Mitä hyötyä on olemattomuudesta?

Anonyymi

Olen aina ihmetellyt, mitä hyötyä Jumalan olemattomuudesta on kristinuskolle. Eihän se lisää asian uskottavuutta tipan tippaa. Kristinuskon vakuuttelijat ovat kuin entisaikojen puoskareita, jotka yrittävät huiputtaa ihmisiä otamaan vakavasti heidän puppujuttunsa.

Puoskarit väittivät: "Tämä rohto parantaa teidät taudista kuin taudista terveiksi. Eikä maksa pal mittä!" Ja ihmiset ostivat ja maksoivat. Samalla tavalla höynähtäneet kustantavat kristinuskon puoskaroinnit. Pirkko Jalovaara keräsi mittavan omaisuuden huijaamalla. Ja onhan sille kirkollekin kerääntynyt mittava omaisuus ihan huomaamatta. Notta täydestä näköjään menee kuitenkin, vaikka ne todisteet ovat edelleen yhtä tyhjän kanssa. Mikä ihme saa ihmiset uskomaan mokomaan?

28

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirkon omaisuus pitää ottaa valtion haltuun .

      • Anonyymi

        Eipäs kun MUN haltuun! 👍🏾 :P


    • Jos joku asia, kuten Jumala, on näkymätön, joten jotku kuvittelee että se on olemassa, koska ne ei näe sitä missään, joten se todistaa että se on olemassa, koska sitä ei näy missään.

      Jumala eroaa siis joulupukista sillä tavalla että hän on näkymätön. Ihmiset lakkaa uskomasta joulupukkiin koska me tiedämme minkä näköinen hän on, mutta sitä ei koskaa näy missään, joten sitä ei ole olemassa. Jumalaa ei myöskään näy missään, mutta Jumalahan on näkymätön, joten se että häntä ei näy missään todistaa että hän on olemassa, joidenkin mielestä.

      • Anonyymi

        2.Mooseksen kirja:
        24:9 Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
        24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.

        Se siitä näkymättömyydestä ja siitä, että kukaan ei ole milloinkaan Jumalaa nähnyt. Raamattu on ristiriitainen jo tässä perusasiassa...


      • Anonyymi

        "Jumalaa ei myöskään näy missään, mutta Jumalahan on näkymätön, joten se että häntä ei näy missään todistaa että hän on olemassa, joidenkin mielestä."

        Jep, juurikin näin. IPU (Invisible Pink Unicorn) olemassaolon todistaa juurikin se, ettei sitä voi nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalaa ei myöskään näy missään, mutta Jumalahan on näkymätön, joten se että häntä ei näy missään todistaa että hän on olemassa, joidenkin mielestä."

        Jep, juurikin näin. IPU (Invisible Pink Unicorn) olemassaolon todistaa juurikin se, ettei sitä voi nähdä.

        Eihän se noin mene. Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön. Kun se on näkyvä, niin on silloin vaaleanpunainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se noin mene. Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön. Kun se on näkyvä, niin on silloin vaaleanpunainen.

        "Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön."

        No ei tietenkään ole näkyvä. Suuret henkiolennot ovat näkymättömiä kuten Raamatun Jumala. Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön."

        No ei tietenkään ole näkyvä. Suuret henkiolennot ovat näkymättömiä kuten Raamatun Jumala. Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa.

        PIerukin on siis henkiolento
        ei näy mutta ottaa hengenpäälle ja Luterilainen Räyhis-hihhulikin raivostuu
        kun pihautettu PH kuulluu ja PH-pilvi saavuttaa nenänpään

        lisään edelliseeni
        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön."

        No ei tietenkään ole näkyvä. Suuret henkiolennot ovat näkymättömiä kuten Raamatun Jumala. Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa.

