Anna meille syntimme anteeksi

Anonyymi

Eräänä yönä mietin asioita. Menneisyyden asiat tulivat pintaan. Sydämeni tunsi katkeruutta ja vihaa. Ihmiset ja asiat tulivat mieleeni, ne jotka olivat tuhonneet minua ja jopa vaikuttaneet mielenterveyteeni. Koin etteivät pahantekijät ansaitsi onnellisuuttaan...jos eivät ymmärtäisi edes tekojensa satuttaneen tai kokisi edes mitään ymmärrystä tekojensa seurauksista tai pienintäkään katumusta. Tuntui, että pahantekijät jatkoivat elämäänsä kuten ennenkin, kukin tavallaan. Mielessä kävi jopa, että Jumala saisi kostaa kaikille.

Ymmärrykseni laskeutui kuitenkin ajatus. Jos en voi antaa sydämestäni anteeksi pahantekijöilleni, tuskin itsekään anteeksi saisin. Mittavat olivat minunkin erheeni elämässä olleet. Mietin, olinko oikeasti ollut parempi kuin minua loukanneet? En. Olin teoillani satuttanut itsekin muita ja myös itseäni. Olin toiminut väärin ja tuhoavasti. Olin samalla viivalla. En ollut parempi ihminen.

Jos minä haluan saada anteeksi, on minun myös annettava anteeksi minua vastaan toimineille.

Tämä on Isän meidän rukouksessakin. "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

En ehkä itse kykenisi edes anteeksiantoon, ihminen ei kykene, Jumala kykenee. On yksi joka kykenee siihen puolestani. Se on ristin sanoma.

Riston sanoma on siinä, että voi luottaa siihen, että meitä kannetaan. Ei tarvitse suorittaa. Kaikki on ennalta nähty. Menneisyys on lupa jättää taaksensa, sitä ei muisteta enää. Eikä minunkaan kuulu muistella menneitä.

-Lightningstar

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaunis kirjoitus. 😊

    • Anonyymi

      Kun ihmistä on tosi pahasti satutettu, niin kyllä siinä satutettu ihminen tarvii Jeesuksen rakkautta hyvin paljon, että saa eheytyä ja voimaa ja halua antaa anteeksi.

      Anteeksianto ei ole aina niin helppoa, kuin ehkä annetaan ymmärtää ja joskus tuo "antakaa anteeksi että Taivaallinen Isännekin antaa anteeksi teille", voi tuntua todella mahdottomalta vaatimukselta.

      Mutta onneksi voimme rehellisesti kertoa Jeesukselle, että emme pysty omin voimin antamaan anteeksi ja Hän pikkuhiljaa vaikuttaa sisimmässä ja jonakin päivänä saamme huomata, että en tunne enää vihaa, katkeruutta jne...

      Ite joudun olemaan vieläkin tekemisissä ihmisen kanssa, joka on aiheuttanut minulle pahaa...oma aikansa siinä meni kun Jeesukselle purin tunteitani...
      Ja vaikka emme ole ystäviä, niin tänä päivänä kuitenkin vilpittömästi rukoilen hänen puolestaan, että vielä pelastuisi. Jumalan tahto on että jokainen pelastuisi, myös nämä "vihamiehemme".
      Pyydetään Jeesukselta rakkautta näitä ihmisiä kohtaan, joita meidän on niin vaikea itse rakastaa.

    • Anonyymi

      Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.

      Kuinka vähän olemme vaikuttaneemmekaan mihinkään, vaikka luulimme tehneemme niin paljon.

      Voin tahtoa jotain, mutta se mikä on Jumalan tahto, siinä on vastaus. On joskus jopa vaikea hyväksyä, ettei asiat mene oman tahdon mukaan, kuitenkin kaiken päämäärä on rakkaus, sitä kohti ihminen menee. Isä meidän rukouksessa sanotaan, tulkoon sinun valtakuntasi. Valtakunta on sisäisesti ihmisessä. Ihminen on Pyhän Hengen temppeli. Jeesus asuu sisäisesti Henkensä kautta ihmisessä.

      Luopuminen, on vaikeaa. Jokaisella on omat koetuksensa, jotka sallitaan. Kärsimyksen keskellä ihminen ei usein koe olevansa rakastavan Jumalan läsnäolossa ja johdatuksessa, kuitenkin ehkä kärsimyksen tarkoitus on jalostaa?

      -LightningStar

      • Anonyymi

        Jumala kasvattaa meitä iäisyyttä varten. Siellä kaikki selviää.


    • Saatana pelottelee omiaan ja nostaa esille syntejä, jotka eivät ole syntejä Jumalaa.

      Mutta ei puhu sanakaan siitä yhdestä ainoasta synnistä, Pyhän Hengen herjauksesta, joka vie siihen syyllistyneet ikuisesti Saatanan omiksi.

      "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.
      Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

      Pyhän Hengen herjaus lähtee jo tämän Jeesuksen käskyn rikkomisesta :

      "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

      Tässäkin maassa on 130 erihenkistä uskonlahkoa joiden kautta Saatana on antanut jokaiselle sellaisen uskon, joka täyttää heidän hengelliset halut:

      KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

      SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

      "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

      Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

      Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

      Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
      Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
      Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
      Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
      Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Ja niin alkoi Kristinusko.  Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä,  ristiretket.

      Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.
      "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

      Raju eksytys on siinä, että vain joku harva uskaltaa jättää rakkaan kotikirkkonsa ja rippipappinsa, vaikka Jeesuksen käsky on selvä:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

      "Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

      • Anonyymi

        Höpö höpö, sinä rienaaja!


    • Anonyymi

      Näin "valaistuminen" tapahtuu.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe