Kielitaidottomat

Anonyymi

Miksi Helsingin kaupungin kotihoidoissa on niin paljon kielitaidottomia hoitajia? Eivät osaa suomea edes auttavasti ja jättävät paljon sovittuja asioita tekemättä

28

830

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä..itse kotihoidossa työskennellyt otetaan mutuja töihin..eivät osaa mitään..eivät suostu tekemään kaikkia tehtäviä..halveksivät meitä Suomalaisia eikä oikein suostu ottamaan käskyjä tai neuvoja vastaan..minä ainakin tuskastuin heihin todella enkä ollut ainoa..onko kustannus kysymys kun heitä tulee pilvin pimein..en suostu tekemään töitä heidän kanssaan kun saa itse perästä tehdä kaikki uudestaan

      • Anonyymi

        Halveksivat suomalaisia vanhuksia joka ikinen, eivät välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halveksivat suomalaisia vanhuksia joka ikinen, eivät välitä.

        Sosku maksaa näiden apinoiden ajokortit, silti ei uskalla ajaa.


    • Anonyymi

      Kun suomalaiset eivät halua nykyisenlaista kotihoitotyötä nykyisenlaisissa työolosuhteissa tehdä!

      • Anonyymi

        Kuka haluaa maksaa sellaisesta hoidosta? Miten ihmeessä nämä kielitaidottomat ovat päässeet edes koulusta läpi kun eivät kieltä osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa maksaa sellaisesta hoidosta? Miten ihmeessä nämä kielitaidottomat ovat päässeet edes koulusta läpi kun eivät kieltä osaa

        Ei tarvitse ”hoitoa” ottaa, josta ei halua maksaa!

        Kouluun pääsevät ja koulusta pääsevät vähemmillä kielitaitovaatimuksilla, että saadaan lähihoitajattaria vanhustenhoitoon.

        Kuka vanhukset muuten hoitaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ”hoitoa” ottaa, josta ei halua maksaa!

        Kouluun pääsevät ja koulusta pääsevät vähemmillä kielitaitovaatimuksilla, että saadaan lähihoitajattaria vanhustenhoitoon.

        Kuka vanhukset muuten hoitaisi?

        Vanhustenhoito on kyllä laissa määritelty, joten sun kommenttis on tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhustenhoito on kyllä laissa määritelty, joten sun kommenttis on tyhmä

        No, jokainen voi ottaa sellaista hoitoa, kun haluaa, jos ei kaupungin tarjoama kotihoito miellytä. Eihän se laki määrää esim., minkä maalainen hoidon toteuttaa, mistä tässä keskustelussa on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jokainen voi ottaa sellaista hoitoa, kun haluaa, jos ei kaupungin tarjoama kotihoito miellytä. Eihän se laki määrää esim., minkä maalainen hoidon toteuttaa, mistä tässä keskustelussa on kyse.

        Kyllähän nyt työntekijän pitää osata kieltä. Älä sitten itse vaöita, jos saat hoitajaksi tai lääkäriksi kielitaidottoman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nyt työntekijän pitää osata kieltä. Älä sitten itse vaöita, jos saat hoitajaksi tai lääkäriksi kielitaidottoman

        Eihän se mikään uusi asia ole. Niitä ”kielitaidottomia” on ollut vuosikymmeniä. Niille saa vapaasti nauraa!


      • Anonyymi

        Kyllä haluavat, vihreät päättäjät saavat provikkaa nööperin palkkauksesta, kotoutus nääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa maksaa sellaisesta hoidosta? Miten ihmeessä nämä kielitaidottomat ovat päässeet edes koulusta läpi kun eivät kieltä osaa

        Suomalainen ei saa töitä koska ei suosittelijaa, lähteneet edellisistä paikoista menee ton toivottaman mamuinvaasion takia, ei suosittelijaa ei työpaikkaa.


    • Anonyymi

      ” Miksi Helsingin kaupungin kotihoidoissa on niin paljon kielitaidottomia hoitajia”

      Kielitaitoiset eivät ole hakeneet töihin.

      • Anonyymi

        Aikanaan sitä tehneenä, rahvas kohtelee omaisensa koulutettua hoitajaa kun orjaa, momalla kohdalla alempaa kastia kun itse, oikeesti monet naurut vetänyt kotiin mennessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan sitä tehneenä, rahvas kohtelee omaisensa koulutettua hoitajaa kun orjaa, momalla kohdalla alempaa kastia kun itse, oikeesti monet naurut vetänyt kotiin mennessä

        Niin totta!

        Omaiset ”vierailivat” vanhuksen luona ja kivat kahvit keittivät ja kaiken sotkun jälkeensä jättivät, kun ”kotipalvelija” aamulla saapuu, niin kyllä sitten sotkut siivoaa ja tiskit tiskaa.

        Valittivat, kun vaippalaatikot vanhuksen asuntoon vietiin, kun ovat niin rumia, että jostain avaruudesta ne vaipat olisi pitänyt vaihtoon hankkia.

        Tosin viimeaikoina omaisten valitukset ja puuttuminen väheni, kun vastuuta annettiin yhä enemmän omaisille, eivätkä halunneet hoitoon osallistua.


    • Anonyymi

      Lähihoitajan koulutuksessa on paljonkin parantamisen varaa, mutta ehdoton pohjanoteeraus oli kielitaitovaatimusten poistaminen.

      • Anonyymi

        Kävin joskus espoon omnian aikuispuolen lähihoitajakoulua, aivan naurettavaa kouluttamista ei paljoa muuta sanottavaa ollut. Harjoittelupaikkojakaan ei meinannut löytyä, vain pieni osa oppilaista sai asianmukaisen harjoittelupaikan, osa sai jopa aivan vääränlaisen paikan. Oppitunnit oli yleensä sellaisia että opettaja länttäsi kalvoja piirtoheittimeen joiden tekstejä sitten kirjoiteltiin ylös. Kun ajattelee siis mitä työ on niin jotenkin tässä koulutetaan ihan vääriä asioita todella paljon, epäoleellista sisältöä oli paljon. Jos sä olet autonkuljettaja niin mitä mä teen tiedolla että millainen rakenne on automaattivaihteistossa. Sitten sellaisia mielestäni tärkeitä asioita mentiin läpi liian nopeasti. Kaiken huippuna oli joku espoolainen yrittäjä tahon vetämä koulutus jos haluaa lähihoitajana perustaa hoivakodin, uskomatonta sisältöä lh koulutukseen, ihan vaan yhtenä esimerkkinä. Tuon koulun voi suorittaa läpi niin että älä ajattele yhtään sitä miksi olet siellä, suorita vaan ja totea lopuksi että olipa paska reissu mutta tulipahan tehtyä ja nyt tienaat 300 euroa enemmän palkkaa kuin aikaisemmin kun kävit tämän liki 3 vuoden koulun.


    • Anonyymi

      Lehdessä taas valitetaan, kun vanhusten kotihoitoon ei saada kesäsijaisia. Kyllä on kummallista, ettei kukaan halua orjatöihin liukuhihna vanhustenhoitoon.

    • Anonyymi

      Olen töissä kotihoidossa, ja nykyään on paljon maahanmuuttajia töissä meilläkin, mutta minun kokemukset ovat täysin päinvastaiset. Nämä ehkä hieman huonoa Suomea puhuvat hoitajat eivät todellakaan ole pahimpia, vaan hyvin usein juurikin parhaita. Huonoimmat hoitajat mitä olen ikinä nähnyt kotihoidossa, ovat täysin Suomalaisia.
      Tämän kesän kokemuksia keikkafirmasta meillä. Kaksi Suomalaista hoitajaa, kumpikin täysin asennevammaisia. Mukamas osaavat kaiken, tosiasiassa eivät osaa mitään, eivät saa edes jaettua lääkkeitä oikein. Asiakkailla ovat muutaman minuutin jättäen kaikki sovitut asiat tekemättä, asiakkaat peloissaan, omaiset soittavat huonosta hoidosta jne. Paras oli kun toinen näistä sankareista jäi kiinni asiakkaan huonosta hoidosta asunnossa olevan kameran takia, niin ko spede uhosi tekevänsä rikosilmoituksen kameravalvonnasta.

      • Anonyymi

        Meillä samoja kokemuksia keikkafirmojen työntekjjöistä, mutta kyseessä kielitaidottomat.


      • Anonyymi

        Helvetin huonoja kaikki, eivät tajua vaihtaa edes vaihtaa vettä lasiin vanhuksille iltalääkkeitä antaessa, pakolliset jutut vasn.


      • Anonyymi

        Hieman huonoa Suomea puhuva on täysin eri asia kuin Suomea puhumaton. Miten tuokin on asia, joka pitää joillekin erikseen kertoa?


    • Anonyymi

      Halvempi palkka

    • Anonyymi

      Itse kotihoidossa ollut, afrikan rikastuttaja ei suihkuttanut mummoa, perjantaina koska hänen henot paskavarvas vaatteet menee pilalle.
      Espoo on hyvä siinä, KOTOUTUS HÖRHÖILLE

    • Anonyymi

      Sitten vielä muu henkilökunta käy paikkaamassa näiden virheet

    • Anonyymi

      Esimiestaso surkea

    • Anonyymi

      Muuallakin, ihmettelin että omaiseni kertoi että ei hän ymmärtänyt mitään mitä hoitaja sanoi. Kerroin hänelle että ei se voinut olla silloin hoitaja koska heillä on kielitaitovaatimukset ollaan ammattilaisia, omaiseni sanoi että kyllä se oli hoitaja.

      No eipä silti, tätä on ollu jo ainakin 15 vuotta sitten.
      Kertoo siitä että päättäjät kyllä vaalii poliittisessa ohjelmassaan vanhustenhoitoa sun muuta, hyviä arvoja mutta oikeasti se kehittäminen jää aina tähän, aina.
      Oikeasti ne ketkä ruotii yhteiskunnan epäkohtia, tuo hankalia asioita esiin, puhuvat asioista niin kuin ne oikeasti on, niin näitä ESTETÄÄN pääsemästä politiikkaan. Tämä on hyvin nähty todellisuudessa, juuri persuista laitettiin pihalle kaksi jäsentä, tämä vaan ihan esimerkkinä.

      Kyllä itselläni on ainakin mennyt usko politiikkaan aikalailla.
      En tiedä mitä pitäisi äänestää.

      • Anonyymi

        Vaikka kuinka olis ”persu”, niin ei niitä suomea hyvin puhuvia sen paremmin vanhustenhoitoon saa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe