Tiedätkö missä on autosi jarrupoljin.

Anonyymi

Tänään 8.6. kävelylenkki vanhalla porvoontiellä. Nyt jälkeenpäin ajateltuna, en enää kunnioita konevoimin tiellä liikkujia.
Syynä on neljän auton ja moottoripyörän rykelmä. Takaani tuli auto ja huomasin, että edestäpäin tulee myös.
Siirryn tienreunassa olevalle sora-alueelle, mutta eipä riittänyt.
Takaani tuleva oli rinnalla ja edessäni ajava ohjasi suoraan minua kohti.
Saman teki n. kolmen metriä hänen takanaan oleva moottoripyörä.
Oli lähellä etten pudonnut ojan pohjalle sinne oli n. neljä metriä.
Seuraavat kaksi autoa vetivät samalla tavalla jarruttamatta ohi.
Neljäs auto väisti kauempaa, mutta vauhti ei hiljentynyt.
Tässä vaiheessa sanon: jumalauta, onko ihan pakko ajaa kuin joku rallikuski.
Tällä tyulillä järjestätte onnettomuuden kyseisellä tiellä.
Mikä siinä on, ettei jarrua osata käyttää? Vilkkuu kyllä kun yritetään saada edellä ajava ajamaan kovempaa.
Nyt herätys törpöt!😡

8

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No nyt oli niin epälooginen tarina että eihän tuota usko taksikuskikaan.

• Anonyymi

Miten ihmeessä oikein selvisit sitten jos tulivat suoraan kohti? Vai menikö ne sitten kuitenkin vierestä ohi?

• Anonyymi

Niin, ei kai auto koukannut ojan kautta.

Jos autoilija näkee että jalankulkija auton huomattuaan väistää syrjemmälle, hän voi ohittaa kävelijän lähempää ettei tule kolaria muiden autojen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ei kai auto koukannut ojan kautta.

Jos autoilija näkee että jalankulkija auton huomattuaan väistää syrjemmälle, hän voi ohittaa kävelijän lähempää ettei tule kolaria muiden autojen kanssa.

Toki, mutta silloinkin autoilijan tulee huomioida kävelijän turvallisuus. Jos tilanne oli aloittajan kertoman kaltainen, niin ei ihan putkeen mennyt. Mapsin kuvan perusteella (kiitos linkittäjälle!) tuo on hankala tie, jos joku tulee vastaan. Siihen vielä kävelijä kohdalle, niin ahdasta tulee. Melkein kannattaa autoilijan pysähtyä ja odottaa, että pippeli kävelijän voi sivuuttaa silloin kun ketään ei enää tule vastaan.

• Anonyymi

"Oli lähellä etten pudonnut ojan pohjalle sinne oli n. neljä metriä."

Oletan että puhutaan Vantaalla, eikä Mäntsälässä menevästä vanhasta Porvoontiestä. Siellä näyttää olevan tasan yksi kohta missä voisi rikkaalla mielikuvituksella kuvitella olevan neljän metrin korkeusero.

Siinäkin kohdassa on toki laitettu puskaat suojaksi ja sen alapuolella on omakotitalo, joten aika jonglööri täytyy olla jos tuosta putoaa. Useimmat meistä jää niihin puskaisiin.

Mutta tuo tie on kilometrin matkalla kyllä sellainen muinaisjäänne, etten itse sinne suostuisi jalkaisin menemään. Mutkainen ja kapea pätkä, jossa on liikennettä jonkun verran ja pientareet puuttuu kokonaan.

En väitä että on suoranaista itsemurhaa mennä tuonne tallailemaan mutta aika ison riskin siinä kyllä ottaa.

• Anonyymi

Tuossa vielä se kohta jonka minä sieltä löysin, joka voisi muistuttaa aloittajan kertomaa paikkaa.

Mukavasti ihan pimeä kurvi vielä siinä kohdalla... En itse tuonne lähtisi tosiaan kävelemään.

https://goo.gl/maps/1d4o6NuP6ej1qQpx5

• Anonyymi

Kannattaisiko keksiä joku fiksumpi ja turvallisempi paikka kävelylenkeille. Tyhmyyttähän tuolla on kävellä.

• Anonyymi

Kävelijöiden on paljon helpompi väistää kuin autolijoiden joten olist aloittaja vain väistänyt ilman tällaista teatteria.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1656
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1561
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1298
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1272
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      887
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      853
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      41
      836
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe