Olen 10 vuottq ollut vanhuseläkkeellä, koko ajan on eläkettä leikattu enmmän kuin se politikkojen mielestä on nostettu. Nyt jos iflaatio alkaa niin olemme todella pulassa . Siihen nähden korona on pikkutekijä. uskonto on pahin ihmisen harrstama toiminta koska eläkelikkaukset on uskovaisen ministeri ajoilta säilynyt. voi meitä vanhuksia kun emme enään jaksa vaikuttaa. mutta onneksi noutaja tulee näille päättäjillekin
Missä on vanhenevien oikeudet
8
96
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä jos odotat jonkun muun tekevän puolestasi. Mielestäni eläkeläisten pitää yhdistyä ja olla valmiita kovaan toimintaan ja eläkeläispuolue takaisin oppia virheistä eikä antaa ääntä juuri niille vanhoille jamasi aikaansaaneille sdp, kok, kepu, PS, kristilliset , vihreät vas. jne.
Juttuesi on absurdi. Eläkkeitä ei ole leikattu eikä eläkkeiden ostovoima vähene ellei palkkojen ostovoima vähene paljon enemmän. Jos inflaatio lähtee laukkaamaan, niin indeksi jolla eläkettä korotetaan kasvaa vastaavasti.
- Anonyymi
Missä unelmahötössä oikein elät? Et ainakaan eläkkeellä. Taitettu indeksi on vienyt kymmessä vuodessa eläkkeen indeksikorotuksista huolimatta keskimäärin 13% alle eläkkeelläjäännin aikaista ensimmäistä eläkettä. Silloinen 1000 bruttoeläkkeelä on tänä päivänä 870 ekun arvoinen .
Anonyymi kirjoitti:
Missä unelmahötössä oikein elät? Et ainakaan eläkkeellä. Taitettu indeksi on vienyt kymmessä vuodessa eläkkeen indeksikorotuksista huolimatta keskimäärin 13% alle eläkkeelläjäännin aikaista ensimmäistä eläkettä. Silloinen 1000 bruttoeläkkeelä on tänä päivänä 870 ekun arvoinen .
Eläkkeiden suhde palkkakehitykseen on eri asia kuin eläkkeiden ostovoima. Palkat ovat nousseet jonkin verran eläkkeitä nopeammin, mutta eläkkeiden ostovoima ei ole laskenut. Se ei ole vain noussut samaa tahtia palkkojen ostovoiman kanssa.
Koko "taitettu indeksi" -kouhotus on täysin turhaa ja useimmat siitä kouhottavat eivät näytä edes ymmärtävän mitä indeksikorotukset käytännössä tarkoittavat.
- Anonyymi
Vielä vähemmän on oikeuksia nuorilla eläkeläisillä. 26v itse ja kohdellaan kuin roskaa, varsinkin terveyskeskuksessa
- Anonyymi
Eläkeläiset ei saa terveyspalveluja, "seurataan" vain.
- Anonyymi
Nyt on nuorien aika. Vanhojen siirryttävä sivuun ekokapinallisten tieltä.
Eletään ekologisesti ja keräillään ravinto suojelumetsistä. Sieniä ja marjoja, kalaa. Jos vanhat ei tähän pysty, kuolkoot pois. - Anonyymi
Ei pidä paikkaansa, olen myös ollut eläkkeellä n. 10 vuoden ajan ja joka vuosi eläke on noussut muutaman kympin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216838Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718