Kuka on suomalainen?

Eräs aktivisti on tehnyt laajan kyselykierroksen lähinnä Perussuomalaisten kunnallisvaaliehokkaiden parissa selvittääkseen heidän mielipiteitään.

Persujen vaaliteemoina ovat mm. Suomi takaisin, äänestä Suomi takaisin, turvallinen Suomi takaisin kunta kerrallaan yms....

Useat ehdokkaat ovat hypänneet puihin kysymyksen edessä ja todenneet että eivät voi vastata kysymykseen. Syynä kai kommunistien tulevat rasistisyytökset.

Vastaushan on aivan helppo:
- Suomalainen on Suomessa syntynyt ihminen, muualla syntynyt ei voi olla suomalainen vaikka on saanut kansalaisuuden.

Tämä on etnonationalismia mitä kannatan voimakkaasti; jos ei samaa mieltä ole on turhaa vinkua Suomea takaisin.

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eli siis myönnät sen, että suomalainen voi olla erivärinen, jos on syntynyt Suomessa?

      • Anonyymi

        Kyllä..., mustasta voi tulla kantasuomalainen lain mukaan ja niin tapahtuu koko ajan.
        He valtaavat maatamme enenemissä määrin ja heitä tulee olemaan jo 1 000 000 kymmenen vuoden kuluessa ja siitä se vasta kiva alkaa....

        Etnonationalismi pureutuu toki hieman syvemmälle ja se pohjautuu rotuoppiin.
        Se on arveluttava sana koska kommunistit sitä karsastavat.

        Suomalaisten ihonvärin tulee olla valkoinen, mustat ovat muualta.
        Toki valkoista rotua ollaan tuhoamassa sekoittamalla koska olemme liian järkeviä eliitin koiriksi.

        Venäjä voi olla valkoisen rodun viimeinen turvasatama; Eurooppa on jo menetetty hetken kuluttua ja valkoiset pakenevat parkuen maistaan.

        Kirjoitteli ystävänne Martta.


    • Anonyymi

      Ei se mene välttämättä noin.

      Minä olen Suomessa aikanaan syntynyt ja asunut; kumpikin vanhempi sukunsa puolelta vuosisatoja Suomalainen.

      Muutin joitain vuosikymmeniä sitten pois, eikä enää ole Suomen passia.

      En siis katso olevani Suomalainen vaikka Nasu-Martta näin väittää.

      Toisaalta, lapseni, puoliksi aasialaisia, saisivat halutessaan Suomen passin (älkää huolestuko, eivät halua) ja olisivat sitten Suomalaisia vaikka eivät ole siellä koskaan käyneet tai puhu/ymmärrä kieltä.

    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat oma etninen kansansa ja suomalaiseksi synnytään suomalaisista vanhemmista. Eli esim somali ei ole suomalainen.
      Toki hän voi saada Suomen kansalaisuuden, mutta se ei muuta häntä suomalaiseksi. Ei vaikka syntyisi Suomessa.

      • Anonyymi

        Suomen Sisun kannattaisi kutsua kokoon jonkinlainen Wanseen jatkokous jossa voivat määritellä kutka ovat suomalaisia ja kutka vain neljännesosa suomalaisia. Loppuisi tuo jatkuva jankkaaminen siitä onko "SS" oikeasti SS vai ei.


    • On siis kysytty, kuinka he määrittelevät 'suomalaisen'.

      Eihän sellaiseen voi lyhyttä ja kovinkaan yksiselitteistä vastausta antaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe