Sote puhuttaa Eduskunnassa, kun hallitus vie uudistusta väkisin läpi

Anonyymi

Hallitus leikkii ideologista peliä ihmisten työpaikoilla. Kysymys on yli 18.000 soteyrityksestä ja näissä olevien 80.000 työntekijöiden työpaikoista.

Kiuru-Paateron sote-ehdotus perustuu valheeseen "veroparatiisiyrityksistä", joista vasemmistopuolueet ovat toitottaneet Eduskunnassa. Suuret sote-yritykset ovat pörssiyrityksiä, joiden toiminta on avointa. Lukuisat pienet yritykset ovat perheyrityksiä. Missä on veroparatiisiyhtiöt? Arhinmäki ja LIndtman ovat puhuneet näistä eniten. Missä ovat veroparatiisiyhtiöt?

Sote-ehdotus vie kohti USA:n mallia, jossa vähäosaiset jätetään piteneviin jonoihin ja hyväosaiset pääsevät palveluihin työterveyshuollon kautta tai ottamalla vapaaehtoisen vakuutusten tai vain maksamalla lääkärin hoivasta. Se lisää eriarvoisuutta yhteiskunnassamme.

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/yrittajat-sotesta-synkka-paiva/

Sotesta on haittaa kaupungeille ja kunnille. Kustannukset kasvavat ja palvelut huonontuvat. Maakuntamallia ei tarvita. Se on kustannus. Palveluja on saatavilla, mutta niihin ei haluta laskea vähäosaisia ideologisista syistä.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008056873.html

Valtaa ei pidä antaa niille, jotka eivät osaa sitä käyttää.

5

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Pörriäistaho" kylvää näköjään sanomaansa nyt koko maahan. Lahdessahan on jo yksityinen "veroparatiisiyhtiö" niskan päällä ja omistaa Harjun terveydestä 51% ja Lahti 49%. Miten tällainen keikaus on mahdollista? Sopivat voimat hoitivat homman. Nyt kun terveyskeskukseen on yhteydessä puhelimella, tulee heti perässä tx-viesti Mehiläisen sovelluksesta. Minä en ainakaan ala näpräämään lääkäriasioita kännykän pelialustoilla. Mitä maksaa, kun menee helposti sekaisin ja Mehiläisen rahalinjoille!
      Harjun terveydessä näyttää nyt jo siltä, että lääkäriajat pyritään korvaamaan puhelinhommilla. Ja vielä niin, että luvattu soitto ei tule silloin kun se on sovittu esim.seuraavana päivänä, vaan myöhemmin. Toivottavasti ministeri Kiuru lupaustensa mukaan potkaisdee koko Harjun terveyden kumoon väärän sopimuksen takia!

    • Anonyymi

      "Pörriäistaho" kylvää näköjään sanomaansa nyt koko maahan. Lahdessahan on jo yksityinen "veroparatiisiyhtiö" niskan päällä ja omistaa Harjun terveydestä 51% ja Lahti 49%. Miten tällainen keikaus on mahdollista? Sopivat voimat hoitivat homman. Nyt kun terveyskeskukseen on yhteydessä puhelimella, tulee heti perässä tx-viesti Mehiläisen sovelluksesta. Minä en ainakaan ala näpräämään lääkäriasioita kännykän pelialustoilla. Mitä maksaa, kun menee helposti sekaisin ja Mehiläisen rahalinjoille!
      Harjun terveydessä näyttää nyt jo siltä, että lääkäriajat pyritään korvaamaan puhelinhommilla. Ja vielä niin, että luvattu soitto ei tule silloin kun se on sovittu esim.seuraavana päivänä, vaan myöhemmin. Toivottavasti ministeri Kiuru lupaustensa mukaan potkaisdee koko Harjun terveyden kumoon väärän sopimuksen takia!

    • Anonyymi

      Se tapahtui eduskunnassa NYT! Ei auta itku markkinoilla.

    • Kunnallinen itsehallinto on peruja ajalta, jolloin liikuttiin hevoskyydillä. Alue, jolla ihmiset liikkuivat oli paljon nykyistä suppeampi. Kirkonkylä oli useimmille suomalaisille elämän keskus, joillekin se oli kaupunki. Suomessa kaupungit olivat kaikki pieniä, Helsinki kasvoi keskiruureksi vasta 1800-luvun lopulla. Kun yhteiskunta kehittyi niin paikallishallinnolle tuli yhä uusia tehtäviä. Nykymaailmassa luonnollinen alue hoitamaan näitä tehtäviä olisi ehdottomasti maakunta. Kaikki lakisääteiset tehtävät pitäisi siirtää kunnilta maakunnille, siis ihan kaikki ja myös isoilta kaupungeilta. Kunnat voisivat säilyä ja turhia kuntaliitoksia voitaisiin jopa peruuttaa. Kunnat olisivat ihmisten paikallisen vapaaehtoisen toiminnan keskuksia. Ne voisivat verottaa kuntalaisia jos kuntalaiset itse niin päättäisivät, mutta kunnallisveron lähtötaso olisi 0%.

      Jos lakisääteiset tehtävät siirrettäisiin myös isoilta kaupungeilta maakunnille niin se patoaisi tätä ihmisvihamielistä globaaliurbanismia, missä metropolit ovat likimain uuskolonialistisia ylikansallisen riiston ja kerskakulutuksen keskuksia. Jos kaikki lakisääteiset tehtävät, sote, koulut, poliisi ja jopa kaavoitus siirettäisiin maakunnille niin maakuntien keskuskaupungeilla olisi silti aivan riittävästi vaikutusvaltaa omassa maakunnassaan omien etujensa ajamiseen. Helsinki olisi poikkeus vain koska se on Suomen kansallisvaltion pääkaupunki. Niitä Helsinkiä koskevia päätöksiä, joilla on merkitystä koko maalle voitaisiin sen vuoksi tehdä jopa valtiotasolla.

    • Anonyymi

      Nyt ei liikuta hevoskyydillä, korkeitaan aaseilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe