NÄLÄNHÄTÄÄ MONIN PAIKOIN!

Anonyymi

Raamattu ennustaa tulevista nälänhädistä.

Yksi erittäin suuri syy tuleviin nälänjätiin on kimalaisten ja muiden pölyttäjähyönteisten dramaattinen, paremminkin traaginen väheneminen.

Tässä faktaa:
Tärkeimpiä pölyttäjiä ovat mehiläiset ja kimalaiset. Myös perhoset, kukkakärpäset ja jotkut kovakuoriaiset pölyttävät.
75 % viljelykasveista tarvitsee hyönteispölytystä.
Sukupuutto uhkaa yli 40 % pölyttäjähyönteisistä
Hyönteisten määrä vähenee vauhdilla. Lentävien hyönteisten määrä Saksassa romahti yli 75 % vain 27 vuoden aikana.
Syynä ovat hyönteisten elinympäristöjen katoaminen, hyönteismyrkyt, vieraslajit ja ilmastonmuutos.

42

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysymys kuuluu: välitämmekö tästä ongelmasta lainkaan?

• Erittäin hyvä kysymys. Toisaalta on hyvä tietää, että luonnolla on loistava kyky toipua, _jos_ me alamme auttaa sitä pontevasti. Tšernobyliin muodostunut luontoparatiisi on tästä hyvä esimerkki. Tietenkään emme voi jättää kaupunkejamme asumattomiksi villieläinten kodeiksi, mutta on paljon muitakin keinoja jeesata ympäristöämme.

• Väärä profeetta olet.
      Koska totuus on kokonaan toinen:

"Koittaa aika -- sanoo Herra Jumala -- jolloin minä lähetän maahan nälän.
      En leivän nälkää, en veden janoa, vaan Herran sanan kuulemisen nälän."

• Anonyymi

Sinä et ole minkäänlainen profeetta. Sinä siis vesität Jeesuksen ennustuksenkin???

Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
        ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja NÄLÄNHÄTÄÄ MONIN PAIKOIN, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.”
        Luuk 21:10,11

• Anonyymi

Sinä sotket kaksi eri Raamatun profetiaa toisiinsa. Ehdotan, että käytät vähäistä ymmärrystäsi!

• Anonyymi

Teuvo herjaa usein toisten ÄO:ää. Nyt taisi pilkka osua omaan nilkkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo herjaa usein toisten ÄO:ää. Nyt taisi pilkka osua omaan nilkkaan.

Jep

• Anonyymi

Koska tuo nälänhätä/lainaus oli Jeesukselta, pl. kimalaiset, pidät siis Jeesusta vääränä profeettana.
        Tähän mennessä olet mitätöinyt:
        - Jeesuksen sovitustyön
        - suurimman osan Jeesuksen käskyistä ja opetuksista ( sanoit, etteivät ne merkitse sinulle mitään )
        - nytkö siis jo Jeesuksen profetiatkin alkavat olla sinulle merkityksettömiä?

• Anonyymi

No voi sentäs! Painovirhe! Piti olla tietysti nälänhätiin, eikä -jätiin.

• Anonyymi

Varastettua mehiläispesää niitä varastetaan. Metsän hakkuut tekee sen ettei ole puiden eikä luonnon kukkien mettä eikä linnuille pesä paikkoja . Ehkä pitää rauhoittaa sorsat ja luonnon kukat puolukka ja niittyjä sekä jokunen pelto luonnon kasveille villiintymään. Ötökät lisääntyy luonnollisesti niissä.

• Anonyymi

Joh 3:16 .

• Anonyymi

Tämä profetia EI OLE kenellekään mieleen, mutta koska Jumala on sen etukäteen nähnyt, se tulee, ihan ihmisten omien edesottamusten ja laiminlyöntien vuoksi. Edesottamuksista voi tässä yhteydessä mainita vuosikymmenten myrkytykset ja kukkaniittyjen tuhoamiset.

• Tosin nälänhätiä on ollut historiassa vaikka kuinka paljon ja täällä Suomessakin kaksi erittäin pahaa, joten emme mitenkään voi tietää mitä niistä Raamattu tarkoitti – vai tarkoittiko mitään.

Todennäköisimmin kirjoittajat vain roiskivat arvauksiaan paperille, kun olivat kokemusperäisen aiheellisesti varmoja, että kyllä niitä nälänhätiä vastakin tulee ja ihmiset pelkäävät niitä ihan helvetisti.

Pahin eurooppalainen nälänhätä vallitsi ilmeisesti 500-luvulla (jaa). Tiedämme aikalaisten fiiliksistä vain vähän, mutta niiden on täytynyt olla kauheat, kun tuhkapilvi pimensi auringon vuosiksi ja ruttokin niitti nälkiintynyttä väestöä kuin heinää.

Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝

• Lisäänpä vielä, että olen viime kesän tapaan jättänyt 150 neliömetriä pihaa villiksi. En tietenkään laiskuuteni vaan ympäristötietoisuuteni vuoksi. On puhdas sattuma, että nuo neliöt ovat myös ikävimmät leikattavat.

