Tai yleensäkin, olemmeko me 2000 vuoden aikana tehneet muutakin kuin pelkkää pahaa?
Tarkoitan nyt
a) nimenomaisia kristinuskoisia, nk. "Vanha kirkko", josta sittemmin haarautuneet, esim. Ortodoksinen kirkko, Room.katolilainen, Luterilainen kirkko (näitä on Suomessakin muutama erilainen), ja esim. Anglikaaninen kirkko.
Lisänä, josko on mielipidettä:
Lähellä kristinuskoa olevat (joskin opeiltaan eriävät ja krist.kirkkojen vastaiset), nk.
b) "Vapaatsuunnat"? (Sanaleikki, jolla viitanneet kristinuskon opeista vapaisiin, omiin vapaamuurarioppeihinsa.)
Sitten vapaidensuuntien, (viimeisten aikojen suuren eksytyksen) eräs hengentuote, mätä hedelmä, nk.
c) "messiaaniset"? Sekoitusta ja väännöksiä joistain juutalaisuuden ja kristinuskon opeista, näiden uskontojen - uskontohuijareille - nk. hyödyllisimmät palat.
Aloituksessa kysyn tätä siis aitoa, rabbiinista, juutalaista uskontoa tunnustavilta, nk. "Mooseksen uskoisilta", talmudisteilta, jotka ehdottomasti muutoin kieltävät J. Nasaretilaisen messiaanisuuden / jumaluuden!
Aamen.
T: 🐐
Onko juutalaisilla mitään hyvää sanottavaa tämän päivän kristityistä?
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055