Ristiriitaa

Anonyymi

Ramattu sanoo, että Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä. Toisaalta sanotaan ettei jokainen joka huutaa Herra Herra pääse taivaaseen. Ristiriitaa. Miksi

62

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaankin tarkoitit, että ...

"Ramattu sanoo, että Jumala ei heitä ketään pois joka tulee Hänen luokseen. Toisaalta sanotaan ettei jokainen joka huutaa Herra Herra EI pääse taivaaseen. Ristiriitaa. Miksi?"

Ei tässä ole ristiriitaa!

Jeesus ei heitä pois ketään, joka tulee Hänen luokseen.

Joh. 6:37
      Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Toisaalta taas Raamatussa on kohta ...

Matt. 7:21

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Eli ei jokainen joka hokee Herra, Herraa pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni TAHDON. Jeesus toteaa näille liberaaleille, että minä en TUNNE teitä ja heittää heidät helvettiin saman tien.
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Jeesus ei tuntenut heitä, koska he eivät olleet tulleet Hänen tykö.

Ei kukaan ihminen henkilökohtaisesti tunne sitä, jota ei ole koskaan tavannut ja nähnyt.

• Anonyymi

Jeesus ei tunne niitä, jotka eivät tee Jumalan tahtoa. Laittomuuden tekijät heitetään pois, vaikka he pyrkisivät Jeesuksen työkö. Raamatun retoriikassa Jumalan työkö tuleminen tarkoitta, kääntymistä pois laittomuudesta ja Jumalan tahdon tekemistä.

1 Kor 8:3 Mutta jos joku rakastaa Jumalaa, hänet Jumala tuntee.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

• Anonyymi

Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

• Anonyymi

Se laittomuuden tekeminen Jeesuksen mukaan oli hänen nimeensä tekemistä, joka on jo itse koko Kristus-kultti, jonka syntiopin Paavali on tehnyt, jossa Jeesus on Kristuksena, tosi Jumalan uhrilahja VT:n Jumala Jahvelle ja jolla vaihdatte syntien valtakunnan itseenne. Se on Jeesuksen mukaan laittomuuden tekemistä - tehdä hänen nimeensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tunne niitä, jotka eivät tee Jumalan tahtoa. Laittomuuden tekijät heitetään pois, vaikka he pyrkisivät Jeesuksen työkö. Raamatun retoriikassa Jumalan työkö tuleminen tarkoitta, kääntymistä pois laittomuudesta ja Jumalan tahdon tekemistä.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

<<Jeesus ei tunne niitä, jotka eivät tee Jumalan tahtoa.<<

Ja sitten perustelet asiaa juutalaisen Jumala Jahvella, joista juutalaisia Jeesus sanoin käärmeiden siköiksi, jotka vain valehtelevat, joilla on Jumalana Jahve, jota Jeesus eläessään vastusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se laittomuuden tekeminen Jeesuksen mukaan oli hänen nimeensä tekemistä, joka on jo itse koko Kristus-kultti, jonka syntiopin Paavali on tehnyt, jossa Jeesus on Kristuksena, tosi Jumalan uhrilahja VT:n Jumala Jahvelle ja jolla vaihdatte syntien valtakunnan itseenne. Se on Jeesuksen mukaan laittomuuden tekemistä - tehdä hänen nimeensä.

Olet väärässä. Laittomuuden tekeminen tarkoittaa lain rikkomista. Laittomuus tulee sanasta ANOMIA, joka tulee sanoista NOMOS laki ja A jotain vastaan.

Herra ei tunne niitä, jotka eivät ole tehneet parannusta lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Armon saamisen ehtona on parannuksen teko.

Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi

Montakohan vuosikymmentä olette tutkinut kirjoituksia eikä vieläkään ole Jeesuksen käsky löytynyt . Tämä on se peite .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se käsky on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jeesus ei tunne niitä, jotka eivät tee Jumalan tahtoa.<<

Ja sitten perustelet asiaa juutalaisen Jumala Jahvella, joista juutalaisia Jeesus sanoin käärmeiden siköiksi, jotka vain valehtelevat, joilla on Jumalana Jahve, jota Jeesus eläessään vastusti.

Mooseksen käskyt on rikottu . Älä varasta. Sekin käsky on on rikottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Laittomuuden tekeminen tarkoittaa lain rikkomista. Laittomuus tulee sanasta ANOMIA, joka tulee sanoista NOMOS laki ja A jotain vastaan.

Herra ei tunne niitä, jotka eivät ole tehneet parannusta lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Armon saamisen ehtona on parannuksen teko.

Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

No niin kuka voi rikkoa kaikki Mooseksen käskyt no juutalaiset itse . Eihän käskyjä muille annettu kuin heille . He ovat ne rikkoneet. ( Toivotaan teille järki alkaa toimia).

• Anonyymi

hölönpölön

• Anonyymi

> Ramattu sanoo, että Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä. Toisaalta sanotaan ettei jokainen joka huutaa Herra Herra pääse taivaaseen. Ristiriitaa.

No, "herra, herra" huuto ei välttämättä tarkoita, että henkilö rukoilisi Jumalaa. Mutta, missä kohtaa sanotaan: "Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä"?

• Anonyymi

"Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä"?

Se on referaatti Jeesuksen sanoista (Joh. 6: 37): " sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

• Anonyymi

Eihän se Jeesuksen uskoisia heitä pois vaan ne kun kieltää Jeesuksen . Kuka nyt on peite edessä huutamassa herraherra elohimejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä"?

Se on referaatti Jeesuksen sanoista (Joh. 6: 37): " sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

Jeesuksen uskoiset ja erotuksena kieltäjät jotka pilkkaa Jeesusta .

• Entäs se kun Roomalaiskirjeessä (9. luku)todetaan Jumalan alkaneen vihata Eesauta jo äidin kohdussa ennen kuin hän oli tehny mitään hyvää tai pahaa. Jumala armahtaa ja paaduttaa kenet tahtoo. Valinta perustuu Jumalan tahtoon, ei ihmisen tekoihin.

4. Mooseksen kirjassa (23. luvussa) todetaan, ettei Jumala ole ihminen, hän ei muuta mieltään. Miksi uskovaiset sitten rukoilevat ja pyytävät Jumalalta kaikenlaisia asioita? Ei Jumala niitä teille anna, ei hän muuta mieltään vaikka kuinka rukoilisitte. Voitte kuvitella rakastavanne Jumalaa, mutta voi ihan hyvin olla niin, että tuo vittumainen Jumalanne on päättänyt heittää teidät helvetiin jo silloin kun olitte äitinne kohdussa.

• Anonyymi

"Entäs se kun Roomalaiskirjeessä (9. luku)todetaan Jumalan alkaneen vihata Eesauta jo äidin kohdussa ennen kuin hän oli tehny mitään hyvää tai pahaa."

Järkyttävä kohta, sillä Jumala jo ennalta näki mitä Eesau oli tekevä.

Miksi Jumala kuitenkin antoi Eesaun syntyä?

Jumala sallii ihmisen syntyä, sillä ihminen syntyy myös miehen tahdosta Raamatun mukaan ja sitten toteuttaa itseään kuten nykyajan papit ihmisille korostavat. Ihminen sitten toteuttaa itseään ja on täysi perkele sitten elämässään. Jumala sallii tämän - toistaiseksi!!!!

• Anonyymi

" Mooseksen kirjassa (23. luvussa) todetaan, ettei Jumala ole ihminen, hän ei muuta mieltään. Miksi uskovaiset sitten rukoilevat ja pyytävät Jumalalta kaikenlaisia asioita? "

No kun Jumala käski rukoilla. Me tottelemme Jumalan käskyjä. Hän kuulee meidän kaikki rukouksemme vaikka on jo valmistanut etukäteen vastauksen. Jumala tietää ennalta mitä vaikka me emme tiedä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Entäs se kun Roomalaiskirjeessä (9. luku)todetaan Jumalan alkaneen vihata Eesauta jo äidin kohdussa ennen kuin hän oli tehny mitään hyvää tai pahaa."

Jumala sallii ihmisen syntyä, sillä ihminen syntyy myös miehen tahdosta Raamatun mukaan ja sitten toteuttaa itseään kuten nykyajan papit ihmisille korostavat. Ihminen sitten toteuttaa itseään ja on täysi perkele sitten elämässään. Jumala sallii tämän - toistaiseksi!!!!

"Jumala sallii tämän - toistaiseksi!!!!"

Jos Jumala sallii tämän niin hän sallii sen aina. Muista, että Raamatussa sanotaan, ettei Jumala muuta mieltään.

• Anonyymi
        Master-Henry kirjoitti:

Jos Jumala sallii tämän niin hän sallii sen aina. Muista, että Raamatussa sanotaan, ettei Jumala muuta mieltään.

Lupaus on annettu, että kun Jeesus saapuu niin kaikki muuttuu.

Luotamme Jumalan lupauksiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te todellakaan ja edelleenkään ymmärrä kahta eri Jumalaa Raamatussa - Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan isää ja Jumalan vatakuntaa sisäisesti meissä Paavalin helvetin Jumalasta, VT:n Jahvesta, jota Jeesus vastusti, ja jolle Jumala Jahvelle Paavali teki Kristus-kultin Jeesuksesta uhrilahjana?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Mooseksen kirjassa (23. luvussa) todetaan, ettei Jumala ole ihminen, hän ei muuta mieltään. Miksi uskovaiset sitten rukoilevat ja pyytävät Jumalalta kaikenlaisia asioita? "

No kun Jumala käski rukoilla. Me tottelemme Jumalan käskyjä. Hän kuulee meidän kaikki rukouksemme vaikka on jo valmistanut etukäteen vastauksen. Jumala tietää ennalta mitä vaikka me emme tiedä.

Niin, mutta kuka Jumala?

• Anonyymi
        Master-Henry kirjoitti:

Joonan kirja: "Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä."

• Anonyymi
        Master-Henry kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi vielä vähän opiskella. Toistaiseksi = niin kauan kuin elämme syntiinlankeemuksen jälkeisessä epätäydellisessa maailmassa. Se ei ole ikuinen tila.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te todellakaan ja edelleenkään ymmärrä kahta eri Jumalaa Raamatussa - Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan isää ja Jumalan vatakuntaa sisäisesti meissä Paavalin helvetin Jumalasta, VT:n Jahvesta, jota Jeesus vastusti, ja jolle Jumala Jahvelle Paavali teki Kristus-kultin Jeesuksesta uhrilahjana?!

Harhaoppinen pyrähti taas paikalle kuin haaskalintu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppinen pyrähti taas paikalle kuin haaskalintu.

Sanakirjan mukaan: haaskalintu on kuolleita eläimiä ravintonaan käyttävä lintu

Pidät ilmeisesti itseäsi hänelle kelpaavana ravintona?

• Anonyymi

Sehän paadutti judet ja niillä on peite. Tai teillä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esau Ismail joita on tullut Pohjoismaihin ei kuulu tänne , karkotettiin arabiaan ja siitä itään . Sekin lukee siinä mooseksessa . Haagar kuvaa Egyptiä synnin orjuutta. Siis esaut nai ismaileja ja ne karkotettiin itään Israelista katsoen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lupaus on annettu, että kun Jeesus saapuu niin kaikki muuttuu.

Luotamme Jumalan lupauksiin!

Menkääs nyt sinne arabiaan kuten kuuluu ja Egyptin Niilille valtavat maa alueet elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peite. Olet niitä jotka huutelee herraherraa. Lennot ei Israeliin maksaa n.200€ ota kaverisi mukaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joonan kirja: "Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä."

Kääntyivät pois PAHALTA tieltään. Milloin kääntyvät ??????

• Anonyymi

>>>Ramattu sanoo, että Jumala ei heitä ketään pois joka rukoilee häntä. Toisaalta sanotaan ettei jokainen joka huutaa Herra Herra pääse taivaaseen. Ristiriitaa. <<<

Aloittaja antaa virheellistä tietoa.

Herran nimen avuksi huutaminen ei yksin riitä pelastukseen, mutta se on yksi pelastuksen ehdoista. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa asia on esitetty laajemmin. Jokainen, joka saa kutsun Herralta on yksi vaatimus sen lisäksi. Jeesus myös itse sanoi, ettei Herran nimen huutaminen yksin riitä, vaan pitää sen lisäksi tehdä taivaallisen Isän tahto. Raamatusta ei voi ottaa yksittäisiä sanoja irti asiayhteydestä, vaan tulee ottaa huomioon kaikki asiaan liittyvä.

Room 10:13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi

Taas sotket tehokkaasti Jeesuksen puhetta Jahveen ja Paavaliin, jolle Jahvelle Jeesus oli uhrilahja tosi Jumalana, joka kristuskultti on tehty Paavalin toimesta HÄNEN NIMEENSÄ, joka on juuri se Jeesuksen sanoma laittomuuden tekeminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas sotket tehokkaasti Jeesuksen puhetta Jahveen ja Paavaliin, jolle Jahvelle Jeesus oli uhrilahja tosi Jumalana, joka kristuskultti on tehty Paavalin toimesta HÄNEN NIMEENSÄ, joka on juuri se Jeesuksen sanoma laittomuuden tekeminen.

Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa, jolle hän on Paavalin opin mukaan uhrilahja Kristuksena, tosi Jumalana, sekä vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä ja ajoi sieltä ruoskan kanssa pihalle uhrieläin myyjiä, joka Jahve on kaikessa Paavalin puhumassa tuo nimi 'Jumala', myös VT:ssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa, jolle hän on Paavalin opin mukaan uhrilahja Kristuksena, tosi Jumalana, sekä vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä ja ajoi sieltä ruoskan kanssa pihalle uhrieläin myyjiä, joka Jahve on kaikessa Paavalin puhumassa tuo nimi 'Jumala', myös VT:ssä.

Ja Jeesus Kristuksena ei tietenkään voisi edes olla tosi Jumalana uhrilahja, kuten Augsburgin tunnustus sanoo, ellei tarinassa olisi myös toista Jumala -nimeä käyttävää, ja se on juuri Jahve, joka ei ole sama kuin Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, koska te muututte Paavalin opilla - uudesti synnytte - palvelemaan VT:n Jumala Jahvea synnillä, lihan lailla (Paavalin roomalaiskirjeen 7. lukua) Jeesuksen uhrilahjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa... vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä<<<

Puhut paksua valhetta. Jeesus ei vastustanut Jumalaa, ei uhraamista eikä Mooseksen lakia. Jeesus jopa vaati toimittamaan laissa säädetyt uhrit temppelissä, jota Jeesus rakasti niin paljon, että siivosi sieltä kaupustelijat pois.

Mark 1:41 Jeesuksen kävi häntä sääliksi. Hän ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: "Minä tahdon. Tule puhtaaksi."
        42 Tauti lähti miehestä heti, ja hän tuli puhtaaksi.
        43 Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti:
        44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."

Luuk 5:13 Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: "Minä tahdon. Tule puhtaaksi." Tauti lähti miehestä heti.
        14 Jeesus kielsi häntä kertomasta tästä kenellekään ja sanoi: "Käy näyttämässä itsesi papille ja anna puhdistumisestasi Mooseksen lain mukainen uhri todisteeksi heille."

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jumala nimeä JHVH ei kirjoiteta Jahve. Jumalan nimi lausutaan Jehova. Jumalan nimi kirjoitetaan hepreaksi neljällä konsonatilla JHVH, joiden väliin tulee kieliopin mukaan vähintään kolme vokaalia. H ja V -konsonantien väliin tulee kieliopin mukaan vokaali O. Tämän takia JHVH:ta ei voi edes lausua hepreaksi Jahve, jossa on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu kokonaan. Nimi lausutaan Jehova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Jumala lähettää pois paljon väkeä, koska Hän ei tuntenut heitä!

Miksi ei Jeesus tunne näitä (vuohia)?

Koska he eivät ole tulleet uskossa ja totuudessa koskaan Jeesuksen huomaan. Eihän silloin Jeesus edes voi mitenkään tuntea heitä, koska ei olla koskaan tavattu.

Jeesus tuntee vain heidät, jotka ovat tulleet uskoontullessaan Jeesuksen luo ja eläneet elämänsä Jeesuksessa eli Jeesus on ollut koko uskossaolon ajan heidän sydämessään. Tällöin Jeesus tuntee heidät ja laskee iankaikkiseen pelastukseen(, vaikka pelastettuja he ovat olleet koko ajan kun kerran Jeesus elää heidän kanssaan jokapäiväistä elämää.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Jumala lähettää pois paljon väkeä, koska Hän ei tuntenut heitä!

Miksi ei Jeesus tunne näitä (vuohia)?

Koska he eivät ole tulleet uskossa ja totuudessa koskaan Jeesuksen huomaan. Eihän silloin Jeesus edes voi mitenkään tuntea heitä, koska ei olla koskaan tavattu.

Jeesus tuntee vain heidät, jotka ovat tulleet uskoontullessaan Jeesuksen luo ja eläneet elämänsä Jeesuksessa eli Jeesus on ollut koko uskossaolon ajan heidän sydämessään. Tällöin Jeesus tuntee heidät ja laskee iankaikkiseen pelastukseen(, vaikka pelastettuja he ovat olleet koko ajan kun kerran Jeesus elää heidän kanssaan jokapäiväistä elämää.)

<<Tällöin Jeesus tuntee heidät ja laskee iankaikkiseen pelastukseen(, vaikka pelastettuja he ovat olleet koko ajan kun kerran Jeesus elää heidän kanssaan jokapäiväistä elämää.)<<

Heh, tässä kohdassa meinasi mennä vaikeaksi yhdistää Jeesus Paavalin syntioppiin. Jeesus nyt ei elä kyllä synnin valtakunnassa, ja pelastaa - erään viisaan kirjoittajan sanoin - lähinnä ihmisen itseltään opettamalla voittamaan alhaiset tunteet, kuten ahneuden, johon tämä Paavalin tosi Jumalan uhrauskultti perustuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole väärässä. Et voi Jeesuksen sanoin samaan aikaan palvella kahta Herraa, etkä ratsastaa yhtä aikaa kahdella hevosella, joko taivasten valtakunta on sinussa ja sinun ympärillä tai sitten se on Paavalin opilla synninvaltakunta, kun vaihdat Jumalaa.

<<Herra ei tunne niitä, jotka eivät ole tehneet parannusta lain rikkomisesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Armon saamisen ehtona on parannuksen teko.<<

Ei Paavalin syntiopissa lakeineen, jossa tosi Jumala juuri (Kristus) on uhri, ole mitään armoa, sillä mennään helvetin tuleen Paavalin sanoin, ja Lutherin referaatin mukaan sieltä tulesta ei sitten päästäkään enää pois.

Ja seuraavalla uskovalla olisi sitten jotakin sanomista tähän Paavalin opin lakiasiaan, koska hän vakuuttaisi, että kun Paavali kirosi Kristuksen - Galatalaiskirjeen 3. luku ja 13. jae - ristille, niin ei tarvitse enää noudattaa edes mitään lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa... vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä<<<

Puhut paksua valhetta. Jeesus ei vastustanut Jumalaa, ei uhraamista eikä Mooseksen lakia. Jeesus jopa vaati toimittamaan laissa säädetyt uhrit temppelissä, jota Jeesus rakasti niin paljon, että siivosi sieltä kaupustelijat pois.

Mark 1:41 Jeesuksen kävi häntä sääliksi. Hän ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: "Minä tahdon. Tule puhtaaksi."
        42 Tauti lähti miehestä heti, ja hän tuli puhtaaksi.
        43 Jeesus lähetti hänet pois ja varoitti häntä ankarasti:
        44 "Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna puhdistumisestasi se uhri, jonka Mooses on määrännyt, todisteeksi heille."

Luuk 5:13 Jeesus ojensi kätensä, kosketti miestä ja sanoi: "Minä tahdon. Tule puhtaaksi." Tauti lähti miehestä heti.
        14 Jeesus kielsi häntä kertomasta tästä kenellekään ja sanoi: "Käy näyttämässä itsesi papille ja anna puhdistumisestasi Mooseksen lain mukainen uhri todisteeksi heille."

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jumala nimeä JHVH ei kirjoiteta Jahve. Jumalan nimi lausutaan Jehova. Jumalan nimi kirjoitetaan hepreaksi neljällä konsonatilla JHVH, joiden väliin tulee kieliopin mukaan vähintään kolme vokaalia. H ja V -konsonantien väliin tulee kieliopin mukaan vokaali O. Tämän takia JHVH:ta ei voi edes lausua hepreaksi Jahve, jossa on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu kokonaan. Nimi lausutaan Jehova.

Kirjoitin: >>Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa... vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä<<

Hän vastasi: <<Puhut paksua valhetta. Jeesus ei vastustanut Jumalaa, ei uhraamista eikä Mooseksen lakia.<<

Ei minulla ole tarvetta valehdella mistään eikä koskaan. Kyllä, Jeesus vastusti Jahve-jumalaa kaikella voimalla, että päätyi lopulta jumalanpilkasta ristinkuolemaan. Tämä on apostolien teissa, ottan sen Stefanoksen puolustuspuheesta wikipediasta, koska hän koki samasta syystä kivityskuolematuomion, kun opetti Jeesuksen opetuksia:

<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN. Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli ESIINTYI MYÖS ROHKEANA MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA[1]. Tämän jälkeen raivostunut väkijoukko kivitti hänet kuoliaaksi[9].<<

Täytyy olla jollakin tavalla tosi röyhkeä luonne, jos väittää toisen puhetta paksuksi valheeksi, kun itse elää pelkkien luulojen ja kuvitelmien varassa, eikä tiedä asioista - ymmärtäisin vielä, jos kysyisi edes perusteluja väitteelle näiden syytösten sijasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin: >>Jeesus vastusti Jahve-Jumalaa... vastusti Jahven rituaaleja, Mooseksen lakia ja temppeliä<<

Hän vastasi: <<Puhut paksua valhetta. Jeesus ei vastustanut Jumalaa, ei uhraamista eikä Mooseksen lakia.<<

Ei minulla ole tarvetta valehdella mistään eikä koskaan. Kyllä, Jeesus vastusti Jahve-jumalaa kaikella voimalla, että päätyi lopulta jumalanpilkasta ristinkuolemaan. Tämä on apostolien teissa, ottan sen Stefanoksen puolustuspuheesta wikipediasta, koska hän koki samasta syystä kivityskuolematuomion, kun opetti Jeesuksen opetuksia:

<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN. Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli ESIINTYI MYÖS ROHKEANA MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA[1]. Tämän jälkeen raivostunut väkijoukko kivitti hänet kuoliaaksi[9].<<

Täytyy olla jollakin tavalla tosi röyhkeä luonne, jos väittää toisen puhetta paksuksi valheeksi, kun itse elää pelkkien luulojen ja kuvitelmien varassa, eikä tiedä asioista - ymmärtäisin vielä, jos kysyisi edes perusteluja väitteelle näiden syytösten sijasta.

Ai niin, linkki Stefanoksesta unohtui:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Tämä on niin metka tilanne - uskovaisilla ei tarvitse olla mitään perusteluja vain hokemat, luulot ja kuvitelmat Raamatusta riittävät, jotka tavallisesti ovat itse Raamatussa aivan päinvastoin, kuten tuo väite taivaasta, joka uskovaisille Raamatun mukaan onkin helvetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin, linkki Stefanoksesta unohtui:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Tämä on niin metka tilanne - uskovaisilla ei tarvitse olla mitään perusteluja vain hokemat, luulot ja kuvitelmat Raamatusta riittävät, jotka tavallisesti ovat itse Raamatussa aivan päinvastoin, kuten tuo väite taivaasta, joka uskovaisille Raamatun mukaan onkin helvetti.

Onkohan teillä nyt ylipäätään mitään käsitystä, että mitä Jeesus edes on opettanut?! Teillä ei esimerkiksi ole mitään kykyä erottaa Raamatusta Jeesuksen omia sanoja (joita on siis vain noin 20 prosenttia tekstistä) Paavalin syntiopin saarnaajien lisäyksiä Jeesuksen suuhun laitettuna. Uskomalla tämä ei kyllä todellakaan onnistu, vaan pitää osata erottaa tieto toisesta tiedosta.

• Anonyymi

Sana.laskut on juutalaisten satuja ja tarinoita ja laki Mooses onkin vain heille ja sen rikkominen on heidän syntinsä myös. Älä varasta älä väärennös älä tee huorin 🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi olet Jude vai muslimi. Lentoliput saat 170€-240€ meno arabiaan Afrikkaan Israeliin .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana.laskut on juutalaisten satuja ja tarinoita ja laki Mooses onkin vain heille ja sen rikkominen on heidän syntinsä myös. Älä varasta älä väärennös älä tee huorin 🤣🤣

Kyllä, nimenomaan liittyy juutalaisiin, mutta kun juutalainen fariseus tekikin tosi Jumalan uhrikuolemalla (Kristus, Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala) Jeesuksen verellä uuden liiton takaisin tuohon Mooseksen Jumala Jahveen, niin Paavalin syntiopilla hypätäänkin Raamatussa takaperin Jeesuksen evankeliumeiden ja niiden opetuksen yli takaisin VT:n Jahveen, jota Jeesus vastusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi olet Jude vai muslimi. Lentoliput saat 170€-240€ meno arabiaan Afrikkaan Israeliin .

Juutalaisilla, muslimeilla ja kristityillä on Jumalana Jahve VT:stä - kristityillä jopa Tosi Jumalan kuolemana, joka on Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä. Minun Jumala ei ole Jahve, joten en ole juutalainen, en muslimi, enkä kristitty, vaan olen Jeesuksen seuraaja ja minun Jumala on taivasten valtakunnan Isä Jumala. Sellaista uskontoa ei ole edes tällä hetkellä olemassa, koska tämä Jumala tapettiin Kristuksena ja tehtiin Jeesuksen verellä juutalaisen fariseuksen toimesta uusi liitto Jahven kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla, muslimeilla ja kristityillä on Jumalana Jahve VT:stä - kristityillä jopa Tosi Jumalan kuolemana, joka on Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä. Minun Jumala ei ole Jahve, joten en ole juutalainen, en muslimi, enkä kristitty, vaan olen Jeesuksen seuraaja ja minun Jumala on taivasten valtakunnan Isä Jumala. Sellaista uskontoa ei ole edes tällä hetkellä olemassa, koska tämä Jumala tapettiin Kristuksena ja tehtiin Jeesuksen verellä juutalaisen fariseuksen toimesta uusi liitto Jahven kanssa.

Mutta tietysti toivon, että kun Päivi Räsäsen oikeudenkäynti on ohitse, olemme palanneet Jahven kultista takaisin Jeesuksen opetuksiin paluutielle paratiisiin ja Jumalana ei sen jälkeen enää ole tulivuoden pakanajumala, VT:n Jahve, vaan Jeesuksen puhuma taivasten Isä Jumala, jonka valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, koska Jeesuksen opetus vastaa myös tieteen tietämiä tosiasioita meidän todellisuuden perustasta.

