Telia myy mitä erilaisimpia palveluita, joiden käyttö on niin hankalaa, että asiakkaiden on soitettava puhelinpalveluun ja kysyttävä neuvoa. Tästä operaattori perii 2,25 € minuutilta, eli 135 € tunnilta. Samaan hintaan saisi töihin kaksi kaivonkonetta kuljettajineen.
Vuonna 2019 Telia Finladin henkilöstö oli 2 891. Jos tästä esim. 10 % olisi koko ajan helppi-puhelinneuvonnassa, tarkoittaisi se 289 neuvojaa arkisin 12 tuntia päivässä ja lauantaisin 7,5 tuntia. Aina kun palveluun soittaa, joutuu jonottamaan, eli palvelijat ovat täystyöllistettyä. Nämä tuottaisivat Telialla viikossa voittoa noin 2 milj. € yli kulujen. Vuodessa Telia nykisi asiakkailtaan puhelinpalveluista yli 100 miljoonaa euroa enemmän, kun mitä niiden ylläpito todellisuudessa maksaa.
Mielestäni aiheellinen kysymys on, että voiko näin härski rahastus olla lain mukaista? Nimittäin, sehän ohjaa operaattoria tahallaan järjestämään asiakkaille tarvetta kysyä neuvoa puhelimella, koska siinä tuotto on valtaisa. Mikäli neuvonnan hinnoittelu saisi ainoastaan kattaa neuvonnan todelliset kulut, saattaisi Telia suunnitella palvelunsa niin, että niitä olisi paljon helpompi käyttää, eikä puhelinneuvontaa tarvittaisi kuin murto-osa nykyisestä.
Kuinka Telian puhelinneuvonnan hinta voi olla laillinen?
17
564
Vastaukset
- Anonyymi
Kun saat kontaktin tänne.kin Voit luoda myös Fonecta,tilin.Saada ilmasiksi puh,numerot,ositeet, Mitkä saisit numero neuvonastakin,mutta maksulla!Ymäräthän numero neuvonta antaa vain niiden puhelin numerot jotka sen salivat.Sama jon Fonecta. Ja jos mietit onko kaveris ystäväsi kuollut. Voit selata netti hautahaku.fi.
- Anonyymi
Ihmetyttää kuka tuollaiseen numreroon edes soittaa?
Itsekin erehdyin soittamaan, ja asiakaspalvelija oikein venytti puhelua ja sain satasen laskun, kun en tajunnut katsoa heti puhelun hintaa, vaikea oli sitten edes heti uskoa, että näin sikakalliita puheluja operaattorille voi olla edes olemassa.
Kun valitin telialle puhelun kalliudesta, niin sanoivat, että ei soita siihen numeroon, vaan soittaa tavalliseen asiakaspalvelu numeroon, joka on paljon halvempi. Ihmetyttää, että on kaksi erillistä numeroa, joista molemmista saa saman asian hoidettua ihan yhtä hyvin. - Anonyymi
lasku lähettävät kirjeellä se maksaa 17e
eikö se ole laitonta periä nuin paljon. - Anonyymi
Satoja puhelinpalvelijoita nyhtää asiakkailta Telialle yli 100 € puhdasta voittoa jokaiselta lätiselmältään tunnilta. Paljonkohan Telia tekee rahaa tällä tavalla jo yhdessä päivässä?
- Anonyymi
Telia on paskin operaattori mitä voi olla. Olen ostellut kaikenlaista Telialta ja kun lasku tulee niin siinä on vaan saajan tiedot ja maksupäivä mutta ei pienintäkään mainintaa mistä lasku koostuu. Laki edellyttää jo tuota. Nyt homma meni sellaiseksi, että eivät enää laita edes laskua vaan tiedonannon tekstiviestillä, että sinulle on saapunut lasku ja sen löytää kitjautumalla pankkitunnuksilla minun teliaan ja sieltä se löytyy monen linkin takaa jos osaa etsiä. Eivät myöskään ilmoita missään, että paljonko on vielä maksamatta jostain laitteesta vaikka muuta väittävätkin. Sanovat sen tiedon löytyvän minun teliasta mutta kun ei löydy.
Meidän taloyhtiön kaapeli meni Telian hallintaan. Netti on poikki 1-2 kertaa viikossa eivätkä koskaan ilmoita syytä eivätkä edes pahoittele asiaa mitenkään. Eipä ollut ennen kun taloa hallinnoi Elisa.
Kun pääsen eroon tuosta paskafirmasta niin en lausu enää sitä nimeäkään.- Anonyymi
Meidän kerrostaloyhtiössä Telia on toiminut moitteetta jo vuosia. Alle 10 euroa kuussa 100 MB yhteys
- Anonyymi
kun maa on rikollisten hallitsema, kaikenlainen laittomuus ja vääryys on laillista ja rehellisestä pelistä tehdään laitonta...
- Anonyymi
Koska se on voittoa tuottava yksityisyritys. Siksi.
- Anonyymi
On Elisakin voittoa tuottava pörssiyhtiö mutta nettisivuilta voi jättää soittopyynnön niin sieltä soitetaan 20 min, sisällä. Laskutus myös on avointa ja kaikki toimii.
- Anonyymi
Onko silti laillista myydä palveluja jotka on tarkoituksella suunniteltu niin, että asiakas joutuu soittamaan a käyttämään omaa aikaansa, sekä maksamaan kahden kaivinkoneen tuntihintaa siitä että saa puhelinneuvontaa, jonka avulla palvelut ehkä saa ajan kanssa viimein toimimaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On Elisakin voittoa tuottava pörssiyhtiö mutta nettisivuilta voi jättää soittopyynnön niin sieltä soitetaan 20 min, sisällä. Laskutus myös on avointa ja kaikki toimii.
Elisan omaguru voittaa vielä Teliankin kusetuksessa ja saamattomuudessa.
- Anonyymi
Täytyy olla aika vatipää, kuka noihin numeroihin soittaa.
- Anonyymi
Miksi valtio myi Soneran Telialle ? No kokoomus halusi rahaa.
- Anonyymi
Jos ne olisi rahaa halunneet, olisi pyyntihinta pitänyt olla paljon korkeampi... Suomestahan on myyty kaikki ihan pilkkahintaan ulkomaisille sijoittajille, huonoja kauppamiehiä... :/
- Anonyymi
Telia aina ilmoittaa että kaiken voi tehdä netissä,mutta kanavapakettia ei pysty irtisanomaan?pitää soitella,siinä palaa aikaa ja rahaa.
- Anonyymi
Kyllä kanavapaketin pystyy Telian sivuilla irtisanomaan kun kirjautuu palveluun.
Kirjaudu Telia.fi sivustolla. Minun Telia > Kirjaudu > joko Telia-tunnuksillasi tai pankkitunnuksillasi.
LIITTYMÄNI JA PALVELUNI
> Skrollaa sivua alaspäin kohtaan TELIA TV ja MINUN KANAVAPAKETTINI
> Klikkaa Tilatut, niin näet aktiiviset kanavapakettisi. Voit klikata irtisanottavan kanavapaketin irtisano kanavapakettisopimus -kohtaa niin sopimuksesi päättyy. Jos sinulla on esimerkiksi puolen vuoden määräaikainen sopimus voimassa, niin et voi päättää sopimusta ennen kuin tuon päivämäärän jälkeen. Noissa sopimuksissa on ensimmäinen kuukausi usein aina ilmainen.
- Anonyymi
Telia help malware (eskalaatio)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734