Tshernobylissä kytee

Anonyymi

Mutta ei oo mitään vaaraa. Sanoo STUK.

9

703

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Neutronisäteily voimistuu pikku hiljaa. Uraani halkeaa.

• Anonyymi

Aloittaja vastaa itselleen. Vanhat metkut vieläkin palstalla.

• Tuohon voi olla kaksi syytä. Toinen ei aiheuta ongelmia, toinen aiheuttaa.

Ongelma voi syntyä, mikäli neutronisäteilyn voimistuminen johtuu siitä, että vesimäärä vähenee. Pitäisi saada lisää vettä maan alle, mutta se ei ole ihan helppoa.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Tuohon voi olla kaksi syytä. Toinen ei aiheuta ongelmia, toinen aiheuttaa.

Ongelma voi syntyä, mikäli neutronisäteilyn voimistuminen johtuu siitä, että vesimäärä vähenee. Pitäisi saada lisää vettä maan alle, mutta se ei ole ihan helppoa.

Mikä on se toinen syy.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on se toinen syy.

Itse asiassa se on sama. Kyse on vain siitä, vähentyykö vesimäärä niin paljon, että reaktio hidastuu uudestaan. Se taas riippuu siitä, miten materiaali on tuolla luolassa...

Tätä on tapahtunut aiemminkin. Jos neutriinotasot jatkavat nousua, vettä pitää lisätä tai jotain muuta tehdä. Jos ne kääntyvät laskuun, ongelmaa ei ole.

• Anonyymi

Ei siellä todennäköisesti itseään ylläpitävää tai jopa kiihtyvää ketjureaktiota ole. Jäänteissä on aineita, jotka lähettävät neutroneja. Jos "kasa" kuivuu, niin neutronit pääsevät pidemmälle karkuun ja niitä havaitaan mittalaitteilla enemmän.

• Anonyymi

Gabonissa on aikoinaan toiminut luonnonreaktori.

• Anonyymi

Niin, vettä ja betonia suositellaan neutronisäteilyn torjumiseksi:

https://www.nuclear-power.net/nuclear-power/reactor-physics/atomic-nuclear-physics/fundamental-particles/neutron/shielding-neutron-radiation/

Ja nythän ne on rakentamassa - ellei jo valmis - sitä kiskoilla siirrettävää katosta sen tuhoutuneen ja luhistuneen alueen päälle?

Eikö siihen voisi kattoon porata muutaman reiän, ja niiden kauta sitten täyttää sen betnoilla kokonaisuudessaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      587
      1223
    2. 80
      907
    3. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      274
      694
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      56
      656
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      189
      653
    6. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      161
      632
    7. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      129
      609
    8. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      590
    9. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      203
      546
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      496
    Aihe