• Anonyymi

Jumala ei käänny pois, jos Häntä lähestyy vilpittömästi. Mutta kaikki Jumalan nimissä tapahtuva ei suinkaan ole vilpitöntä saati sitten Jumalasta.

• Jos tarkastellaan kokonaisuuksia, mistä noissa opetuksissa on kyse. Aloitetaan tästä:

Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Jeesus siis katsoi, että minkä Jumala on hänen luokseen lähettänyt – olipa minkälainen hyvänsä – Hän ei käännytä pois.
      6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä
      6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      Ja kokonaisuus päättyy näin:
      6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna."

Eli sen, jonka Jumala on lähettänyt, ei pidä kenenkään käännyttää tai estää ihmisten toimesta.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Tässä tulee esille se, että tekoja arvioidaan, vaikka ne kuinka vaikuttaisivat syvästi uskonnollisilta.

7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

Meidän tulee siis noudattaa Jeesuksen opetuksia, ja etenkin tehdä niiden mukaan. Tässä yhteydessä muistutan siitä, mikä oli Jeesuksen antama tärkein kaksoiskäsky.

Sama tuli ilmi tässä Luukkaan evankeliumissa:
      6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
      6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
      6:47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
      6:48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
      6:49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

• Anonyymi

"Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

Mikä vahva todistus sille, että on tultava Jeesuksen tykö uskoontullessaan. Uskoontulo on siis välttämätön edellytys pelastukselle. Eikä Jeesus koskaan heitä heitä pois. Tämä on varma lupaus meille, jotka olemme tulleet Jeesuksen tykö ja nyt elämme tässä uudestisyntyneessä todellisuudessa ja maailmassa Jumalan tahdossa kuten noissa jakeissa tuodaan esiin.

Kun Jeesus on sydämessä, niin elomme on yhtä Jumalan tahtoa ja sen jakamista myös muille. Ilo pelastuksesta on niin suuri, että halumme jakaa tätä iloa myös muille on loppumattoman suuri. Ilo on aina sellainen asia, minkä ihminen haluaa jakaa muillekin. Katsokaa vaikka lasta joka saa ylettömän iloisen Joululahjan, kyllä siinä vanhemmat ja mummit ja papat ovat lujilla, kun lapsi jakaa iloaan.

Tämä on Päivi Räsäsen ja kaikkien muiden elävien uskovien motiivi suhteessa mm. homoseksuaaleja kohtaan. Me haluamme myös heille jakaa tätä iloa ja rauhaa, että hekin ymmärtäisivät tulla uskoon ja saada tämä ilo osakseen. Kuka muu enää puolustaa homoseksuaaleja tässä asiassa kuin uskovat kristityt? Kaikki muut vaan johdattaa heitä aineiden ja sairauksien pariin ja lopulta kadotukseen kitumaan iankaiken. Ei rakkaus tällaista ole, vaan sitä, että tekee työtä toisen pelastamiseksi ja eheäksi tekemistä ja sitten lopulta taivaan iloon ja rauhaan. Tämä on siis meidän uskomme Jeesuksessa Kristuksessa. Meitä on nykyään ainakin miljardi, eläviä ja karismaattisia Herramme omia.

• Anonyymi kirjoitti:

"Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

Mikä vahva todistus sille, että on tultava Jeesuksen tykö uskoontullessaan. Uskoontulo on siis välttämätön edellytys pelastukselle. Eikä Jeesus koskaan heitä heitä pois. Tämä on varma lupaus meille, jotka olemme tulleet Jeesuksen tykö ja nyt elämme tässä uudestisyntyneessä todellisuudessa ja maailmassa Jumalan tahdossa kuten noissa jakeissa tuodaan esiin.

Kun Jeesus on sydämessä, niin elomme on yhtä Jumalan tahtoa ja sen jakamista myös muille. Ilo pelastuksesta on niin suuri, että halumme jakaa tätä iloa myös muille on loppumattoman suuri. Ilo on aina sellainen asia, minkä ihminen haluaa jakaa muillekin. Katsokaa vaikka lasta joka saa ylettömän iloisen Joululahjan, kyllä siinä vanhemmat ja mummit ja papat ovat lujilla, kun lapsi jakaa iloaan.

Tämä on Päivi Räsäsen ja kaikkien muiden elävien uskovien motiivi suhteessa mm. homoseksuaaleja kohtaan. Me haluamme myös heille jakaa tätä iloa ja rauhaa, että hekin ymmärtäisivät tulla uskoon ja saada tämä ilo osakseen. Kuka muu enää puolustaa homoseksuaaleja tässä asiassa kuin uskovat kristityt? Kaikki muut vaan johdattaa heitä aineiden ja sairauksien pariin ja lopulta kadotukseen kitumaan iankaiken. Ei rakkaus tällaista ole, vaan sitä, että tekee työtä toisen pelastamiseksi ja eheäksi tekemistä ja sitten lopulta taivaan iloon ja rauhaan. Tämä on siis meidän uskomme Jeesuksessa Kristuksessa. Meitä on nykyään ainakin miljardi, eläviä ja karismaattisia Herramme omia.

Joillakin uskovilla on outo käsitys, että Jeesus on Jumala.

Mutta Raamattu sanoo, että Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Joillakin uskovilla on outo käsitys, että Jeesus on Jumala.

Mutta Raamattu sanoo, että Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella.

Uskovaisilla on taas taivas, Kristus ja Jeesus menee iloisesti sekaisin, ja Raamattukin väittää Jeesuksen olevan taivaassa, vaikka ei ole edes mitään taivasta, koska Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, ja uskovaiset vaihtavat sen synnin valtakunnaksi, ja Raamatun mukaan menevätkin helvettiin ja Kristus oli itse tosi Jumala ja uhri.

• Anonyymi

Muistakaa nyt edelleen, että Paavalin Kristus-kultin Jumala on VT:n Jahve, jossa opissa tosi Jumala on uhrina, ja jota Jeesus eläessään vastusti. Ja kun Jeesus puhuu Jumalasta tai taivasten valtakunnan Isästä ja opettaa tämän tahtoa, niin se ei ole sama kuin Paavalin puhuma fariseusten Jumala Jahve, vaikka molemmista Raamatussa käytetään Jumala-nimeä. Ja jos ei ole kahta Jumalaa, niin sitten toinen näistä on Saatana, ja Raamatun tehtävä on kyetä erottamaan niin, koska Luojajumalan sanoin ihminen karkoitettiin paratiisista hyvän tiedon ja pahan tiedon vuoksi. Koko Raamattu on nyt testi, että pystyttekö te erottamaan tuosta tarinasta Jumalan ja Saatanan toisistaan, jos tekstissä molemmista puhutaan 'Jumalana'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistakaa nyt edelleen, että Paavalin Kristus-kultin Jumala on VT:n Jahve, jossa opissa tosi Jumala on uhrina, ja jota Jeesus eläessään vastusti. Ja kun Jeesus puhuu Jumalasta tai taivasten valtakunnan Isästä ja opettaa tämän tahtoa, niin se ei ole sama kuin Paavalin puhuma fariseusten Jumala Jahve, vaikka molemmista Raamatussa käytetään Jumala-nimeä. Ja jos ei ole kahta Jumalaa, niin sitten toinen näistä on Saatana, ja Raamatun tehtävä on kyetä erottamaan niin, koska Luojajumalan sanoin ihminen karkoitettiin paratiisista hyvän tiedon ja pahan tiedon vuoksi. Koko Raamattu on nyt testi, että pystyttekö te erottamaan tuosta tarinasta Jumalan ja Saatanan toisistaan, jos tekstissä molemmista puhutaan 'Jumalana'.

Peruspalikat haltuun ensin.

On paratiisi, josta ihminen karkoitetaan tiedon vuoksi (1.Moos.3:22), ja Luojajumala suojaa ikuisen elämän (ihmeidentekokyky), jonka 'puun hedelmän' voimasta Jeesus näyttää esimerkkiä. Hän sanoo taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, sanoo olevansa tie (takaisin paratiisiin), totuus (paratiisin puusta) ja ikuinen elämä (kyky tehdä ihmeitä).

Hän lupaa opettaa kaikki tekemään ihmeitä, jotka itse hallitsee, ja tämä on yhtä kuin paluu paratiisiin, mikä edellyttää hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamisen. Ilmestyskirjan mukaan voittaja saa syödä paratiisin puista salattua mannaa Jeesuksen sanoin. Jumala on tässä tarinassa Taivasten Valtakunnan Isä, hyvä Jumala.

Taivasta ei ole koko Raamatussa, Kristus-kultissa, jossa Jeesusta käytetään tosi Jumalana Kristus-nimellä (puhumansa taivasten valtakunnan Isä) uhrina, mennään helvettiin Paavalin opin mukaan. Pelastus on se, että saa nyt palvella lihalla synninlakia, tehdä syntiä, jota ei merkata tilille (uskovaisen mukaan se todellinen lahja ja vanhurskaus heille). Paavalin sanoin, nyt saa tehdä sitä pahaa mitä vihaa, jota ei pysty olemaan tekemättä (Room. 7). Tekijä ei ole Paavalin mukaan uskova itse, vaan synti, joka hänessä asuu. Tässä tarinassa Jumalana on VT:n Jahve, joka määrää ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. (5.Moos.13.)

Ja tähän tarinaan Paavali on tehnyt jo 'pahan tiedon alun': Jumala olisikin päästänyt Saatanan paratiisiin houkuttelemaan omaksi kuvakseen tekemää viatonta ihmistä. Tämä on paha tieto, eikä vastaa Luojajumalan sanoja paratiisista karkoittamisesta.

Te ette pysty Raamatun tekstistä erottamaan hyvää tietoa ja pahaa tieto, Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, jos teillä ei ole edes tämä Raamatun perusta hallussanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peruspalikat haltuun ensin.

On paratiisi, josta ihminen karkoitetaan tiedon vuoksi (1.Moos.3:22), ja Luojajumala suojaa ikuisen elämän (ihmeidentekokyky), jonka 'puun hedelmän' voimasta Jeesus näyttää esimerkkiä. Hän sanoo taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, sanoo olevansa tie (takaisin paratiisiin), totuus (paratiisin puusta) ja ikuinen elämä (kyky tehdä ihmeitä).

Hän lupaa opettaa kaikki tekemään ihmeitä, jotka itse hallitsee, ja tämä on yhtä kuin paluu paratiisiin, mikä edellyttää hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamisen. Ilmestyskirjan mukaan voittaja saa syödä paratiisin puista salattua mannaa Jeesuksen sanoin. Jumala on tässä tarinassa Taivasten Valtakunnan Isä, hyvä Jumala.

