Spiritualistinen ateismi

Anonyymi

Olen spiritualistinen ateisti. Uskon suomalaisten kansantarujen kuvaamaan saunatonttuun. Näin kerran vaaleaan asuun pukeutuneen naishahmon menevän rantasaunaan, kun olin itse jo käynyt siellä ja katselin ikkunasta ulos olutta hörppien. Päätin lähteä katsomaan, kuka se on – toivoin myös saavani pillua – mutta kun saavuin saunalle, niin en tavannut sieltä enää ketään.

Uskon, että se naishahmo oli saunatonttu, joka kävi tarkistamassa, että kukaan ei ollut jäänyt saunaan liian pitkäksi aikaa, tai sitten hän kävi ottamassa pikaiset löylyt, ennen kuin katosi höyrynä ilmaan. Voi olla tosin, että ehti livahtaa saunan ovesta ulos, kun kuuli ulko-oven käyvän, ja niin en ennättänyt nähdä häntä. Saunan ovi kun avautuu järvelle päin ja mökki on ylärinteessä mantereen puolella.

Mitä mieltä olette spiritualistisesta ateismista? Minusta se on ihan järkevää. Ei ole järkevää sulkea pois saunatontun mahdollisuutta, koska siitä on niin paljon havaintoja ja lähteet ovat luotettavaa kansanperinnettä. Samaa ei voida sanoa deistien jumaltaruista, kun uskovat johonkin tarkemmin määrittelemättömään voimaan, joka olisi luonut tämän maailman.

Kaikkein tyhmimpiä ovat agnostikot, jotka eivät pidä mahdollisena saunatonttua, mutta eivät sulje mahdottomana pois luomisen mahdollisuutta. Mitä sekin luominen muka muuta olisi kuin tyhjästä taikomista myyttien jumalien toimesta? On paljon järkevämpää uskoa, että universumi putkahti esiin ilman syytä olemattomasta niin kuin positiiviset ateistit ilman poikkeusta uskovat.

Minä en pidä luomista mahdollisena, koska se edellyttäisi aineettoman henkiolennon olemassa oloa ja valtavia voimia, joita ei saunatontulla ole. On se sentään saunan pystynyt rakentamaan: sen ensimmäisen. En tosin löytänyt tästä mainintaa luotettavasta internetistä, mutta totta sen täytyy olla. Siksi tulinkin tänne, kun luin täällä keskusteluja saunatontusta.

Näin saunatonttuun uskovana en pidä siitä, että meitä saunatonttuun uskovia pidetään vajakkeina, ja uskoamme pilkataan. On paljon typerämpää pitää totena olemattomasta ilman syytä putkahtavaa universumia kuin uskoa saunatonttuun. Saunatontusta löytyy sentään luotettavaa tietoa ja havaintoja, mutta jokainen tietää, että olematonta ei ole edes olemassa, joten ei siitä mitään universumia voi syntyä.

Idiootteja nuo positiiviset ateistit.

5

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eivät teistitkään puhtoisia ole: Miksi teistit kirjoittavat outoja?

Täällä on esimerkiksi yksi , joka miettii ja kirjoittaa toistuvasti pallihiestä.

Tekeekö teismi ihmisistä häiriintyneitä? Ihmettelen.
      toivoen avaaja

• Anonyymi

Saat uskoa mihin vain. Itse en halua uskoa kuin tosiin asioihin, siksi en usko jumaliin enkä tonttuihin.

• Anonyymi

"Näin kerran vaaleaan asuun pukeutuneen naishahmon menevän rantasaunaan, kun olin itse jo käynyt siellä ja katselin ikkunasta ulos olutta hörppien. Päätin lähteä katsomaan, kuka se on – toivoin myös saavani pillua – mutta kun saavuin saunalle, niin en tavannut sieltä enää ketään. "

Hessu, et sinä olutta hörppimällä saa Saunatontulta pillua. Ota käyttöön mulju ja bentsot niin sitten irtoaa.

• Anonyymi

saunatonttuun uskovat ovat homoja 🤣 jumalaan uskovat vajakkeja 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Aina on ollut saunatonttuja rakentamassa saunoja toisessa ulottuvuudessa, mutta ihmisten tietoisuuteen saunatonttu tuli vasta sitten, kun löydettiin ensimmäinen sauna Suomen korvesta.

Saunatontut rakentavat saunoja tämän universumin ajan ja avaruuden ulkopuolella. Me näemme vain sen ensimmäisen, jonka mallin mukaan muut saunat on sitten rakennettu, ja se ensimmäinenkin saunatontun rakentama sauna on vain teoriassa tunnettu, koska me emme ole löytäneet sitä tai sen jäännöksiä. Uskomme silti lujasti, että sellainen sauna jossakin Suomen korvessa on.

Uskomme myös, että saunatontut vartioivat saunoja ja pitävät huolen sääntöjen noudattamisesta (rankaisevat, jos joku on liian pitkään saunassa, joten ei passaa viivytellä löylyssä).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2335
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1374
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1106
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1082
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      176
      1035
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      98
      963
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      950
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      903
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      853
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      843
    Aihe