Luin uteliaana muutama vuosi sitten julkkiseksi nousseen tähtitieteen emeritusprofessori Esko Valtaojan kirjaa "Maailmanloppu peruttu". Kirja koostuu hänen lehtiin kirjoittamistaan kolumneista.
Uskomatonta scheissea (paskaa)! Valtaoja on väitellyt mies, akateemisesti siis tohtori. Lukenut, tietää historiasta ja avaruustutkimuksesta jne. Mutta, korkeakoulutuksen yksi idea olisi kyetä ajattelemaan laaja-alaisesti ja näkemään laajat kokonaisuudet. Valtaoja ei tähän kykene -tai oikeammin sanottuna ei halua kyetä- vaan kehuu vuolaasti kehitysapua, maailman kaikkien ihmisten kouluttamista sekä tavaroiden onnellistavuutta. Hän haluaa että pakolaisia otetaan ja heitä koulutetaan ja onnellistetaan.
Hän kehua retostelee miten on matkustanut lentäen pelkissä työasioissa yli 50 eri maassa ja miten kävi Afrikassa nälkäpäivälähettiläänä. Valtaoja surkutteli afrikkalaisten pikkukylien asukkaiden materiaalisesti niukkaa elämää ja on sitä mieltä että he eivät voi olla onnellisia ilman runsasta tavaramäärää. Kehitysapu kuulemma mahdollistaa ostokyvyn ja tavaroiden hankkimisen ja sitä kautta onnellisuuden!
Valtaoja kirjoittaa ristiriitaisesti välillä sanan "ympäristöongelma" ja "ilmastonmuutos" mutta toisaalta ei tippaakaan kirjoita runsaasta eliöiden lajikadosta jne. Täydellinen pettymys koko mies, ja osoittaa irvokkaasti sen, että korkea koulutus ei ole mikään tae siitä että ihminen näkisi edessämme olevan ekosyysteemiromahduksen vaan paremman tulotason kautta näistä tulee armottomia materialisteja ja luonnonvarojen käyttäjiä. Hirveää unelmahöttöä ja tulee mieleen city"vihreät".
Esko Valtaoja on materialisti ja pakolaisfani
Anonyymi
1
62
Vastaukset
- Anonyymi
Joka uskoo megaluokan valheeseen, eli evoluutiomyyttiin, ei välttämättä ole kovin oikeassa muussakaan...............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772