmoihin, mutta siinä ei mainita mitään Taivaaseen pääsystä vielä - vaan kyse on vastaanottokomiteasta, kun Jeesus saapuu maan päälle takaisin.

      Sittenhän Matt. 25 mukaisesti edessä on viimeinen tuomio.

      Mutta, ihminen on aina sielun ja ruumiin kokonaisuus. Eli tempauksen kohdalla koko hoito menee kerralla.

      -DeadManWalks

    • Anonyymi

      Henki siirtyy uuteen ruumiiseen, jonka Jumala luo vanhan ruumiin materiasta.

      • Anonyymi

        Vaatteet jäävät maan päälle, samoin hampaiden paikat ja tekonivelet. Tatuoinnit karisevat pois iholta, kun me muutumme Kristuksen kaltaisiksi hänen tulemuksessa.

        Lihaa ja luuta oli Kristus, kun ilmestyi kuolleista heräämisen jälkeen opetuslapsille. Sellaisia mekin olemme ruumiin ylösnousemuksessa: kuolemattomia ja katoamattomia. Uusi ruumis ei kuole, eikä mätäne ja katoa hajoamisen tuloksen.

        "Sinun pyhäsi ei ole näkevä katoavaisuutta (ruumis ei mätäne, hajoa)". Psa 16:10


    • Näin ohimennen tuli mieleen, että miten polttohaudatut herätetään pasuunan soidessa henkiin...

    • Anonyymi

      Raamattu kertoo, että me muutumme silmänräpäyksessä ja saamme ylösnousemusruumiin. Käsittääkseni se on samanlainen, kuin Jeesuskin sai ylösnoustessaan. Mutta nämä käytännön kysymykset ,ovat Jumalan ylivertaisen viisauden suunnittelemia, eivätkä ne meille ole tärkeitä. Oleellista on vain tempaus.

      • >>> Oleellista on vain tempaus.

        Käytännön kysymykset ovat itse asiassa hyvin tärkeitä, sillä matkan varrelta kerätyt uudet elämykset, kokemukset ja muistot ovat määränpäätä tärkeämmät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe