En mene tuohon kirkkoon.

49

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo. Ei ole kristillinen kirkko, eikä kristillinen alttari.

      Itse erosin muutama vuosi sitten viimeisen kerran Ev.lut.kirkosta. Olin siihen alunperin, uskon kautta liittynyt, sitten eronnut, takaisin liittynyt. Kunnes erosin ja tämä ero pitää.

      Martti Lutherin teologiaa ja vanhurskauttamisoppia kuitenkin tunnustan, eli olen - en "luterilainen" - vaan, nk. "lutherilainen".

    • Saastutettu alttari kuvassa.

      • Anonyymi

        Sanos muuta. Muinaisen kidutusvälineen pienoismalli keskellä pöytää!
        Käsittämätöntä väkivallan ihannointia.


    • Anonyymi

      Eikä kukaan ole pakottamassakaan. Emmekö eläkin hienossa maassa?

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Kirkolla on kyllä sääntönsä. On viralliset alttariliinansa, jotka liittyvät kristinuskon Herraan, Jeesukseen Kristukseen.

        Tuota kirkkoahan ei saisi uudelleen käyttää kristillisiin toimituksiin, ennenkuin se olisi pesty lattiasta kattoon ja siunattu saatananpalvonnan jäljiltä takaisin kristilliseksi kirkoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkolla on kyllä sääntönsä. On viralliset alttariliinansa, jotka liittyvät kristinuskon Herraan, Jeesukseen Kristukseen.

        Tuota kirkkoahan ei saisi uudelleen käyttää kristillisiin toimituksiin, ennenkuin se olisi pesty lattiasta kattoon ja siunattu saatananpalvonnan jäljiltä takaisin kristilliseksi kirkoksi.

        siinä sateenkaarivärit.

        missä muuten raamatussa puhutaan, kun Jumala antoi sateenkaaren merkiksi, siis mihin merkiksi ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä sateenkaarivärit.

        missä muuten raamatussa puhutaan, kun Jumala antoi sateenkaaren merkiksi, siis mihin merkiksi ??

        Etkö edes sitä tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö edes sitä tiedä?

        Niin kaari on pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen , kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
        1 Moos: 9: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaari on pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen , kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
        1 Moos: 9: 16

        Ei vaan liittyy vedenpaisumukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan liittyy vedenpaisumukseen.

        Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele

        Ja Jumala sanoi:
        "Tämä on liitonmerkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:

        minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.

        Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
        muistan minä liittoani , joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

        Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        1 Moos: 11 - 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä sateenkaarivärit.

        missä muuten raamatussa puhutaan, kun Jumala antoi sateenkaaren merkiksi, siis mihin merkiksi ??

        Onko Jeesus jotain mieltä alttariliinoista??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele

        Ja Jumala sanoi:
        "Tämä on liitonmerkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:

        minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.

        Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
        muistan minä liittoani , joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

        Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        1 Moos: 11 - 16

        Arto on erittäin synkkä ihminen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Arto on erittäin synkkä ihminen.

        Ilopilleri sinuun verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkolla on kyllä sääntönsä. On viralliset alttariliinansa, jotka liittyvät kristinuskon Herraan, Jeesukseen Kristukseen.

        Tuota kirkkoahan ei saisi uudelleen käyttää kristillisiin toimituksiin, ennenkuin se olisi pesty lattiasta kattoon ja siunattu saatananpalvonnan jäljiltä takaisin kristilliseksi kirkoksi.

        Sulle tarkoitin: Onko Jeesus jotain mieltä alttariliinoista??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkolla on kyllä sääntönsä. On viralliset alttariliinansa, jotka liittyvät kristinuskon Herraan, Jeesukseen Kristukseen.

        Tuota kirkkoahan ei saisi uudelleen käyttää kristillisiin toimituksiin, ennenkuin se olisi pesty lattiasta kattoon ja siunattu saatananpalvonnan jäljiltä takaisin kristilliseksi kirkoksi.

        Ja kyllä sitä ollaan niin pyhiä, niiiin pyyhiää itse en pysty tuollaiseen pyhyyteen kyllä.

        Miksi minunkin pitäis ruveta noin pyhäksi ja mollaamaan muut maan rakoon, kaikist ei olee tuohon siks ei voi alkaa teijän kaa, se on YKSI SYY!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilopilleri sinuun verrattuna.

        Kaaikki "omat" ovat tietyst ilopillereitä, ainakin ulospäin, eiköstä? Niin kovin Inhimillistä sekin ilmiö! Aina pitää "omaa" kehua. :) :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilopilleri sinuun verrattuna.

        No olen tosiaan tosikko. Enkä osaa esittää mitään eriskummallisia juttuja kuten Arto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkolla on kyllä sääntönsä. On viralliset alttariliinansa, jotka liittyvät kristinuskon Herraan, Jeesukseen Kristukseen.

        Tuota kirkkoahan ei saisi uudelleen käyttää kristillisiin toimituksiin, ennenkuin se olisi pesty lattiasta kattoon ja siunattu saatananpalvonnan jäljiltä takaisin kristilliseksi kirkoksi.

        Kuka on päättänyt että ne alttariliinat liittyvät Jeesukseen, onko sulle kerrottu niin ja koska tuollaista on päätetty?

        Vai oletatko sinä vain niin koska niitä on käytetty satoja vuosia ja sinä olet - tottunut..? - Jotkut ihmiset ne värit sun muut ovat joskus sopineet ja päättäneet! ja nyt on jossan näemmä päätetty tuollasesta liinasta.

        Ne ovat ihmisiä jotka siellä kirkossa päättää! Vain ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä sateenkaarivärit.

        missä muuten raamatussa puhutaan, kun Jumala antoi sateenkaaren merkiksi, siis mihin merkiksi ??

        Itseasiassa ne eivät ole sateenkaaren värit, jokunen väri puuttuu.

        Eli: on ainoastaan toista, kristinuskon vastaista, ateistista aatetta julistava lippu. Ei liity edes Jumalan sateenkaareen.

        Sateenkaari ei muutenkaan ole kristinuskon tunnus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on päättänyt että ne alttariliinat liittyvät Jeesukseen, onko sulle kerrottu niin ja koska tuollaista on päätetty?

        Vai oletatko sinä vain niin koska niitä on käytetty satoja vuosia ja sinä olet - tottunut..? - Jotkut ihmiset ne värit sun muut ovat joskus sopineet ja päättäneet! ja nyt on jossan näemmä päätetty tuollasesta liinasta.

        Ne ovat ihmisiä jotka siellä kirkossa päättää! Vain ihmisiä

        Niillä, jokaisella alttarivärillä on oma merkityksensä ja ne on päätetty kristillisissä kirkolliskokouksissa.

        Tuo aloituksessa kuvattu kirkko kielsi Kristuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö edes sitä tiedä?

        Ilmeisesti ohimenevän tunnetilan, eli uskonnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaari on pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen , kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
        1 Moos: 9: 16

        Liitto onkin yhtä kestävä kuin sen merkkikin. Yleensä muutama minuutti kerrallaan kunnes häipyy pois.


    • Anonyymi

      Joo jumala antoi sateenkaaren merkiksi, mutta homot varastivat sen. Surkea pikku jumala kun antoi naismaisten homojen varastaa itseltään.

    • Anonyymi

      Juu, pysy poissa vaan. Ei sinua siellä kaivata.

      • Anonyymi

        Juu, ne on homojen bileet!


    • Anonyymi

      Ei suinkaan koska aloittaja on niin pyhä ja puhdas itse??? Eihän se sitte käy, ei se käy niin!

      • Anonyymi

        Ps
        eiku siel pitää olla aloittajan oma liina - se, hyväksytty liina!! - Näyttää se pitää että on parempi???? Ja sen voi näyttää noinkin kuin aloittaja sen näyttää, hyväksytty tapa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps
        eiku siel pitää olla aloittajan oma liina - se, hyväksytty liina!! - Näyttää se pitää että on parempi???? Ja sen voi näyttää noinkin kuin aloittaja sen näyttää, hyväksytty tapa!

        Setan liput ei kuulu kirkkoon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Setan liput ei kuulu kirkkoon!

        Onko jossain kielletty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Setan liput ei kuulu kirkkoon!

        Nii-in kun siel on vain niin pyhiä TE, johan mä totesin, ei teijän kans voi kimppaan kukaan tavallinen alkaa, te ootta liian pyhiä ja ei ole alkajaksi polkemaan muita ei tahdo alata katselemaan ketään alaspäin ja teijän kimpassa piitäisi tehdä niin, siksi ei voi noin uskovaiseksi alata, se on eräs SYY miksi ei voi alata, sori vain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in kun siel on vain niin pyhiä TE, johan mä totesin, ei teijän kans voi kimppaan kukaan tavallinen alkaa, te ootta liian pyhiä ja ei ole alkajaksi polkemaan muita ei tahdo alata katselemaan ketään alaspäin ja teijän kimpassa piitäisi tehdä niin, siksi ei voi noin uskovaiseksi alata, se on eräs SYY miksi ei voi alata, sori vain!

        ps. Ymmärrätkö sinä nyt mistä se kiikastaa, suurelta osin.
        Ja te ette ikinä vastaa suoraan kysymykseen sekin kiikastaa kun ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Setan liput ei kuulu kirkkoon!

        Ja kenen liput sinne sitte kuuluu, kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ps. Ymmärrätkö sinä nyt mistä se kiikastaa, suurelta osin.
        Ja te ette ikinä vastaa suoraan kysymykseen sekin kiikastaa kun ei saa.

        pps. Ei saa kysyä eikä saa suoraa vastausta, vanhoillisten tapa tuollanen että niin paljoon kiellyjä kysymyksiä? Ei saa kysyä ku kilttiä vaan, ahdistavaa.

        Kun te osaa vastata tai halua miettiä liian paljon..ja jos menee väärin niin? Ne vakkari vastaukset pitää riittää, niin teillä? Kaikki tietää ne jo, eikä ne riitä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kenen liput sinne sitte kuuluu, kerro.

        Ei keidenkään liput. Eikä lippu ole pöytäliina.
        PunaPolPo tosin pitää Suomenlippua katurättinään, jolla pyyhkiä asvalttia.

        Kyllä tuossa on kyseessä tarkoituksellinen Jumalan pilkka, sillä tuo on kylläkin kirkon alttari, mutta tietentahtoen häväisty.

        Sen papit lienevät kaikki saatananpalvojia.

        Ja arkkipiispana heillä Prideen (1. kuolemansynti) osallistuva T. Luoma, saatanankirkon piispa.

        Missä tuo aloituksessa kuvattu Saatanan kirkko muuten sijaitsee?

        Suomen ev.lut.kirkolla ei ole enää mitään, kristillistä uskottavuutta. Se oli ja se meni. Sitä ei enää ole. Luterilaiset luopuivat Kristuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei keidenkään liput. Eikä lippu ole pöytäliina.
        PunaPolPo tosin pitää Suomenlippua katurättinään, jolla pyyhkiä asvalttia.

        Kyllä tuossa on kyseessä tarkoituksellinen Jumalan pilkka, sillä tuo on kylläkin kirkon alttari, mutta tietentahtoen häväisty.

        Sen papit lienevät kaikki saatananpalvojia.

        Ja arkkipiispana heillä Prideen (1. kuolemansynti) osallistuva T. Luoma, saatanankirkon piispa.

        Missä tuo aloituksessa kuvattu Saatanan kirkko muuten sijaitsee?

        Suomen ev.lut.kirkolla ei ole enää mitään, kristillistä uskottavuutta. Se oli ja se meni. Sitä ei enää ole. Luterilaiset luopuivat Kristuksesta.

        Miksei se kirkon liina sitä häväise johon olet tottunut kun sinä olet Tottunut että sen pitää olla niin ja niin! Ennen häpäisivät kitarat ja rytmikäs musiikki - ookko siitä tietoinen, ookko jo mutta ylläriii Jumala antoi nykyään jo luvan kai -, niin eihän semmonen ole enää häpäsemistä, eihän vaan kun olet tottunut ett rytmikäs musiikkikin sopii ja on ok kirkkoon ja kun saarnamies antoi herkesi puhumasta rytmikkään musiikin synnistä ehkä jo ennen aikaasi tai sitten huomasit vähitellen ette tulisia hiiliä satanutkaan vaikka soitettiin vähän iloisemmin? Ajattele! Miksi te ette huomaa että niitä "sääntöjä" on rukattu pitkin aikoja ja vähitellen ne ovat muuttuuneet avaramiksi ilman yhtä ainutta homoa,

        Etteköte halua huomata sitä vaan kuvitella ja leikkiä vain että kaikki on kuten jo satoja vuosia sitten, paitsi että vain homot ovat nyt tulleet muuttamaan ja pilaamaan kaiken? Mä en ymmärrä mistä tuo johtuu kun luulis että ihminen jolla on ymmärrys päässä, tajuaa ne muutokset ja ne ovat kaikkien luettavissa - ei kai maar sitä itseään halua fuulata? En minä ainakaan pysty!

        Kuka ne entiset liinat on määrännyt, Jeesusko? Joku kirjoitti että ne liittyvät Jeesukseen mutta joku joskus kekkas että ne liittyvät Jeesukseen, eikö vaan. ps. joku puhui lipuista ja siihen vastasin! ehkä sinä itse? Ja on kai siellä ollut partiolippuja ja suomenlippuja toisinaan kirkossa että on sinne lippujakin mahtunut. :)

        Mitä sitä niin hevillä loukkaantuu kaikesta jos on sitä mieltä että joidenkin ihmisten ei pitäisi/kuuluisi loukkaantua mistään vaikka miten halventavasti sanotaan, onko toisen loukkaantuminen jotenkin varteenotettavampaa kuin toisen?? Sille se tuntuu!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Onko jossain kielletty?

        On. Kiellettyä on kaikki itse asian, kristillisen kirkon ulkopuolinen.


    • Anonyymi

      Käyhän ihmiset museoissakin niin miksei kirkoissa, vielä kun niitä on.

    • Anonyymi

      Arton on hyvä muistaa ja hyväksyä että Jeesuskin oli homppeli!
      Saattaa olla kohdallasi portinvartialla vielä ovela hymy...

      • Anonyymi

        Jeesus oli samalla yksi Jumala ja yksi Jumalan kolmesta persoonasta. Jeesus ei kaikkitietävänä Jumalana toimi omaa persoonaansa vastaan ja vastoin kirjoituksia, koska Hän on kaikki jo ennalta ilmoittanut myös homoudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli samalla yksi Jumala ja yksi Jumalan kolmesta persoonasta. Jeesus ei kaikkitietävänä Jumalana toimi omaa persoonaansa vastaan ja vastoin kirjoituksia, koska Hän on kaikki jo ennalta ilmoittanut myös homoudesta.

        Korjataan, siis Jeesus on yksi Jumala ja samalla yksi Jumalan kolmesta pesoonasta. ...


    • Anonyymi

      Joo- o kun ne opettaa ja selittää sen niin, niin sitten se on niin! KETÄÄN muuta ei tarvitse kuunnella,piste

    • Anonyymi

      Ehkä toisia harmittaa ja kiukuttaa se että ne muut voi elää vapaammin ja siksi kaikki pitäis saada noudattamaan samoja sääntöjä joitten alla itse on, kun on seliteetty ne syntilistat:

      Että ku mä en saa kaikkea mitä mä haluisin tehdä niin ei tuonkaan pidä saada kun mä joudun luopumaan jostain niin kaikkien sitten pitäis luopua jostain?

      Ehkä jotkut kokevat epätasa-arvoa tuossa mielessä eli: miks noi muka saa mitä vaan - eikä - mä en kyllä ala..

      ehkä ajattelu jotain on tuollastakin.

    • Anonyymi

      Mene vanhojen lihavien tissikkäiden ukkojen raamattupiireihin mieluummin.
      Siellä on sielu siskoja!
      😁

      • Anonyymi

        Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        1 Moos: 9: 16


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        1 Moos: 9: 16

        Kaikkea se Mooses katselee, heh.


    • Anonyymi

      Arto menee hihhuleiden tilaisuuksiin katsomaan kaatumaesityksiä ja kuuntelemaan kielilläpuhumisia.

    • Anonyymi

      Ei se mikään kirkko olekaan vaan porttola!

      • En ole nähnyt yhtään porttia missään kirkossa. En edes Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa.


      • torre5 kirjoitti:

        En ole nähnyt yhtään porttia missään kirkossa. En edes Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa.

        Porttoa. On tämä ärsyttävää


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe