Mutta ei oo mitään vaaraa. Sanoo STUK.
Tshernobylissä kytee
9
702
Vastaukset
- Anonyymi
Neutronisäteily voimistuu pikku hiljaa. Uraani halkeaa.
- Anonyymi
Aloittaja vastaa itselleen. Vanhat metkut vieläkin palstalla.
Tuohon voi olla kaksi syytä. Toinen ei aiheuta ongelmia, toinen aiheuttaa.
Ongelma voi syntyä, mikäli neutronisäteilyn voimistuminen johtuu siitä, että vesimäärä vähenee. Pitäisi saada lisää vettä maan alle, mutta se ei ole ihan helppoa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuohon voi olla kaksi syytä. Toinen ei aiheuta ongelmia, toinen aiheuttaa.
Ongelma voi syntyä, mikäli neutronisäteilyn voimistuminen johtuu siitä, että vesimäärä vähenee. Pitäisi saada lisää vettä maan alle, mutta se ei ole ihan helppoa.Mikä on se toinen syy.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on se toinen syy.
Itse asiassa se on sama. Kyse on vain siitä, vähentyykö vesimäärä niin paljon, että reaktio hidastuu uudestaan. Se taas riippuu siitä, miten materiaali on tuolla luolassa...
Tätä on tapahtunut aiemminkin. Jos neutriinotasot jatkavat nousua, vettä pitää lisätä tai jotain muuta tehdä. Jos ne kääntyvät laskuun, ongelmaa ei ole.- Anonyymi
Ei siellä todennäköisesti itseään ylläpitävää tai jopa kiihtyvää ketjureaktiota ole. Jäänteissä on aineita, jotka lähettävät neutroneja. Jos "kasa" kuivuu, niin neutronit pääsevät pidemmälle karkuun ja niitä havaitaan mittalaitteilla enemmän.
- Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuulivoimala-paloi-ilmiliekeissa-haminassa-ei-ole-ennen-tallaista-sattunut-suomessa/6254206#gs.1p9f5p
Ei mitään vaaraa, sanoo Palopäällikkö. - Anonyymi
Gabonissa on aikoinaan toiminut luonnonreaktori.
- Anonyymi
Niin, vettä ja betonia suositellaan neutronisäteilyn torjumiseksi:
https://www.nuclear-power.net/nuclear-power/reactor-physics/atomic-nuclear-physics/fundamental-particles/neutron/shielding-neutron-radiation/
Ja nythän ne on rakentamassa - ellei jo valmis - sitä kiskoilla siirrettävää katosta sen tuhoutuneen ja luhistuneen alueen päälle?
Eikö siihen voisi kattoon porata muutaman reiän, ja niiden kauta sitten täyttää sen betnoilla kokonaisuudessaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466