Yhdessä keskustelussa viitattiin sivuun http://airaroivainen.blogspot.com/2020/09/ jossa todetaan mm. "Voipion sanotaan pelastaneen tuttavansa punapäällikkö Einar Niemen, jonka tunsi kesäpaikastaan Taipalsaaresta. - - Valtiorikosoikeuden asiakirjoista ei löytynyt tarinaan sopivaa Einar Niemeä."
Tekstin viitteet ovat teknisesti virheellisiä, mutta oletettavasti lähteenä alkuaan on ollut Marko Tikan kirja vuodelta 1999. Tietääkö joku asiasta enemmän?
(Aiemmassa aloituksessa syytetään minua valehtelijaksi. Onkohan silloin ihme, jos s24 poistaa aloituksen?)
Väinö Voipio, uutta(?) tietoa
5
68
Vastaukset
Aloitin laittamalla Roivaiselle postia ja kysyin onko hän itse arkistoja tonkinut vai mistä tieto.
Kertoi tonkineensa itse. Jatkoin kysymällä Toivoselta, jonka kirjan kautta tuo tieto on saatu. Siinä on lähteenä Tikan ja Arposen kirja, joka löytyy kirjastosta.
Meta-asiana: Kannattaa kirjoittaa neutraaleja aloituksia, niin viestit saavat jäädäkin palstalle. Raivokkaan viestin sijaan voi neutraalisti kysyä "Huomasin www-sivulla kerrottavan... Onko siis tiedoissa virhe?"jori.mantysalo kirjoitti:
Kertoi tonkineensa itse. Jatkoin kysymällä Toivoselta, jonka kirjan kautta tuo tieto on saatu. Siinä on lähteenä Tikan ja Arposen kirja, joka löytyy kirjastosta.
Meta-asiana: Kannattaa kirjoittaa neutraaleja aloituksia, niin viestit saavat jäädäkin palstalle. Raivokkaan viestin sijaan voi neutraalisti kysyä "Huomasin www-sivulla kerrottavan... Onko siis tiedoissa virhe?"Lainasin ko. kirjan. Nyt sitä pitäisi jaksaa lukeakin.
Tieto löytyy Tikan ja Arposen kirjasta. Näyttää siltä että virhe on hyvin yksinkertainen: Tuon blogimerkinnän mukaan ei löydy "Einar Niemeä", mutta kyseessä on "Einar Nieminen".
Se siitä sitten. Ei tullut uutta tietoa Voipiosta.
(En toki usko, että tämä saisi loppumaan väitteet tällä palstalla.)Merkittäköön vielä tiedoksi, että alkuperäinen blogimerkintäkin on nyt korjattu. Tässä vielä suora linkki aivan alkulähteelle:
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=231798
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.971298Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371285Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861125- 1071045
- 71982
- 18956
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13928- 53922
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16811Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798