Keitettyjä perunoita

miesmenneisyydest

alehyllyn halpaa voita
juustonpala leivän päällä
hengissä munt pitää täällä.

Surkealta alkaa näyttää
leipäkaapin home täyttää
tyhjänä nään maitokannun
ruoste raiskaa paistinpannun,

Oon nälkäpelin mannekiini
härskiä on margariini
leipä kuiva maistuu puulta
päällä sen vain ylähuulta.

Ruokakaappiin vielä kurkkaan
purkki jäänyt takanurkkaan
puuttui siitä etiketti
harkintani hetkeks petti.

Ruokapöytään purkin pannen
kuumeisena avaan kannen
vastaan tulvii haju villi
liemen alla vanha silli.

Nälkäisenä valvon yössä
reiät loppuu nahkavyössä
kuullessani kellon soivan
ratkaisun mä keksin oivan.

Rahapuolta tässä työstän
huomenna mä pankin ryöstän
tuloksena rautahäkki
peittona on harmaa täkki.

Turvallisen saan mä elon
unohtaa voin nälänpelon
aamupuuro annettuna
suoraan selliin kannettuna.

22

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mies menneisyydestä. Sanonpa vaan; sinulta sujuu tuo riimittely. Jatkoon!

    • Anonyymi

      kutu lahnaa kattilassa pitkään keitän
      pyörtänöstä yrtit sekaan heitän
      voikukkaa nokkosta ja kuusenkerkkä
      ei vaan saa olla yliherkkä

    • Anonyymi

      ketunleipä salaatissa on oivaa
      antaa miehistä voimaa
      villimintun grokiin heitän
      boaquen itse keitän

    • Mukavaa, taas löytää miesmenneisyydestä palstalta
      varmaa ja hyvää runoa kuten aina.

      Yksi kohta tuntui erityisen tutulta,
      "vastaan tuli haju villi
      liemen alla vanha silli"

      Usein unohtuu sillipurkkiin muutama jämä
      ja se sillipurkki sitten jääkaapin perille.

    • Paheita on monenlaisia
      itselläni on sellainen, että tallennan mieluisia tekstejä,
      joista tykkään. ja näistäkin teksteistä olen aina tykännyt.

      Aikoinaan eräs ystäväni harrasti blancokirjojen tekoa,
      kannet kierrätti milloin lakanakankaasta
      milloin vanha nahkatakki päätyi kansiksi kirjoihin.
      Hän sitten lahjoitteli niitä tai ostin häneltä jos oli rahapulassa,
      joten niitä kertyi moninaisia nurkkiin.
      Kunnes keksin, että voin näitä tallettamiani tekstejä
      liimailla ja kirjoitella niihin kirjoihin.
      Joten miesmenneisyydestäkin on saanut omansa, kuten niin moni muukin.
      Joskus jos ja kun joutilaisuus iskee tai näppityöt ovat vähissä
      kuvitan niitä ajan kuluksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uudet kotimaiset perunat ovat kiehumassa ja uutta silliä on hankittu kyytipojaksi ja jos vielä voimariinilla vähän liukastaisi haarukkapalaa. Kieli pitkällä vartoon perunoiden kiehumista.

    • Anonyymi

      Nyt alkoikin varhaisperunoiden sesonki ....varoiteltiin liiasta keittämisestä kun tulevat vetisiksi ....minä keitän perunat aina höyryllä ...
      mimmimum-..mi

      • "Anonyymi"

        Rouva tekee aivan oikein.
        Mutta.
        Höyrytys "kypsentää" Perunat pehmeiksi.
        Höyrytys ei keitä.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Rouva tekee aivan oikein.
        Mutta.
        Höyrytys "kypsentää" Perunat pehmeiksi.
        Höyrytys ei keitä.

        H.

        Tykkään laittaa höyryssä perunat ....no en minä ole "höyryssä" mutta perunat .....ja vihanneksiakin ...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Olen kyllä kuvitellut, että tässä maassa kukaan ei näe nälkää. Täällä ei ole kovin paljon sen kokoisia ja oloisia tyyppejä, että syömistä ei olisi. - Nm. Päinvastoin

    • Anonyymi

      Tämä näyttäisi olevan vasemmistolle hieno vaaliteema!

      • Anonyymi

        Tänään vielä useammalle todellisuutta kuin vuonna 2021.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään vielä useammalle todellisuutta kuin vuonna 2021.

        kylmätotuus

        Niii-in, ja miten se voi olla mahdollista tässä sivistys- ja hyvinvointivaltiossa.


    • Anonyymi

      Jos eläkeläinen tupakoi ja kaljottelee, silloin ei rahat riitä ruokaan.

      • Anonyymi

        Kyllä auton omistaminen on vielä kalliimpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä auton omistaminen on vielä kalliimpaa.

        Niiinpä, mutku se on välttämätön vehje, kun asuu maaseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiinpä, mutku se on välttämätön vehje, kun asuu maaseudulla.

        Eikö ilman pärjää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ilman pärjää?

        Ei. Julkisia ei kulje enää nkyään. Ennenkin harvoin ja parin kilsan päästä vain.


    • Anonyymi

      Mitähän runoilijalle nyt kuluu.
      Kuoliko nälkään vai joutuiko rautahäkkiin.

    • Anonyymi

      Mässäämiseltä kuulostaa . Ei keneltäkään puutu välttämätön .

    • Anonyymi

      peruna on pyöreä peruna on soikea peruna on ruoka ihan oikea....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe