Voiko sydämen ympärileikata kirjaimessa? Hengessä se onnistuu. Kuka tai mikä on ympärileikkaaja?
Miten sydämen ympärileikkaus tapahtuu hengessä?
Tarkoittaako hengessä tapahtuva ympärileikkaus Jumalan Hengessä tapahtuvaa ympärileikkausta?
Millä synonyymeilla voi kutsua ihmistä, jonka sydän on hengessä ympärileikattu?
Onko vanhurskas synonyymi Jumalan "henkikirurgiselle" ympärileikkaukselle?
Herraa peljäten ja iloiten Herrasta,
Commandohauis
Sydänleikkaus
16
84
Vastaukset
- Anonyymi
5Moos.10:16 Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita. Jer.4:4 Ympärileikatkaa itsenne Herralle ja poistakaa sydämenne esinahka, te Juudaan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden. Jer.9:25-26. Room.2:28-29 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta. Kol.2:13-14
- Anonyymi
Room.2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ymmpärileikkaamattomaksi. Gal.2:7-8 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistus ympärileikkaamattomille; samoin kuin Pietarille se julistaminen ympärileikatuille - sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikkattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa -
- Anonyymi
Kuka on Tämä, joka pystyi antamaan VOIMAA , Jumalan antamiin apostolintoimiin apostoleilleen Paavalille ja Pietarille?
Halleluja, oi Herra Jumala, Jeesus ainakin vielä löytyy uskoa Sinuun maan päältä. Nyt ymmärrän Jeesuksen sanat kaiketi oikein: " Löytänenkö uskoa ( Minuun) palatessani kun Jeesus palaa yhdessä pyhiensä , omiensa kanssa maan päälle pian sukupolveamme koskien takaisin. Sitä sietääkin miettiä, miten jättäisimme jälkeenjääneille ylöstempaukseen pääsemättömille aarteen peltoon ehkä löydettäväiseksi. Aarrehan on Jeesus, usko Jeesukseen tekee sinusta aarteen löytäneen. Miten saada Raamattu luettavaksi jälkeenjääneille ja oma todistus katoamiseen maailmasta.
Testamenttiin jokin kommentti?
Commandohauis
Minä etsin itse lampaaan.
Menkää sisään ahtaasta portista.
Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"
Tuli tammikuun viimeisen päivän aamu 1988. Sinäkin aamuna luin tapani mukaan Raamattua:
"Jeesus esitti vielä vertauksen: "Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt.[
Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.'
Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.
Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"
Olin tämänkin jo monta kertaa lukenut, mutta nyt minut pysäytettiin tämän sanoman ääreen. Raamattu jäi auki, ja monta kertaa päivän aikana kävin tämän lukemassa.
Edessä olikin ahtaan portin tuskan yö.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut.
Olin tehnyt aviorikoksen jo aikoja sitten. Olin kostanut meidän ensimmäisen Uudenvuodenyön tapahtuman.
Siihen yhteen kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion: "Hakkaa se pois!"
Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni:
"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
JatkuuJatkuu
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle:
Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa? Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista.
Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."TeuvoSuni kirjoitti:
Jatkuu
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle:
Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa? Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista.
Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Pyhän Hengen herjaajat voivat jatkaa.
- Anonyymi
Room.3:27-31 Mistä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätimme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaiseten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. Matt.5:17-20. Room.8:3-4
- Anonyymi
Suomessa todettu 4 uutta koronakuolemaa ja 220 uutta tartuntaa.
Ampuminen Järvenpään Sauvakadulla – uhri kuoli, epäillyt tekijät pakenivat paikalta
Tämä tiedetään nyt epäillystä lapsen murhasta Tampereella – tutkinnanjohtaja vetoaa yleisöön
Eva Wahlströmin ja Niklas Räsäsen poika sai todella harvinaisen nimen – mukana muisto edesmenneestä isästä
Maisa Torppa paljasti tulevan lapsensa sukupuolen
Kolme vangittu epäiltynä törkeästä raiskauksesta Jyväskylässä
Eija oli tekemässä uutta kukkapenkkiä, kun lapio osui johonkin kovaan – ”komea ja merkittävä löytö”, arkeologi sanoo
Lukashenka antoi lisää sekavia selityksiä matkustajakoneen kääntymiselle Minskiin – ”Eikö yksi Tshernobyl riitä meille?”
Marin toivoo selvyyttä pääministerin aamupalaetuun – veroilmoitus tekemättä
Parisuhdeasiantuntija on huomannut asian, joka tekee todellista tuhoa suhteelle – ”Laskee tyytyväisyyttä, lisää konflikteja”
Lentokapteeni Mauri Maunula, 100, taisteli sodassa ja haki Mannerheimin viimeiselle matkalle – sai nyt uniikin syntymäpäivälahjan - Anonyymi
Jer.31:31-34 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isänsä kanssa silloin, kun minä tartui heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sano Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäähänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurempaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Hebr.8:7-12 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle. Sillä moittien heitä hän sanoo: Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaisa liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: Tunne Herra; sillä he kaikki, pienemmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä. Hebr.10:16-18 Tämä on se liitto, jonka minä näitten päivien jalkeen teen heidän kansaan, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä; ja: heidän syntejänsä ja laitomuuksiansa en minä muista. Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
- Anonyymi
Mun tietääksein sydäntään ei voi ympärileikata Kirjaimessa. Miten on?
Commandohauis - Anonyymi
2Kor.3:2-3 Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat. Sillä te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin. Sananl.7:2-3 Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä opetukseni kuin silmäteräsi. Sido ne kiini sormiisi, kirjoita ne sydämesi tauluun.
- Anonyymi
Jos sydämen lihatauluihin kirjoittaisi muulla kuin Pyhällä Hengellä niin se sydän kuolisi.
Mitähän lihataululla tarkoitetaan. Tulee mieleen Mooseksen ihanat laintaulut vastakohdaksi.
Pystyykö vihollinen kirjoittelemaan hengellä joidenkin ihmisten sydämen lihatauluihin. Esim. Pyhää Henkeä vastaan pullikoineet?
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sydämen lihatauluihin kirjoittaisi muulla kuin Pyhällä Hengellä niin se sydän kuolisi.
Mitähän lihataululla tarkoitetaan. Tulee mieleen Mooseksen ihanat laintaulut vastakohdaksi.
Pystyykö vihollinen kirjoittelemaan hengellä joidenkin ihmisten sydämen lihatauluihin. Esim. Pyhää Henkeä vastaan pullikoineet?
CommandohauisTuossa mainitaan yksikkö, johon mahtuu monikko.
Sydämen, yksikkö.
Lihataulut, monikko.
Joten yksikössä monikkoja.
Commandohauis
- Anonyymi
1Kor.7:16 Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi? 1Piet.3:1-2 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
- Anonyymi
Hes.11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden henken minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen. Hes.36:25-26 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Hes.18:31-32. Sydänkirungia Jumala tekee.
- Anonyymi
Ps.53:3-5 Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmartäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois. kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa. Room.3:10-18 niinkuin kirjoitettu on: Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomaksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan teitä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmänsä edessä. Ps.14:1-4 Visuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa.Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo vaarintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani eivätkä avuksensa huuda Herraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214