NÄLÄNHÄTÄÄ MONIN PAIKOIN!

Anonyymi

Raamattu ennustaa tulevista nälänhädistä.

Yksi erittäin suuri syy tuleviin nälänjätiin on kimalaisten ja muiden pölyttäjähyönteisten dramaattinen, paremminkin traaginen väheneminen.

Tässä faktaa:
Tärkeimpiä pölyttäjiä ovat mehiläiset ja kimalaiset. Myös perhoset, kukkakärpäset ja jotkut kovakuoriaiset pölyttävät.
75 % viljelykasveista tarvitsee hyönteispölytystä.
Sukupuutto uhkaa yli 40 % pölyttäjähyönteisistä
Hyönteisten määrä vähenee vauhdilla. Lentävien hyönteisten määrä Saksassa romahti yli 75 % vain 27 vuoden aikana.
Syynä ovat hyönteisten elinympäristöjen katoaminen, hyönteismyrkyt, vieraslajit ja ilmastonmuutos.

105

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys kuuluu: välitämmekö tästä ongelmasta lainkaan?

      • Erittäin hyvä kysymys. Toisaalta on hyvä tietää, että luonnolla on loistava kyky toipua, _jos_ me alamme auttaa sitä pontevasti. Tšernobyliin muodostunut luontoparatiisi on tästä hyvä esimerkki. Tietenkään emme voi jättää kaupunkejamme asumattomiksi villieläinten kodeiksi, mutta on paljon muitakin keinoja jeesata ympäristöämme.


      • Anonyymi

        Niinpä. Ihmiset ovat kuitenkin hämmästyttävän välinpitämättömiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ihmiset ovat kuitenkin hämmästyttävän välinpitämättömiä!

        Välinpitämättömyys on ehkä pahin vitsaus ihmiskunnan historiassa. Sen avulla tapahtuu näkyvämmät pahuudet ja onnettomuudet.


    • Anonyymi

      No voi sentäs! Painovirhe! Piti olla tietysti nälänhätiin, eikä -jätiin.

    • Anonyymi

      Varastettua mehiläispesää niitä varastetaan. Metsän hakkuut tekee sen ettei ole puiden eikä luonnon kukkien mettä eikä linnuille pesä paikkoja . Ehkä pitää rauhoittaa sorsat ja luonnon kukat puolukka ja niittyjä sekä jokunen pelto luonnon kasveille villiintymään. Ötökät lisääntyy luonnollisesti niissä.

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole niin suuria metsiäomaisuuksia että avohakkuu olisi katastrovi, paitsi valtiolla ja
        puunjalostus teollisuudella. Kunhan se metsän auraus lopetettaisiin, niin puolukkakin kasvaisi paremmin, mustikka tosin voi kärsiä. Metsällä on taipumus uudistua, toki jnkunlaista säätelyä tarvittaisiin talousmetsissä.


    • Anonyymi

      Joh 3:16 .

    • Anonyymi

      Tämä profetia EI OLE kenellekään mieleen, mutta koska Jumala on sen etukäteen nähnyt, se tulee, ihan ihmisten omien edesottamusten ja laiminlyöntien vuoksi. Edesottamuksista voi tässä yhteydessä mainita vuosikymmenten myrkytykset ja kukkaniittyjen tuhoamiset.

      • Anonyymi

        Jumala nähnyt jo aikoja sitten tulevat nälänhädän?
        Kyllä on täysi Perkele Saatana! Ei tee mitään asioiden eteen.


      • Anonyymi

        "Tämä profetia EI OLE kenellekään mieleen, mutta koska Jumala on sen etukäteen nähnyt, se tulee, ihan ihmisten omien edesottamusten ja laiminlyöntien vuoksi"

        Niin,
        Ihminen on laiminlyönyt Jlan omaisuuden hyvän hoitamisen, jonka Jla antoi ihmisen tehtäväksi.

        1Ms2:15. Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä.

        5Ms10:14. Herralle, sinun Jumalallesi, kuuluvat taivaat ja taivaitten taivaat ja maa ja kaikki, mitä siinä on,


    • Tosin nälänhätiä on ollut historiassa vaikka kuinka paljon ja täällä Suomessakin kaksi erittäin pahaa, joten emme mitenkään voi tietää mitä niistä Raamattu tarkoitti – vai tarkoittiko mitään.

      Todennäköisimmin kirjoittajat vain roiskivat arvauksiaan paperille, kun olivat kokemusperäisen aiheellisesti varmoja, että kyllä niitä nälänhätiä vastakin tulee ja ihmiset pelkäävät niitä ihan helvetisti.

      Pahin eurooppalainen nälänhätä vallitsi ilmeisesti 500-luvulla (jaa). Tiedämme aikalaisten fiiliksistä vain vähän, mutta niiden on täytynyt olla kauheat, kun tuhkapilvi pimensi auringon vuosiksi ja ruttokin niitti nälkiintynyttä väestöä kuin heinää.

      Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝

      • Lisäänpä vielä, että olen viime kesän tapaan jättänyt 150 neliömetriä pihaa villiksi. En tietenkään laiskuuteni vaan ympäristötietoisuuteni vuoksi. On puhdas sattuma, että nuo neliöt ovat myös ikävimmät leikattavat.


      • Anonyymi

        Yhteen lauseeseesi olen erittäin ilahtunut. Nimittäin, kun sanoit:

        ”Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝”

        Tämä on meidän yhteinen asiamme, jotka täällä Telluksella tallustelemme.

        PS. Aiheesta on valaiseva 2-osainen ”Pelastakaa mehiläiset”. Katseltavissa YLE Areenassa, jos joku ei tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteen lauseeseesi olen erittäin ilahtunut. Nimittäin, kun sanoit:

        ”Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝”

        Tämä on meidän yhteinen asiamme, jotka täällä Telluksella tallustelemme.

        PS. Aiheesta on valaiseva 2-osainen ”Pelastakaa mehiläiset”. Katseltavissa YLE Areenassa, jos joku ei tiedä.

        Paitsi että pörriäisiä on ollut Pirkanmaalla ihan hitosti ja nokkosperhosilla ennätysvuosi, myös hotelli on saanut käyttöä. Erityisesti liikutuin, kun erään kolon suojaa pikkuinen lehti. Kenenkähän jälkikasvu siellä takana luuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteen lauseeseesi olen erittäin ilahtunut. Nimittäin, kun sanoit:

        ”Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝”

        Tämä on meidän yhteinen asiamme, jotka täällä Telluksella tallustelemme.

        PS. Aiheesta on valaiseva 2-osainen ”Pelastakaa mehiläiset”. Katseltavissa YLE Areenassa, jos joku ei tiedä.

        Jep


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Paitsi että pörriäisiä on ollut Pirkanmaalla ihan hitosti ja nokkosperhosilla ennätysvuosi, myös hotelli on saanut käyttöä. Erityisesti liikutuin, kun erään kolon suojaa pikkuinen lehti. Kenenkähän jälkikasvu siellä takana luuraa?

        Ns. mehiläishotellien tekemisessä on oltava tarkkana, ettei tee vääränlaista.


    • Anonyymi

      Ikävät ajat tulossa.

      • Anonyymi

        No mitä ikävää sinä nyt olet keksinyt? Sivistyksen lisääntyessähän typerä jeesustelu vähentyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ikävää sinä nyt olet keksinyt? Sivistyksen lisääntyessähän typerä jeesustelu vähentyy.

        En mitään ikävää ole keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ikävää sinä nyt olet keksinyt? Sivistyksen lisääntyessähän typerä jeesustelu vähentyy.

        Ihmisten synti johtaa perikatoon. Tee parannus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ikävää sinä nyt olet keksinyt? Sivistyksen lisääntyessähän typerä jeesustelu vähentyy.

        Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


    • Niin nälän hätä on ollut ennenkin joka vaivasi suuriakin valtioita,raamatun vitsaukset egytiä vastaan kun israel oli orjana siinä maassa,jumala paadutti faraon sydämen Moosta ja aaronia vastaan,tekivät ihmetokoa faron nähden.
      Se oli maailman historiallisin tapahtuma ei toista enään sen kaltaista tule,tällä aikakaudella on kyllä vainoja jota ovat uskovia kohtaan järjettömiä ihmisen itsekyys johtaa vaihoihin ja sotiin niitä on ollut ja jatkuu jossain päin maaimaa.

      • Anonyymi

        Mutta, lopullinen Voittaja on Jeesus Kristus. Hän voittaa pahan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, lopullinen Voittaja on Jeesus Kristus. Hän voittaa pahan!

        On voittanut pahan vallan,ostanut vapaaksi kaikesta.


      • kotikuus kirjoitti:

        On voittanut pahan vallan,ostanut vapaaksi kaikesta.

        Höpöhöpö!

        Olisiko nyt aika kristinuskonharhaisen ryhtyä huolehtimaan lähimmäisistä ja keittämään puuroa tarvitseville?

        No ei tietenkään, nälänhätää helpottaa parhaiten ruokarukous, kiitosrukous täydellä vatsalla tietenkin ja telkkarin uutisista nähdyn mustaihoisen pömppömahalapsen puolesta nautittu iltapala sekä iltarukous enne lämpimään sänkyyn kellahtamista.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Olisiko nyt aika kristinuskonharhaisen ryhtyä huolehtimaan lähimmäisistä ja keittämään puuroa tarvitseville?

        No ei tietenkään, nälänhätää helpottaa parhaiten ruokarukous, kiitosrukous täydellä vatsalla tietenkin ja telkkarin uutisista nähdyn mustaihoisen pömppömahalapsen puolesta nautittu iltapala sekä iltarukous enne lämpimään sänkyyn kellahtamista.

        Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

        Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.

        Mitä teit?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.

        ”Olen osani tehnyt”
        Muutama euro heikkona hetkenä?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.

        En kertonut antamisistani kehuakseni, vaan vastineeksi luulollesi ja valheellesi, kun väitit, etteivät kristityt tekisi mitään puutteenalaisten auttamiseksi.
        Kristityt ovat vuosisatojen ajan auttaneet vähäosaisia monin tavoin, mm. diakoniatyön kautta ja lähetystyön kautta.
        Osaltani olen saanut olla myös mukana.

        Näin anonyyminä kirjoittaen en edes pyri saamaan kunniaa omalle nimelläni, enkä mainetta auttamisellani.
        Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kertonut antamisistani kehuakseni, vaan vastineeksi luulollesi ja valheellesi, kun väitit, etteivät kristityt tekisi mitään puutteenalaisten auttamiseksi.
        Kristityt ovat vuosisatojen ajan auttaneet vähäosaisia monin tavoin, mm. diakoniatyön kautta ja lähetystyön kautta.
        Osaltani olen saanut olla myös mukana.

        Näin anonyyminä kirjoittaen en edes pyri saamaan kunniaa omalle nimelläni, enkä mainetta auttamisellani.
        Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

        Suojelin lähimmäisiäni aseistettuna villissä maassa, se mielestäni riittää.

        Toivottavasti et kysynyt autettaviltasi minkä epäjumalan palvojiin he kuuluvat.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Suojelin lähimmäisiäni aseistettuna villissä maassa, se mielestäni riittää.

        Toivottavasti et kysynyt autettaviltasi minkä epäjumalan palvojiin he kuuluvat.

        Arvelinkin, ettet raaski antaa varoistasi. Näin teillä lie yleisestikin.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Suojelin lähimmäisiäni aseistettuna villissä maassa, se mielestäni riittää.

        Toivottavasti et kysynyt autettaviltasi minkä epäjumalan palvojiin he kuuluvat.

        Näyttää siltä, että sinä et ole toisten auttaja, mutta mieluusti sinä pilkkaat niitä, jotka auttavat muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sinä et ole toisten auttaja, mutta mieluusti sinä pilkkaat niitä, jotka auttavat muita.

        Minä en olekaan se, joka Jeesuksen käskystä antaa ihokkaansa, et ole muuten sinäkään muslimille mitään jakamassa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Minä en olekaan se, joka Jeesuksen käskystä antaa ihokkaansa, et ole muuten sinäkään muslimille mitään jakamassa.

        Sinun ainoa ”vahvuutesi” näyttää olevan herjan puhuminen, josta ”taidosta” toivottavasti et kuitenkaan ole ylpeä ja jolla et tätä maailmaa yhtään paranna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ainoa ”vahvuutesi” näyttää olevan herjan puhuminen, josta ”taidosta” toivottavasti et kuitenkaan ole ylpeä ja jolla et tätä maailmaa yhtään paranna.

        Kyllä se parantaa, kun taikauskoiset älyävät ettei taikauskolla muuteta maailmaa.

        Valitan teidän aikanne on ohi.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä se parantaa, kun taikauskoiset älyävät ettei taikauskolla muuteta maailmaa.

        Valitan teidän aikanne on ohi.

        Kun Jeesus pelastaa ihmisen, maailma parantuu aina sen yksilön verran.
        Tulevaisuus on ihana kerran Taivaan kodissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus pelastaa ihmisen, maailma parantuu aina sen yksilön verran.
        Tulevaisuus on ihana kerran Taivaan kodissa.

        Ei tunne taikauskoa,paholaisella ole mitään tekeimistä,se kokonaan ulkopuolinen.uskovien pelastus on jeesuken hallussa,muut sinne eivä pääsekään,heitä tuhotaan lopoullisesti,palavasammumattomassa tulessa,se jumalttomien osa. Näin sun satukirjas kertoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ainoa ”vahvuutesi” näyttää olevan herjan puhuminen, josta ”taidosta” toivottavasti et kuitenkaan ole ylpeä ja jolla et tätä maailmaa yhtään paranna.

        Loppujen lopuksi jotka sellaitsta tuovat esille,kääntyy heitä itseään vasataan.
        Niin on käynyt ennenkin ja käy nykyjäänkin,vastujata kaikki tuulee heitä vastaan.
        Kaatuvat omaan ansaansa näin on kirjoitettu näin tapahtuu.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Suojelin lähimmäisiäni aseistettuna villissä maassa, se mielestäni riittää.

        Toivottavasti et kysynyt autettaviltasi minkä epäjumalan palvojiin he kuuluvat.

        No eipä mennyt teidän ryöstökeikka sitten ihan nappiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eipä mennyt teidän ryöstökeikka sitten ihan nappiin.

        Aina ei voi voittaaa, ei edes joka kerta, mutta 20 vuotta ilman isoja terroritekoja on ihan hyvä tulos.

        Lisukkeena voidaan laskea meidän naissotilaiden esimerkki pienille afgaanilapsille.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Loppujen lopuksi jotka sellaitsta tuovat esille,kääntyy heitä itseään vasataan.
        Niin on käynyt ennenkin ja käy nykyjäänkin,vastujata kaikki tuulee heitä vastaan.
        Kaatuvat omaan ansaansa näin on kirjoitettu näin tapahtuu.

        Kyllä. Pahuus tulee kärsimään tappion lopulta, varmasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Pahuus tulee kärsimään tappion lopulta, varmasti.

        Vihollisista viimeisenä vihollisista kukistuu kuoleman näin sanassa on ilmoitettu,näin tulee myös tapahtumaan,on Jeesusen omat sanat.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Olisiko nyt aika kristinuskonharhaisen ryhtyä huolehtimaan lähimmäisistä ja keittämään puuroa tarvitseville?

        No ei tietenkään, nälänhätää helpottaa parhaiten ruokarukous, kiitosrukous täydellä vatsalla tietenkin ja telkkarin uutisista nähdyn mustaihoisen pömppömahalapsen puolesta nautittu iltapala sekä iltarukous enne lämpimään sänkyyn kellahtamista.

        No mutta Egyptiläiset . EGYPTIN RUSKETTUNEET . NIILILLÄ . FAARAON HOVIA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

        Kummit on tietysti ympärileikattu ja judeja muslimeja jotka joukkoraiskaa kristittyjä siellä. ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelinkin, ettet raaski antaa varoistasi. Näin teillä lie yleisestikin.

        Sehän on kun tarjoat kahvit pullat leivät sukulaiselle tai ystävällesi joka käy luonasi . Se on vieraan varaisuutta .


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Minä en olekaan se, joka Jeesuksen käskystä antaa ihokkaansa, et ole muuten sinäkään muslimille mitään jakamassa.

        Ei kyllä helvettiin tarvi antaakaan antikristus ryöstöraiskaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä helvettiin tarvi antaakaan antikristus ryöstöraiskaa .

        Se on kaikien niiden osa joiten nimeä ei löyty karitsan ekämänkirjasat,ei jaottele sen kummemin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

        Onko sulla mitään näyttöjä itsesi kehumisen tueksi? Minäkin voisin väittää, että minulla on viisi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua lähes päivittäin. Joka tosiaan auttaa köyhiä, ei se sitä tällaisilla hupipalstoilla mainosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla mitään näyttöjä itsesi kehumisen tueksi? Minäkin voisin väittää, että minulla on viisi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua lähes päivittäin. Joka tosiaan auttaa köyhiä, ei se sitä tällaisilla hupipalstoilla mainosta.

        Mulla on lapia omastakaa,kun heitäkanssa on se riittä, 45 vuoden työ putki on päättynyt olen vanhus eläkeläinen ja leksimies yksin eläjä,siinä tarpeesi näytöä.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Mulla on lapia omastakaa,kun heitäkanssa on se riittä, 45 vuoden työ putki on päättynyt olen vanhus eläkeläinen ja leksimies yksin eläjä,siinä tarpeesi näytöä.

        Voitpa hyvinkin olla vanhus eläkeläinen ja leskimies. Eihän kysymys ollut sinulle tarkoitettu vaan tälle itsensä kehujalle.


      • Tutustu hyvä ihminen jo oikeaan historiaan, niin saat vähän realistisemman kuvan siitä mitä ihmiskunta on oikeasti kokenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kertonut antamisistani kehuakseni, vaan vastineeksi luulollesi ja valheellesi, kun väitit, etteivät kristityt tekisi mitään puutteenalaisten auttamiseksi.
        Kristityt ovat vuosisatojen ajan auttaneet vähäosaisia monin tavoin, mm. diakoniatyön kautta ja lähetystyön kautta.
        Osaltani olen saanut olla myös mukana.

        Näin anonyyminä kirjoittaen en edes pyri saamaan kunniaa omalle nimelläni, enkä mainetta auttamisellani.
        Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

        >Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

        Koska ateistit eivät ole sellainen ihmisryhmä joka pitäisi yhtä millään tavalla, pyyntöösi on mahdotonta vastata. Ateisteja yhdistää ainoastaan jumaliin uskomisen puuttuminen. Muuten he edustavat ihmisten kirjoa laidasta laitaan. Yhdet auttavat kaikin keinoin, toisia ei voisi vähempää kiinnostaa ja loput sijoittuvat välille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvelinkin, ettet raaski antaa varoistasi. Näin teillä lie yleisestikin.

        Eli mielestäsi fyysinen lähteminen Afganistaniin ihmisiä julmureilta puolustamaan oman henkensä kaupalla ei ole yhtään mitään verrattuna pienehköjen rahasummien lahjoittamiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus pelastaa ihmisen, maailma parantuu aina sen yksilön verran.
        Tulevaisuus on ihana kerran Taivaan kodissa.

        Tarkemmin sanottuna sen yksilön kohdalla. Lahkothan vetävät puoleensa erityisesti ihmisiä, jotka ilman uskoontuloa kuolisivat muutamassa vuodessa kuka mihinkin.


      • kotikuus kirjoitti:

        Loppujen lopuksi jotka sellaitsta tuovat esille,kääntyy heitä itseään vasataan.
        Niin on käynyt ennenkin ja käy nykyjäänkin,vastujata kaikki tuulee heitä vastaan.
        Kaatuvat omaan ansaansa näin on kirjoitettu näin tapahtuu.

        Ei kaikki ole totta, mikä on kirjoitettu.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

        Koska ateistit eivät ole sellainen ihmisryhmä joka pitäisi yhtä millään tavalla, pyyntöösi on mahdotonta vastata. Ateisteja yhdistää ainoastaan jumaliin uskomisen puuttuminen. Muuten he edustavat ihmisten kirjoa laidasta laitaan. Yhdet auttavat kaikin keinoin, toisia ei voisi vähempää kiinnostaa ja loput sijoittuvat välille.

        Jumaliin uskominen joita ei ole olemassa kaan ihmien tekemiä jumalia joita sit palvovat,aika outua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Pahuus tulee kärsimään tappion lopulta, varmasti.

        Maailma on tosiaan nykyään keskimääräiselle tallojalleen parempi ja väkivallattomampi paikka kuin juuri koskaan ennen. Pahuus on siis ainakin ottanut nenuunsa, vaikka ei ole lähelläkään lopullista tappiota.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tarkemmin sanottuna sen yksilön kohdalla. Lahkothan vetävät puoleensa erityisesti ihmisiä, jotka ilman uskoontuloa kuolisivat muutamassa vuodessa kuka mihinkin.

        Se on sillä lailla uskonto ei ihmistä paranna,se haihattelua,Jeesus on se joka parantaa ruumiin ja hengenmyös,jos hän hyväksi näkee. Ihminen kun ei ota mitään jos hänne sitä ei suoda tai anneta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitpa hyvinkin olla vanhus eläkeläinen ja leskimies. Eihän kysymys ollut sinulle tarkoitettu vaan tälle itsensä kehujalle.

        Meitä on moneen junaa,no tulipan esille tuotua mitä on itse kullanin olmän tilanteissa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, lopullinen Voittaja on Jeesus Kristus. Hän voittaa pahan!

        Jeesus voittaa Roundupin!
        Hallelujaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

        Niinpä. Ateistit eivät halua tietää kristittyjen hyvistä teoista. Ne vaivaannuttavat heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ateistit eivät halua tietää kristittyjen hyvistä teoista. Ne vaivaannuttavat heitä.

        Niinpä. Kristityt harjoittavat valtavasti hyvää maailmanlaajuisesti evankeliumin sanoman julistamisen ohessa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä se parantaa, kun taikauskoiset älyävät ettei taikauskolla muuteta maailmaa.

        Valitan teidän aikanne on ohi.

        Harmi, jos olet hurahtanut taikauskoon…


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos kaikki lopettaisi varastamisen ja tarjosi ruokaa muillekin sekä kasvattaisi sitä kuten nytkin voi istuttaa ruokaa kasvamaan.

    • Anonyymi

      Maalaajahyönteisiä ei ole näkynytkään
      Sana

      Muuan mies sanoi Jeesukselle:
      "Minä seuraan sinua,
      minne ikinä menetkin."
      Jeesus sanoi hänelle:
      "Ketuilla on luolansa
      ja taivaan linnuilla pesänsä,
      mutta Ihmisen Pojalla ei ole,
      mihin päänsä kallistaisi."

      Luuk. 9: 57–58

    • Anonyymi

      Jumalan sana ilmoittaa asiat, ei tosin kaikkea, etukäteen.

    • Anonyymi

      Nälänhätä tulee vielä kehittyneisiinkin maihin. Muistakaa minun sanoneen. Varmuusvarastot syödään hetkessä.

      • Anonyymi

        Kyllä sama rosvojoukko syö ne. Vanha sanonta varastamisesta Kateus vie tuhkatkin pesästä .


      • Anonyymi

        Niinpä. Varastoilla ei pitkälle pötkitä.


      • Kenen minun?


    • Anonyymi

      Hulluhan olet tietysti . Elät elämääsi kuin eläisit täällä vielä 30-50 vuoden päästä ??? Hankit muutaman ongen ja katiskan sekä kasvimaan niin ei nälkää yllätä . Katsot tuota YLE areenassa näkyvää TV ohjelmaa Ukrainan naisten sota ja huomaat että siellä kasvatetaan pupuja pihalla ruuaksi ja kasvimaat eipä ole nälkää yhtään.

    • Anonyymi

      Suomessa pölyttäjiä tappaa myös valloilleen päästetyt lupiinit.
      Mutta hittojako asiaan sotketaan muinaisia kansansatuja.

      • Anonyymi

        Joillakin se satuikä nyt vaan kestää elämänsä lppuun saakka.


    • Anonyymi

      Kehitysmaiden holtiton väestönräjähdys, niiden kykenemättömyys hoitaa taloutta ja maataloutta yhdessä luonnonoikkujen kanssa on huono yhdistelmä. Siihen ei tarvitse vetää pölyttäjien puutetta mukaan. Ylipaino ongelma voi ainakin pienentyä nälänhädän myötä.

    • Anonyymi

      Jenkeissä kuivuus ja sateettomuus aiheuttavat pian jopa ruuan puutetta, jos ei nälänhätää.

    • Anonyymi

      Suomessa kimalaisia tappaa nälkään puistolehmukset. Lehmus houkuttelee tuoksullaan luokseen paljon kimalaisia, mutta lehmuksen mesi ei sisällä riittävästi energiaa jonka seurauksena kimalaiset tuhlaa kokonaan omat energiavaransa, lopulta pökertyvät, kuolevat ja putoavat maahan. Lehmus on kimalaisille suunnilleen yhtä houkuttava kuin ihmisille huume tai alkoholi. Jokainen vuosi tuhansia kimalaisia kuolee lehmuksien aiheuttaman nälän takia.

      Olen itse asunut jo 1990 luvulla rivitalossa, jonka etupihalla oli noin 20 metrin etäisyydellä useita puistolehmuksia. Jokainen vuosi kimalaisia kuoli arviolta useita satoja tai jopa tuhansia lehmusten lähettyville. Tämä kimalaisten joukkokuoleminen alkoi aina kesän jälkeen.

      https://yle.fi/uutiset/3-9034096
      Jos haluamme oikeasti vähentää kimalaisten kuolemia. Pitäisi puistolehmukset kaataa pois vaikka energiapuuksi tai puulämmitteisten talojen lämmittämiseen. Sitten istuttaa lehmuksien tilalle joitakin muita hyödyllisempiä puita jotka eivät tapa kimalaisia. Lehmukset ovat tappaneet paljon kimalaisia nälkään jo kymmenien vuosien ajan eri puolilla suomea jo ennen nykyistä ilmastonmuutos hysteriaa.

      • Tosin työläis- ja kuhnurikimalaiset kuolevat kesän jälkeen aina. Viimeinen leposija vain vaihtelee.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tosin työläis- ja kuhnurikimalaiset kuolevat kesän jälkeen aina. Viimeinen leposija vain vaihtelee.

        Eiköhän niistäkin kuhnurit pääse taivaaseen, ja työläiset joutuu helvettiin.


    • Anonyymi

      Ei hyvä!

    • Anonyymi

      Kuumuus tuhoaa satoja.

      • Anonyymi

        Jopa tuhansia.
        Mutta vakavasti. Viljelykelpoinen maa tulee vähenemään.


    • Anonyymi

      Tässä on uskontokunnista tai ateismista riippumatta sellainen kysymys, mihin jokaisen tulee kiinnittää huomiota.

      Itse olen antanut parina kesänä kimalaisten pesiä kaikessa rauhassa terassin seinänraossa, istutin niille vähän yrttejäkin kukkalootiin. Eipä tullut pistoksia, vaikka istuskelin itse vieressä. Tosin luin sittemmin, että kimalaiset eivät syö oman pesänsä välittömästä läheisyydestä, mutta ehkä sitten vierailijoille kelpaisi.

    • Anonyymi

      Kovaleukaisuudesta johtuva nälänhätä on toinen. Faktat voi todeta silminnähden.

    • Anonyymi

      Vakava ongelma.
      Mutta ei nälänhädän ennustamisen korkeampia voimia tarvita. Riittää jos tuntee ekosysteemin alkeet sekä historiaa vaikkapa vuosilta 563 ja 1866–1868.

    • Anonyymi

      Kumma on kun Jumala ei osannut luoda rahaa.
      Siitä on aina puute.

    • Anonyymi

      Äärimmäisen traagista!

    • Anonyymi

      Rankka juttu!

    • Anonyymi

      Nälkä tulee pian myös Suomalaisiinkin koteihin.

    • Anonyymi

      Oliskohan se putte pörriäinen kun järjesti tulevan nälänhädän? Typerää puhetta, Raamatusta voi viritellä itselleen aina sopivan vastauksen mihin tahansa asiaan. Joko on maailmanloppu tulossa.

    • Anonyymi

      Äärimmäisen traagista!

    • Anonyymi

      Venäjän hyökkäys Ukrainaan järkyttää maailman viljansaantia.

    • Anonyymi

      Nälänhädät ovat useimmiten ihmisten aikaansaannoksia.

    • Anonyymi

      Seurauksena kannibalismi?

    • Anonyymi

      Suurin syy nykyiseen nälänhätään ja energian puutteeseen, ovat EU:n pakotteet Venäjää kohtaan, että repikää siitä.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe