Ketkä ovat mielestänne oikeita, pyhiä profeettoja?

Anonyymi

Omasta mielestäni aitoja profeettoja ovat ainakin:

Jouko Piho.
Profeetta Pasanen.
Teuvo Suni.

He ovat itse kertoneet olevansa profeettoja, ja tarkastin heidän nimensä facebookista.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeita profeettoja?
      Vai Jumalan asettamia profeettoja?

      Jumala sen täysin tietää?

      Väärä rahakin on usein oikean näköinen!

      Be well! Lycka till!

    • Anonyymi

      Ne, jotka kykenevät näkemään ne ministerivaatteiset miehet, kaikesta päätellen käsissään suuret rahamäärät ja enemmän kuin joka sormelle joku palvelija, jonka voi pistää asialle kuin asialle, koska raha...
      Puheista heidät tunnistaa. Se ei ole kuten raamatussa.

      Mutta kuten on huomattu. Väki on täältä kaikonnut, koska täällä, kuten nato, historia, ja ateismipalstalla on häiritsijä. Virkeät eloisat purot ovat kuivuneet ja muuttuneet pilkkaajien ja häiritsijöiden mutavelliksi.
      Ateismi palstalla joku sanoi, että koska Jumalaa "ei ole", niin jonkun ihmisen pitäisi ottaa Jumalan sija omin keksityin ehdoin, joilla määritellä millainen Jumalan pitäisi olla.

      • Anonyymi

        "Puheista heidät tunnistaa. Se ei ole kuten raamatussa."
        Siis tietäjät, ei ne ministerivaatteiset.
        Uskovien pitäisi enemmän miettiä missä suhteessa käyttävät sanaa "profeetta", koska se sana vaikuttaa uskovien ajatusmaailmaan tietyllä tavalla, eri tavalla, kuin muut vastaavat synonyymit.


    • Anonyymi

      Apostoli Johannes varoitti, että maailmassa on paljon vääriä profeettoja. Monilla on profetian armolahja, mutta suurin osa heistä jakaa kuitenkin vääriä profetioita, jotka he saavat väärästä lähteestä, koska he eivät osaa koetella. Miten lukuisten profeettojen joukosta erottaa ne harva, jotka ovat oikeita Jumalan profeettoja?

      Oikean ja väärän profeetan erottaa hedelmistä. Hyvää hedelmää tekee ne profeetat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sen noudattamista toisille opettavat.

      Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

      Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Pyhä Henki ei koskaan käske tai opeta rikkomaan Mooseksen lakia eikä muitakaan Raamatun käskyjä. Sen takia Jeesuskaan ei hyväksynyt lain rikkomista eikä lain kumoamista. Ei kumonnut Paavalikaan lakia.

      Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      Huonoa hedelmää tekevät laittomuudessa elävät väärät profeetat, joita on mm. monet luterilaisen kirkon ja helluntaiseurakuntien papit, koska seurakunnat vastustavat lakia. Jos profetia neuvoo toimimaan lain vastaisesti, se on väärä profetia. Laittomuus on aina huonoa hedelmää. Jeesus viittasi Psalmi 1:een, kun hän puhui hedelmien laadusta.

      Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
      2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
      3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
      4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
      6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

      Profetian tarkoitus on saattaa uskovat noudattamaan Mooseksen lakia. Se on kannustamista ja rohkaisemista, mutta myös varoittamista ja tuomiota. Luterilaisesta ja helluntailaisesta seurakunnista puuttuu lähes kokonaan oikeat profetiat, koska kirkkokunnat elävät laittomuudessa. Sen sijaan kirkoissa on paljonkin vääriä profeettoja ja vääriä profetioita, jotka yllyttävät ihmiset elämään ilman lakia, jotteivat he tekisi parannusta ja pelastuisi. Kun oikea Jumalan profeetta tulee paikalle, hän usein nuhtelee seurakuntaa lain rikkomisesta. Jos tällaisia profeettoja ei ole, silloin seurakunta alkaa elämään kurittomuudessa, kuten on käynyt luterilaisessa kirkossa ja helluntaiseurakunnissa.

      Sananl 29:18 Missä profeetallinen sana puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi. Autuas se, joka noudattaa lakia.
      (2017 käännöksen mukaan)

    • Anonyymi

      Jos noita kolmea voi sanoa profeetoiksi, niin sitten minä olen arkkipiispa.

    • Anonyymi

      "Jouko Piho.
      Profeetta Pasanen.
      Teuvo Suni.

      He ovat itse kertoneet olevansa profeettoja, ja tarkastin heidän nimensä facebookista".

      Johan nyt vitsin väänsit!

      • Anonyymi

        Voit itse suorittaa saman tarkastuksen koska tahansa. Pasanen on tiettävästi ainut suomessa joka on vaihtanut maistraatissa viralliseksi etunimeksensäkin profeetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit itse suorittaa saman tarkastuksen koska tahansa. Pasanen on tiettävästi ainut suomessa joka on vaihtanut maistraatissa viralliseksi etunimeksensäkin profeetta.

        Sairasta, jos näin on. Itsensä profeetaksi kutsuminen on muutenkin umpisairasta. Jeesuksen mukaan profeettoja oli Johannes kastajaan saakka.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Sairasta, jos näin on. Itsensä profeetaksi kutsuminen on muutenkin umpisairasta. Jeesuksen mukaan profeettoja oli Johannes kastajaan saakka.

        Sairasta... sairasta... tiedätkö mitä puhut? Toistelet opittua kaavaa. Näkijöitä on ollut, ja tulee olemaan.


    • Anonyymi

      Kai tiedät että facebookiin voi rekisteröityä melkein millä valenimellä tahansa, joten facebook ei todista mitään? Jos olet Aku Ankkaa lukenut niin tiedät piirroshahmo Hessu Hopon. Facebookista löytyy haulla 5 Hessu Hopoa ja yksi Hessu Höpö. Noin esimerkiksi, Ja haulla Pertti Peräreikä löydät facebookista 6 Pertti Peräreikää. Tarkista itse josset usko.

    • Anonyymi

      Heidät nimitetään jälkikäteen ja voitte olla aika varmoja, että yllätyksiä tulee.

    • Anonyymi

      Raamattu sanoo selkeästi että oikean profeetan tunnistaa siitä että hänen ennustuksensa toteutuvat Yksikään Sunin sadoista valheprofetioista ei ole toteutunut.

    • Anonyymi

      Harri Veijonen on jumalallinen profeetta, hänen kaikki enteensä ovat menneet sentilleen kohdalleen, niinkuin maaginen 60.00

    • Anonyymi

      Vei että oikein aitoja profeettoja?

      Vai niin?

      Kyllä ne julkisuutta himoitsevat, mutta... sitten totuuden valo paljastaa heidän kellarina haamut ja komeroinen luurangot!

      Susia lammasten vaatteissa.... Jeesus niistä varoitti

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17027471/eksytyksen-harhat!-(-osa-12)----sudet-lammasten-vaatteissa!#comment-108899997

    • Anonyymi

      Kukaan heistä ei ole profeetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      84
      1792
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      366
      1494
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      65
      1202
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1055
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      966
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      187
      897
    7. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      826
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      795
    9. Se mitä näytän ulospäin

      Ei ole koko totuus - tietäisitpä mitä tunteita kätken kulisseihin.
      Ikävä
      64
      738
    10. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      705
    Aihe