Haluatko jotain namia?

Huomenna kun on taas lauantai. Tuosta tupsahti mieleen, kun lapsuudessa oli aina lauantaisin karkkipäivä. Namia vedettiin melkein kaksin käsin käsin, niin että huono olo tuli :)

Maistuu tuo makea vieläkin. Aikoinaan tavattiin sanoa, ettei aikuisenakaan se suu tuohesta ole.

Mites on teillä, maistuuko makea? Uppoaako karkit, suklaat, pullat ja kakut?

62

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä pidän makeasta edelleen kovasti. 😋

      • Niin minäkin.

        Aina pitää olla jemmasta jotain nannaa, jos sattuu himo iskemään :))

        Syötkö sä jätskiä? Mä voisin syödä sitä ämpärikaupalla.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin minäkin.

        Aina pitää olla jemmasta jotain nannaa, jos sattuu himo iskemään :))

        Syötkö sä jätskiä? Mä voisin syödä sitä ämpärikaupalla.

        Syön kyllä jätskiä, Ben & Jerry on parasta... 😋


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Syön kyllä jätskiä, Ben & Jerry on parasta... 😋

        Ole ees kuullu tuollasesta jätskistä...

        Mä taidan olla tylsä, ja kaivan jätskialtaasta vain vanhoja perusjuttuja :))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Niin minäkin.

        Aina pitää olla jemmasta jotain nannaa, jos sattuu himo iskemään :))

        Syötkö sä jätskiä? Mä voisin syödä sitä ämpärikaupalla.

        Itelläni ei säily namit jemmassa, vaan niin pitkään polttelee muijan mieltä ku ne on saatu nassuun:)

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itelläni ei säily namit jemmassa, vaan niin pitkään polttelee muijan mieltä ku ne on saatu nassuun:)

        Sunflower

        Mulla joskus säilyy, kun tuppaa unohtumaan joku levy jonnekki..

        On de kyllä jännä, että miten se karkki voikin vaivata mieltä, tai joku iso jäätelötuutti pakkasessa :}


    • Anonyymi

      No itelle maistuu liian hyvinkin, etenki suklaa. Ku elämä murjoo muijaa niin tykkään mussuttaa suklaata. Harmi vaan että sitä on kiva napostella silloinki ku on ylämäkeä. Noita kiloja sais tiputtaa muutaman:(

      Sunflower

      • Söin tänään ruuan jälkeen jälkiruuaksi toblerone valkoista suklaata.. 😋


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Söin tänään ruuan jälkeen jälkiruuaksi toblerone valkoista suklaata.. 😋

        Joskus jäätelöä syön


      • Suklaa on hyvää. Tummaa suklaata ei tuu kyllä ostettua, ku se ei oikein maistu :{

        Syötkö vaa suklaata, vai meneekö muutki herkut?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Söin tänään ruuan jälkeen jälkiruuaksi toblerone valkoista suklaata.. 😋

        Toi valkoinen suklaa ei oikein ole mulle uponnut. Se käy hyvin kuivakakun kuorrutukseen :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Toi valkoinen suklaa ei oikein ole mulle uponnut. Se käy hyvin kuivakakun kuorrutukseen :)

        Tuossa toblerone valkoisuklaassa on hyvä maku, mantelia ja nougaata, parasta valkosuklaata.

        Fazerin maitosuklaa hasselpähkinöillä, nam!

        Ainut tumma suklaa, joka menee, on taloussuklaa.. 😆


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Tuossa toblerone valkoisuklaassa on hyvä maku, mantelia ja nougaata, parasta valkosuklaata.

        Fazerin maitosuklaa hasselpähkinöillä, nam!

        Ainut tumma suklaa, joka menee, on taloussuklaa.. 😆

        No jos tuossa valkosuklaassa on mantelia, niin yöh... :¤

        Tuosta maitosuklaasta hasselpähkinöillä, niin tykkään kyllä. Alkoi muutes heti tekemään mieli :d


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No jos tuossa valkosuklaassa on mantelia, niin yöh... :¤

        Tuosta maitosuklaasta hasselpähkinöillä, niin tykkään kyllä. Alkoi muutes heti tekemään mieli :d

        Minäpä kävin eilen ostamassa suklaata varastoon. 🙂


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minäpä kävin eilen ostamassa suklaata varastoon. 🙂

        Mulla oli yks suklaalevy jemmassa, niin mä yks ilta mussutin sen telkkua kattellessa. En ole ikinä ennen syöny nii paljon kerralla :{
        Onneks mulla ei ole painohuolia...


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Söin tänään ruuan jälkeen jälkiruuaksi toblerone valkoista suklaata.. 😋

        Tykkään tosta Tobleronesta, paitsi se on hiton kovaa. Puraisetko vaan menemään vai pilkotko ennenku syöt. Oon pelännyt että hampaat katkeaa:(

        Sunflower


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus jäätelöä syön

        No toi suklaa on ehdoton ykkönen, marmelaadit jätän välistä plus mäklötyskarkit, joita joutuu jauhaan liikaa.

        Sunflower


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No jos tuossa valkosuklaassa on mantelia, niin yöh... :¤

        Tuosta maitosuklaasta hasselpähkinöillä, niin tykkään kyllä. Alkoi muutes heti tekemään mieli :d

        Etkö tykkää mantelista suklaassa, se on muutes hiton hyvää:)

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tykkää mantelista suklaassa, se on muutes hiton hyvää:)

        Sunflower

        Mä en tykkää mantelista yhtään missään :{
        Se vaan ei jotenki maistu.


    • Anonyymi

      Ei maistu, olen mies.

      • Jassoo...
        Eikös miehet sitten muka mussuta nannaa?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Jassoo...
        Eikös miehet sitten muka mussuta nannaa?

        Minun mies tykkää kyllä kovasti nameista, välillä syö minunkin annoksen.. 😆


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minun mies tykkää kyllä kovasti nameista, välillä syö minunkin annoksen.. 😆

        Juu, kyllä ne monet miehetki nassuttaa nameja :)


    • Joskus tosi harvoin ostan suklaata tahi salmiakkia. Muuten herkutteluksi jotain suolaista vaikkapa pasteijoita voitaikinasta. Ne pitää tietenkin itse tehdä jotta täytteitä tulee yhtenä kyr... riittävästi.

      • Anonyymi

        Ja polvet kiittää.


    • Anonyymi

      Liekö ikä tehnyt tehtävänsä, mutta enää Sisu-pastillit tekevät kauppaansa. Saatan toki ottaa yksittäisen konvehdin, jos tarjotaan mutta sen kummemmin en tapaa niitä kärkkyä.

      ~Tukkirekka~

      • Anonyymi

        On tehnyt tehtävänsä.


    • Tuolla juttu nirsoilusta.

      Mille olette nirsoja?

      Mä olen tarkka, että liha on kotimaista. En syö myöskään hirveä, lammasta, poroa ja montaa muuta.

      Ainoa liha mikä kelpaa on nauta, sika ja broileri.

      Uh...kuulosti kamalalta, ku löi ne tuohon nimeltä :{

      • Anonyymi

        Tonnikala, eksoottiset merenelävät jäävät syömättä. Syynä ryöstökalastus, muutoin toki maistuisivat.

        ~Tukkirekka~


      • No, en syö raakaa kalaa, maksalaatikko ja kaalikääryleet, yöksi!!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No, en syö raakaa kalaa, maksalaatikko ja kaalikääryleet, yöksi!!

        Tarkoitatko sushia tai suolakalaa?

        Tuo maksalaatikko ja kaikki kaaliruoat on mun herkkua.

        Pitäiski pitkästä aikaa tehdä kaalilaatikkoa :P


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tarkoitatko sushia tai suolakalaa?

        Tuo maksalaatikko ja kaikki kaaliruoat on mun herkkua.

        Pitäiski pitkästä aikaa tehdä kaalilaatikkoa :P

        Sushia ja suolattua. Syön kyllä kalaa muuten.

        Yh, sori en tykkää sinun herkku ruuista.. 😆 Tykkään mm. Aasialaisesta ruuasta.


      • No mä en diggaa hedelmistä ja rehuista, mut karitsat, porot, lehmät, hirvet, härät, possut jne. kelpaavat kyl safkaksi :P Etenkin toi nuoren karitsan liha vie kielen mennessään ;P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sushia ja suolattua. Syön kyllä kalaa muuten.

        Yh, sori en tykkää sinun herkku ruuista.. 😆 Tykkään mm. Aasialaisesta ruuasta.

        Ai mäki tykkään aasialaisesta ja toi sushikin on kyl melko herkkuu :P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sushia ja suolattua. Syön kyllä kalaa muuten.

        Yh, sori en tykkää sinun herkku ruuista.. 😆 Tykkään mm. Aasialaisesta ruuasta.

        Mä joskus jouluisin söin suolattua lohta, mutta nykyään sekin maistuu rautatangolle, yäk!

        Kala on kyllä pannulla paistettuna niin namia, samoin kuin savustettuna.


      • artagnan kirjoitti:

        No mä en diggaa hedelmistä ja rehuista, mut karitsat, porot, lehmät, hirvet, härät, possut jne. kelpaavat kyl safkaksi :P Etenkin toi nuoren karitsan liha vie kielen mennessään ;P

        Kieltäydytkö kokonaan syömästä hedelmiä ja kasviksia?
        En minäkään noita kasviksia ihan herkkuna pidä, mutta kyllä niitä syö, ennenku selkäänsä ottaa :[

        Ku mä luin tuota sun lihalistaa, nii mulle tuli mieleen semmonen entisajan asukki. Semmonen, jolla on jonkinmoinen rätti asuna ja nuija olkapäällä metsästämään menossa :)))))

        Tiiä mistä tuokin mielikuva tuli...


      • Anonyymi

        No toi riista ei maita:/ Hirvenliha on hiton pahaa, joteski voimakkaan makuista.

        Sunflower


    • No tota... En mä ole namuin perään vaikka oonkin näin magee kundi ;) Kahvin kaa esim. berliininmunkki menettelee mut siinä menee sit raja :)

      • No, ku sä kerran olet nii magee kaveri, nii taitaa ne namut olla ennemminkin sun perään ;)

        Mä muutes en ole kovin paljoo syöny noita berliinin munkkeja. Eikös ne ole niitä ällön imeliä? :{


      • Berliinimunkit... Kuolaa.... 😋😋😋


    • Lukasin tuossa jutun nuoresta naisesta, josta tehtyä ohjelmaa joskus aikoinaan seurasin.
      Tämä kyseinen ihminen syntyi poikana, mutta leikkauksen ynnä muun jälkeen hän on nyt sitten nainen.

      Luin myös mielipiteitä, joissa jotku kirjoitti niin, että pitäisi päästä eroon sellaisesta, kun luokitellaan ihmiset joko naisiksi tai miehiksi...

      Tästä tuli mieleen, että eikös oliski jännä, jos joku entisajan ihminen tulis tähän päivään, ja pääsis ihmettelemään kaikkea nykyajan asioita? :)

      • Noh, eikö ihmisillä yhtään alkanut lentämään mielikuvitus? :))

        Ajatelkaapa vaikkapa puhelinta... Olis se ilme näkemisen arvoinen, kun kännystä kuuluu ääntä, vaikkei se ole missään edes kiinni...

        Kyllä nykyään onkin kaikkia helpotuksia ihmisille. On pyykinpesukoneet, astianpesukoneet, kahvinkeitin ym...


      • Olen tutustunut sairaalajaksolla, mielenterveys puolella, miehen, joka halusi olla nainen. Käytti naisten vaatteita. Ihan mukava ihminen oli.

        Monta vuotta sitten facebookissa kuulin että on kuollut, syytä en tiedä...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Noh, eikö ihmisillä yhtään alkanut lentämään mielikuvitus? :))

        Ajatelkaapa vaikkapa puhelinta... Olis se ilme näkemisen arvoinen, kun kännystä kuuluu ääntä, vaikkei se ole missään edes kiinni...

        Kyllä nykyään onkin kaikkia helpotuksia ihmisille. On pyykinpesukoneet, astianpesukoneet, kahvinkeitin ym...

        Ajattele kun lankapuhelin tuli käyttöön, niin alkuun ihmiset pystyivät kuunnella toisten puheluita..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Olen tutustunut sairaalajaksolla, mielenterveys puolella, miehen, joka halusi olla nainen. Käytti naisten vaatteita. Ihan mukava ihminen oli.

        Monta vuotta sitten facebookissa kuulin että on kuollut, syytä en tiedä...

        Juu, eihän se ihmistä huononna, oli sitten mikä tahansa...

        Olipa ikävää, että oli lähtenyt enkelikuoroon :(


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ajattele kun lankapuhelin tuli käyttöön, niin alkuun ihmiset pystyivät kuunnella toisten puheluita..

        Meinaatko ihan sitä alkuaikaa, kun oli vielä puhelinkeskukset?


      • Anonyymi

        Nopeammin he sopeutuisivat nykypäivään kuin päinvastoin, arvelisin näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nopeammin he sopeutuisivat nykypäivään kuin päinvastoin, arvelisin näin.

        No juu...
        Nykyajan ihminen ei kyllä alkais ainakaan siihen, että pitäis vettä hakea jostain ja lämmittää se vielä, kun on pyykki pestävänä.


    • Anonyymi

      33 kommenttia joista 30 yhden ihmisen.

      • Niinkö?
        Kuinka kauan kesti, kun tuon hoksasit kirjoittaa?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Niinkö?
        Kuinka kauan kesti, kun tuon hoksasit kirjoittaa?

        Selitä mulle, että miksi muissa asiallisissa aloituksissa ei ole paljoa kommenttia? Haluan tietää ihan mielenkiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mulle, että miksi muissa asiallisissa aloituksissa ei ole paljoa kommenttia? Haluan tietää ihan mielenkiinnosta.

        No mistä minä sen tietäisin, miksei niissä ole vastauksia.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No mistä minä sen tietäisin, miksei niissä ole vastauksia.

        No minäpä tiedän, eivät jaksa kiinnostaa. Näin on näreet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minäpä tiedän, eivät jaksa kiinnostaa. Näin on näreet.

        No, ei kai se sitten kiinnosta, jos ei vaivaudu vastaamaan.

        Itse en paljon kirjoittele muihin aloituksiin, koska ei niihin aloittaja kumminkaan mitään vastaa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No, ei kai se sitten kiinnosta, jos ei vaivaudu vastaamaan.

        Itse en paljon kirjoittele muihin aloituksiin, koska ei niihin aloittaja kumminkaan mitään vastaa.

        Sama on syy miksi vastaan vaan 'rekatuille'. Mitä iloa on vastaamisesta kun lopputulema on kuin metsään huutaisi, ei vastakaikua. Tässäpä on tieto myös kyselijälle, siksi anonyymien ketjut eivät vedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama on syy miksi vastaan vaan 'rekatuille'. Mitä iloa on vastaamisesta kun lopputulema on kuin metsään huutaisi, ei vastakaikua. Tässäpä on tieto myös kyselijälle, siksi anonyymien ketjut eivät vedä.

        Joo, kyllä se on tyhmää kirjoittaa, kun kirjoitus jää huomiotta. Se on erittäin turhauttavaa ja silloin sitä ajatteleekin, että pidä juttus!

        Ei tupata, kun ei tykätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on syy miksi vastaan vaan 'rekatuille'. Mitä iloa on vastaamisesta kun lopputulema on kuin metsään huutaisi, ei vastakaikua. Tässäpä on tieto myös kyselijälle, siksi anonyymien ketjut eivät vedä.

        Toi pitää paikkaansa, itekki kirjoitan vaan rekattujen avauksiin. En viitti muihin ku on hukkaanheitettyä aikaa.

        Sunflower


    • Anonyymi

      Ei pysty namia. Niin paha diabetes.

      -Öjakettu-

      • Olipa kurja juttu :(

        Voit ehkä sitten herkutella suolaisilla...?


    • Täytyypä nyt sanoa,...
      Tuo yksi aloitus, jossa järjestettiin kilpailua juhannuksen hukkuneista ja muista, niin on älyttömän järjetön ja mauton!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe