Yhdessä keskustelussa viitattiin sivuun http://airaroivainen.blogspot.com/2020/09/ jossa todetaan mm. "Voipion sanotaan pelastaneen tuttavansa punapäällikkö Einar Niemen, jonka tunsi kesäpaikastaan Taipalsaaresta. - - Valtiorikosoikeuden asiakirjoista ei löytynyt tarinaan sopivaa Einar Niemeä."
Tekstin viitteet ovat teknisesti virheellisiä, mutta oletettavasti lähteenä alkuaan on ollut Marko Tikan kirja vuodelta 1999. Tietääkö joku asiasta enemmän?
(Aiemmassa aloituksessa syytetään minua valehtelijaksi. Onkohan silloin ihme, jos s24 poistaa aloituksen?)
Väinö Voipio, uutta(?) tietoa
5
76
Vastaukset
Aloitin laittamalla Roivaiselle postia ja kysyin onko hän itse arkistoja tonkinut vai mistä tieto.
Kertoi tonkineensa itse. Jatkoin kysymällä Toivoselta, jonka kirjan kautta tuo tieto on saatu. Siinä on lähteenä Tikan ja Arposen kirja, joka löytyy kirjastosta.
Meta-asiana: Kannattaa kirjoittaa neutraaleja aloituksia, niin viestit saavat jäädäkin palstalle. Raivokkaan viestin sijaan voi neutraalisti kysyä "Huomasin www-sivulla kerrottavan... Onko siis tiedoissa virhe?"jori.mantysalo kirjoitti:
Kertoi tonkineensa itse. Jatkoin kysymällä Toivoselta, jonka kirjan kautta tuo tieto on saatu. Siinä on lähteenä Tikan ja Arposen kirja, joka löytyy kirjastosta.
Meta-asiana: Kannattaa kirjoittaa neutraaleja aloituksia, niin viestit saavat jäädäkin palstalle. Raivokkaan viestin sijaan voi neutraalisti kysyä "Huomasin www-sivulla kerrottavan... Onko siis tiedoissa virhe?"Lainasin ko. kirjan. Nyt sitä pitäisi jaksaa lukeakin.
Tieto löytyy Tikan ja Arposen kirjasta. Näyttää siltä että virhe on hyvin yksinkertainen: Tuon blogimerkinnän mukaan ei löydy "Einar Niemeä", mutta kyseessä on "Einar Nieminen".
Se siitä sitten. Ei tullut uutta tietoa Voipiosta.
(En toki usko, että tämä saisi loppumaan väitteet tällä palstalla.)Merkittäköön vielä tiedoksi, että alkuperäinen blogimerkintäkin on nyt korjattu. Tässä vielä suora linkki aivan alkulähteelle:
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=231798
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045291Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy17910827Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369691Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858508Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03190Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282202- 321525
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261490