• Anonyymi

Yhteen lauseeseesi olen erittäin ilahtunut. Nimittäin, kun sanoit:

”Ja nytpä ripustankin hyönteishotellin pihalle. Jos siitä tulee populääri, ostan lisää. 🐝”

Tämä on meidän yhteinen asiamme, jotka täällä Telluksella tallustelemme.

PS. Aiheesta on valaiseva 2-osainen ”Pelastakaa mehiläiset”. Katseltavissa YLE Areenassa, jos joku ei tiedä.

• Anonyymi

Ikävät ajat tulossa.

• Niin nälän hätä on ollut ennenkin joka vaivasi suuriakin valtioita,raamatun vitsaukset egytiä vastaan kun israel oli orjana siinä maassa,jumala paadutti faraon sydämen Moosta ja aaronia vastaan,tekivät ihmetokoa faron nähden.
      Se oli maailman historiallisin tapahtuma ei toista enään sen kaltaista tule,tällä aikakaudella on kyllä vainoja jota ovat uskovia kohtaan järjettömiä ihmisen itsekyys johtaa vaihoihin ja sotiin niitä on ollut ja jatkuu jossain päin maaimaa.

• Anonyymi

Mutta, lopullinen Voittaja on Jeesus Kristus. Hän voittaa pahan!

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta, lopullinen Voittaja on Jeesus Kristus. Hän voittaa pahan!

On voittanut pahan vallan,ostanut vapaaksi kaikesta.

• kotikuus kirjoitti:

On voittanut pahan vallan,ostanut vapaaksi kaikesta.

Höpöhöpö!

Olisiko nyt aika kristinuskonharhaisen ryhtyä huolehtimaan lähimmäisistä ja keittämään puuroa tarvitseville?

No ei tietenkään, nälänhätää helpottaa parhaiten ruokarukous, kiitosrukous täydellä vatsalla tietenkin ja telkkarin uutisista nähdyn mustaihoisen pömppömahalapsen puolesta nautittu iltapala sekä iltarukous enne lämpimään sänkyyn kellahtamista.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Höpöhöpö!

Olisiko nyt aika kristinuskonharhaisen ryhtyä huolehtimaan lähimmäisistä ja keittämään puuroa tarvitseville?

No ei tietenkään, nälänhätää helpottaa parhaiten ruokarukous, kiitosrukous täydellä vatsalla tietenkin ja telkkarin uutisista nähdyn mustaihoisen pömppömahalapsen puolesta nautittu iltapala sekä iltarukous enne lämpimään sänkyyn kellahtamista.

Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Monet, monet kristityt, itseni mukaanlukien osallistuvat kehitysmaiden vähäosaisten auttamiseen säännöllisesti. Itselläni on mm. kaksi kummilasta kehitysmaissa, joille lähetän apua kuukausittain.
        Teetkö itse mitään vastaavaa?

Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Olen osani tehnyt, vaikka minulla ei olekaan epäjumalaa jonka nimissä sitä tein.

Mitä teit?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

”Olen osani tehnyt”
        Muutama euro heikkona hetkenä?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

En kertonut antamisistani kehuakseni, vaan vastineeksi luulollesi ja valheellesi, kun väitit, etteivät kristityt tekisi mitään puutteenalaisten auttamiseksi.
        Kristityt ovat vuosisatojen ajan auttaneet vähäosaisia monin tavoin, mm. diakoniatyön kautta ja lähetystyön kautta.
        Osaltani olen saanut olla myös mukana.

Näin anonyyminä kirjoittaen en edes pyri saamaan kunniaa omalle nimelläni, enkä mainetta auttamisellani.
        Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

• Anonyymi kirjoitti:

En kertonut antamisistani kehuakseni, vaan vastineeksi luulollesi ja valheellesi, kun väitit, etteivät kristityt tekisi mitään puutteenalaisten auttamiseksi.
        Kristityt ovat vuosisatojen ajan auttaneet vähäosaisia monin tavoin, mm. diakoniatyön kautta ja lähetystyön kautta.
        Osaltani olen saanut olla myös mukana.

Näin anonyyminä kirjoittaen en edes pyri saamaan kunniaa omalle nimelläni, enkä mainetta auttamisellani.
        Valista minua ja kerro, millä tavoilla ateistit auttavat muita.

Suojelin lähimmäisiäni aseistettuna villissä maassa, se mielestäni riittää.

Toivottavasti et kysynyt autettaviltasi minkä epäjumalan palvojiin he kuuluvat.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Arvelinkin, ettet raaski antaa varoistasi. Näin teillä lie yleisestikin.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Näyttää siltä, että sinä et ole toisten auttaja, mutta mieluusti sinä pilkkaat niitä, jotka auttavat muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttää siltä, että sinä et ole toisten auttaja, mutta mieluusti sinä pilkkaat niitä, jotka auttavat muita.

Minä en olekaan se, joka Jeesuksen käskystä antaa ihokkaansa, et ole muuten sinäkään muslimille mitään jakamassa.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Minä en olekaan se, joka Jeesuksen käskystä antaa ihokkaansa, et ole muuten sinäkään muslimille mitään jakamassa.

Sinun ainoa ”vahvuutesi” näyttää olevan herjan puhuminen, josta ”taidosta” toivottavasti et kuitenkaan ole ylpeä ja jolla et tätä maailmaa yhtään paranna.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun ainoa ”vahvuutesi” näyttää olevan herjan puhuminen, josta ”taidosta” toivottavasti et kuitenkaan ole ylpeä ja jolla et tätä maailmaa yhtään paranna.

Kyllä se parantaa, kun taikauskoiset älyävät ettei taikauskolla muuteta maailmaa.

Valitan teidän aikanne on ohi.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kyllä se parantaa, kun taikauskoiset älyävät ettei taikauskolla muuteta maailmaa.

Valitan teidän aikanne on ohi.

Kun Jeesus pelastaa ihmisen, maailma parantuu aina sen yksilön verran.
        Tulevaisuus on ihana kerran Taivaan kodissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun Jeesus pelastaa ihmisen, maailma parantuu aina sen yksilön verran.
        Tulevaisuus on ihana kerran Taivaan kodissa.

Ei tunne taikauskoa,paholaisella ole mitään tekeimistä,se kokonaan ulkopuolinen.uskovien pelastus on jeesuken hallussa,muut sinne eivä pääsekään,heitä tuhotaan lopoullisesti,palavasammumattomassa tulessa,se jumalttomien osa. Näin sun satukirjas kertoo.

• Anonyymi kirjoitti:

Loppujen lopuksi jotka sellaitsta tuovat esille,kääntyy heitä itseään vasataan.
        Niin on käynyt ennenkin ja käy nykyjäänkin,vastujata kaikki tuulee heitä vastaan.
        Kaatuvat omaan ansaansa näin on kirjoitettu näin tapahtuu.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

No eipä mennyt teidän ryöstökeikka sitten ihan nappiin.

• Anonyymi kirjoitti:

No eipä mennyt teidän ryöstökeikka sitten ihan nappiin.

Aina ei voi voittaaa, ei edes joka kerta, mutta 20 vuotta ilman isoja terroritekoja on ihan hyvä tulos.

Lisukkeena voidaan laskea meidän naissotilaiden esimerkki pienille afgaanilapsille.

• Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

Loppujen lopuksi jotka sellaitsta tuovat esille,kääntyy heitä itseään vasataan.
        Niin on käynyt ennenkin ja käy nykyjäänkin,vastujata kaikki tuulee heitä vastaan.
        Kaatuvat omaan ansaansa näin on kirjoitettu näin tapahtuu.

Kyllä. Pahuus tulee kärsimään tappion lopulta, varmasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Pahuus tulee kärsimään tappion lopulta, varmasti.

Vihollisista viimeisenä vihollisista kukistuu kuoleman näin sanassa on ilmoitettu,näin tulee myös tapahtumaan,on Jeesusen omat sanat.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jos kaikki lopettaisi varastamisen ja tarjosi ruokaa muillekin sekä kasvattaisi sitä kuten nytkin voi istuttaa ruokaa kasvamaan.

• Anonyymi

Maalaajahyönteisiä ei ole näkynytkään
      Sana

Muuan mies sanoi Jeesukselle:
      "Minä seuraan sinua,
      minne ikinä menetkin."
      Jeesus sanoi hänelle:
      "Ketuilla on luolansa
      ja taivaan linnuilla pesänsä,
      mutta Ihmisen Pojalla ei ole,
      mihin päänsä kallistaisi."

Luuk. 9: 57–58

• Anonyymi

Jumalan sana ilmoittaa asiat, ei tosin kaikkea, etukäteen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oho! Martina Aitolehti tuo Anne-äitinsä tv:seen: "Ei ole varmasti aina ollut helppoa olla mun äiti"

Martina Aitolehden lapsuuden perhe on osittain tuttu julkisuudesta, mutta ehkä äiti vähiten. Nyt Anne-äiti nähdään tv:ssä yhdessä Martinan kanssa. Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      232
      7566
    2. Eriksenin hypetys mennyt yli

Jos huuhkajien pelaaja olisi saanut samanlaisen sairauskohtauksen häntä ei olisi kohdeltu yhtä hyvin. Kun kyse oli jumaloitujen pallosankarien pel
      Maailman menoa
      198
      6228
    3. Sofia haukkuu Martinaa

Jaaha.. Nyt Sofia haukkuu Martinaa, että M on hänelle niin kamala. Ja jutun mukaan S aloitti kuvauksien aikana myös terapian, johon tietenkin myös kam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3610
    4. Kauhea kuva Stefun instassa

Onko itse piru sarvineen? Saa aikaan kylmiä väreitä.....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      3368
    5. Äänestysaktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä - demokratia kärsii

Äänestys­aktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä: ”Alkaa olla demokratian kannalta kriisitasolla”, sanoo tutkija. https://www.hs.fi/politiikka/art-200
      Maailman menoa
      200
      2245
    Aihe