        Raamatussa sanotaan sitä ja tätä:

        2. Moos. 24:10 "Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas."
        2. Moos. 24:11 "... ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."
        Aam. 9:1 "Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä."
        2. Moos. 33:23 "Kun minä (Herra) sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
        2. Moos. 33:11 "Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
        1. Moos. 32:30 "... minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut"
        Jes. 6:1 "Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin."
        Job. 42:5 "Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut (Herran) nähnyt."

        TOISAALTA

        Joh. 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt;"
        2. Moos. 33:20 "Ja Jumala sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.'"
        1. Tim. 6:16 "(Herra) jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
        Joh. 6.46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."
        1. Joh. 4:12 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen voidaan nähdä, koska se ei ole aina näkymätön."

        No ei tietenkään ole näkyvä. Suuret henkiolennot ovat näkymättömiä kuten Raamatun Jumala. Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa.

        Miten niin kukaan ei ole nähnyt Jumalaa? Kyllä varmaan on!

        2.Mooseksen kirja:
        24:9 Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
        24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.

        Raamattu ei valehtele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Mooseksen kirja:
        24:9 Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
        24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.

        Se siitä näkymättömyydestä ja siitä, että kukaan ei ole milloinkaan Jumalaa nähnyt. Raamattu on ristiriitainen jo tässä perusasiassa...

        Eks toi Israelin jumala o toi juutalaisten jumala eks kristityt saakaan omaa jumalaa! Vittu mä eroon kirkosta JUST jos mun kirkollisveroillakaan ei saa kun KÄYTETTYJÄ jumalia!! … TANA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalaa ei myöskään näy missään, mutta Jumalahan on näkymätön, joten se että häntä ei näy missään todistaa että hän on olemassa, joidenkin mielestä."

        Jep, juurikin näin. IPU (Invisible Pink Unicorn) olemassaolon todistaa juurikin se, ettei sitä voi nähdä.

        Hmmmm? 🤔 Mist ne tietää et se on pinkki, ja yksisarvinen, jos sitä ei voi nähdä!? :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PIerukin on siis henkiolento
        ei näy mutta ottaa hengenpäälle ja Luterilainen Räyhis-hihhulikin raivostuu
        kun pihautettu PH kuulluu ja PH-pilvi saavuttaa nenänpään

        lisään edelliseeni
        Amen

        Entäs jos hiilidioksidi onkin pyhä henki, jonka kykenee näkemään vain Jeesuksen toinen tuleminen Greta Thunberg!? … AMAZING!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmmm? 🤔 Mist ne tietää et se on pinkki, ja yksisarvinen, jos sitä ei voi nähdä!? :P

        Kyse on ateistien parodiasta (kohteena Raamatun Jumala).

        Ateistit pitävät Näkymätöntä vaaleanpunaista yksisarvista yhtä todellisena kuin Raamatun Jumalaa.

        Koska tämä parodinen satuolento on varmasti fiktiota, on myös Raamatun Jumala täysin kuvitteellinen vailla mitään todellisuuspohjaa.

        Ateisteille ei riitä se, että tällä tavalla parodioidaan Raamatun Jumalaa. Samoja vertauksia käytetään kaikkiin tunnettuihin ja tuntemattomiin jumaliin, myös Korkeampaan voimaan, johon noin 20 % suomalaisista uskoo.

        Ateisteja harmittaa se, että tosi uskovat kristityt eivät muuta mieltään ja hylkää uskoaan, vaikka tietoa Raamatusta ja sen epäjumalasta on ollut jo kymmeniä vuosia näiden saatavana. Ainoat uskonsa hylkääjät kirkon jäsenten joukossa ovat agnostisia tapakristittyjä tai perinteen vuoksi kirkon jäseniä. Heistä suurin osa ei käänny ateistiksi vaan jatkaa agnostisina teisteinä, mutta uskovat nyt Korkeampaan voimaan luterilaisen Jumalan sijasta. Korkeampaan voimaan uskovien määrä on ollut tasaisessa nousussa ja vie ateismilta kannattajia. Siksi on tärkeää saada ihmiset tuntemaan Korkeampaan voimaan uskominen yhtä typeräksi kuin Näkymättömään vaaleanpunaiseen yksisarviseen tai vaikkapa saunatonttuun.

        Palstalla on vuosia jatkunut kampanjointi Korkeampaan voimaan uskovia ja agnostikkoja vastaan, jotka eivät usko mihinkään, mutta pitävät luomisen mahdollisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on ateistien parodiasta (kohteena Raamatun Jumala).

        Ateistit pitävät Näkymätöntä vaaleanpunaista yksisarvista yhtä todellisena kuin Raamatun Jumalaa.

        Koska tämä parodinen satuolento on varmasti fiktiota, on myös Raamatun Jumala täysin kuvitteellinen vailla mitään todellisuuspohjaa.

        Ateisteille ei riitä se, että tällä tavalla parodioidaan Raamatun Jumalaa. Samoja vertauksia käytetään kaikkiin tunnettuihin ja tuntemattomiin jumaliin, myös Korkeampaan voimaan, johon noin 20 % suomalaisista uskoo.

        Ateisteja harmittaa se, että tosi uskovat kristityt eivät muuta mieltään ja hylkää uskoaan, vaikka tietoa Raamatusta ja sen epäjumalasta on ollut jo kymmeniä vuosia näiden saatavana. Ainoat uskonsa hylkääjät kirkon jäsenten joukossa ovat agnostisia tapakristittyjä tai perinteen vuoksi kirkon jäseniä. Heistä suurin osa ei käänny ateistiksi vaan jatkaa agnostisina teisteinä, mutta uskovat nyt Korkeampaan voimaan luterilaisen Jumalan sijasta. Korkeampaan voimaan uskovien määrä on ollut tasaisessa nousussa ja vie ateismilta kannattajia. Siksi on tärkeää saada ihmiset tuntemaan Korkeampaan voimaan uskominen yhtä typeräksi kuin Näkymättömään vaaleanpunaiseen yksisarviseen tai vaikkapa saunatonttuun.

        Palstalla on vuosia jatkunut kampanjointi Korkeampaan voimaan uskovia ja agnostikkoja vastaan, jotka eivät usko mihinkään, mutta pitävät luomisen mahdollisena.

        ”… myös Korkeampaan voimaan, johon noin 20 % suomalaisista uskoo.”

        Yleensä nämä korkeampaan voimaan uskovat ovat vielä kajahtaneempia kuin traditionaaliset teistit.


    • Anonyymi

      Olemattomuudesta on se hyöty, että siitä syntyy universumi ilman älykästä ja tietoista luojaa. Sellainen on ateistinen teoria universumin synnystä. Sadun mukaan (vrt. luomismyytit):

      1. Aika ja avaruus syntyivät alkuräjähdyksessä.
      2. Ennen universumin syntyä ei ollut olemassa mitään: ei aikaa, ei avaruutta.
      3. Olemattomasta syntyi universumin aika-avaruus ja siihen kaikki sen materia, aine.
      4. Tämä tarina on tosi.

      Olemattomuudesta on hyötyä uskonnoille, sillä huijarit huijaavat olemattomalla ja keräävät rahat taskuunsa. Tähtitarut käyvät hyvin kaupaksi, kosmologit nauttivat suurta kansansuosiota, esiintyvät jatkuvasti julkisuudessa ja esiintymispalkkiot ovat päätä huimaavat, kosmologiset mittakaavat täyttävät.

      • Anonyymi

        Onneksi ihmisten keksimä satuhahmo pelastaa päivän loihtimalla tyhjästä ihan mitä tahansa.
        Muuta selitystä ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ihmisten keksimä satuhahmo pelastaa päivän loihtimalla tyhjästä ihan mitä tahansa.
        Muuta selitystä ei voi olla.

        On järkevämpää uskoa siihen, että taikuri loihtii tyhjästä kuin että olemattomasta syntyisi jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ihmisten keksimä satuhahmo pelastaa päivän loihtimalla tyhjästä ihan mitä tahansa.
        Muuta selitystä ei voi olla.

        Hmmmmm? Ehkä Sanna Marin onkin jumala? 🤔
        Sehän loi tyhjästä 6,6 mrd anekaupparahaa lähetettäväksi maailman köyhille, eikä ottanut edes 6 päivää 1 lepopäivä - ilmainen aamiaisetu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ihmisten keksimä satuhahmo pelastaa päivän loihtimalla tyhjästä ihan mitä tahansa.
        Muuta selitystä ei voi olla.

        Itseasiassa … tuli tos mieleen et toi satuhahmokin on alkanu laiskistumaan tälleen vanhemmiten, koska onko se oikein jaksanut tehdä tyhjästä enää yhtään mitään sen huilisunnuntainsa jälkeen!? :/ Olis nyt prkl simsalabimboinut edes koronarokotteen kun on siihen kykeneväinen! 👍🏾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa … tuli tos mieleen et toi satuhahmokin on alkanu laiskistumaan tälleen vanhemmiten, koska onko se oikein jaksanut tehdä tyhjästä enää yhtään mitään sen huilisunnuntainsa jälkeen!? :/ Olis nyt prkl simsalabimboinut edes koronarokotteen kun on siihen kykeneväinen! 👍🏾

        Se on tosiaan laiskistunut. Mitään ihmeitä ei ole tapahtunut sen jälkeen, kun juutalaiset lopettivat valehtelunsa.


    • Anonyymi

      Kettuja ei kannata viedä tuontitavarana.

      • Anonyymi

        Vain vit-tuja kannattaa viedä.


    • "Olen aina ihmetellyt, mitä hyötyä Jumalan olemattomuudesta on kristinuskolle."

      Olematon Jumala tekee juuri niin kuin ihminen itse haluaa, mutta sillä on silti kaikkivaltiaan arvovalta. Näin ihminen voi kätevästi oikeuttaa omat likaiset mielihalunsa (tappaminen, raiskaus, varastaminen, valehtelu ja muiden alistaminen). Nämä eivät olekaan enää moraalittomia rikoksia kun ne on Jumalan käskemiä.

      27 Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»

      • Anonyymi

        Tosiaan. Eikä olemattoman jumalan kostoa tarvitse pelätä, vaikka olisi itse tehnyt mitä väärää. Kätevää!


    • Anonyymi

      Säästyy aikaa kaikkeen tarpeellisempaan kuin kumarrella jotain kuu-ukkoja tai mitälie 👍🏾

      Lisäks ei tarvitse murehtia tekemisiään juuri ollenkaan että mikäs se nyt olikaan sitä syntiä ja mikä ei, kun noista asioista pitää huolen pelkästään oma moraalikäsitys.

      Samalla voi keskittyä paremmin ihan ikioman maailmankuvansa muokkaamiseen ilman että sen saarnastuolissa höpisijän horinat häiritsee keksittymistä ja sen syntymistä.

      Tos nyt muutama ku tuli tällee hätäseen mieleen. Loppukaneettina: Paljon iisimpää livingiä! ;)

    • Anonyymi

      Samalla vois kysyä uskovaisilta että mitä hyötyä heidän mielestään Jumalan olevuudella on heille koskaan ollut?

      • Anonyymi

        Minulle siitä on ollut hyötynä se, että olen eri tilaisuuksissa saanut kaatua seljälleni ja puhua sen jälkeen siansaksaa. Ei olisi tuollaista voinut tapahtua ilman Jumalan olevuutta eikä oveluutta, sillä ovelaahan se on saada ihmiset puhumaan juuri siansaksaa. Luulisi pikemminkin sikojen puhuvan sellaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5587
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      233
      3062
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2544
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      119
      2388
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2020
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      202
      1661
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      90
      1648
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      155
      1307
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      1195
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1131
    Aihe