Mitäs mieltä olette roihuvuoresta?
Alkaa olla seuraava potentiaalinen lähiö, josta
ollaan kehittämässä kallista asuinaluetta.
Uuudessa asemakaavoituksessa on parannusehdotuksia
ja radikaaleja toimenpiteitä roihuvuoren ostarille.
Nyt jo ala-roihika ja varsinkin merenrannalla strömsinlahti on venesatamineen aikas kallista aluetta, mutta uskonpa että muutoksien myötä asuntojen hinnat kohoavat myös muualla roihuvuoressa.
Hyvät julkiset yhteydet, paikka tammisalon ja marjaniemen välissä...
Itse asuin siellä pitkä aika sitten ja paikka on muuttunut mielestäni positiiviseen suuntaan...
Mitä kokemuksia on? Oletteko samaa mieltä?
roihuvuori
11
1392
Vastaukset
- Bennett4
Alemman keskiluokan asuinaluettahan tuo. Pieniä kämppiä, köyhiä perheitä. Huonot yhteydet muuhun Stadiin. En luonnehtisi hienostoalueeksi.
- peikko
mä oon täällä asustellu jo useita vuosia ja tykkään tosi paljon. Täältä on helppo kulkea mihin vaan ja rauhallista on, lisäksi pidän roihuvuoren "vihreydestä", täällä asuneena tiedät varmaan mitä sillä tarkoitan :)
- Bennett4
Onko teidän mielestänne yksinkertaista mennä ensin bussilla Herttoniemeen ja siitä metrolla keskustaan ja siellä mahdollisesti vielä jollain muulla välineellä eteenpäin?
- laajasalosta....
Bennett4 kirjoitti:
Onko teidän mielestänne yksinkertaista mennä ensin bussilla Herttoniemeen ja siitä metrolla keskustaan ja siellä mahdollisesti vielä jollain muulla välineellä eteenpäin?
Itse en näe ongelmana ainakaan tuota viiden minuutin matkaa laajasalosta herttoniemen metrolle. Siitä kuitenkin pääsee kaikkialle välille vuosaari-mellunmäki-ruoholahti. Harvasta paikasta pääsee yhtä nopeasti bussilla tai kahdella bussilla kuin bussi-metro yhdistelmää käyttäen.
Roihuvuoresta sen verran että aika hiljanen ns kuollut paikka mutta sitä moni osaakin arvostaa. - peikko
Bennett4 kirjoitti:
en näe sitä mitenkään hankalana, mulla menee noin 15 min mennä keskustaan, ei todella ole vaikeeta.
- hertsikasta
Bennett4 kirjoitti:
Ei todellakaan aina keskustaan olla menossa, joku saattaa useammin haluta vaikka Itiksen suuntaan, joten yhteydet on hyvät. Vaikka fillarilla.
Muuten alue on vähän vanhanaikainen, sopii koirallisislle erinomaisesti, lapsiperheille asunnot on vähän pieniä johtuen asuntojen iästä.
Todella vehreää ja ulkoiluun hienosti sopivaa aluetta.
Yksi parhaista Helsingin alueista jos kiinnittää huomionsa asumisympäristöön. Jos taas asunnon mukavuuteen, moni muu alue voittaa. - Bennett4
Bennett4 kirjoitti:
Roihuvuoresta oli sentään suora bussiyhteys Stadiin. Siihen aikaan tosin itäväylä oli hieman täynnä busseista :)
- man-legally
Bennett4 kirjoitti:
Roihuvuoresta oli sentään suora bussiyhteys Stadiin. Siihen aikaan tosin itäväylä oli hieman täynnä busseista :)
SITTEN EHKÄ TOINEN ON HERTTONIEMI.KOLMAS ETELÄ-HAAGA JA NELJÄS VUOSAARI. LUULEN KUITENKIN ETTÄ ROIHIS TULEE KASVAMAAN TULEVIEN VUOSIEN 2005-2025 AIKANA
- man-legally
Bennett4 kirjoitti:
KYLLÄ JOS JOHONKIN MUUTTAS NII ROIHIKSEEN TAI HERTTONIEMEEN JA SITTE OIS JÄNNÄ NÄHÄ MILLAISTA SIELLÄ ON MUTTA MITÄ TÄHÄN TULEE NIIN MÄ OON ASUNU ROIHIKASSA JA EIPÄ TUO PAIKKA OLE HIRVEÄSTI MUUTTUNUT
- Kolme vuotta asunut
Oon asunu nyt kolme vuotta Roihiksessa ja mun mielestä se on ihan loistava paikka asua! Ei kaiken tarvii olla ihan vieressä, ei se nyt niin monimutkaista oo sitä bussia ja metroa käyttää. Rauhallinen alue, ei mikään slummi. Asun itse melkein Tammisalon rajalla tosin. Kaunista aluetta sitä paitsi...
- peikko
niin minäkin, tässä koulunvieressä (ala-aste)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241