Taivasta ei ole koko Raamatussa, Kristus-kultissa, jossa Jeesusta käytetään tosi Jumalana Kristus-nimellä (puhumansa taivasten valtakunnan Isä) uhrina, mennään helvettiin Paavalin opin mukaan. Pelastus on se, että saa nyt palvella lihalla synninlakia, tehdä syntiä, jota ei merkata tilille (uskovaisen mukaan se todellinen lahja ja vanhurskaus heille). Paavalin sanoin, nyt saa tehdä sitä pahaa mitä vihaa, jota ei pysty olemaan tekemättä (Room. 7). Tekijä ei ole Paavalin mukaan uskova itse, vaan synti, joka hänessä asuu. Tässä tarinassa Jumalana on VT:n Jahve, joka määrää ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. (5.Moos.13.)

Ja tähän tarinaan Paavali on tehnyt jo 'pahan tiedon alun': Jumala olisikin päästänyt Saatanan paratiisiin houkuttelemaan omaksi kuvakseen tekemää viatonta ihmistä. Tämä on paha tieto, eikä vastaa Luojajumalan sanoja paratiisista karkoittamisesta.

Te ette pysty Raamatun tekstistä erottamaan hyvää tietoa ja pahaa tieto, Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, jos teillä ei ole edes tämä Raamatun perusta hallussanne.

Ja vaikka uskova edellä nyt vääntää tätä tarinaa Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen (kuuluu ideaan) mutkalle Paavalin hienoksi syntiopiksi ja vakuuttaa etua itselle (motivoi ahneutta houkutteluin), niin todellisuudessa hänen puheensa pysyy kyllä hienosti balanssissa Paavalin syntiopin kanssa. Hyvä suoritus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<"Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."<<

Jumalana tässä Jeesuksen puheessa on taivasten valtakunnan hyvä Isä Jumala, tunnustuksissa tosi Jumala, joka sitten Paavalin opissa uhrataan Jahven vihan lepyttämiseksi.

<<...nyt elämme tässä uudestisyntyneessä todellisuudessa ja maailmassa Jumalan tahdossa kuten noissa jakeissa tuodaan esiin.<<

Tässä uudesti synnytään Paavalin syntioppiin, ja Jumalana ei enää olekaan Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä, vaikka uskova niin vakuuttaa, vaan Paavalin sanoin nyt on perattu pois se vanha hapatus, kun Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen. Todellisuudessa Jumalana on vihainen Jumala Jahve VT:stä, itse synninvaltakunnan Herra, vaikka uskova käyttääkin nyt hyväksi Jeesuksen puhetta vakuuttaen teille, ettei hän ole vaihtanut Jumalaa, vaikka 'perkasikin pois vanhan hapatuksen' ja syntyi uudelleen synninvaltakuntaan.

• Anonyymi kirjoitti:

”Mikä vahva todistus sille, että on tultava Jeesuksen tykö uskoontullessaan. Uskoontulo on siis välttämätön edellytys pelastukselle.”

Ei Jeesus puhu mistään ”uskoontulosta”! Ei etenkään määrittele sitä, miten ja millä tavoin se tehdään tai mutu sitä arvioi. Jeesus puhuu hyvin yksikertaisesta uskosta! Vaikka sitä olisi sinapinsiemenen verran!

”Ei rakkaus tällaista ole, vaan sitä, että tekee työtä toisen pelastamiseksi ja eheäksi tekemistä…”

Oho, eli uskovan pitää ryhtyä Jumalaksi!

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

”Mikä vahva todistus sille, että on tultava Jeesuksen tykö uskoontullessaan. Uskoontulo on siis välttämätön edellytys pelastukselle.”

Ei Jeesus puhu mistään ”uskoontulosta”! Ei etenkään määrittele sitä, miten ja millä tavoin se tehdään tai mutu sitä arvioi. Jeesus puhuu hyvin yksikertaisesta uskosta! Vaikka sitä olisi sinapinsiemenen verran!

”Ei rakkaus tällaista ole, vaan sitä, että tekee työtä toisen pelastamiseksi ja eheäksi tekemistä…”

Oho, eli uskovan pitää ryhtyä Jumalaksi!

Eikö se ole uskoon tuloa kun ihminen alkaa uskoa Jeesukseen?
        Ihminen ei ole Jumala jos toteuttaa jumalan tahtoa.

Kerrohan omasta ” uskon”elämästäsi kun olet niin kärkäs aina arvostelemaan muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan omasta ” uskon”elämästäsi kun olet niin kärkäs aina arvostelemaan muita.

Tuo käsite ”uskoontulo” sisältää erilaisia malleja. Usein sillä kuvataan tietyn suunnan tapahtumaa, jota muut sitten arvioivat.
        Sen vuoksi on parempi käyttää sanaa usko, sillä uskosta Jeesuskin puhuu. Jumala on se joka antaa uskon, eikä sitä voi ihmisvoimin itselleen saada.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo käsite ”uskoontulo” sisältää erilaisia malleja. Usein sillä kuvataan tietyn suunnan tapahtumaa, jota muut sitten arvioivat.
        Sen vuoksi on parempi käyttää sanaa usko, sillä uskosta Jeesuskin puhuu. Jumala on se joka antaa uskon, eikä sitä voi ihmisvoimin itselleen saada.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ne opetuslapset?

Lähtivät Jeesuksen matkaan. Ei tainnut olla tietoa koko hepusta. Jeesus odotti, että he alkaisivat uskomaan, että hän on Mooseksessa kerrottu hahmo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      36
      7261
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4708
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      65
      4079
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3033
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      229
      2988
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2606
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2565
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      30
      2032
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1883
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1787
    Aihe