Miten tosi uskova toimii, kun hän odottaa maailman loppua?

Uskonharhat sekoittavat ihmispoloisen pään. Raamatun jumalan esimerkkiä noudattamalla ja hänen ääntään kuuntelemalla ollaan tosi uskossa sekä niiden ainoiden oikeiden lopun ajan odottajien piirissä.
'Hän, Lori, uskoi vakaasti olevansa maan päälle lähetetty jumala, jonka tehtävä oli valmistella ihmiset Jeesuksen toiseen tulemiseen.'
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d22927d1-9b36-4433-8e60-f212d0d701a5

51

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valheesi ei hetkauta.

      • Anonyymi

        Minua hetkauttaa sinun valheesi. Olet tyypillinen uskova, joka pyrkii muuttamaan totuuden valheeksi ja valheen totuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua hetkauttaa sinun valheesi. Olet tyypillinen uskova, joka pyrkii muuttamaan totuuden valheeksi ja valheen totuudeksi.

        Ei se ole valhetta hänelle itselleen. Hän on päättänyt, että se on hänelle totisinta totta. Ehkä itsepetos olisi lähempänä totuutta...


    • Anonyymi

      Lapset ovat aina heikomassa asemassa kun on kyse uskonnosta. Uskonnollisissa piireissä lapsen hyväksikäyttö koetaan normaalina hyväksyttävänä toimintana, koska lapsen tulee tunnustaa vanhempiensa uskoa. Siksi uskonnollisten yhteisöjen piireissä harrastetaan insestiä, pedofiliaa, henkistä väkivaltaa jne.

      • Anonyymi

        Lapset ja vanhemmat ja maailmanlopunjulistajat, miksi aiheena näin korona-aikana tarvitse keskustella varsinkaan kodeissa. Vanhemmat ovat elämän kouluaan käyneet yrittävät selviytyä pandemian ja muiden asioiden tuomista velvollisuuksista samaten kuin nuoret koulusta sekä pääsystä työelämään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Lapsi tunnustaa vanhmepiensa uskoa. Kyllä. Lapsi kastetaan täällä isiensä uskoon ns. lapsikaste.


    • Anonyymi

      Kun jotain isompaa tapahtuu, nousevat uskossaan varmat kertomaan lopun olevan lähellä.
      On pakko tehdä parannus ja rukoilla kiivaasti. Aivan kun taivaan isän huomio olisi jossakin muussa, häntä pitää patistella havaitsemaan luotunsa hätä.

      Kummastuttaa, kuinka vastaus taivaasta tulee. Puhutaanko se suomeksi, onko se tunne vaiko omituinen tapahtuma? Ihmeteoksi tulkittava.

      • Anonyymi

        "Kummastuttaa, kuinka vastaus taivaasta tulee. Puhutaanko se suomeksi, onko se tunne vaiko omituinen tapahtuma? Ihmeteoksi tulkittava."

        Kyllä se mikä taivaasta tulee on yleensä vain veden eri muotoja. Mitään jumalia tai keijukaisia on sieltä turha odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kummastuttaa, kuinka vastaus taivaasta tulee. Puhutaanko se suomeksi, onko se tunne vaiko omituinen tapahtuma? Ihmeteoksi tulkittava."

        Kyllä se mikä taivaasta tulee on yleensä vain veden eri muotoja. Mitään jumalia tai keijukaisia on sieltä turha odottaa.

        Tyhmäpäälle miettimistä, saako hernettä liikkeelle, vai jumittaako se sieraimeen.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä

        Eli maailmanlopun pähkäily on ihmisen tapa miettiä asioita. Ymmärtääkö hän?
        No ei,


    • Anonyymi

      Tosi ateisti maailmanloppua odotellen - talloo lähimmäisiään ja siinä sivussa kusee itseään ja toistensa silmiin. Se on siksi sitä maailmanloppua jatkuvasti.
      Vesilaitosten tuloksetkin kertovat kusetettujen hegemoniasta.

    • Anonyymi

      Uskovaiset odottavat Herran toista tulemista, eivät suinkaan maailmanloppua..

      • Anonyymi

        Mitä eroa on maailmanlopulla ja Jeesuksen tulemisella?
        Maailmanloppu ja elollisen sukupuutto Telluksella tulee varmasti, mutta Jeesus nimisen henkilön tuleminen ei tule koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on maailmanlopulla ja Jeesuksen tulemisella?
        Maailmanloppu ja elollisen sukupuutto Telluksella tulee varmasti, mutta Jeesus nimisen henkilön tuleminen ei tule koskaan.

        Adventtikirkko on maailmanlopun valheelliselle pohjalle syntynyt kultti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko on maailmanlopun valheelliselle pohjalle syntynyt kultti.

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Pekka Reinikainen maalaa lopunaikoja.
      Ennustaminen on hirmuisen vaikea laji, virheitä sattuu tekevälle.
      Pekkahan meni näkemään yhtäläisyyksiä Donald Trumpissa ja temppeliherrassa. Hän suoritti kolikkovertailun. Siinä hän siirsi presidentin siluetin vanhan kolikon kasvojen ylle. Yhdennäköisyys oli ilmeinen.
      Mutta nyt, entinen presidentti on mennyt pitämään mieliin jäävän puheen Pohjois- Caroliinassa housut takaperin! Siis sepallus persauksen puolella. Liikkuvaa kuvaa on nähtävissä youtubella.
      Kyllä lopunajat ovat lähellä.

    • Anonyymi

      Kysymys alussa oli Miten uskova toimii kun hän odottaa loppua.
      Tärkein työ jokaiselle kristitylle ennen lopullisen aikakautemme päättymistä Kristuksen tuloon saakka on evankeliumin sanoman julistaminen sekä itsensä
      suojeleminen maailman tahroilta.

      • Anonyymi

        Kuinka usein käyt julistamassa evankeliumia?

        Minä puolestani seuraan Jeesusta, joka ei pitänyt evankeliumin julistamista tärkeänä. Hän painotti laupeutta ja hyviä tekoja paljon tärkeämpänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt julistamassa evankeliumia?

        Minä puolestani seuraan Jeesusta, joka ei pitänyt evankeliumin julistamista tärkeänä. Hän painotti laupeutta ja hyviä tekoja paljon tärkeämpänä.

        Minä en kuolleita rikollisia seuraa.
        Jeesus oli tarujen ystävä ja satujen äpärä lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kuolleita rikollisia seuraa.
        Jeesus oli tarujen ystävä ja satujen äpärä lapsi.

        Sinä seuraatkin saatanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt julistamassa evankeliumia?

        Minä puolestani seuraan Jeesusta, joka ei pitänyt evankeliumin julistamista tärkeänä. Hän painotti laupeutta ja hyviä tekoja paljon tärkeämpänä.

        Eli et usko Jeesusta, joka käski julistamaan evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein käyt julistamassa evankeliumia?

        Minä puolestani seuraan Jeesusta, joka ei pitänyt evankeliumin julistamista tärkeänä. Hän painotti laupeutta ja hyviä tekoja paljon tärkeämpänä.

        Matt 28,18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: »Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt 28,19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Matt 28,20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kuolleita rikollisia seuraa.
        Jeesus oli tarujen ystävä ja satujen äpärä lapsi.

        Sittenpä kuolet synteihisi, ja olet maailman rakentaja. Maailma on sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä seuraatkin saatanaa.

        Minä seuraan oikeaa Saatanaa, en saatanaa.


    • Anonyymi

      Missä Jeesus piileksii tällä hetkellä? Onko hän ties vaikka ristiin naulittavana jossain maan kaltaisella planeetalla? Jossakin hirmu kaukana?
      Maailmankaikkeudessa ei näytä olevan laitaa, ja todennäköisesti sellaista planeettaa piisaa jolla elämä on mahdollista. Valo on vaeltanut miljardeja vuosia kaukaisimmista galakseista. Siellä on saattanut olla sivilisaatioita, jotka ovat ammoin tuhoutuneet. Sitä me emme koskaan saa tietää.
      Miten Jumala on ratkaissut näiden asiat? Hänhän vaikutti täällä aikana, jolloin aurinko kiersi litteätä maata.
      Tuhoutuuhan se meidänkin maamme siinä vaiheessa, kun aurinko on polttanut vedyn loppuun ja alkaa heliumreaktiot. Täällä olevat korventuvat, siihen menee viitisen miljardia vuotta.
      Sitä odotellessa...

      • Anonyymi

        Lue raamattua, Anonyymi 07.06.2021 21:31, - siellä on vastaus, eikä pehmytpäänä tarvii pöhelöidä typeriä puheita.
        Näkee, että asiasi ei ole kunnossa.


      • Anonyymi

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue raamattua, Anonyymi 07.06.2021 21:31, - siellä on vastaus, eikä pehmytpäänä tarvii pöhelöidä typeriä puheita.
        Näkee, että asiasi ei ole kunnossa.

        Löysin kohan: Älä syö sipulia.
        Sitäkö tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue raamattua, Anonyymi 07.06.2021 21:31, - siellä on vastaus, eikä pehmytpäänä tarvii pöhelöidä typeriä puheita.
        Näkee, että asiasi ei ole kunnossa.

        Minun asiani ovat hyvin, sanoisinko hienosti. Kiitos vaan huomautuksesta.
        Sinulla vaikuttaa olevan uskosi kanssa jokin selvittämätön sykkyrä?
        Jollei avaudu, ota yhteyttä terveyskeskukseen. Ammattiymmärtäjä saa ihmeitä aikaan. Sinunkin kohdallasi.


    • Anonyymi

      "Kuinka usein käyt julistamassa evankeliumia?

      Minä puolestani seuraan Jeesusta, joka ei pitänyt evankeliumin julistamista tärkeänä. Hän painotti laupeutta ja hyviä tekoja paljon tärkeämpänä."

      Joopa. Joo. ET todellakaan ole lukenut läksyjäsi jos olet kristitty sanoessasi noin! Jeesuksen priotiteetti nro 1 oli "saarnata vapautuksen evankeliumia ja etsiä Israelin kadonneita lampaita" siis luonnollisia juutalaisia. Valitettavasti he hylkäsivät mestarinsa ja Jumala vuorostaan hylkäsi heidät omana kansanaan. Sitten prioriteetti 2. Jumala avasi Paavalin kautta tien taivaaseen pakanoille, koska luonnolliset juutalaiset osoittautuivat pettymykseksi. Ensimmäinen heistä oli roomalainen Kornelius perheineen. Kaikki juutalaisten pahuus sai täydellisen täyttymyksen heidän surmatessaan Jeesuksen Kristuksen käyttäen roomalaisia sotilaita valtansa välikappaleena.
      Kaikki evankeliumin kirjoitukset luovat Jeesuksesta täydellisen kuvan väsymättömänä saarnamiehenä, joka todellakin eli Isänsä tahdon tekemiselle. Joten älä viitsi väittää sellaista, mikä ei ole totta.

    • Anonyymi

      "Miten tosi uskova toimii, kun hän odottaa maailman loppua?"

      Siten kuten Jeesus opetti.

      • Anonyymi

        "Siten kuten Jeesus opetti."

        Siis valhellisilla ja katteettomilla lupauksilla. ('Minä tulen pian ja otan teidät tyköni').
        Jeesus siis siinä sadussa puhui kahdelletoista huijaamalleen taikauskoiselle ja kouluttamattomalle miehelle, joiden kanssa hän heilasteli. Ei ole sen koommin näkynyt kusettajaa?
        Sitä ne uskonnot ovat, valhetta ja kusetusta alusta loppuun.


    • Anonyymi

      Alussa Jumala loi ihmisen omaksi leikkikalukseen. Leikki loppuu siihen, kun Jumala menee nukkumaan.

      • Anonyymi

        Jumala meni nukkumaan, koska huomasi luomistyönsä lopulta menneen päin persettä ja hän syvästi katui luomistaan.
        Noustessaan nukkumasta Jumala meni ja täytti koko Telluksen vedellä ja meni sen jälkeen takaisin maate. Jälleen ylös päästyään jumala meni ja pani perseeseen Maria nimistä 12-vuotiasta neitosta, joka oli toiselle miehelle kihlattu ja siitä sitten syntyi äpärä nimeltä Jeesus, jota kristikunta palvoo pelastajanaan.


    • Anonyymi

      Tänä aikana kristityn odottaessa "Herraa" täytyy kiinnittää huomio ennenkaikkea hengellisiin asioihin, jotta olisi Jumalalle jotakin annettavaa ja siunattavaa. Tämä tarkoittaa käytännössä evankelioimista, säännöllistä rukouselämää, kokouksissa käymistä ja ennenkaikkea seurustelua Jumalan kanssa lukemalla Raamattua.
      Jeesus nimittäin painotti ja korosti nimenomaan evankelioimisen tärkeyttä "odotuksen päivinä" ennen Herran tuloa voittoisana kuninkaana. Muistanet varmaan tärkeän lähetyskäskyn, jonka Jeesus osoitti koskevaksi JOKAISTA kristittyä tulevina aikoina ennen kuin hän nousi Isänsä luo taivaaseen. Jeesus osoitti, että se oli "käsky" ei vain kehotus. Koska se on annettu käsky muodossa, silloin jokaisen meidän velvollisuus jotka väitämme olevamme Kristuksen seuraajia eli opetuslapsia, on pidettävä kiinni saamastamme lähetyskäskystä. Tapoja taas evankelioida on runsaasti. Voit jutella puistossa jonkun lähimäisen kanssa, kirjoittaa kirjeitä, soittaa rohkaisevan puhelun jne. Tapoja tehdä ja julistaa Sanaa on runsaasti. Kysymys on vain halustamme ja rakkaudesta saamaamme arvokkasta tehtävää kohtaan. Se kuinka suhtaudut tähän toimeksiantoon kohdallasi, siitä osittain riippuu tuomio, jonka tulemme saamaan viimeisenä päivänä ennen tämän aikakauden lopullista loppua. Se hetki lähenee auttamattomasti.
      Aika jota elämme on paha ja huononee jatkuvasti Raamatun profetioiden täyttyessä selvinä meidän aikanamme. Nyt on siis herättävä "ruususen unesta" ja hengellisestä velttoudesta, koska muussa tapauksessa meille voi käydä niin, kuten Jeesus tarkastaessaan seurakuntia Ilmestyskirjassa sanoo: "..minä olen oksentava sinut suustani". Näin käy haaleille ja veltoille kristityille. Nyt on aika olla palava, innokas ja rohkea- Jeesuksen työlle omistautunut kristitty. Silloin meitä voi odottaa ikuinen mahtavan ihananista ihanin palkinto.

      • Anonyymi

        "Aika jota elämme on paha ja huononee jatkuvasti Raamatun profetioiden täyttyessä selvinä meidän aikanamme."

        Kirjoittelet ihan paskaa.
        Aika on nyt miljoona kertaa parempi, kuin silloin satukirja Raamatun aikaan. Silloin ihmisiä naulittiin ristille ja teloitettiin vähäpätöisistäkin syistä. Ihmiset olivat taikauskon vallassa ja satujumalien ikeen alla. Hyvä jos ihminen saavutti silloin 40-vuoden iän. Kaikenmaailman sairauksia oli, eikä niihin ollut lääkettä.
        Ruoka oli helvetin yksipuolista, viiniä ja leipää, kun vesikin oli saastunutta ja paskakikkareet sekä kusilammikot olivat kadulla, kun ripuli valahti mekon alta reisiä pitkin hiekkatielle tai kivikadulle jne.
        Elämme siis tällä hetkellä parempia aikoja kuin koskaan maailmanhistoriassa.


    • Anonyymi

      Istuttaa omenapuun ja odottaa maailmanlopun tuloa. Sehän on meille uskoville ilouutinen. Antaa palaa!

    • Anonyymi

      Minä kävin astumassa. Se on ihan sama kuin istuttaisi siementä.
      Siemen astumisessakin kylvetään. Osa menee 'hyvään maahan' ja osa 'huonoon maahan'. On kosteita paikkoja ja kuivia paikkoja. Kostea on aina parempi kaikin puolin. 'Creamy pie' on kaikkein paras.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lahkon jäsenet ovat kuin nuo siat, jotka eivät kelpaa kirkonmiesten, pappien ja pastorieden ajatusten perusteella enää muuhunkun kuin maan lannaksi. Lahkon aivo-orjasta ei ole mitään hyötyä, ellei hänellä ole runsaasti omaisuutta ja lahkon valtaapitävien hypnotosoimat ja kutistetut aivot.


    • Anonyymi

      Kun tosiuskova odottaa mailmanloppua, niin hän tahallaan saastuttaa maan, jossa hän elää.

      • Anonyymi

        Uskova ei odota maailmanloppua, vaan hän pelkää sitä.


    • Anonyymi

      Kovinkaan hartaasti pastorikunta ei maailmanloppua odota. Olisihan se heidän rahahanojensa tyrehtymistä ja sekös ei pastoreille sovi alkuunkaan. Parempi vain keksiä tarinoita siitä, miksi sille taivaan papparaiselle si sovi tulla vielä. Kaikkea sadunhohtoista kun on vielä tapahtumatta hamassa tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Typerä kommentti. Meidän pastori ainakin toivoo lopun tulevan mahdollisimman nopeasti, jotta päästään sitten taivaaseen. Loppunne tulee, jumalattomat, ettekä pääse pakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä kommentti. Meidän pastori ainakin toivoo lopun tulevan mahdollisimman nopeasti, jotta päästään sitten taivaaseen. Loppunne tulee, jumalattomat, ettekä pääse pakoon.

        Loppu se tulee teillekin lahkojen aivo-orjat sillä erotuksella, että lahkon aivo-orjan omaisuus on adventtikirkon hallinon konttorin kassakaapissa ja lahkon jäsen itse yrittää kituuttaa pienen eläkkeensä turvin dementoituneena yksipuolisella ravintoköyhällä ruualla tai jopa nälkää nähden. Seurakunnasta kukaan ei käy katsomassa vanhusta, eikä varsinkaan pastorit likaa käsiään, kun nimet on kerran jo lahjakirjoissa ja vanhuksen omaisuus lahkon hallinnassa. Kieli pitkällä pastorit vain odottavat, että vanhus heittää pikaisesti veivinsä.


    • Anonyymi

      Miksi Jumala vaivautui luomaan niin paljon kaikkea ja hiton kauas, ettei ihmiskunnalla ole pienintäkään mahdollista saada selkoa näistä?
      Jää epäilys, ettei se ollutkaan Jumala vaan Perkeleen saatana.ä

      • Anonyymi

        Mitä sinä oikein horiset? Paholainen ei pysty luomaan mitään. Ainoastaan turmelemaan jo luotua.


    • Anonyymi

      Onhan se luonut sinutkin. Siis se Pelsepuuppi.

    • Anonyymi

      Saarn.1:4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ps.104:5. 119:90. Saarn.3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin. Ps.33:11. Jes.46:10

      • Anonyymi

        "Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti."

        Uskonollista nimeä kantavat johtajat siis jälleen kusettavat ihmisiä, kun väittävät, että loppu tulee ja heidän jumlansa tuhoaa kaiken ja siksi nyt on aika antaa kaikki uskovan omaisuus heidän haltuunsa ja valvontaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti."

        Uskonollista nimeä kantavat johtajat siis jälleen kusettavat ihmisiä, kun väittävät, että loppu tulee ja heidän jumlansa tuhoaa kaiken ja siksi nyt on aika antaa kaikki uskovan omaisuus heidän haltuunsa ja valvontaan?

        Itseläni on monia ateisti ystäviä se ei meitä haittaa ettemme ole kaikista asioista samaa mieltä. Hyvää päivän jatkoa sinulle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe