...niin kukkivia kasveja pitää istuttaa. Mehiläiskato johtuu osittain siitä, että kukkasniittyjä hävitetään maailmassa viljelyskasvien tieltä. Enemmän ja monipuolisesti kukkivia kasveja pitää löytyä luonnosta.
Tässäkin juurisyy on maapallon lisääntynyt väkimäärä. Lisääntynyt väkimäärä kuluttaa luonnonvaroja ja lisää viljelysmaata raivataan lisää ja lisää jatkuvalla syötöllä.
Jos halutaan pelastaa mehiläiset ja muut pörriäiset
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pelastakaa mehiläiset - Koko kaupungin yhteinen pelastusoperaatio
https://areena.yle.fi/1-50692095
2 jaksoa katsottavissa.- Anonyymi
Ohjelmasarjan tiedot: Mehiläiset ovat elintärkeitä pölyttäjiä, joita ilman emme voisi kasvattaa ruokaa. Mehiläiset ovat kuitenkin tänä päivänä uhattuina ja niiden määrä on laskenut dramaattisesti. Jimmy Doherty lähtee mehiläisten pelastusoperaatiolle ja saa mukaansa Peterboroughn kaupungin asukkaat.
- Anonyymi
Vääriä lajeja ei kuitenkaan saa istuttaa. Vieraslajit.fi-sivuston mukaan EU:n luetteloon tai kansalliseen luetteloon kuuluvaa vieraslajia ei saa tarkoituksellisesti kasvattaa kiinteistöllä. Jos esimerkiksi puutarhaan on istutettu luetteloon kuuluva kasvilaji, omistajan on poistettava istutus ja hävitettävä kasvin osat niin, ettei se pääse lisääntymään.
- Anonyymi
Minulla on parikymmentä vuotta sitten puutarhamyymälästä ostettu kurtturuusupensas joka nyt mahtikäskyllä käsketään hävittämään.
Ongelmani on se ettei minulla ole varaa palkata pensaan hävittäjää.
Olen yli 80-vuotias nainen, ennen kaatumistani joka aiheutui aivoinfarktista ja johti vasemman puolen murtumiin lonkkaan, reisiluuhun, kylkiluihin ja olkavarren luihin, olin hoitanut puutarhaani melko hyvin mutta nyt pariin vuoteen en ole pystynyt liikkumaan kuin sisätiloissa kyynärsauvojen ja rollaattorin avulla.
Yritän sinnitellä omakotitalossani ilman yhteiskunnan tukia, mutta nyt nämä lisä vaatimukset taitavat johtaa siihen, että mökki on myytävä ja hakeuduttava yhteiskunnan huostaan.
Minun ruusuni kukkii nyt parhaillaan ja kimalaisia pörrää kukissa runsaasti. Eikö kurtturuusu olekaan tärkeä kasvi pörriäisille? Itse olen kerännyt myös ruusun kiulukat ja jauhanut niistä viherjauhe sekoitukseen lisämakua.
Onko näissä valtiovallan taholta tulevissa vaatimuksissa enää mitään rajaa?
Itse olen jo muuttanut toimivan öljylämmityksen ilmalämpöpumppuihin, joiden teho ei sitten talven kovilla pakkasilla riittänytkään vaan jouduin hankkimaan shköpatterit lisäksi ja sähkön hinta on kuitenkin karannut aivan tolkkuttomiin.
Saako meitä vanhoja ja sairaita ihmisiä kohdella joidenkin muiden ihmisten mielen mukaan vain velvoitteita lisäämällä, ottamatta huomioon kuinka me selviämme?- Anonyymi
Ikävä asia on se että on maahomistajan vastuulla hävittää haitalliset vieraslajit. Taitaa monella mennä lapiohommiksi. Talkoohenki pitää elvyttää.
- Anonyymi
Vieraslajilla tarkoitetaan kasvia, eläintä tai muuta eliölajia, jonka siirtymistä luontaisen levinneisyysalueen ulkopuolelle ihminen on tahattomasti tai tarkoituksella edesauttanut. Vieraslaji on siis ihmisen myötävaikutuksella ylittänyt luontaiset leviämisesteet, kuten mantereen, meren tai vuoriston, ja levinnyt alueelle, minne se ilman ihmisen apua ei olisi vielä luontaisesti levinnyt.
Vieraslajilaissa (1709/2015) on määritelty kansallisesti haitalliseksi säädetty vieraslaji.
Haitallinen vieraslaji = Haitallisella vieraslajilla tarkoitetaan vieraslajia, jonka on todettu uhkaavan luonnon monimuotoisuutta tai siihen liittyviä ekosysteemipalveluita. - Anonyymi
Lupiinien siitepöly saattaa haitata kimalaisten lisääntymistä
https://www.muutoslehti.fi/lupiinien-siitepoly-saattaa-haitata-kimalaisten-lisaantymista/- Anonyymi
Liiallinen viinan kanssa läträily voi haitata miesten siitiöiden tuotantoa ja potenssia. Niin tai näin, aina ongelmia tiedossa.
- Anonyymi
Joka tontille pitäisi jättää muutaman neliön läntti ruohoa leikkaamatta ,jäis pörriäisille elintilaa ja ruohonleikkurin bensaa säästyis... sitäkin muuten kuluu uskomattoman paljon koko suomen mittakaavassa.
- Anonyymi
Hyvä huomio. Kesän aikana tulee ruoho leikattua vähintään 4 kertaa kuukaudessa. toukokuun viimeisestä viikosta syyskuun loppuun noin 15 kertaa. Bensaa palaa useita litroja tällaisella parin tuhannen neliön tontilla.
Olen toki marjapensaiden välit jättänyt harvemmalle leikkuulle, mutta kuitenkin yrittänyt pysyä naapureiden kanssa samassa tahdissa leikkuukerroissa.
Ylen ohjelma Pelasta pörriäinen on tarpeellinen meille tonttienkin omistajille että huomaisimme luonnon monimuotoisuuden tärkeyden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio. Kesän aikana tulee ruoho leikattua vähintään 4 kertaa kuukaudessa. toukokuun viimeisestä viikosta syyskuun loppuun noin 15 kertaa. Bensaa palaa useita litroja tällaisella parin tuhannen neliön tontilla.
Olen toki marjapensaiden välit jättänyt harvemmalle leikkuulle, mutta kuitenkin yrittänyt pysyä naapureiden kanssa samassa tahdissa leikkuukerroissa.
Ylen ohjelma Pelasta pörriäinen on tarpeellinen meille tonttienkin omistajille että huomaisimme luonnon monimuotoisuuden tärkeyden.Voi leikata käsinkin vaikka niittämällä niin saa kuntoilua. Kukkaniityn saa helposti kylvämällä.
- Anonyymi
Parhaiten pörriäisiä voi suojella samalla tavalla kuin ilmastoa.
Eli makoilemalla kadulla liikenteen tukkeena.
t. elokapina- Anonyymi
Huono provo. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Mehiläiset kärsivät hiilidioksidin puutteesta.
- Anonyymi
Jokainen voi istuttaa kukkia vähän sinne tänne. Kukkaniittyjä ei paljon enää missään ole, ainakaan kasvukeskuksissa. Belkkää betoniviidakkoa.
- Anonyymi
Tanskalaisessa sarjassa jakoivat kukkien siemeniä omakotitaloasukkaille että tekevät niittyjä ja kylvivat tiepuoliin, teollisuusalueille jne. Hyvännäköistä tuli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992