Tamperella ei noudateta

Anonyymi

Tampereella veikkaisin että 90 % autoilijoista ajaa ylinopeutta taajaman ulkopuolella.
Joo ja itse ajan mittarivirhe huomioiden rajoitusten mukaan.
Lisäksi roikutaan takapuskurissa ym.

92

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan niinkuin kaikissa etelän kaupungeissa. Ei tampereen liikenne poikkea mitenkään muista. Mukavaa kerätä näitä puskurissa roikkuvia rekan perään kun he eivät osaa ohittaa edes ohituskaistoilla. Ajakaa perässä ja vieläkin lähempänä voi ajaa. Metri on jo kaukana.

    • Anonyymi

      Se on varmaan sitä, että useat haluavat ajaa sakkorajalla, eikä nopeusrajoituksia noudattaen. Heidän mielestä voi aina ajaa 5 km/h yli rajoitusten ja vaativat sitä kaikilta muiltakin.

      • Anonyymi

        Oma mittarivirhe on kesärenkailla 7 km/h satasen vauhdissa. Satasen alueella tuo tarkoittaa omalla kohdallani 112 km/h mittarin mukaan, että ajan 105 km/h todellista nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma mittarivirhe on kesärenkailla 7 km/h satasen vauhdissa. Satasen alueella tuo tarkoittaa omalla kohdallani 112 km/h mittarin mukaan, että ajan 105 km/h todellista nopeutta.

        Oman autoni mittarivirhe on kesärenkailla 10 km/h satasen vauhdissa. Mittarin näyttäessä 110 todellinen nopeuteni on 100. Se riittää. Jos joku haluaa mennä ohi, siitä vaan mutta vaarantamatta liikennettä.

        Yleensä tuo myös riittää siihen, että pysyy ihan tasan muun liikenteen mukana. Kahdeksankympin alueella on jostain syystä paljon enemmän niitä, jotka ajavat 5-10 km/h alle rajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman autoni mittarivirhe on kesärenkailla 10 km/h satasen vauhdissa. Mittarin näyttäessä 110 todellinen nopeuteni on 100. Se riittää. Jos joku haluaa mennä ohi, siitä vaan mutta vaarantamatta liikennettä.

        Yleensä tuo myös riittää siihen, että pysyy ihan tasan muun liikenteen mukana. Kahdeksankympin alueella on jostain syystä paljon enemmän niitä, jotka ajavat 5-10 km/h alle rajoituksen.

        Liikenne sujuisi varmasti paremmin, jos ihmiset tietäisivät mittarivirheensä ja huomioisivat sen. Tampereen kehätiellä todellinen nopeus on aika usein 5 km/h yli rajoitusten ja joskus sitäkin suurempi. Itseäni ei muutama km/h yli rajoitusten haittaa mutta jos tahallisesti ajetaan 10-15 km/h yli, niin se on jo asennevammaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenne sujuisi varmasti paremmin, jos ihmiset tietäisivät mittarivirheensä ja huomioisivat sen. Tampereen kehätiellä todellinen nopeus on aika usein 5 km/h yli rajoitusten ja joskus sitäkin suurempi. Itseäni ei muutama km/h yli rajoitusten haittaa mutta jos tahallisesti ajetaan 10-15 km/h yli, niin se on jo asennevammaista.

        Itse ajan välillä 87 km/h:n rajoitetulla autolla ja silläkin nopeudella joudun ohittamaan hitaammin ajavia henkilöautoja aivan jatkuvasti.
        Tarkista mittarisi, jos kuvittelet että siellä ajetaan paljon ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman autoni mittarivirhe on kesärenkailla 10 km/h satasen vauhdissa. Mittarin näyttäessä 110 todellinen nopeuteni on 100. Se riittää. Jos joku haluaa mennä ohi, siitä vaan mutta vaarantamatta liikennettä.

        Yleensä tuo myös riittää siihen, että pysyy ihan tasan muun liikenteen mukana. Kahdeksankympin alueella on jostain syystä paljon enemmän niitä, jotka ajavat 5-10 km/h alle rajoituksen.

        Kyllähän se niin on että monilla näkyy vain hetken perävalot kun sujahtavat ohi.
        Näkeehän sen jo silmällä että ylinopeutta mennään ja lujaa.Ei kenelläkään mittarivirhe voi olla niin suuri. Pelkät silmät jo riittää tuon näkemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niin on että monilla näkyy vain hetken perävalot kun sujahtavat ohi.
        Näkeehän sen jo silmällä että ylinopeutta mennään ja lujaa.Ei kenelläkään mittarivirhe voi olla niin suuri. Pelkät silmät jo riittää tuon näkemisen.

        Työnnä se mittarivirhe pprrsseesseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnnä se mittarivirhe pprrsseesseesi.

        Sulla ei ole kyllä mitään sivistystä
        Puhut mitä sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan välillä 87 km/h:n rajoitetulla autolla ja silläkin nopeudella joudun ohittamaan hitaammin ajavia henkilöautoja aivan jatkuvasti.
        Tarkista mittarisi, jos kuvittelet että siellä ajetaan paljon ylinopeutta.

        Liikun joka aamu ja iltapäivä seudulla ja kyllä moni ajaa reilua ylinopeutta. Varmasti löytyy myös sellaisia jotka ajavat hiljempaa.

        Silti moni ei tiedä omaa mittarivirhettä ja ajavat sen vuoksi hiljempaa. Mittarin mukaan kun ajavat vähän alle rajoituksen niin heidän todellinen nopeus onkin huomattavasti alle rajoituksen. Jos ajaisivat mittarin mukaan hivenen yli rajoituksen, niin todellinen nopeus olisi lähellä nopeusrajoitusta.


      • Anonyymi

        On myös monia, jotka haluavat ajaa jopa 20 km/t yli rajoitusten. Liikennevirhemaksua ei kovin usein saa, jos ei aja kameratolpan kohdalla noin. Pitkään pitää valtateillä ajella kameratoppien välillä noita nopeuksia sen saadakseen.

        Siihen vielä mittausvirhevarmuusvähennys ja niin voit aina lasketella 22 km/h yli rajoituksen vain 170-200 euron liikennevirhemaksu uhkana! Siis ei mitään aika monelle. Eikä tule kovin usein !!

        Ruuhkaliikenteessä tietysti mennään maltilla, ei hulluja ohituksia, joilla ei tosiaankaan voita mitään. Jos ei pientä jännitystä katsota "voitoksi"!

        Yhteispelillä se sujuu! Kuka muistaa tuon sanonnan menneiltä vuosilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikun joka aamu ja iltapäivä seudulla ja kyllä moni ajaa reilua ylinopeutta. Varmasti löytyy myös sellaisia jotka ajavat hiljempaa.

        Silti moni ei tiedä omaa mittarivirhettä ja ajavat sen vuoksi hiljempaa. Mittarin mukaan kun ajavat vähän alle rajoituksen niin heidän todellinen nopeus onkin huomattavasti alle rajoituksen. Jos ajaisivat mittarin mukaan hivenen yli rajoituksen, niin todellinen nopeus olisi lähellä nopeusrajoitusta.

        Mittarivirheestä on puhuttu iät ja ajat. Nykyisin se ei ole oleellinen asia.

        Itse ajan noin 100 km valtatietä muutaman kerran viikossa ja ajan yleensä vain 90 km/h vaikka rajoitus on 100 km/h. Tiellä on yleensä jonkin verran muutakin liikennettä, rekkojakin. Vastaan tulevia ja samaan suuntaan meneviä. Viime vuosina tukkirekkojakin melkoisesti.

        Syynä se, että noin toimien ei tule perä edellä vastaan rekkoja ja niiden perässä kyttääviä henkilöautojonoja lainkaan niin usein kun jos yrittäisin ajaa 110 km/h.

        Kuitenkin olen ollut perillä aina vain alle 10 minuuttia myöhemmin kuin jos olisin onnistunut ajamaan 1oo- 110 km/h nopeudella.

        Ja on säästynyt polttoainetta , ilmastokin kiittää! Ja oma lompakko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirheestä on puhuttu iät ja ajat. Nykyisin se ei ole oleellinen asia.

        Itse ajan noin 100 km valtatietä muutaman kerran viikossa ja ajan yleensä vain 90 km/h vaikka rajoitus on 100 km/h. Tiellä on yleensä jonkin verran muutakin liikennettä, rekkojakin. Vastaan tulevia ja samaan suuntaan meneviä. Viime vuosina tukkirekkojakin melkoisesti.

        Syynä se, että noin toimien ei tule perä edellä vastaan rekkoja ja niiden perässä kyttääviä henkilöautojonoja lainkaan niin usein kun jos yrittäisin ajaa 110 km/h.

        Kuitenkin olen ollut perillä aina vain alle 10 minuuttia myöhemmin kuin jos olisin onnistunut ajamaan 1oo- 110 km/h nopeudella.

        Ja on säästynyt polttoainetta , ilmastokin kiittää! Ja oma lompakko!

        Riippuu siis täysin siitä, minkälaista liikennettä on ja minkä tyyppinen tieosuus sattuu olemaan. Näkee aika usein sen, että hyvällä kelillä ja väljässä liikenteessä ajetaan reilusti alle rajoitusten ilman mitään näkyvää syytä. Ajetaanko kenties mittarin mukaan, joka näyttää ”väärin” eli liikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirheestä on puhuttu iät ja ajat. Nykyisin se ei ole oleellinen asia.

        Itse ajan noin 100 km valtatietä muutaman kerran viikossa ja ajan yleensä vain 90 km/h vaikka rajoitus on 100 km/h. Tiellä on yleensä jonkin verran muutakin liikennettä, rekkojakin. Vastaan tulevia ja samaan suuntaan meneviä. Viime vuosina tukkirekkojakin melkoisesti.

        Syynä se, että noin toimien ei tule perä edellä vastaan rekkoja ja niiden perässä kyttääviä henkilöautojonoja lainkaan niin usein kun jos yrittäisin ajaa 110 km/h.

        Kuitenkin olen ollut perillä aina vain alle 10 minuuttia myöhemmin kuin jos olisin onnistunut ajamaan 1oo- 110 km/h nopeudella.

        Ja on säästynyt polttoainetta , ilmastokin kiittää! Ja oma lompakko!

        Ilmastoon tuolla ei ole mitään vaikutusta.

        Et varmaan saavutakaan rekan perässä menevää autojonoa, kun se jono on sinun takanasi.
        Kiitos siitä teiden tukko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoon tuolla ei ole mitään vaikutusta.

        Et varmaan saavutakaan rekan perässä menevää autojonoa, kun se jono on sinun takanasi.
        Kiitos siitä teiden tukko!

        No ei ole! Minusta pääsee aina ohi. Paljasti tyhmyytensä tuokin kirjoittaja! Onnea vaan hänelle liikenteeseen, koska järki puuttuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siis täysin siitä, minkälaista liikennettä on ja minkä tyyppinen tieosuus sattuu olemaan. Näkee aika usein sen, että hyvällä kelillä ja väljässä liikenteessä ajetaan reilusti alle rajoitusten ilman mitään näkyvää syytä. Ajetaanko kenties mittarin mukaan, joka näyttää ”väärin” eli liikaa?

        No sed, että ajetaan alle suurimman sallitun nopeuden ei johdu mistään mittarivirheestä!

        Niin kuulin kymmeniä vuosia sitten väitettävän.

        Nyt tosiaan ovat jotkut älykkäämmät ihmiset ymmärtäneet, että se suurin sallittu ei ole mikään tavoitenopeus.

        Oppikaa nyt te kaaharitkin. Mitä te teette sillä kymmenellä minuutilla, jonka säästätte ajaessanne sitä "teille ihanteelista nopeutta", selvää ylinopeutta.

        Tampere on surkeinta seutua liikennekultturin kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sed, että ajetaan alle suurimman sallitun nopeuden ei johdu mistään mittarivirheestä!

        Niin kuulin kymmeniä vuosia sitten väitettävän.

        Nyt tosiaan ovat jotkut älykkäämmät ihmiset ymmärtäneet, että se suurin sallittu ei ole mikään tavoitenopeus.

        Oppikaa nyt te kaaharitkin. Mitä te teette sillä kymmenellä minuutilla, jonka säästätte ajaessanne sitä "teille ihanteelista nopeutta", selvää ylinopeutta.

        Tampere on surkeinta seutua liikennekultturin kannalta.

        Mistä tiedät varmuudella, ettei se mittarivirheestä johdu? Väitän että aika moni ajaa siten, että se mittari näyttää nopeusrajoitusnopeutta tai jopa karvan alle. Sehän tarkoittaa sitä, että todellinen nopeus on ainakin mittarivirheen verran alle nopeusrajoituksen.

        On kohteliasta ajaa nopeusrajoitusnopeutta silloin, kun se on mahdollista. En väitä sitä, että aina olisi mahdollista. Kaahailu ja hosuminen ovat sitten asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät varmuudella, ettei se mittarivirheestä johdu? Väitän että aika moni ajaa siten, että se mittari näyttää nopeusrajoitusnopeutta tai jopa karvan alle. Sehän tarkoittaa sitä, että todellinen nopeus on ainakin mittarivirheen verran alle nopeusrajoituksen.

        On kohteliasta ajaa nopeusrajoitusnopeutta silloin, kun se on mahdollista. En väitä sitä, että aina olisi mahdollista. Kaahailu ja hosuminen ovat sitten asia erikseen.

        Vai kohteliasta on ajaa nopeusrajoitusnopeutta, kun se on mahdollista?
        Onkohan tuon kirjoittanut nainen?

        No naisillehan auton ajaminen on havaintojeni perusteella melkoisesti vaikeampaa kuin miehille, johtuneeko pienemmistä aivoista vai fysiikasta, en tiedä?

        Esimerkiksi jos ajan "epäkohteliaasti" vain 90km/h 100 km/h nopeusrajoitusalueella, kun vastaan paistava aurinko haittaa suuresti näkyväisyyttä, taaakseni lähietäisyydelle jäävän auton kuljettaja on yleensä nainen tai vanha mies. Hän haluaisi ajaa nopeusrajoitusnopeutta mutta ei osaa ohittaa. Eikä ilmeisesti ymmärrä KAIKKIA niitä juttuja, joiden takia olisi järkevää joskus ajaa jhitaammin kuin suurin sallittu nopeus.

        No nuorilta puuttuu kokemusta ja älynlahjat ovat jokaisella, vanhemmillakin, erilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kohteliasta on ajaa nopeusrajoitusnopeutta, kun se on mahdollista?
        Onkohan tuon kirjoittanut nainen?

        No naisillehan auton ajaminen on havaintojeni perusteella melkoisesti vaikeampaa kuin miehille, johtuneeko pienemmistä aivoista vai fysiikasta, en tiedä?

        Esimerkiksi jos ajan "epäkohteliaasti" vain 90km/h 100 km/h nopeusrajoitusalueella, kun vastaan paistava aurinko haittaa suuresti näkyväisyyttä, taaakseni lähietäisyydelle jäävän auton kuljettaja on yleensä nainen tai vanha mies. Hän haluaisi ajaa nopeusrajoitusnopeutta mutta ei osaa ohittaa. Eikä ilmeisesti ymmärrä KAIKKIA niitä juttuja, joiden takia olisi järkevää joskus ajaa jhitaammin kuin suurin sallittu nopeus.

        No nuorilta puuttuu kokemusta ja älynlahjat ovat jokaisella, vanhemmillakin, erilaiset.

        Johtuuko se sitten älynlahjoista vai mistä kun et pysty auringon paistaessa ajamaan sallittua nopeutta?
        Vastaan paistava aurinko varmasti häiritsee jos tuulilasi on niin naarmuinen, että olisi jo vaihtokunnossa. Samoin hyvä laatuisten aurikkolasien käyttämättömyys on omiaan saamaan aikaan haittaavan häikäisyn.
        Ne kaikki muut "jutut" sitten liittynee ajokykyyn joka sekään ei kaikilla, iästä huolimatta ole riittävällä tasolla.


    • Anonyymi

      Tamperelainen ei puhu mitään. Autoa kun ajaa niin ajaa kuin hullu.Ainoa paikka missä voi päteä. Auton sisällä kuitenkin hämäläinen hiiri. Autoilessa tuntee itsensä vapautuneeeksi. Ohittelee, ajaa ylinopeutta, roikkuu takapuskurissa ym.ym.

    • Anonyymi

      Veikkaisitko esim. Nokialla jollain muulla tavalla?

    • Anonyymi

      Tampereella tesoman tykin, eli patrik laineen on oikeus ajaa lamborghinillaan miten huvittaa. Köyhät ne vaan valittaa! Niitä varten on nuo liikennesäännöt!

      • Anonyymi

        On se hyvä, että edes yksi ajaa todellista nopeutta. Mitähän nopeutta tuo kuvittelee myös olevan olemassa, jos auto liikkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä, että edes yksi ajaa todellista nopeutta. Mitähän nopeutta tuo kuvittelee myös olevan olemassa, jos auto liikkuu?

        Siis tarkoitat todellista nopeutta...... eikö kaikki liikkuminen ole todellista nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoitat todellista nopeutta...... eikö kaikki liikkuminen ole todellista nopeutta.

        Älä yritä tyhmälle noin ilmiselvää asiaa kertoa. Ei se tajua kuitenkaan.


    • Anonyymi

      Jos oikeasti 90% autoilijoista ajaa ylinopeutta, tarkoittaa se aikuisten oikeasti sitä, että nopeusrajoitus alueella on asetettu liian alhaiseksi. Täysin yleisen oikeustajun vastaisesti niin alhaiseksi, että keskimäärin rajoituksia kunnioittavakin toteaa, että tämä on aivan liian alhainen nopeus tähän kohtaan...
      Tällaisessa tilanteessa nopeusrajoituksien rikkomista hämmästelevä kuuluu siihen 10% joukkoon, joka jostain syystä luulee, että itse ukko ylijumala kaikkitietävyydessään on asettanut nopeusrajoitukset.
      No todellisuudessa tietenkään Tampereella ei 90% voimalla ajeta ylinopeutta taajaman ulkopuolella. Havainnossa on vähän tilastoa ja paljon mutua...
      Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Suomessa ajetaan vuosi vuoden jälkeen yhä alemmilla nopeusrajoituksilla. Monia 100 km/h pätkiä on muutettu 80 km/h alueiksi, 60 km/h alueita on vuosien varrella muutettu 50 ja 40 km/h alueiksi. Taajamamerkillä on yhä harvemmin 50 km/h merkitys, kun heti sen perään on laitettu 40 km/h aluerajoitusmerkki ja siitä eteenpäin tie on pomputettu liikenteenhidastimilla, jos jonkuin oikestaju ei muuten riitä siihen, että taajama-alueella ei saakaan ajaa 50 km/h.
      Samaan aikaan tiestö on keskimäärin parantunut, autot parantuneet paljon ajettavuudeltaan ja vielä enemmän turvaratkaisuiltaan, mutta ukko ylijumala on sitä mieltä, että liikennettä pitää hidastaa aina vaan.

      • Anonyymi

        Jos ainakin 10 % autoilijoista ajaa rajoituksen mukaan, 90 % ei samoilla teillä voi ajaa ylinopeutta. Näillä Suomen teillä sellaiseen ei vain ole tilaa.

        Rajoituksia lasketaan sen vuoksi, että ihmiset eivät ymmärrä noudattaa niitä ja ajavat toistensa päälle tai muuten vain yhteen. Mainostamasi yleinen oikeustaju kertoo yleensä ihmisille, että asetetun rajoituksen ylittäminen on väärin. Vaikka autot ovat parantuneet ajettavuudeltaan, fysiikan lakeja niilläkään ei voi kiertää. Erilaiset avustusjärjestelmät tekevät nyt sen, että lopulta käsistä lähtenyt ajoneuvo on todella paljon enemmän irti kuin ennen.

        Noudata rajoituksia, niin jonain päivänä päästään ainakin niistä töyssyistä.

        Lähde vähän aikaisemmin liikkeelle, niin ei tarvitse kiireen vuoksi ylittää rajoituksia.


      • Anonyymi

        Mutta kuitenkin. Autoilijalla ei ole valtaa päättää, noudattaa jo rajoitusta vai ei. Ajelee vaan sen mukaan mitä liikennemerkissä näkyy.


    • Anonyymi

      Nauttikaa niin kauan kuin voitte. Autoteollisuus vie kiihtyvällä tahdilla tuotteitaan itseajavaan suuntaan. Kun autonominen henkilöauto hyväksytään liikenteeseen, kuljettajasta tulee matkustaja. Lopulta yksikään ihminen ei saa ajaa.

      Itseajava auto ei sitten ylitä rajoitusta, vaikka olisi mikä. Ja itse et sitä voi siihen komentaa, ihmisen reaktiot ovat siihen liian hitaat ja yleensä vielä väärät. (Näin sanotaan tulevaisuuden liikennesäännöissä.)

      • Anonyymi

        Toivottavasti kehitys tosiaan menee tuohon suuntaan. Liikenteestä tulee turvallisempaa. Loppuuko kovaa ajaminen? No ei, mutta se siirtyy pois liikenteestä sille varatuille alueille. Moni ihminen nauttii kovasta nopeudesta eikä siinä ole mitään väärää, kunhan se pippeli tapahtuu sille tarkoitetuilla alueilla muita vaarantamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kehitys tosiaan menee tuohon suuntaan. Liikenteestä tulee turvallisempaa. Loppuuko kovaa ajaminen? No ei, mutta se siirtyy pois liikenteestä sille varatuille alueille. Moni ihminen nauttii kovasta nopeudesta eikä siinä ole mitään väärää, kunhan se pippeli tapahtuu sille tarkoitetuilla alueilla muita vaarantamatta.

        Jep. "Vauhtiveikot" saisivat mennä jonnekin moottoriradalle purkamaan paineita ja ajamaan sen minkä uskaltavat. Yleisillä teillä sellaista ei pidä harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kehitys tosiaan menee tuohon suuntaan. Liikenteestä tulee turvallisempaa. Loppuuko kovaa ajaminen? No ei, mutta se siirtyy pois liikenteestä sille varatuille alueille. Moni ihminen nauttii kovasta nopeudesta eikä siinä ole mitään väärää, kunhan se pippeli tapahtuu sille tarkoitetuilla alueilla muita vaarantamatta.

        Eivät ihmiset välitä rajoituksista.Aina löytyy selityksiä. Tämä on nähty tuhansia kertoja.
        https://yle.fi/uutiset/3-8413003


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ihmiset välitä rajoituksista.Aina löytyy selityksiä. Tämä on nähty tuhansia kertoja.
        https://yle.fi/uutiset/3-8413003

        Jutussa väitetään että "Jokainen meistä on laumasielu". Sanon että ihan huuhaa väite. Olen introvertti. Muut ihmiset ei kiinnosta niin kauan kun eivät häiritse tai haittaa minua. Ihan sama mitä mieltä he ovat. Jos ovat väärässä, niin sitten ovat väärässä. Lakeja ja sääntöjä rikkova on väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutussa väitetään että "Jokainen meistä on laumasielu". Sanon että ihan huuhaa väite. Olen introvertti. Muut ihmiset ei kiinnosta niin kauan kun eivät häiritse tai haittaa minua. Ihan sama mitä mieltä he ovat. Jos ovat väärässä, niin sitten ovat väärässä. Lakeja ja sääntöjä rikkova on väärässä.

        Niin poikkeuksia on. Taitaa kuitenkin suurin osa olla noita laumasieluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin poikkeuksia on. Taitaa kuitenkin suurin osa olla noita laumasieluja.

        Juu, mutta silloin olisi jutussa pitänyt lukea että suurin osa, eikä jokainen. Valheellinen väite siis kyseessä, kun väitetään että jokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. "Vauhtiveikot" saisivat mennä jonnekin moottoriradalle purkamaan paineita ja ajamaan sen minkä uskaltavat. Yleisillä teillä sellaista ei pidä harrastaa.

        Ei ne viitti tulla radalle kun eivät osaa ajaa. Siellä sen nimittäin näkee heti ja kello todistaa loput. Eivätkä edes uskalla tulla kun vauhti pelottaa ;-DD


    • Anonyymi

      Ajan usein motaria Hesan suuntaa ja olisi hyvin iloinen jos 90% ajaisi lievää ylinopeutta. Taitaa olla niin että joku 20% ajaa ylinopeutta ja reilya ylinopeutta 5% ja loput alle rajoituksen ja 30% jopa reilusti alle.

      • Anonyymi

        toinen ikävä piirre motarilla on vakkaria käyttävät vasemman kaistan audit, mersut, volvot ja bemarit. 20 kilometriä ohituskaistalla ja sinä aikana tulee ohitettua 5 autoa, välillä ei käydä oikealla kaistalla päästämässä muita ohi, kun vakkari on kuitenkin säädetty 126 kilometriin tunnissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toinen ikävä piirre motarilla on vakkaria käyttävät vasemman kaistan audit, mersut, volvot ja bemarit. 20 kilometriä ohituskaistalla ja sinä aikana tulee ohitettua 5 autoa, välillä ei käydä oikealla kaistalla päästämässä muita ohi, kun vakkari on kuitenkin säädetty 126 kilometriin tunnissa

        Jos nopeus on 126km/h niin mikä se ongelma on?


    • Anonyymi

      Tampereen autoliikennekultturi on melko huonoa. Mennään aikä meinata. Aikaa ei juuri säästy sillä liiallisella tilannenopeudella ja pienillä turvaväleillä, mutta se on tapana siellä.

      Nopeasti kasvanut kasvukeskus ja moottoriteitä ympärillä. Ympäristö kehittynyt enemmän kuin asukkaat ja sitten vielä iso joukko muualta tulleita "opettelijoita".

      • Anonyymi

        Pienet turvavälit aiheuttavat myös "haamuaaltoja". Nähty usean kerran. Liikenne melkein pysähtyy. Odottaa näkevänsä jonkun kolarin jossain edessäpäin mutta mitään ei näy.

        Näkyy hyvin tällä videolla noin 1 min kohdalta eteenpäin.
        https://youtu.be/iHzzSao6ypE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet turvavälit aiheuttavat myös "haamuaaltoja". Nähty usean kerran. Liikenne melkein pysähtyy. Odottaa näkevänsä jonkun kolarin jossain edessäpäin mutta mitään ei näy.

        Näkyy hyvin tällä videolla noin 1 min kohdalta eteenpäin.
        https://youtu.be/iHzzSao6ypE

        Se on kuitenkin vain liikenteen kokonaisuutta.

        Takapuskurissa ajaen ja aina reilulla ylinopeudella olen usein määränpäässä pari minuuttia aikaisemmin! - ja kai nautin siitä "kilpa-ajosta" yleisessä liikenteessä. Siellä on paljon minua huonompia kuljettajia joilla on minun autoani huonompi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin vain liikenteen kokonaisuutta.

        Takapuskurissa ajaen ja aina reilulla ylinopeudella olen usein määränpäässä pari minuuttia aikaisemmin! - ja kai nautin siitä "kilpa-ajosta" yleisessä liikenteessä. Siellä on paljon minua huonompia kuljettajia joilla on minun autoani huonompi auto.

        Säästät kaksi minuuttia. Mitä aiot tehdä tuolla kahdella minuutilla ?
        Kaikenlisäksi voi matkalla rapsahtaa sakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin vain liikenteen kokonaisuutta.

        Takapuskurissa ajaen ja aina reilulla ylinopeudella olen usein määränpäässä pari minuuttia aikaisemmin! - ja kai nautin siitä "kilpa-ajosta" yleisessä liikenteessä. Siellä on paljon minua huonompia kuljettajia joilla on minun autoani huonompi auto.

        Se on suoranaista asennevammaisuutta ajaa kuvaamallasi tavalla, kun kerta tiedetään, että liian pienet turvavälit ja "nopeusjojoilu" aiheuttavat tuollaisia "haamuaaltoja" ja jopa liikenteen pysähtymisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästät kaksi minuuttia. Mitä aiot tehdä tuolla kahdella minuutilla ?
        Kaikenlisäksi voi matkalla rapsahtaa sakko.

        EI sillä kahdella minuutilla mitään voi tehdä. Se on vaan nautintoa. Aika monet muutkin asiat ovat omilla tavoillaan ihan typeriä, vaikka niistä ihminen nauttii. Kuten tämä mainittu liikenteessä parin minuutin säästön takia hölmöily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on suoranaista asennevammaisuutta ajaa kuvaamallasi tavalla, kun kerta tiedetään, että liian pienet turvavälit ja "nopeusjojoilu" aiheuttavat tuollaisia "haamuaaltoja" ja jopa liikenteen pysähtymisiä.

        Väärä asenne siis? Sitä on paljon liikenteessä liikkuvilla, ainakin toisten mielestä. Omasta mielestä tuskin koskaan?

        Monenlaista käsitystä on esimerkiksi sujuvasta liikenteestä.
        Tai siitä, aiheuttaakon esimerkiksi alle 20 km/t ylinopeus mitään vaaraa kenellekään, JOS minä olen ratissa.

        Tai onko siitä mitään vaaraa tai haittaa muille jos ohituksen jälkeen 100 km/t nopeudessa moottoritiellä palaan ohittamani auton eteen noin 10 metrin päähän sen eteen.

        Paljonko säästää eli voittaa itselleen aikaa jos ajaa 120 km/t sen sijaan että ajaisi vain 100 km/t esimerkiksi 30 kilometrin matkan? Aika vähän, vai mitä?

        Tai eihän tuossa mitenkään aikaa säästä tai voita, on nyt vaan kolme minuuttia nopeammin matkan ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä asenne siis? Sitä on paljon liikenteessä liikkuvilla, ainakin toisten mielestä. Omasta mielestä tuskin koskaan?

        Monenlaista käsitystä on esimerkiksi sujuvasta liikenteestä.
        Tai siitä, aiheuttaakon esimerkiksi alle 20 km/t ylinopeus mitään vaaraa kenellekään, JOS minä olen ratissa.

        Tai onko siitä mitään vaaraa tai haittaa muille jos ohituksen jälkeen 100 km/t nopeudessa moottoritiellä palaan ohittamani auton eteen noin 10 metrin päähän sen eteen.

        Paljonko säästää eli voittaa itselleen aikaa jos ajaa 120 km/t sen sijaan että ajaisi vain 100 km/t esimerkiksi 30 kilometrin matkan? Aika vähän, vai mitä?

        Tai eihän tuossa mitenkään aikaa säästä tai voita, on nyt vaan kolme minuuttia nopeammin matkan ajanut.

        Asennevammaisten määrä tuntuu vain lisääntyvän. Jos on yhtään älyä korvien välissä, niin tajuaa takuulla minkälainen ajotyyli edesauttaa sujuvuutta ja minkälainen haittaa sitä.

        Liian lyhyet turvavälit ja nykivä, poikkoileva nopeuden vaihtelu haittaa kaikkien sujuvuutta. Tasainen nopeus ja riittävän pitkät turvavälit edesauttaa sujuvuutta.

        Oman mittarivirheen tiedostaminen ja olosuhteiden niin salliessa, ajaminen mahdollisimman lähellä suurinta sallittua, edesauttaa myös sujuvuutta. Moottoritieajossa ei tulisi lähes ollenkaan koskaan olevan tarvetta koskea jarrupolkimeen. Nopeus ja turvaväli pitää pystyä säätelemään kaasulla. Jossain mättää, jos motarilla pitää jarrupolkimeen kovinkin usein koskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästät kaksi minuuttia. Mitä aiot tehdä tuolla kahdella minuutilla ?
        Kaikenlisäksi voi matkalla rapsahtaa sakko.

        Pari minuuttia on myytti.
        100 km matkalla eroa vähän alle rajoituksen ja vähän yli rajoituksen ajavalla tulee helposti 10 minuuttia tai ylikin. Eli keskinopeudella 72 km/h 100 km taittuu ajassa 1 tunti 24 minuuttia 85 km/h keskinopeudella 100 km taittuu ajassa1 tunti 11 minuuttia.
        13 minuuttia/100 km on lähempänä tosielämää kuin se pari minuuttia. 227 kilometrin mökkimatkalla tuota eroa tulisi jo pyöreästi puoli tuntia.
        Tämä ero tulee niin pienellä muutoksella kuin pidät mittarinäyttämään jatkuvasti 10% nopeutta tai pidät jatkuvasti mittarinäyttämän 5% alle rajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari minuuttia on myytti.
        100 km matkalla eroa vähän alle rajoituksen ja vähän yli rajoituksen ajavalla tulee helposti 10 minuuttia tai ylikin. Eli keskinopeudella 72 km/h 100 km taittuu ajassa 1 tunti 24 minuuttia 85 km/h keskinopeudella 100 km taittuu ajassa1 tunti 11 minuuttia.
        13 minuuttia/100 km on lähempänä tosielämää kuin se pari minuuttia. 227 kilometrin mökkimatkalla tuota eroa tulisi jo pyöreästi puoli tuntia.
        Tämä ero tulee niin pienellä muutoksella kuin pidät mittarinäyttämään jatkuvasti 10% nopeutta tai pidät jatkuvasti mittarinäyttämän 5% alle rajoituksen.

        No sehän onkin kyllä oikein hyvä syy vaarantaa sivullisten henki. Pitää päästä sinne mökille seitsemän minuuttia aiemmin.


    • Anonyymi

      Poikkeuksiakin on. Oman kokemukseni mukaan valtaosa ajaa Myllypuronkatua "alinopeutta". Epilänkadun ja Teollisuustien välissä on 60 km/h. Useimmat ajavat 50 km/h.

      https://goo.gl/maps/JqAZsW7xAfXpxj5b7

      • Anonyymi

        Olet oikeassa siinä, että ei ole laissa mainittu ollenkaan sana "alinopeus". Kansankielellä ymmärretään kuitenkin paremmin alinopeus sana, kuin jokin sepustus "hitaammalla nopeudella ajaminen kuin nopeusrajoitus antaa myöden".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että ei ole laissa mainittu ollenkaan sana "alinopeus". Kansankielellä ymmärretään kuitenkin paremmin alinopeus sana, kuin jokin sepustus "hitaammalla nopeudella ajaminen kuin nopeusrajoitus antaa myöden".

        Alin sallittu nopeus on lanseerattu jo jokin aika sitten ja se voidaan määrätä liikennemerkillä.
        Kovin vaarallisia nämä alinopeutta ajavat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin sallittu nopeus on lanseerattu jo jokin aika sitten ja se voidaan määrätä liikennemerkillä.
        Kovin vaarallisia nämä alinopeutta ajavat ovat.

        Vai niin? Oletkohan käsittänyt tuota alimman nopeuden rajoitusmerkinkään tarkoitusta oikein? No et kai?


      • Anonyymi

        Mikä merkitys on sillä ajataanko muutama kilometri 60 km/h vai 50 km/h? Kerro ihmeessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys on sillä ajataanko muutama kilometri 60 km/h vai 50 km/h? Kerro ihmeessä?

        On osittain turvallisuuteen vaikuttava tekijä, jos kerää jonoja taakseen. Aina ei toki voi ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, mutta nopeusrajoituksen mukaista vauhtia ajaminen on kohteliasta, aina kun se on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin sallittu nopeus on lanseerattu jo jokin aika sitten ja se voidaan määrätä liikennemerkillä.
        Kovin vaarallisia nämä alinopeutta ajavat ovat.

        Vähimmäisnopeus ei ole sama asia kuin "alinopeus".

        D10 Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Merkki on voimassa merkkiin D11 (Vähimmäisnopeus päättyy) saakka.

        Muita hitaammin saa ajaa vain, jos siihen on perusteltu syy. Lain 3. pykälän mukaan ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

        Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin, eikä häntä voida siitä rankaista. Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähimmäisnopeus ei ole sama asia kuin "alinopeus".

        D10 Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Merkki on voimassa merkkiin D11 (Vähimmäisnopeus päättyy) saakka.

        Muita hitaammin saa ajaa vain, jos siihen on perusteltu syy. Lain 3. pykälän mukaan ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

        Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin, eikä häntä voida siitä rankaista. Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy.

        "Muita hitaammin saa ajaa vain, jos siihen on perusteltu syy. "
        Onko syy sitten perusteltu jos ajokyky ei riitä turvalliseen ajamiseen merkityllä nopeudella?
        Mitä ne ajamista rajoittavat tekijät voisi olla? Olisiko esim. ikääntymisen aiheuttama ajo, huomio ja reaktiokyvyn vakava aleneminen hyväksyttävä syy muita huomattavasti hitaampaan ajamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muita hitaammin saa ajaa vain, jos siihen on perusteltu syy. "
        Onko syy sitten perusteltu jos ajokyky ei riitä turvalliseen ajamiseen merkityllä nopeudella?
        Mitä ne ajamista rajoittavat tekijät voisi olla? Olisiko esim. ikääntymisen aiheuttama ajo, huomio ja reaktiokyvyn vakava aleneminen hyväksyttävä syy muita huomattavasti hitaampaan ajamiseen?

        Hyvä, että tiedostat vajavuutesi. Kyllä, saat ajaa hieman rauhallisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muita hitaammin saa ajaa vain, jos siihen on perusteltu syy. "
        Onko syy sitten perusteltu jos ajokyky ei riitä turvalliseen ajamiseen merkityllä nopeudella?
        Mitä ne ajamista rajoittavat tekijät voisi olla? Olisiko esim. ikääntymisen aiheuttama ajo, huomio ja reaktiokyvyn vakava aleneminen hyväksyttävä syy muita huomattavasti hitaampaan ajamiseen?

        Sinun kannattaa suunnata kysymyksesi rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvaselle.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808112201131178


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että tiedostat vajavuutesi. Kyllä, saat ajaa hieman rauhallisemmin.

        Et sitten kuitenkaan katsonut aiheelliseksi vastata siihen mitä kysyttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa suunnata kysymyksesi rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvaselle.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808112201131178

        Tolvasen kanta asiaan on tiedossa . Esitin kysymyksen toivossa, että muutama näista kolmesta suomessa vaikuttavasta "viisaasta" katsoisi kysymyksen vastaamisen arvoiseksi, ei katsonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kuitenkaan katsonut aiheelliseksi vastata siihen mitä kysyttiin.

        Toki vastasin. Mieltäsi painoi huoli siitä, onko sinun soveliasta ajaa hitaammin kykyjesi taantumisen takia. No, on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki vastasin. Mieltäsi painoi huoli siitä, onko sinun soveliasta ajaa hitaammin kykyjesi taantumisen takia. No, on.

        Juuri näin. Sehän vasta vaarallista on, jos ajetaan yli omien kykyjensä. Se on sitten täysin eri keskustelu ja mietintä, että mitkä ne taantumuksen rajat ovat, jolloin on vielä sopiva auton ratin taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki vastasin. Mieltäsi painoi huoli siitä, onko sinun soveliasta ajaa hitaammin kykyjesi taantumisen takia. No, on.

        Kysymyksessä ei mainittu, että kysyjä olisi huolissaan omista ajokyvyistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksessä ei mainittu, että kysyjä olisi huolissaan omista ajokyvyistään.

        Mutta kaikki tietää, että tarkoitit itseäsi.


    • Anonyymi

      Huumepäissään sitä kuvittelee olevansa kuolematon, ja lisää vauhtia vaan!!

      • Anonyymi

        Vain ääliöt ja jotenkin sairaat henkilöt käyttävät huumeita.


    • Anonyymi

      Alle rajoitusten ajamisesta on myös ollut puhe. Saattaa joskus liittyä auton mittarivirheeseen.

      Jotkut eivät huomioi autonsa mittarivirhettä. Auton mittari voi heittää yllättävän paljon. Tiedän että omani heitto on noin 5-10 km/h välissä, riippuen nopeudesta (5 km/h heitto taajamanopeuksissa ja 10 km/h heitto 120 km/h vauhdissa).

      • Anonyymi

        Mittarivirheen ymmärtäminen ei ole näiden henkilöiden ainoa ongelma.
        Liukenteeseen liittyvissä henkisissä ja fyysisissä kyvyissä on myös vajausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirheen ymmärtäminen ei ole näiden henkilöiden ainoa ongelma.
        Liukenteeseen liittyvissä henkisissä ja fyysisissä kyvyissä on myös vajausta.

        Juuri näin. vaikka noista henkisisissä ja fyysisissä kyvyissä olisi suurtakin vajausta niin sikäli kun on uskominen nettipalstoilla huutavia "viisaita" ne puuteet ei kuitenkaan, ainakaan heidän kohdallaan ole syy lopettaa muiden autoilijoiden hidastamista haittaamista, häiritsemistä ja vaarantamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. vaikka noista henkisisissä ja fyysisissä kyvyissä olisi suurtakin vajausta niin sikäli kun on uskominen nettipalstoilla huutavia "viisaita" ne puuteet ei kuitenkaan, ainakaan heidän kohdallaan ole syy lopettaa muiden autoilijoiden hidastamista haittaamista, häiritsemistä ja vaarantamista.

        Kun ei ole mitään taantumisen raja-arvoja annettu tai määrätty, niin ei kukaan vapaaehtoisesti ajamisestaan luovu. Sinun on tyydyttävä tilanteeseen ja huomioitava asia omassa ajamisessasi. Pitää vaikka lähteä vartti aikaisemmin jos niitä hidastelijoita sattuu olemaan liikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole mitään taantumisen raja-arvoja annettu tai määrätty, niin ei kukaan vapaaehtoisesti ajamisestaan luovu. Sinun on tyydyttävä tilanteeseen ja huomioitava asia omassa ajamisessasi. Pitää vaikka lähteä vartti aikaisemmin jos niitä hidastelijoita sattuu olemaan liikkeellä.

        Kyllä ne raja-arvot ainakin lääkäreiden tiedossa on,
        Miksi ei saisi kritisoida muuta liikennettä vakavasti hidastavia ja vaarantavia ajokyvyltään menneisyydessä olevia "viisaita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne raja-arvot ainakin lääkäreiden tiedossa on,
        Miksi ei saisi kritisoida muuta liikennettä vakavasti hidastavia ja vaarantavia ajokyvyltään menneisyydessä olevia "viisaita".

        Mittarini tarkistetaan ja sinetöidään ja kalibroidaan koska ajan ammatikseni.
        Ajan suurinta sallittua nopeutta.Silti Tampereella mennään ohi että perävalot näkyy.
        Eli juttu mitterivirheestä on täyttä puppua.


    • Anonyymi

      Ei voi nykyään pahemmin vedota 10km/h mittarivirheeseen.

      Omassa on 100km/h nopeudessa 2km/h ja auto on vuodelta 2008 ranskis.

      • Anonyymi

        Aika monessa mittarin heitto pyörii 5 km/h tuntumassa. Joskus heitto kasvaa nopeuden kasvaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monessa mittarin heitto pyörii 5 km/h tuntumassa. Joskus heitto kasvaa nopeuden kasvaessa.

        Lisäksi jos on Saksasta tuotu niin mittarivirhe voi olla jopa 15km/h johtuen väärästä mittarista


    • Anonyymi

      Tampelainen on kateellinen!

      Missään muualla Suomessa ei olla yhtä kateellisia.

      • Anonyymi

        Mille oltaisiin kateellisia? Jonkun kotterolleko? Miksi ihmeessä? En ymmärrä että joku on kateellinen jollekin autolle.


    • Ajelin tuosta pari viikkoa sitten ohi pitkästä aikaa ruuhka-aikaan. Kahdesti (mennen ja tullen). Huomasin selkeän virheen tamperelaisten, tai ainakin tuolla ajavien, toiminnassa.

      Ajavat aivan liian hiljaa. Liikenne ruuhkautuu, kun moottoritiellä tiputetaan vauhti parhaimmillaan 60 km/h lukemiin liittymässä. Joo. Onhan se hankala, jos yrität tunkea jonon sekaan 40 km/h rajoituksen alle. Liikennemäärät ovat pieniä ja tilaa on reilusti, mutta porukka vetelee ihan miten sattuu.

      Sata kilsaa kun sai etäisyyttä Tampereeseen, alkoi ajaminenki luonnistumaan. Molempiin suuntiin. Erityisesti tässä kohtaa tuntui ihmisillä olevan ongelmia: https://goo.gl/maps/FbianPANFv1RsX5p8

      • Anonyymi

        Tuo on aika moinen sumppu. Tuohon yhteen ja samaan liittymään kun tulee kolmesta eri suunnasta liikennettä. Ruuhka-aikana porukka todellakin matelee tuossa kohtaa ja kehätielle liittyminen on erittäin hankalaa ja vaarallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aika moinen sumppu. Tuohon yhteen ja samaan liittymään kun tulee kolmesta eri suunnasta liikennettä. Ruuhka-aikana porukka todellakin matelee tuossa kohtaa ja kehätielle liittyminen on erittäin hankalaa ja vaarallista.

        Itse kun havaitsin matelutaipumuksia, päätin jättää satakunta metriä väliä edellämenevään ja kiihdyttää reippaasti ennen liittymistä. Ja kas, mitään ongelmia ei ollut. Paitsi takanatulevalla, koska häntä ei kiinnostanut kiihdyttää ja sama sumppailu jatkui sitten hänen takanaan...

        Raskaalla liikenteellä tuo vaan on aika paljon hankalampi resepti. Siinä helpottaisi, että Tampereellakin opeteltaisiin ajamaan reilusti ja hidastelematta. Siihen auttaa luultavasti vain kokemus.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Itse kun havaitsin matelutaipumuksia, päätin jättää satakunta metriä väliä edellämenevään ja kiihdyttää reippaasti ennen liittymistä. Ja kas, mitään ongelmia ei ollut. Paitsi takanatulevalla, koska häntä ei kiinnostanut kiihdyttää ja sama sumppailu jatkui sitten hänen takanaan...

        Raskaalla liikenteellä tuo vaan on aika paljon hankalampi resepti. Siinä helpottaisi, että Tampereellakin opeteltaisiin ajamaan reilusti ja hidastelematta. Siihen auttaa luultavasti vain kokemus.

        Viimeksi eilen oli paha tilanne kyseisessä liittymässä. Itse liityin juuri kuvaamallasi tavalla. Pääväylällä joku sitten päättikin hidastaa nopeutta siinä alamäessä ja siinä sitten painettiin jarrua oikein kunnolla. Erittäin haasteellinen paikka ruuhka-aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi eilen oli paha tilanne kyseisessä liittymässä. Itse liityin juuri kuvaamallasi tavalla. Pääväylällä joku sitten päättikin hidastaa nopeutta siinä alamäessä ja siinä sitten painettiin jarrua oikein kunnolla. Erittäin haasteellinen paikka ruuhka-aikana.

        Joo, hidastelijat aiheuttavat usein ongelmia. Niistä selviää kun on tarkkana ja pitää turvavälin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi eilen oli paha tilanne kyseisessä liittymässä. Itse liityin juuri kuvaamallasi tavalla. Pääväylällä joku sitten päättikin hidastaa nopeutta siinä alamäessä ja siinä sitten painettiin jarrua oikein kunnolla. Erittäin haasteellinen paikka ruuhka-aikana.

        Väitän että jonon hidastelun aiheuttaa vasenta kaistaa lujempaa ajavat jotka pyrkivät olemaan muita ennemmin perillä. Kurvaavat sitten takaisin oikealle kaistalle poistuakseen seuraavasta Partola/Sarankulma liittymästä. Tämä sitten aiheuttaa jonossa tökkimisiliikettä joka ”valuu” jonossa taaksepäin kohti tuota tuloliittymää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitän että jonon hidastelun aiheuttaa vasenta kaistaa lujempaa ajavat jotka pyrkivät olemaan muita ennemmin perillä. Kurvaavat sitten takaisin oikealle kaistalle poistuakseen seuraavasta Partola/Sarankulma liittymästä. Tämä sitten aiheuttaa jonossa tökkimisiliikettä joka ”valuu” jonossa taaksepäin kohti tuota tuloliittymää.

        Tuo voi selittää jonon hidastelua ennen liittymiä, mikäli liikennemäärät ovat suuria, mutta ei oikein liittymien kohdalla/jälkeen, eikä ennen kaikkea siellä liittymässä ennen liittymistä...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tuo voi selittää jonon hidastelua ennen liittymiä, mikäli liikennemäärät ovat suuria, mutta ei oikein liittymien kohdalla/jälkeen, eikä ennen kaikkea siellä liittymässä ennen liittymistä...

        Kai huomioit sen, että kyseisessä liittymässä on jo itsessään pari muuta liittymää, joten liikennemäärän ollessa suuri, niin kyseinen kolmen liittymän liittymä tukkiintuu ja nopeudet putoavat. Näin ikävästi käy ruuhka-aikoina ja vaikeaa on siitä sitten liittyä pääväylälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai huomioit sen, että kyseisessä liittymässä on jo itsessään pari muuta liittymää, joten liikennemäärän ollessa suuri, niin kyseinen kolmen liittymän liittymä tukkiintuu ja nopeudet putoavat. Näin ikävästi käy ruuhka-aikoina ja vaikeaa on siitä sitten liittyä pääväylälle.

        Huomioin minä. Mutta edelleen se ei selitä tarvetta hidastaa liittymässä, kun päätiellä ajetaan lujempaa. Vaikka itse jätin vähän väliä ja kiihdytin, ei takanani osattu seurata perässä, vaan jurnutettiin sitä samaa kuuttakymppiä kohti moottoritietä, jolla porukka ajaa 80-100 km/h nopeuksia...

        Eivätkä ne liikennemäärät nyt oikeasti kovin suuria ole. Se vain tuntuu siltä, kun ihmiset ajavat hiljaa. Esimerkiksi Tampereelle mennessäni liikenne eteni hyvin, ajoneuvojen välit olivat pitkiä, ohituskaistalla oli tilaa kilometritolkulla... Ja sitten liittymässä melkein pysähdyttiin.

        Myönnän toki, että harvinaisen sekava sotku on tuosta liittymästä saatu ja ensimmäistä kertaa paikalle osuvaa voi vähän hämmentää, minne pitäisi missäkin kohtaa mennä, mutta ei se oikein selitä sitä, että tuolla kaikki ajavat kuin mummot rollaattorikisassa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Huomioin minä. Mutta edelleen se ei selitä tarvetta hidastaa liittymässä, kun päätiellä ajetaan lujempaa. Vaikka itse jätin vähän väliä ja kiihdytin, ei takanani osattu seurata perässä, vaan jurnutettiin sitä samaa kuuttakymppiä kohti moottoritietä, jolla porukka ajaa 80-100 km/h nopeuksia...

        Eivätkä ne liikennemäärät nyt oikeasti kovin suuria ole. Se vain tuntuu siltä, kun ihmiset ajavat hiljaa. Esimerkiksi Tampereelle mennessäni liikenne eteni hyvin, ajoneuvojen välit olivat pitkiä, ohituskaistalla oli tilaa kilometritolkulla... Ja sitten liittymässä melkein pysähdyttiin.

        Myönnän toki, että harvinaisen sekava sotku on tuosta liittymästä saatu ja ensimmäistä kertaa paikalle osuvaa voi vähän hämmentää, minne pitäisi missäkin kohtaa mennä, mutta ei se oikein selitä sitä, että tuolla kaikki ajavat kuin mummot rollaattorikisassa.

        Jokainen työmatkansa tuota reittiä ajava luulee, että työmatkaliikenteen aikaan liikennettä on todella paljon, muuttaa väärässä ovat. Kyllä juu.

        Vastasin, ettei tule liian paha mieli kun kukaan ei tartu...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen työmatkansa tuota reittiä ajava luulee, että työmatkaliikenteen aikaan liikennettä on todella paljon, muuttaa väärässä ovat. Kyllä juu.

        Vastasin, ettei tule liian paha mieli kun kukaan ei tartu...

        Ajoin tuosta perjantaina viiden aikaan ja maanantaina samoihin aikoihin toiseen suuntaan. Ei ollut kovin merkittävissä määrin liikennettä, luultavasti edelleen koronarajoituksista johtuen.

        Tai sitten pk-seudun liikennemääriin tottuneena tuo ei vain näyttänyt paljolta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ajoin tuosta perjantaina viiden aikaan ja maanantaina samoihin aikoihin toiseen suuntaan. Ei ollut kovin merkittävissä määrin liikennettä, luultavasti edelleen koronarajoituksista johtuen.

        Tai sitten pk-seudun liikennemääriin tottuneena tuo ei vain näyttänyt paljolta.

        Niin, sinä kyllä tiedät kaikkia muita paremmin tuon kohdan liikennemäärät ja ongelmat.

        Eikö ole kiva, kun tartuin?


    • Anonyymi

      Minä taas ajan 79.9kmh ettei vaan mene yli kun Minä en riko lakia. Etekö tiedä että 0.001 on jo ylinopeutta. Minä tiedän!

      • Anonyymi

        Tietenkin tiedän, mutta olen asennevammainen enkä välitä tai piittaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      119
      2157
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      179
      1747
    3. Pormestari käräjille?

      Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      56
      1412
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      166
      1195
    5. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1188
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

      meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1006
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

      Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      902
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

      Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

      kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

      Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe