Aivojen koko.

Tässä Artolle tietoja aivojen kehityksestä. Toisin kuin Arto väittää, ihmisen historiasta löytyy eri kokoisia aivoja. 20 000 vuoden aikana ihmisaivot ovat pienentyneet ja on mahdollista, että lopulta ne kutistuvat simpanssin aivojen kokoisiksi. Kun lukee noita hörhöjuttuja homousfobioineen tältäkin palstalta, näyttää siltä, että joillakin tuo kutistuminen on jo pitkällä.
https://tieku.fi/menneisyys/evoluutio/ihmisen-aivot-ovat-taas-apinamaistumassa?fbclid=IwAR0doIq260g5M5tl-1qsa7buGxbuxbA0LypSxz0NoiEx37KtlsgotaKGZrM

9

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin. Evoluutiolla ei minkäänlaisia tavoitteita, ei edes "yleviä", kuten älykkään ihmisen kehittäminen. Jos tietämättömät typerykset lisääntyvät paremmin kuin lukeneet fiksut, niin typerysten osuus kasvaa.

      Pitkän ajan kuluessa evoluutio voi aiheuttaa evoluution olemassa olemisesta tietoisten katoamisen. ; )

      • Ihmisellä on tapahtunut taantumista monessa asiassa. Elläimillä on parempi kyky aistia ilmansuunnat. Kun ihminen on lisääntynyt ja asutus tihentynyt, on syntynyt polkuja ja teitä, jotka vievät perille, vaikka suuntavaisto pettäisikin. Joskus takavuosina oli juttua siitä, että tutkimusten mukaan lontoolaisten taksikuskien aivoturso on isompi kuin verrokeilla. Heidänhän täytyy pinnistellä muistamaan katuja ja paikkoja. Kyseessä on elämän aikana hankittu ominaisuus siinä missä lihasten kasvu voimailun yhteydessä. Mutta nykyisin taksit löytävät perille navigaattorien avulla, joten taksikuskienkin aivotursoilla on vähemmän hommia. Ja kun osa ihmisistä on ollut niin viisaita, että ovet kehittäneet teknologiaa, joka helpottaa ihmisten elämää, ei tarvita hoksottimia kaikissa asioissa yhtä paljon. Ovathan niukkaravintoisessa ympäristössä elävät linnutkin älykkäämpiä, kuin helpossa ympäristössä asuvat samankin lajin yksilöt.

        Vaarana on, että useammatkin ihmiset taantuvat homousfoobikkojen tasolle, joilta puuttuu oma järkevä ajattelu ja he luottavat tuhansia vuosia vanhoihin kirjoituksiin, tosin eivät kaikilta osin niihinkään (esim. homojen tappokäsky Raamatussa). Toisaalta he voivat taantua sille tasolle, että kysyvät että mitkä ihmeen homot...


      • Anonyymi

        Evoluutio on ihmisteoriaa, tyhmää sellaista!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ihmisellä on tapahtunut taantumista monessa asiassa. Elläimillä on parempi kyky aistia ilmansuunnat. Kun ihminen on lisääntynyt ja asutus tihentynyt, on syntynyt polkuja ja teitä, jotka vievät perille, vaikka suuntavaisto pettäisikin. Joskus takavuosina oli juttua siitä, että tutkimusten mukaan lontoolaisten taksikuskien aivoturso on isompi kuin verrokeilla. Heidänhän täytyy pinnistellä muistamaan katuja ja paikkoja. Kyseessä on elämän aikana hankittu ominaisuus siinä missä lihasten kasvu voimailun yhteydessä. Mutta nykyisin taksit löytävät perille navigaattorien avulla, joten taksikuskienkin aivotursoilla on vähemmän hommia. Ja kun osa ihmisistä on ollut niin viisaita, että ovet kehittäneet teknologiaa, joka helpottaa ihmisten elämää, ei tarvita hoksottimia kaikissa asioissa yhtä paljon. Ovathan niukkaravintoisessa ympäristössä elävät linnutkin älykkäämpiä, kuin helpossa ympäristössä asuvat samankin lajin yksilöt.

        Vaarana on, että useammatkin ihmiset taantuvat homousfoobikkojen tasolle, joilta puuttuu oma järkevä ajattelu ja he luottavat tuhansia vuosia vanhoihin kirjoituksiin, tosin eivät kaikilta osin niihinkään (esim. homojen tappokäsky Raamatussa). Toisaalta he voivat taantua sille tasolle, että kysyvät että mitkä ihmeen homot...

        Lue se Raamattu, että alat puhumaan sellaista mitä on Raamatussa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue se Raamattu, että alat puhumaan sellaista mitä on Raamatussa!

        Olen minä sitä lueskellut. Minähän kirjoitan tälleki palstalle Raamatun sanomaa. Olen mm. monta kertaa viitannut kohtiin, joissa käsketään tappamaan homot.

        Totteletko Raamattua vai et?


    • Anonyymi

      20 000 vuoden aikana????
      Ihmisiä on ollut vain noin 6000 vuotta!

      • Heh...


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Heh...

        20 000 v. ON TODELLAKIN heh paikka!


      • Anonyymi kirjoitti:

        20 000 v. ON TODELLAKIN heh paikka!

        6000 on niin vahvaa satua, että on uskomatonta, että vielä nykyaikana joku moiseen potaskaan uskoo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe