Television moraali ja vastuu!!

perusmies

missä se on? telkkarista ja lehdistä ei nykyään muuta syötetä kun sinkkuelämän ihanuutta ja lolan silikoonitissejä! onko ihmiset tosiaan kiinnostunut tällaisesta hömpästä? eikö televisio nimenomaan vaikuta ihmisten asenteisiin ja mielikuviin. ei toki pitäisi, mutta niin se vaan on että lehdistön kampanjointi silikoonitissien puolesta on johtanut siihen, että nykyään ne ovat kuin mikä tahansa operaatio! ja tämä sinkkuelämä. kun parisuhteessa elävä lukee lehtiä ja katsoo televisiota, missä joku missi kertoo kuinka hän vaihtoi tylsän parisuhde-elämän hurjaan seksiin tuntee hän väkisinkin olevansa tietyllä tapaa vanhan aikainen. ja kun tahiti tai joku muu bimbo kertoo että hän haluaisi lapsen mutta kun hänellä ei ole aikaa ryhtyä kotiäidiksi sillä hän haluaa matkustella. siinä kaiken aikaa romutetaan sitä perusasiaa, että ihmisen tehtävä on suvun jatkaminen, eikä mikään jatkuva bailaaminen ja hyvä meininki! kaiken huippu oli tuo eräs yö-chat, jossa oli vieraana mikä lie setan edustaja kertomassa miten heteroseksuaalien pitäisi hävetä omaa heterouttaan ja kuinka homous on päivän sana. samoin telkkarissa pyörii alvariinsa nämä roskisdyykkarit esittämässä mielipiteitään siitä, että alkoholi on heille huume siinä missä kannabiskin ja että kaikki vaan vapaaksi. tässä on vähän sellainen maailman lopun -meininki.
mennäänhän hyvät ihmiset kaikki itseemme ja palautetaan perusarvot kunniaan ennen kuin on liian myöhäistä! ...ja ottakaa toki kantaa!

13

1383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TV ja 'taiteilijat' pitäisi s

      vastuuseen rappiomoraalista. Voi, miten teitä nyt naurattaakaan!

      Olen kuitenkin tosissani. TV:llä on suuri vaikutus ihmisten asenteisiin ja mielipiteisiin.
      Sieltä saadaan malleja ja idoleita, joita joko tietoisesti tai tiedostamattomasti seurataan.

      Ei moraalin rappio ole (tietenkään) yksin TV:n vika, mutta sillä on oma suuri vastuunsa.

      En ole katsonut enää 10 vuoteen yhtäkään sarjaa.
      Olen täysin allergisoitunut jo pelkästään taustanaurulle, jolla juttu kuin juttu yritetään saada hauskaksi ja hyväksyttäväksi.

      Jos on pitkään katsomatta TV:tä ja etenkin sarjoja
      on niiden 'nieleminen' ylivoimaista, niin dorkia ja teennäisiä, epäaitoja ne ovat.

      Olen ruvennut ajattelemaan, haaveilemaan siitä, että olisi se jotakin, jos olisi yksi ip-lehti ilman paljasta pintaa! Pahaksi on päässyt maailman meno, ja pahemmaksi menee.

      • '''

        Nuo ip. lehdet ja muutkin ovat alkaneet huvittaman yhdemukaisilla kansillaan kaupan kassoilla, yritäppä erottaa siitä, mikä on naistenlehti ja mikä ihmisille;) Kaikissa on joku ehtoopuolen romu puolipukeissaan, ihan niinkuin se joitain kiinnostaisi, paitsi tietenkin pervoja tirkistelijöitä;)

        Ai niin, yksinkertaistaen: Jos nuo väkivaltasarjat aiheuttavat tenavissa epätoivottua väkivaltaista käytöstä, niin mitähän nämä tälläiset sarjat sitten pikkutytöissä aiheuttavat;)


    • TV ja 'taiteilijat' pitäisi s

      vastuuseen rappiomoraalista. Voi, miten teitä nyt naurattaakaan!

      Olen kuitenkin tosissani. TV:llä on suuri vaikutus ihmisten asenteisiin ja mielipiteisiin.
      Sieltä saadaan malleja ja idoleita, joita joko tietoisesti tai tiedostamattomasti seurataan.

      Ei moraalin rappio ole (tietenkään) yksin TV:n vika, mutta sillä on oma suuri vastuunsa.

      En ole katsonut enää 10 vuoteen yhtäkään sarjaa.
      Olen täysin allergisoitunut jo pelkästään taustanaurulle, jolla juttu kuin juttu yritetään saada hauskaksi ja hyväksyttäväksi.

      Jos on pitkään katsomatta TV:tä ja etenkin sarjoja
      on niiden 'nieleminen' ylivoimaista, niin dorkia ja teennäisiä, epäaitoja ne ovat.

      Olen ruvennut ajattelemaan, haaveilemaan siitä, että olisi se jotakin, jos olisi yksi ip-lehti ilman paljasta pintaa! Pahaksi on päässyt maailman meno, ja pahemmaksi menee.

    • TV ja 'taiteilijat' pitäisi s

      vastuuseen rappiomoraalista. Voi, miten teitä nyt naurattaakaan!

      Olen kuitenkin tosissani. TV:llä on suuri vaikutus ihmisten asenteisiin ja mielipiteisiin.
      Sieltä saadaan malleja ja idoleita, joita joko tietoisesti tai tiedostamattomasti seurataan.

      Ei moraalin rappio ole (tietenkään) yksin TV:n vika, mutta sillä on oma suuri vastuunsa.

      En ole katsonut enää 10 vuoteen yhtäkään sarjaa.
      Olen täysin allergisoitunut jo pelkästään taustanaurulle, jolla juttu kuin juttu yritetään saada hauskaksi ja hyväksyttäväksi.

      Jos on pitkään katsomatta TV:tä ja etenkin sarjoja
      on niiden 'nieleminen' ylivoimaista, niin dorkia ja teennäisiä, epäaitoja ne ovat.

      Olen ruvennut ajattelemaan, haaveilemaan siitä, että olisi se jotakin, jos olisi yksi ip-lehti ilman paljasta pintaa! Pahaksi on päässyt maailman meno, ja pahemmaksi menee.

    • Sanelma

      minulla on kyllä tv-vastaanotin, mutten ole nähnyt mitään mainitsemistasi jutuista. Todella outoa! Voisikohan se johtua siitä, etten avaa vastaanotinta, ellei sieltä tule mitään minua kiinnostavaa? Oletko kokeillut?

      Aluksi se saattaa tuntua omituiselta mikäli olet tottunut kiduttamaan itseäsi yökaudet seuraamalla vastenmielisiä ohjelmia. Olisikohan Sinulla mahdollisuutta viettää yötäsi esim. nukkumalla, kuten perusarvoja kannattavat yksivuorotyöläiset usein tekevät? Yötyöläisenä tietysti työskentelet perusarvoja kunnioittaen....

    • ihminen

      Television moraalia on mennyt jo aikoja sitten. Kuinka vanhoillista onkaan paasata vanhoista "kunnon" periaatteista.

      Minua ihmetyttää, miksi maksaa televisiolupamaksua, jos ohjelmisto täytetään tämänhetkisellä roskalla. Televisioluvan tarkoitushan on ilmeisesti kattaa ohjelmahankintojen jms. kulut. Miksi siis maksaa huonosta tuotteesta?? Itse irtisanon tv-lupani kesällä muuton yhteydessä.

      Ip-lehtiä ei muuten ole tarkoitettukaan miksikään kansansivistys-lehdiksi. Ne ovat sensaatiolehtiä, jotka myyvät isoilla ja (ainakin joitakin) kiinnostavilla otsikoilla. Ip-lehdet ovat tietenkin kiinnostuneita myynninsä lisäämisestä, joten hekin valitsevat helpon tien. Nimittäin, asiallisen, hyvän journalisimin sijaan he valitsevat seksillä myymisen.

      Seksihän nimittäin myy tällähetkellä kuin häkä! Miksi siis ip-lehdet, eivät rahastaisi samalla kun kaikki (no ei tietenkään KAIKKI) muutkin.

      "Sanelmalle" voisi sanoa, että kaikki eivät rytmitä elämäänsä television mukaan. Jotkut meistä haluavat istahtaa tv:n ääreen (siis ihan sattumanvaraisena aikana) ja katsoa jotain kiinnostavaa.

      Ongelmaksi kuitenkin muodostuu television ohjelmatarjonta. Se on nimittäin surkeaa. Sattumanvarainen katsoja huomaa surffaavansa kanavia läpi kiihtyvällä tahdilla, kun joka kanava näyttää urheilua, erotiikkaa, visailuja tai valmiiksi naurettua komediaa.

      Tämä on siis MINUN mielipiteeni. Kommentoikaa.

      • Sanelma

        että elämä rytmitetään tv:n mukaan. Halusin sanoa, että mikäli ohjelma on huonoa, sitä ei tarvitse katsoa, ellei ole todellinen masokisti. Totta on sekin, että ohjelma on nykyisin todella huonoa, ja ajattelin itsekin irtisanoa tv-lupani, oin tyhmä alunpitäenkään sen lunastaessani, kaivoon viskattua rahaa.

        Mutta taas toisaalta, eikö ole hiukan liikaa vaadittu, mikäli hyvää ohjelmaa pitää olla kaikkina aikoina kaikille ihmisille. Ideaalista toki, mutta mihin hintoihin lupamaksut nousisivatkaan!

        Itse käytän videota, ja katson huolellisesti valitsemani ohjelmat silloin kun huvittaa.


      • perusmies

        en maksa tv-lupaa ja kuulun ihan oikeasti niihin "kolmeen prosenttiin" kansalaisista jotka eivät myöskään omista televisiota. miksi omistaisin kun tiedän että lupamaksuni syydettäisiin kuitenkin johonkin beverly hillssiin!! minä en sellaista touhua rahoita.
        yleisradion tarkoitus oli alun perin käsittääkseni kansakunnan sivistäminen, eikö näin? mikä siellä sivistää? videotreffien typy saa kyllä lahkeeseen liikettä mutta kovin vähän siitä mitään oppii. ne sanoo, että tuleehan sieltä opetusohjelmaakin!!..mutta milloin. sitä tulee maanantai-öisin klo 00 - 03!! ei hyvänen aika.


      • ihminen
        perusmies kirjoitti:

        en maksa tv-lupaa ja kuulun ihan oikeasti niihin "kolmeen prosenttiin" kansalaisista jotka eivät myöskään omista televisiota. miksi omistaisin kun tiedän että lupamaksuni syydettäisiin kuitenkin johonkin beverly hillssiin!! minä en sellaista touhua rahoita.
        yleisradion tarkoitus oli alun perin käsittääkseni kansakunnan sivistäminen, eikö näin? mikä siellä sivistää? videotreffien typy saa kyllä lahkeeseen liikettä mutta kovin vähän siitä mitään oppii. ne sanoo, että tuleehan sieltä opetusohjelmaakin!!..mutta milloin. sitä tulee maanantai-öisin klo 00 - 03!! ei hyvänen aika.

        "Perusmies" sanoi osuvasti opetusohjelmista. "Sanelma" otti keskusteluun mukaan videot. Tietenkin videot ovat loistava keksintö, jota hyödyntäen ko. ohjelmat voi katsella kun itselle sopii, mutta pointti ei nyt kuitenkaan ole siinä.

        Nimittäin kyse oli ohjelmatarjonnasta. Ei ohjelmien esittämisajoista. Miksi maksaa tv-lupamaksua, jos YLE:n kanavilta ei tule "ihmistenaikoihin" mitään sivistävää? En maksa tv-lupamaksua, jotta YLE:n kanavilla pyörii esimerkiksi "Kukkona tunkiolla Show" ja "Tuttu Juttu Show" kaltaisia sarjoja! Näitä sarjoja ei lähetetä edes mitenkään huonoon aikaan, vaan parhaaseen katselu aikaan (ns. prime-time). Näiden(kin) sarjojen takia kulttuuri- ja opetusohjelmat (ja monet muut) siirretään myöhemmäksi.

        MTV3 ja Nelosen (ja tietenkin näiden uusien kanavien: SubTv, ATV, jne.) ohjelmatarjonnan voi jo arvatakkin, mutta ne ovat kaupallisia kanavia. Nekin kuitenkin joutuvat maksamaan YLE:lle maksuja. (Minnehän nekin rahat oikein menevät?!)

        "Sanelma" oli aivan oikeassa sanoessaan, että: "Mutta taas toisaalta, eikö ole hiukan liikaa vaadittu, mikäli hyvää ohjelmaa pitää olla kaikkina aikoina kaikille ihmisille. Ideaalista toki, mutta mihin hintoihin lupamaksut nousisivatkaan!"

        Lupamaksut todellakin nousisivat huomattavasti. Hyvien ohjelmien lähettäminen jatkuvasti olisi myös käytännössä melkeinpä mahdotonta.

        On siis olemassa ns. viihdekanavia, jotka rahoittavat toimintansa mainostuloilla, mutta YLE:n pitäisi olla erilainen kanava, koska sen toiminta rahoitetaan PAKOLLISILLA tv-lupamaksuilla. Ei ole oikein, että tv-lupamaksua maksamalla maksamme YLE:n kanavista ja samlla tv katselu oikeudesta. Jos nimittäin saisi valita voisi YLE:n kanavat jättää minun tv:stä näkymättä ja en sitten maksaisi lainkaan tv-lupamaksua.

        Onhan olemassa ihmisiä, jotka haluavat katsoa esimerkiksi pelkästään Nelosta ja vaikka ATV:tä, mutta he eivät voi katsella niitä maksutta, koska jos omistaa television on siitä PAKKO maksaa tv-lupamaksu. Onneton järjestelmä.

        Iltasanomissa oli muuten gallup, jossa kysyttiin "Pitäisikö tv-lupa korvata katselumaksulla?". Tulokset olivat kyllä 63% ja ei 37% (5159 äänestäjää). Muidenkin mielestä olisi oikeitettua, että jokainen maksaisi vain katselujen määrästä. Tai vielä, että maksettaisiin myös kanvien perusteella. Onhan nytkin olemassa ns. "maksullisia kanavia".

        Kommentteja.


      • perusmies
        ihminen kirjoitti:

        "Perusmies" sanoi osuvasti opetusohjelmista. "Sanelma" otti keskusteluun mukaan videot. Tietenkin videot ovat loistava keksintö, jota hyödyntäen ko. ohjelmat voi katsella kun itselle sopii, mutta pointti ei nyt kuitenkaan ole siinä.

        Nimittäin kyse oli ohjelmatarjonnasta. Ei ohjelmien esittämisajoista. Miksi maksaa tv-lupamaksua, jos YLE:n kanavilta ei tule "ihmistenaikoihin" mitään sivistävää? En maksa tv-lupamaksua, jotta YLE:n kanavilla pyörii esimerkiksi "Kukkona tunkiolla Show" ja "Tuttu Juttu Show" kaltaisia sarjoja! Näitä sarjoja ei lähetetä edes mitenkään huonoon aikaan, vaan parhaaseen katselu aikaan (ns. prime-time). Näiden(kin) sarjojen takia kulttuuri- ja opetusohjelmat (ja monet muut) siirretään myöhemmäksi.

        MTV3 ja Nelosen (ja tietenkin näiden uusien kanavien: SubTv, ATV, jne.) ohjelmatarjonnan voi jo arvatakkin, mutta ne ovat kaupallisia kanavia. Nekin kuitenkin joutuvat maksamaan YLE:lle maksuja. (Minnehän nekin rahat oikein menevät?!)

        "Sanelma" oli aivan oikeassa sanoessaan, että: "Mutta taas toisaalta, eikö ole hiukan liikaa vaadittu, mikäli hyvää ohjelmaa pitää olla kaikkina aikoina kaikille ihmisille. Ideaalista toki, mutta mihin hintoihin lupamaksut nousisivatkaan!"

        Lupamaksut todellakin nousisivat huomattavasti. Hyvien ohjelmien lähettäminen jatkuvasti olisi myös käytännössä melkeinpä mahdotonta.

        On siis olemassa ns. viihdekanavia, jotka rahoittavat toimintansa mainostuloilla, mutta YLE:n pitäisi olla erilainen kanava, koska sen toiminta rahoitetaan PAKOLLISILLA tv-lupamaksuilla. Ei ole oikein, että tv-lupamaksua maksamalla maksamme YLE:n kanavista ja samlla tv katselu oikeudesta. Jos nimittäin saisi valita voisi YLE:n kanavat jättää minun tv:stä näkymättä ja en sitten maksaisi lainkaan tv-lupamaksua.

        Onhan olemassa ihmisiä, jotka haluavat katsoa esimerkiksi pelkästään Nelosta ja vaikka ATV:tä, mutta he eivät voi katsella niitä maksutta, koska jos omistaa television on siitä PAKKO maksaa tv-lupamaksu. Onneton järjestelmä.

        Iltasanomissa oli muuten gallup, jossa kysyttiin "Pitäisikö tv-lupa korvata katselumaksulla?". Tulokset olivat kyllä 63% ja ei 37% (5159 äänestäjää). Muidenkin mielestä olisi oikeitettua, että jokainen maksaisi vain katselujen määrästä. Tai vielä, että maksettaisiin myös kanvien perusteella. Onhan nytkin olemassa ns. "maksullisia kanavia".

        Kommentteja.

        kylläpä oli järkevää asiaa. säästit aikaani kun kirjoitit tuon kaiken jonka olin itse ajatellut kirjoittaa!


      • Perusnainen
        perusmies kirjoitti:

        kylläpä oli järkevää asiaa. säästit aikaani kun kirjoitit tuon kaiken jonka olin itse ajatellut kirjoittaa!

        Kiitos minunkin puolestani. Tuntuu niin paljon kevyemmältä, kun joku on hoitanut raskaan ajattelun. Nyt tiedän mikä on totuus ja miten toimia teeveni kanssa.


    • mie

      en kyl tie edes liittyks toi asia tohon sarjaan, mut must se on viihdyttävä ja hauska sarja, eikä siit oo ollu ainakaa mitää haittaa, saatika vaikutteit=)

    • Mahe

      Kuule, niitä ihmisiä on maailmassa jo nyt ihan liikaa. Sinkkuja saa olla vaikka kuinka paljon, aina löytyy taukkeja jotka haluavat tehdä lapsia tähän pahaan maailmaan.

      Roskisdyykkarit... hoho. Alkoholi on kyllä yksi kovimmista huumeista. Ja mun mielestä osan ''huumeista'' vois ihan hyvin vapauttaa, koska se on ihmisen oma asia mitä tekee.

      Ja joku Jammu Setä hengailee tuolla vapaana ja jos varastat ksaljapullon kaupasta, joudut poseen.

      Joo, maailmanlopun meininkiä on ilmassa, mutta ei samalla tavalla kuin ketjun aloittaja tarkoitti. Itseasiassa maailmanlopun meininki alkoi länsimaisesta ''sivistyksestä''.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe