Verkkosivun ylläpito omalla palvelimella.

Anonyymi

Hei.

Olen aloittanut verkkosivujen teon tammikuussa, ja olen saanut asiakkaakseni muutaman pienyrityksen ja blogin.

Tällä hetkellä verkkosivut pyörivät ystäväni palvelimella, josta sovimme hinnaksi 120€/kk, maksanko palvelusta liikaa? Palvelimella pyörii 5 verkkosivua, ystäväni ei tee back-endiä verkkosivuille, tein ne itse.

Ostin kaksi HP Proliant DL380 G5 palvelinta viime viikolla, osaisiko joku sanoa kuinka monta verkkosivua pystyn ylläpitämään niillä?

Laitteistotiedot:
-Prosessori: 2×Quad-Core Intel Xeon Processor X5450 (3.0 GHz).
-RAM: 4×2GB.
-Varasto: 8x125GB hdd.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohon on aika mahdotonta vastata ilman lisätietoja koska tuo riippuu hyvin paljon esim. siitä millä tekniikalla sivut on toteutettu ja paljonko on kävijöitä.

Esimerkiksi minulla on pari nettisivua virtuaalipalvelimella (1 GB RAM, 1 CPU, 25 GB levytilaa) yhteishintaan alle 10€/kk, ja pystyisin helposti lisäämään tuohon ainakin 10 nettisivua lisää. Mutta nuo ovatkin hyvin kevyitä eikä liikennettä ole paljoa.

• Eli toisinsanoen tuollaisella palvelimella pystyy ylläpitämään 0 - 1000 verkkosivua.

0 jos verkkosivu on Facebookin tasoa
      1000 jos verkkosivut ovat hyvin yksinkertaisia ja kävijöitä on vähän

• Anonyymi

Unohdin mainita, 5 verkkosivua tällä hetkellä, verkkosivujen kävijämäärä vaihtelee noin 100-1500kpl kuukaudessa.

Sivut on toteutettu html css ja pieniä JavaScript animaatioita.

Kiitos vastauksestasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Unohdin mainita, 5 verkkosivua tällä hetkellä, verkkosivujen kävijämäärä vaihtelee noin 100-1500kpl kuukaudessa.

Sivut on toteutettu html css ja pieniä JavaScript animaatioita.

Kiitos vastauksestasi.

Tekniikalla tarkoitin lähinnä että millainen backend-tekniikka palvelimella on.

Esimerkiksi melko staattiset sivut vaikka nginx tms. kautta on aivan eri asia kuin joku hidas PHP kuten vaikka Wordpress.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1198
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      153
      1158
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1085
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      986
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      47
      907
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      828
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      800
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      775
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      722
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      721
    Aihe