Jari valehtelee tietoisesti

Anonyymi

Jari Tervo on kirjoittaa kolumninsa aluksi seuraavan virkkeen, josta on myös tehty kolumnin alaotsikko:

"Kukaan ei pystynyt ennustamaan, että viikon kuluttua pidettävien kuntavaalien alla kiinnostavat aamiaistarvikkeet ja kylmät ateriat."

Kuinka tyhminä vakavasti jo vanhentunut Raamatunpaiskoja lukijoitaan (mikäli heitä ylipäätään enää on) oikein pitää? Tarkoituksellinen ja tilattu kohu ei varmasti tullut tippaakaan yllätyksenä sen masinoille. Ajoitus oli tarkkaan harkittu ja kohun sisältö lukija- ja äänestäjäryhmäprofiloitu. Iltapäivälehdet ja toimittajat myyvät palveluksiaan auliisti ja HS on myös tottunut ohjailemaan maan politiikkaa mielensä mukaan. Onhan maamme suurin ja kaunein aika avoimesti entisten johtajiensa suulla kertonut vieneensä Suomen EU:iin, siinä missä Erkko vei maan, Mannerheimin mukaan, Talvisotaan. Talvisodasta uskon, että se ei olisi ollut vältettävissä, ainoastaan ehkä siirrettävissä kesään, jolloin se olisi hävitty vielä pahemmin. EU taas alkaa pikku hiljaa tulla kalliimmaksi kuin Talvisota, josta ei tarvinnut sotakorvauksia maksaa. EU:ssa me sen sijaan maksamme elatusapua itseämme rikkaammille tai ainakin helpommin eläville.

Jari Tervo valehtelee avoimesti. Kyllä hän uransa iltapäivälehdistön palveluksessa aloittaneena tietää, miten "uutiset" ja kohut synnytetään. Mikään niissä ei tapahdu sattumalta ja toimitukset naureskelevat lukijoilleen, joiden alkoholin ja tupakan kyllästämiin aivoihin uppoaa mikä tahansa niihin upotetaan.

Sanna Marinin suuri suosio huoletti eräitä piirejä ja sen leikkaamiseksi oli keksittävä "kohu", eli tyhjää täynnä oleva "uutinen". Sen verran siinä oli villoja, että tosiaan virkamiehet olivat tehtailleet lainsäädäntöön perustumattoman ja väärin verottomaksi tulkitun edun. Tämä henkilöitiin heti ensimmäisessä otsikoinnissa mahdollisimman suurin kirjaimin pääministeriin.

Juu. olen kyllä aikoinaan lukenut Loka Laitisen kirjat. Nehän olivat Mauno Koiviston vaalityötä, Loka kun oli ajan tapojen mukaan tuon ajan ylivoimaisen valtapuolueen SDP:n mies HS:ssa. Sen jälkeen hän alkoholisoitui ja lihoi lisää, vaan miesten vaihdevuosien myötä muuttui, kuten tavallista, liian konservatiiviseksi äijäksi SDP:een. Nykyisestä olotilastaan en tiedä, harrastaneeko kasvissyöntiä vai onko muuttunut kasvikseksi.

Ehkä Tervo on niitä liian paljon liian varhain-tyyppejä, joiden loppuelämä tulee olemaan hiljakseen unohduksen ja merkityksettömyyden suohon uppoamista. Ainakaan juuri nyt hän ei parempaan kykene, eikä varmaan tienattuaan sen mitä on tienannut, muuta haluakaan. Naistakin kun saanut ja ikävä kyllä päättänyt lisääntyä, ei kultakellojen ja muiden kulkusten esittely enää ole se ajankohtaisin asia, eli statukseksi kelpaa jo pelkkä status quo.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008023919.html

3

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon puhuttua "lantaa" . Ihmisen vallattoman mielikuvituksen tuotoksia .

      • Anonyymi

        Tiivistit hienosti persuilun koko olemuksen.


    • Anonyymi

      ihan jees mutta kun se kohu olisi ollut vältettävissä demareiden ja avustajien toimesta (valtioneuvoston kanslia, verottaja) mutta mitä vielä bensaa liekkeihin salailuineen ja olemalla päiväkausia hiljaa aiheesta mikä sen kohun todellisuudessa synnytti. Siihen vielä päälle Marinin tiuskimiset minä jouda prismassa käymään jne. sen sijaan että olisivat nostaneet kissan pöydälle heti ensimmäisen uutisoinnin jälkeen. Esim. viikkoko siinä meni, että saivat marssitettua alivatliosihteerin median eteen kertomaan kuinka kyseessä oli hänen laatimansa etu pääministerille joka ei mennyt ihan putkeen? Eikä se miksikään muuta sitä, että Marini 16-17 000 euron kuukausituloilla söi veronmaksajien piikkiin mikä on se todellinen kohun aiheuttaja minä Tervokin "unohtaa" mainita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe