Miksi itse itsenne nimitätte profeetakasi?

Kuka antoi vallan nimittää itse itsensä profeetaksi. Ettekö te tunne Raamattua edes sen vertaa, että tiedätte, ettei itsensä korottaminen ole Jumalan tahdon mukaista?
Jos olette tutkineet Raamatun historiaa, niin olette varmasti panneet merkille, ettei yksikään Jumalan profeetta lähtenyt työhänsä sanomalla, minä se olen. Päin vastoin, jokainen profeetta, Joona huipussaan, jopa yritti paeta Jumalaa päästäkseen eroon siitä tehtävästä. Jokainen Jumalan profeetta puhui Jumalalle vähätellen itseään ja kykyjään ja kieltäytyi tehtävästä. Puhumattakaan, että he alkoivat kutsumaan itseään profeetaksi.

Profeetan nimitys tuli Raamatun profeetoille usein vasta jälkikäteen. Totta totisesti, tämä oli... aivan kuin sotilaatkin tajusivat vasta Jeesuksen kuoltua ristillä, että tämä tosiaan oli... Näin profeetallekin käy. Vasta profeetan työn jälkeen hänet tunnustetaan, totta totisesti, tuo oli Jumalan profeetta. Elikkä profeetta ei tee sitä itse, vaan Jumalan Hengen vaikutuksesta muut alkavat kutsua tätä profeetaksi.

Ottakaa opiksenne, nöyrin mielin. -jarmo-

24

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoititko kysymyksesi myös minulle?

      T.minä olen se profeetta

      • Anonyymi

        Soulmate


      • Anonyymi

        "Kuka antoi vallan nimittää itse itsensä profeetaksi. Ettekö te tunne Raamattua edes sen vertaa, että tiedätte, ettei itsensä korottaminen ole Jumalan tahdon mukaista?"

        Jumala ja eräs henkilö antoi vallan sanoa itseäni profeetaksi.
        Jumala ja se eräs henkilö tähän "korotti".

        "Elikkä profeetta ei tee sitä itse, vaan Jumalan Hengen vaikutuksesta muut alkavat kutsua tätä profeetaksi. "

        Niin siinä kävikin.
        En ollut ensimmäinen joka nimitti, mutta otin sen vastaan.
        Eikä se henkilön todistus ollut niin merkitsevä kuin Jumalan todistus.
        Henkilö sanoi profeetaksi, Jumala antoi voitelun.

        T.minä olen se profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka antoi vallan nimittää itse itsensä profeetaksi. Ettekö te tunne Raamattua edes sen vertaa, että tiedätte, ettei itsensä korottaminen ole Jumalan tahdon mukaista?"

        Jumala ja eräs henkilö antoi vallan sanoa itseäni profeetaksi.
        Jumala ja se eräs henkilö tähän "korotti".

        "Elikkä profeetta ei tee sitä itse, vaan Jumalan Hengen vaikutuksesta muut alkavat kutsua tätä profeetaksi. "

        Niin siinä kävikin.
        En ollut ensimmäinen joka nimitti, mutta otin sen vastaan.
        Eikä se henkilön todistus ollut niin merkitsevä kuin Jumalan todistus.
        Henkilö sanoi profeetaksi, Jumala antoi voitelun.

        T.minä olen se profeetta

        Sinä olet se mies. Sanoi elijahu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet se mies. Sanoi elijahu.

        Tai elieser. Miehen pahat teot kostetaan sen pojille . Hammas hampaasta.


    • Anonyymi

      Näin on Jumala nostaa esiin palvelijansa

      • Anonyymi

        Entä minut? Hylkääköhän minut?


    • Anonyymi

      Moni on kuitenkin todistanut Cheekin ja Elastisen profeetoiksi.

      • Anonyymi

        Onko nekin syönyt puuroa kuin hullut ? Tai nainut kleopatroja ja palvonut niiden jumalia . Onko nekin mesopotanian juutalaisia.


    • Anonyymi

      Jarmo kirjoittaa oikeaa asiaa.
      On paholaisen koukku ja viettely, alkaa korottaa ja kehua itseään....
      Huonosti siinä yleensä lopuksi käy?

      • Anonyymi

        Ajattele Jeesusta . Sanoi vaan et temppeli tuhotaan ja se tuhottiin mut juutalaiset tappoi sen eikä uskonut. No nyt temppelin paikalla on arabien moskeija olisiko ollut juutalainen väärä profeetta.


    • Anonyymi

      Alottaja puhuu roskaa. Näkijöitä ja tietäjiä on ollut kautta aikain.

      • Anonyymi

        On noitia on aina . Egypti täynnä väärentäjiä silmän kääntäjiä ja ryöväreitä . Noita ELYMAS oli väärä Jeesus kreikan Kreetan juutalainen.


    • Anonyymi

      Jarmo.
      Kuka antoi sinulle vallan nimittää jonkun profeetaksi?
      Ja onko se itsensä korottamista, jos se profeetta sanoo itseään profeetaksi, jota sinäkin olet profeetaksi jo aiemmin sanonut?

      T.minä olen se profeetta

      • Minä en tee muuta kuin sen, minkä profetiaksi olen saanut sanottavakseni. Minä en varsinaisesti nimeä häntä, vaan kerron teille profeetan merkit. Siitä on kyse.

        Hän tulee esiin Inarista aikanaan, noin 40 päivää ylösoton jälkeen ja alkaa kastaa ihmisiä. Hänet tunnetaan nimellä Ari ja hän on kuusissa kymmenissä tanakka harmaa mies. Tämän profetian olen saanut ja siinä joudun pysymään. Ketään en tällä ole korottanut, en itseäni ainakaan.


      • JarmoEklund

        Mutta sen sanon heti suoraan, ettei hänkään tule koskaan kutsumaan itseään profeetaksi!


      • Anonyymi
        JarmoEklund kirjoitti:

        Minä en tee muuta kuin sen, minkä profetiaksi olen saanut sanottavakseni. Minä en varsinaisesti nimeä häntä, vaan kerron teille profeetan merkit. Siitä on kyse.

        Hän tulee esiin Inarista aikanaan, noin 40 päivää ylösoton jälkeen ja alkaa kastaa ihmisiä. Hänet tunnetaan nimellä Ari ja hän on kuusissa kymmenissä tanakka harmaa mies. Tämän profetian olen saanut ja siinä joudun pysymään. Ketään en tällä ole korottanut, en itseäni ainakaan.

        Sinä olet siis profeetan jo nimennyt.

        Et ole tuollaista profetiaa saanut vaan olet sen itse antanut.

        Kun Pyhä Henki innoittaa sinut profetoimaan taikka jakamaan tiedon sanat, siinä ei ole astiaa välissä.
        Se tulee spontaanisti vailla astian makua jopa tiedostamatta.

        Kun sinä sitten tutkit asioita ja järkeilet niihin astian makua, niin silloin voit olla väärässä ja hyvinkin todennäköisesti oletkin väärässä.

        Tuntomerkit ovat sinun omiasi, myönnä se.
        Niitä et ole Herralta saanut vaan ne on sinun omaa tuotostasi ja niistä sinun tulisi luopua ja pitää kiinni vain siitä, minkä Herralta olet saanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet siis profeetan jo nimennyt.

        Et ole tuollaista profetiaa saanut vaan olet sen itse antanut.

        Kun Pyhä Henki innoittaa sinut profetoimaan taikka jakamaan tiedon sanat, siinä ei ole astiaa välissä.
        Se tulee spontaanisti vailla astian makua jopa tiedostamatta.

        Kun sinä sitten tutkit asioita ja järkeilet niihin astian makua, niin silloin voit olla väärässä ja hyvinkin todennäköisesti oletkin väärässä.

        Tuntomerkit ovat sinun omiasi, myönnä se.
        Niitä et ole Herralta saanut vaan ne on sinun omaa tuotostasi ja niistä sinun tulisi luopua ja pitää kiinni vain siitä, minkä Herralta olet saanut.

        Sinä et tunne profetiaa ja siksi argumnetoit mutu tuntumalta. Jos tuntisit profetian, niin huomaisit paljon muutakin. Siksi tiedän, että taistelet saamaani profetiaa vastaan vain lihassa. Profetiani on siksi totta, koska itse olen sitä vastaan lihassani tasitellut kymmeniä kertoja ja joka kerta Jumala on asettanut minut samaan asemaan, kuuntelemaan mitä hänellä on sanottavaa. Sellainen vetää nöyräksi ja siksi voin sanoa tietäväni merkit. Henkilön tiedän kuka hän on ja ketä Jumala tarkoitti ja siksi minulla on helppo kertoa hänen nimensä, koska se on hänen nimensä ja hänen ulkonäkönsä. Kaiken huipun lisäksi minä silloin suorastaan vihasin tuota ihmistä, kun profetian sain, joten minulla ei ollut pienintäkään lihallista syytä hänestä nostaa profeettaa Suomelle, päin vastoin. En halunnut tunnustaa, että niin vaan tulee tapahtumaan.


      • Anonyymi
        JarmoEklund kirjoitti:

        Sinä et tunne profetiaa ja siksi argumnetoit mutu tuntumalta. Jos tuntisit profetian, niin huomaisit paljon muutakin. Siksi tiedän, että taistelet saamaani profetiaa vastaan vain lihassa. Profetiani on siksi totta, koska itse olen sitä vastaan lihassani tasitellut kymmeniä kertoja ja joka kerta Jumala on asettanut minut samaan asemaan, kuuntelemaan mitä hänellä on sanottavaa. Sellainen vetää nöyräksi ja siksi voin sanoa tietäväni merkit. Henkilön tiedän kuka hän on ja ketä Jumala tarkoitti ja siksi minulla on helppo kertoa hänen nimensä, koska se on hänen nimensä ja hänen ulkonäkönsä. Kaiken huipun lisäksi minä silloin suorastaan vihasin tuota ihmistä, kun profetian sain, joten minulla ei ollut pienintäkään lihallista syytä hänestä nostaa profeettaa Suomelle, päin vastoin. En halunnut tunnustaa, että niin vaan tulee tapahtumaan.

        Sinä yhdistit ne saamasi merkit henkilöön.
        Sinä olet antanut inarin, Arin ja arin tuntomerkkejä.
        Ne tulevat sinulta, myönnä pois.
        Näitä ei jumala ole antanut sinulle, siitä olen varma.

        Mitä jos minä saan näyn taikka profetian miehestä joka tekee parannuksen ja hänestä tulee väkevä pelastussanoman julistaja.
        Näin tanakan voimakkaan miehen joka oli nöyrtynyt Herran edessä ja tunnustanut syntinsä ja hän tekiparannuksen ja sai syntinsä anteeksi, hänestä tuli väkevä todistaja ja pelastussanoman julistaja.

        Sehän on Jarmo, minä järkeilen ja opetan että se mies on Jarmo, kaikki merkit sopivat, sen on pakko olla jarmo, olen siitä aivan varma, ei ole mahdollista erehtyä.
        En uskoisi että se on Jarmo, mutta mikä minä olen päättämään?

        Myöhemmin selvisi, se oli Late.

        Siinä Herran ilmoitus piti, mutta minun järkeilyni johti harhaan.

        Uskotko tosiaan, että sillä olisi merkitystä totuuden kanssa, taistelisit järkeilysi puolesta vuosia tai et?
        Uskotko tosiaan, että sillä on mitään hyvää merkitystä, jos pidät itseäsi tässä asiassa erehtymättömänä?
        Uskotko tosiaan, että mihin sinä järkeilylläsi ihmisiä johdatat tahattomastikin, että sillä ei olisi merkitystä?
        Ole varovainen, sillä järkeilysi takia, sinä tulet missaamaan profeetan ja myös ne muut, jotka sinuun tässä asiassa luottavat.
        Sinun on oltava ehdottoman rehellinen tässä asiassa, sillä kyse ei ole mistään ihan pienestä asiasta.
        Kaikki muut profeetat on tämän myötä sinulle ja heille jotka sinua tässä seuraavat vääriä.
        Sinä odotat Aria, jonka sinä olet valinnut ja nostanut.
        Sinä et odota profeettaa, jonka jumala on valinnut ja nostanut.
        Siinä on suuri ero, Jumala ei erehdy, ihminen erehtyy.


      • Anonyymi
        JarmoEklund kirjoitti:

        Minä en tee muuta kuin sen, minkä profetiaksi olen saanut sanottavakseni. Minä en varsinaisesti nimeä häntä, vaan kerron teille profeetan merkit. Siitä on kyse.

        Hän tulee esiin Inarista aikanaan, noin 40 päivää ylösoton jälkeen ja alkaa kastaa ihmisiä. Hänet tunnetaan nimellä Ari ja hän on kuusissa kymmenissä tanakka harmaa mies. Tämän profetian olen saanut ja siinä joudun pysymään. Ketään en tällä ole korottanut, en itseäni ainakaan.

        Inarijärven kalat tosin vähän säätelee venäläistä radioaktiivia.


    • Anonyymi

      Hyvä! Oikeaa puhetta.

    • JarmoEklund

      Nyt tulee jo sellasta settiä ja argumenttia, etten osaa vastata mitään.
      Luotan Herraani Jeesukseen vapahtajaan. Ei Hän petä meitä!

      • Anonyymi

        Herra ei petä, mutta ihminen pettää itse itsensä järkeilyllään.
        On monia laskentoja, tempauspäiviä, ennustuksia milloin ja missä mitäkin tapahtuu.
        Ne ovat ihmisen järkeilyä, laskemisia ja oletuksia.
        Ne ovat menneet pieleen toinen toisensa jälkeen, eikä ihminen ota opikseen siitä, että ihmisen ei tule tietää aikoja ja hetkiä, jotka taivaallinen Isämme säätää.

        Mutta kun jumala jotain ilmoittaa, se pitää ja toteutuu.
        Kun ihminen jotain ilmoittaa, se ei välttämättä pidä eikä toteudu.

        Niinkuin omerin laskennat ja ennustukset ovat menneet pieleen, niin menee järkeily Inarin Aristakin pieleen.
        Sinä uskot sen vasta sitten, kun hänestä aika jättää.
        Silloin sinä ymmärrät, että Ari ei ollut Herran valinta vaan sinun valintasi.

        Kaiken sen aikaa, sinä olet kuitenkin tiennyt profeetan.
        Mutta järkeilysi on ollut sinulle tärkeämpää kuin Herran ilmoitus sinun kauttasi.

        Ja kun tämä on tapahtunut, sinä ymmärrät, että se profeetta on sinulle puhunut.
        Siihen asti sinulla on aikaa tehdä parannus.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe