Herjaavat viestit.

BilMan

Kaikki herjaavat viestit tullaan poistamaan, niihin ei kannata jatkaa omia viestejään jatkoksi.

BilMan

49

4090

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiuliN

katosi selvennys herjaamisen ja solvaamisen erosta, miksihän?
      Ei kai sitä tulkittu herjaamiseksi, vissisti tulkittiin koska poistettu on.

Jos toinen lainaa googlesta jotain vanhoja runoja ja toinen jotain asiatietoa, niin kumpi on aiheellista poistaa, ihmettelen vain.

• En ole käynyt Googlessa lainaamassa mitään. Osaan kirjoittaa muutaman sanan lainaaamattakin.

• fiiuliN
        Ruuneperi kirjoitti:

En ole käynyt Googlessa lainaamassa mitään. Osaan kirjoittaa muutaman sanan lainaaamattakin.

Se oli todella väärä sanamuoto, enkä tarkoittanut nälviä sinua.
        Mutta mainitsemani viesti herjaamisen ja solvauksen erosta oli selvästi kopio googlesta.

Ihmettelinkin sitä miksi asiapitoinen viesti oli poistettu eikä sitä ollut omittu edes omaksi kirjoitukseksi, eikä siinä herjattu eikä solvattu ketään.

Tiedän että osaat kirjoittaa, mutta tuo kirjoittamasi runo on todella jo iät ja ajat ollut minunkin tiedossani.
        Miksi väärän mielikuvan aiheuttama viesti ei ollut sheriffin mielestä poiston syy, mutta jonkun toisen asiapitoisen kirjoituksen ulosheitto kävi pikapikaa.

Jotenkin syntyy sellainen käsitys ettei näissä kirjoituksissa koskaan päästä eteenpäin.

Se oli ainoastaan minun viestini sanoma, ihmettelyineen.

• BilMan
        fiiuliN kirjoitti:

Se oli todella väärä sanamuoto, enkä tarkoittanut nälviä sinua.
        Mutta mainitsemani viesti herjaamisen ja solvauksen erosta oli selvästi kopio googlesta.

Ihmettelinkin sitä miksi asiapitoinen viesti oli poistettu eikä sitä ollut omittu edes omaksi kirjoitukseksi, eikä siinä herjattu eikä solvattu ketään.

Tiedän että osaat kirjoittaa, mutta tuo kirjoittamasi runo on todella jo iät ja ajat ollut minunkin tiedossani.
        Miksi väärän mielikuvan aiheuttama viesti ei ollut sheriffin mielestä poiston syy, mutta jonkun toisen asiapitoisen kirjoituksen ulosheitto kävi pikapikaa.

Jotenkin syntyy sellainen käsitys ettei näissä kirjoituksissa koskaan päästä eteenpäin.

Se oli ainoastaan minun viestini sanoma, ihmettelyineen.

Herjaavat, solvaavat, toisia kirjoittajia panettelevat, nimittelevät, tahi muutoin palstalle kuulumattomat viestit poistetaan, joissain tapauksissa siirretään toisen nimikkeen alle.

Poistoista, -siis mitkä viestit joutuvat roskikseen tekee päätöksen palstan sheriffi ja ylläpito.
        Kumpikin osapuoli toimii em. tilanteissa itsenäisesti.

Kirjoittelemisiin.

• fiiuliN
        BilMan kirjoitti:

Herjaavat, solvaavat, toisia kirjoittajia panettelevat, nimittelevät, tahi muutoin palstalle kuulumattomat viestit poistetaan, joissain tapauksissa siirretään toisen nimikkeen alle.

Poistoista, -siis mitkä viestit joutuvat roskikseen tekee päätöksen palstan sheriffi ja ylläpito.
        Kumpikin osapuoli toimii em. tilanteissa itsenäisesti.

Kirjoittelemisiin.

Että sopu säilyy, joka tapauksessa oli tällä kertaa jostain muusta kyse, ei herjauksesta eikä palstalla kuulumattomastakaan viestistä.
        Mutta ihmettelen edelleenkin , eikö tänne kuulu mitkään asialliset asiat?

*Mutta olkoon , antaa armon käydä oikeudesta:-)))D*

• fiiuliN kirjoitti:

Että sopu säilyy, joka tapauksessa oli tällä kertaa jostain muusta kyse, ei herjauksesta eikä palstalla kuulumattomastakaan viestistä.
        Mutta ihmettelen edelleenkin , eikö tänne kuulu mitkään asialliset asiat?

*Mutta olkoon , antaa armon käydä oikeudesta:-)))D*

ja toistan, monta sellaista viestiä on poistettu, jotka kyllä täälläkin palstoilla saisivat luettavanamme pysyä.
        Poistoissa ei ole aina ollut johdonmukaisuutta, eikä kaikki poistetut viestit myöskään ole olleet häiritsevän, loukkaavan viestin jatkona sai samassa lenkissä.

Sheriffin tullessa palstoille sain minäkin aluksi käsityksen, että poistoissa noudatetaan asiallista, johdonmukaista kaavaa ja häiriköivät, loukkaavat, solvaavat viestit poistetaan... jopa kehuin sheriffiä.... mutta minullakin on lupa muuttaa mielipidettäni nyt, kun poistoista ja poistojen linjauksesta on saanut paremman käsityksen. Liian herkkä on punakynää pitelevä sheriffin käsi, liekö asenne kysymys, liekö jo vanhastaan muodostunut ennakkokäsitys täällä kirjoittavista henkilöistä, sillä asiattomiakin poistoja on liian usein.

Jos kirjoittaja itse on pyytänyt viestinsä poistamaan, ja jos se on keskustelun avaus, jolloin koko ketju poistuu sen alta, olisi kiva jos siitä toisille kertoisi, pyytäneensä poistoa, silloin tietäisimme mistä on kyse, ja miksi on poistettu. Kun ylläpito ja sheriffikin noudattaisivat samaa linjaa oma-aloitteisessa viestien poistoissaan, keskittyen niiden poistettavien viestien sisältöön,,, poistoihin oikeuttavaan loukkauksen yms. sisältävän viestin poiston ymmärrämme, mutta, vielä kerran mutta, kun viestit häipyvät vaikka sisällön kestäisimmekin.
        Ja vielä kerran mutta... emmekö saa olla mistään asiasta eri mieltä toisen kirjoittajan kanssa?
        Pitääkö meidän täällä vain nyökytellä ja hymistellä toisten kirjoituksille, vaikka sisimmässämme pursuaa vastaväite, joka olisi kiva tuoda esiin.... keskustella, eikä vain kannattaa edellistä puhujaa.
        Näin ajattelen ja sanon, vaikka häiriköintiä ja loukkauksia en kannata, sanon kuitenkin sanani siihen rakoon jossa se on oikealla paikallaan, vaikka sen häirikön perään jos se siihen kuuluu ja poistuu.... niin... mikäli poisto on aiheellinen ja johdonmukainen johonkin sääntöön nähden, ei vain nimimerkkien mukaan.

Kuten sheriffikin, sanon...

Kirjoittelemisiin... kirjoitellaan.

• kirjar kirjoitti:

ja toistan, monta sellaista viestiä on poistettu, jotka kyllä täälläkin palstoilla saisivat luettavanamme pysyä.
        Poistoissa ei ole aina ollut johdonmukaisuutta, eikä kaikki poistetut viestit myöskään ole olleet häiritsevän, loukkaavan viestin jatkona sai samassa lenkissä.

Sheriffin tullessa palstoille sain minäkin aluksi käsityksen, että poistoissa noudatetaan asiallista, johdonmukaista kaavaa ja häiriköivät, loukkaavat, solvaavat viestit poistetaan... jopa kehuin sheriffiä.... mutta minullakin on lupa muuttaa mielipidettäni nyt, kun poistoista ja poistojen linjauksesta on saanut paremman käsityksen. Liian herkkä on punakynää pitelevä sheriffin käsi, liekö asenne kysymys, liekö jo vanhastaan muodostunut ennakkokäsitys täällä kirjoittavista henkilöistä, sillä asiattomiakin poistoja on liian usein.

Jos kirjoittaja itse on pyytänyt viestinsä poistamaan, ja jos se on keskustelun avaus, jolloin koko ketju poistuu sen alta, olisi kiva jos siitä toisille kertoisi, pyytäneensä poistoa, silloin tietäisimme mistä on kyse, ja miksi on poistettu. Kun ylläpito ja sheriffikin noudattaisivat samaa linjaa oma-aloitteisessa viestien poistoissaan, keskittyen niiden poistettavien viestien sisältöön,,, poistoihin oikeuttavaan loukkauksen yms. sisältävän viestin poiston ymmärrämme, mutta, vielä kerran mutta, kun viestit häipyvät vaikka sisällön kestäisimmekin.
        Ja vielä kerran mutta... emmekö saa olla mistään asiasta eri mieltä toisen kirjoittajan kanssa?
        Pitääkö meidän täällä vain nyökytellä ja hymistellä toisten kirjoituksille, vaikka sisimmässämme pursuaa vastaväite, joka olisi kiva tuoda esiin.... keskustella, eikä vain kannattaa edellistä puhujaa.
        Näin ajattelen ja sanon, vaikka häiriköintiä ja loukkauksia en kannata, sanon kuitenkin sanani siihen rakoon jossa se on oikealla paikallaan, vaikka sen häirikön perään jos se siihen kuuluu ja poistuu.... niin... mikäli poisto on aiheellinen ja johdonmukainen johonkin sääntöön nähden, ei vain nimimerkkien mukaan.

Kuten sheriffikin, sanon...

Kirjoittelemisiin... kirjoitellaan.

kyllä saa olla,sitä kannatan minäkin,mutta ei ole pakko "tölvästä" asian voi ilmaista useimmin varmaan menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Olen tyhmänä ajatellut ,tai en ole seurannut tarpeeksi hyvin,että viestini ei ole minun kirjoituksen takia poistunut,vaan on joutunun "sijaiskärsijäksi".
        Itseäni mietin,
        mikähän olisi oikea tapa korjata,tai saada viestinsä ymmärrettäväksi,vai pitäisikö vain lopettaa kirjoittelu,silloin ei ainakaan voi loukata ketään.
        Otamme ehkä liian tosissaan tämän viestittelyn.

Meitä on suuri joukko tänne kirjoittelijoita ja ainakin minä olen kokenut myönteisenä suurimman osan kirjoituksista,vain ne henkilökohtaisuuksiin menevät ,kielteiset viestit ei mieltä ylennä.

• pois

Herra BilMan miten kauan meidän vielä pitää sinua kestää poisttattaminesi,viestien lukumäärää on enää vaikea arvailla.
        Tiedätkö että tämä on häiriköintiä.
        Tuossa poistetussa ketjussa ei ollut
        ketään loukkaavaa,paremminkin huumoria.

• tai mahdollista kirjoitella unohtaen ,kuka sanoi mitä sanoi, ja kirjoitella vain.
      Nuo poistot eivät tietenkään mitään mukavaa tuo tullessaan,meneehän siinä aina aivan asiallisiakin viestejä mukana.
      Minunkin,, mielestäni aivan rauhanomainen viesti häipyi,mutta kai jouti mennäkin;))

Olemme kaikenkaikkiaan niin tuntemattomia toisillemme,että miksi loukkaamme.
      Emmehän tuolla kadullakaan mene toiselle loukkauksia latelemaan,vaan kyselemme kuulumisia.

Tietenkin ei jatkuvasti voi kääntää toista poskeaan jos iskuja sataa,mutta vastauksellakin on eroja,asiallisella tavalla voi vastata,tai jättää kokonaan vastaamatta.

Eihän kukaan ärtynyt,,,,,"hymyä"

• fiiuliN

Viestissä josta on tällä hetkellä kysymys ei loukattu ketään, enkä ole näissä "jatkoviesteissäkään" loukkauksia esittänyt, en nimitellyt, en panetellut.
        Mielipiteitänihän ei kyllä muokata lässytyksiksi, vaikka ei minusta pidetäkään.
        Olen suorapuheinen ja sanon mitä tarkoitan silloin kun asiaa puhutaan.

• fiiuliN kirjoitti:

Viestissä josta on tällä hetkellä kysymys ei loukattu ketään, enkä ole näissä "jatkoviesteissäkään" loukkauksia esittänyt, en nimitellyt, en panetellut.
        Mielipiteitänihän ei kyllä muokata lässytyksiksi, vaikka ei minusta pidetäkään.
        Olen suorapuheinen ja sanon mitä tarkoitan silloin kun asiaa puhutaan.

erityisesti sinuun fiiulin ,ainakin tarkoitan taas ihan yleisesti.
        En missään tapauksessa ole oikea ihminen kenenkään mielipiteitä muokkaamaan "lässytykseksi"
        kirjoittelen vain omia ajatuksiani.

Se oikea asia mitä kaipaat,mitähän se olisi,minä olen vastaillut kaikkien minun ymmärryksen ylttäviin viesteihin,ja minusta täällä on aika monenlaista aihetta ja lisää sopii.

Edelleen toivon rauhaisaa ,sopuisaa kirjoittelua,meiltä kaikilta.Hymyillään.
        (niitä sinun viestejä,mitkä poistettiin en nähnyt,olivat varmaan ihan asiallisia)

• Ajomies

Anu, miksi kirjoitat alvariinsa perättömiä tietoja Ajomies-nikin kirjoittelusta.
        Olet aloittanut herjaamisesi jo yli kaksi vuotta sitten, aloittaja en ole ollut missään milloinkaan. Muilla palstoilla, 60-80 lukuunottamatta,ei ole koskaan näin väitettykään.
        Millään muulla foorumeilla eio ole milloinkaan tullut huomautuksia saati viestien poistoja.

• panen suuni kiinni.

• suu kiinni

Miksi laitat suusi kiinni, minä laitan koneeni
        kiinni tai tähän tulee joku toinen.
        Kirjoitellaan vain Skillan.

• herjauksista

ja solvauksista varsinkin ikäihmisten palstat pitäisi olla täysin vapaita. Siihen kiitettävästi pyrittekin. Mahtuu elämään paljon muutakin, parempaa toisille annettavaa.

• Ei ehdi palstallekkaan

Ei ole kaikki ollut herjaavaa,jos oman ajatuksensa ja mielipiteensä tuo palstalle niin kyllä ne pitäisi hyväksyä.Vähitellen nämä ikä ihmisten palstat hiipuvat.

• toivossaan vahva
        Ei ehdi palstallekkaan kirjoitti:

Ei ole kaikki ollut herjaavaa,jos oman ajatuksensa ja mielipiteensä tuo palstalle niin kyllä ne pitäisi hyväksyä.Vähitellen nämä ikä ihmisten palstat hiipuvat.

Josko kuitenkin olisi ollut (tulossa?) viesti, jonka myötä poistot.
        Pelkkien rakentavien ajatusten ja mielipiteiden poistoon en jaksa uskoa.

• jaska jaksaa
        toivossaan vahva kirjoitti:

Josko kuitenkin olisi ollut (tulossa?) viesti, jonka myötä poistot.
        Pelkkien rakentavien ajatusten ja mielipiteiden poistoon en jaksa uskoa.

Minä jaksan koska olen sen kokenut.

• toivossaan vahva
        jaska jaksaa kirjoitti:

Minä jaksan koska olen sen kokenut.

vain vaikenen. Otinpahan kantaa.
        Kokenuthan kaiken tietää, mutta tunteeko? :)

• poistetaan.

Hyvä niin, sillä nehän täällä palstoilla aiheuttivat närää ja kinaa.
        Olen tästäkin ketjusta ollut huomaavinani erään nimimerkin lähettämien viestien katoavan tänään ilman että niissä olisi ketään loukattu.
        IP osoitteen mukaanko poistot tehdäänkin jos viesti ei ole loukkaava. Ainoa vika kai, että arvostelu kohdistui sheriffin toimintaan.

Vielä kerran tästä IP osoitteesta....
        Eikö sheriffin linjasta saa esittää arvioita?
        Henkilökohtaista arviota en henkilöstä lähde tekemään, enkä arvostele nimimerkin takana olevaa henkilöä, vaan toivoisin, monen muun lailla, että joku johdonmukainen linja poistoista syntyisi vähitellen, ja voisimme esittää erilaisia mielipiteitä joutumatta heti öö mapin täytteeksi.

Ainoa tapahtunut muutos verrattaessa aikaa ennen ja jälkeen sheriffin tuloa, on se, että ennen loukkaavat viestit ( ja muutkin halutessaan ) sai poistettua pyytämällä sitä ylläpidolta joka sen kiitettävästi tekikin, (oma kokemus pyynnöistä ja asiattomien viestien ilmoituksista) nyt sellaiset viestit katoavat nopeasti, mutta kun siinä menee asiallistakin mukana, on epävarmuus yhtä suuri. Jos ei loukatuksi tule niin tulee muuten poistetuksi, usein huomaa että ... vaikka ei ole kirjoittanut ns. häirikön perään eikä eteen.... viesti häviää.

Me jokainen osaamme sanoa toisillemme pahastikin, se ei johda kyllä yhteisymmärrykseen, eikä sopua synny, mutta ei tässä enää ole edes keskusteltu,
        on vain kysytty... miksi se ja se ketju katosi... miksi se viesti poistettiin..???

Keskustelua ei ole syntynyt yhtään enempää kuin ennen sheriffiäkään.
        Jospa kysymysten sijaan saisimme keskustella joskus vastauksen kanssa, ilman että punakynä on heti IP osoitteen jäljessä.

Tämä ei ole merkityksellistä, enkä tallenna viestiäni, joutaa poistaa, olenhan sanomiseni sanonut.

SkillaNin tavoin; Nyt minä tukin suuni.

• Sini-vuokko
        poistetaan. kirjoitti:

Hyvä niin, sillä nehän täällä palstoilla aiheuttivat närää ja kinaa.
        Olen tästäkin ketjusta ollut huomaavinani erään nimimerkin lähettämien viestien katoavan tänään ilman että niissä olisi ketään loukattu.
        IP osoitteen mukaanko poistot tehdäänkin jos viesti ei ole loukkaava. Ainoa vika kai, että arvostelu kohdistui sheriffin toimintaan.

Vielä kerran tästä IP osoitteesta....
        Eikö sheriffin linjasta saa esittää arvioita?
        Henkilökohtaista arviota en henkilöstä lähde tekemään, enkä arvostele nimimerkin takana olevaa henkilöä, vaan toivoisin, monen muun lailla, että joku johdonmukainen linja poistoista syntyisi vähitellen, ja voisimme esittää erilaisia mielipiteitä joutumatta heti öö mapin täytteeksi.

Ainoa tapahtunut muutos verrattaessa aikaa ennen ja jälkeen sheriffin tuloa, on se, että ennen loukkaavat viestit ( ja muutkin halutessaan ) sai poistettua pyytämällä sitä ylläpidolta joka sen kiitettävästi tekikin, (oma kokemus pyynnöistä ja asiattomien viestien ilmoituksista) nyt sellaiset viestit katoavat nopeasti, mutta kun siinä menee asiallistakin mukana, on epävarmuus yhtä suuri. Jos ei loukatuksi tule niin tulee muuten poistetuksi, usein huomaa että ... vaikka ei ole kirjoittanut ns. häirikön perään eikä eteen.... viesti häviää.

Me jokainen osaamme sanoa toisillemme pahastikin, se ei johda kyllä yhteisymmärrykseen, eikä sopua synny, mutta ei tässä enää ole edes keskusteltu,
        on vain kysytty... miksi se ja se ketju katosi... miksi se viesti poistettiin..???

Keskustelua ei ole syntynyt yhtään enempää kuin ennen sheriffiäkään.
        Jospa kysymysten sijaan saisimme keskustella joskus vastauksen kanssa, ilman että punakynä on heti IP osoitteen jäljessä.

Tämä ei ole merkityksellistä, enkä tallenna viestiäni, joutaa poistaa, olenhan sanomiseni sanonut.

SkillaNin tavoin; Nyt minä tukin suuni.

Kyllä seriffiäkin saa arvostella ja pitääkin,
        tehkää tarpeeksi monta esitettä ylläpitoon seriffin toiminnasta.

Tuolla lukee säännöt myös seriffille ellette ole huomanneet,eriasia on henkilöllisyyteen meno,
        loukkauksia ei kenenkään tarvitse sietää,mutta yksi kysymys,kuka täällä on henkilönä esiintynyt.
        Nimimerkkien suojassa kaikki ovat.

Ei ole seriffillä oikeus poistaa viestiä jos häntä arvioidaan väärinkäytöksestä,kyllä ruuneperi oli hyvä seriffi aikoinaan,vaikka hän sai arvostelua osakseen niin harvoinpa poisti sellaisia,vaan hän oli kirjoittajien tukena.

• Sanani

Olen pitkään seurannut vääntöä poistetaan viestejä. Koe mielessä olen laittanut useamman alun, ja ottanut niihin kommentteja, yhtään viestiäni ei ole poistettu,mutta en ole ottanut ketään hampaisiini, vaan kirjoitellut niitä näitä.Jos viestejä on poistettu, siihen on oma syy. Keskustelkaa palstalla toisia ihmisiä kunnioittaen,niinkuin jo tällä iällä luulisi osaavan.Kaikkein "kärkkäimmät" saavat saadakkin, että näin.

• Sini-vuokko

Kuinka moni kirjoittaa eri koneilla,ja jos otetaan yksi ip osoite eväämistä varten niin silloihan lähtee toistenkin viestit jos samalla koneella useampi kirjoittaa.

Kannettavassa on vaihteleva ip osoite kun se ei ole laajakaistassa, miten sitten sellaista seurataan,voiko sellaisen ottaa silmätikuksi.
        Joten kyllä uskon että tässä toimii eredyttävästi
        sellainen poistaja,jolle nikki ei ole mieluinen.

Minä en täällä usein kirjoittele juuri näitten poistojen vuoksi,ennen kestäisin pienen sanailunkin ennenkuin tyhjää kirjoittamisen.
        On ääliömäistä kirjoittaa tyhjyyteen.

• fiiuliN

Ainkaan minun mieleni ei aina tee kirjoittamaan "niitänäitä", vaikka nekin ovat aivan tarpeellisia silloin kun on sellaisella mielellä ja saa päästellä kuumia höyryjä pois sisikunastaan kun liian kuumalta tuntuu.

Joskus tekisi kuitenkin mieli keskustella asiallisistakin asioista ja eikö näillä palstoilla sitä voisi luvalla harjoittaa.
        Eihän elämäkän ole pelkää "niitänäitä".

Eihän kukaan sitä hyväksykään että toisia keskustelijoita panetellaan ja henkilökohtaisuutta aliarvioidaan , niitäkin täällä silloin tällöin ilmenee ja juuri ne kuuluvat poistettavien listaan.
        Ne ovat niitä "ei toisia kunnioitettavia" lausuntoja, mutta mielipiteistä keskusteltaessa eivät kaikki koskaan voi olla samaa mieltä.

Pitäisikö olla??

• Anu.
        fiiuliN kirjoitti:

Ainkaan minun mieleni ei aina tee kirjoittamaan "niitänäitä", vaikka nekin ovat aivan tarpeellisia silloin kun on sellaisella mielellä ja saa päästellä kuumia höyryjä pois sisikunastaan kun liian kuumalta tuntuu.

Joskus tekisi kuitenkin mieli keskustella asiallisistakin asioista ja eikö näillä palstoilla sitä voisi luvalla harjoittaa.

Eihän kukaan sitä hyväksykään että toisia keskustelijoita panetellaan ja henkilökohtaisuutta aliarvioidaan , niitäkin täällä silloin tällöin ilmenee ja juuri ne kuuluvat poistettavien listaan.
        Ne ovat niitä "ei toisia kunnioitettavia" lausuntoja, mutta mielipiteistä keskusteltaessa eivät kaikki koskaan voi olla samaa mieltä.

Pitäisikö olla??

Kuulehan fiiuliN,kun minusta on alkanut kummasti tuntumaan että me olemme niinsanotut pahimmat häiriköt.Vai mitämieltä olet?
        Ainakin tuolla meitä kummasti aina syytetään että meissä vain on vika,mutta emmehän välitä moisesta.
        Annetaan piupaut ja kirjotetaan siitä mitä mielessämme kulloinkin liikkuu,ei oteta tätä kovin raskaasti.Hyvä tänne on kirjoittaa,ku tuolla eräskin lupasi lähteä pois jos Ruuneperistä tulee serifi.
        Lähden taas mökille jos ilmat myöten antavat,
        pitäisi päästä kylvö töihin pikapuoliin.
        Käväistän ensin sairaalassa ottavat pikkasen kokeita ja antavat uusia lääkkeitä.Sitten mökille. Hyvää jaksamista sinulle.

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Pitäisikö olla??

käsittääkseni monen alan spesialisteja , sekä yleensäkin tiedoiltaan ja elämänkokemukseltaan monenlaista porukkaa, aikaansa seuraavia ja varmasti keskustelukykyisiä.

Sanot fiiuliN :" Joskus tekisi kuitenkin mieli keskustella asiallisistakin asioista ja eikö näillä palstoilla sitä voisi luvalla harjoittaa."

Mielestäni voisi ja heititkin toisaalla pallon MDK- MDk:lle.
        Käsittääkseni hän on henkilö joka kyllä pystyy vaatimustasosi täyttämään.
        Mielenkiinnolla jäämme odottamaan "asiallista" asiakeskustelua.

Ehdin muuten lukaista kirjoituksesi joka oli osoitettu minulle otsikoiden :"Kuulehan tyttöseni!"

Vastasin, mutta sinun "mukavat" ajatuksesi olivat poistuneet, eivätkä syyttä.
        FiiuliN, etkö voisi lakata haastamasta riitaa!

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

käsittääkseni monen alan spesialisteja , sekä yleensäkin tiedoiltaan ja elämänkokemukseltaan monenlaista porukkaa, aikaansa seuraavia ja varmasti keskustelukykyisiä.

Sanot fiiuliN :" Joskus tekisi kuitenkin mieli keskustella asiallisistakin asioista ja eikö näillä palstoilla sitä voisi luvalla harjoittaa."

Mielestäni voisi ja heititkin toisaalla pallon MDK- MDk:lle.
        Käsittääkseni hän on henkilö joka kyllä pystyy vaatimustasosi täyttämään.
        Mielenkiinnolla jäämme odottamaan "asiallista" asiakeskustelua.

Ehdin muuten lukaista kirjoituksesi joka oli osoitettu minulle otsikoiden :"Kuulehan tyttöseni!"

Vastasin, mutta sinun "mukavat" ajatuksesi olivat poistuneet, eivätkä syyttä.
        FiiuliN, etkö voisi lakata haastamasta riitaa!

Minä en tarkoituksellisesti hae mitään riitaa, mutta en osaa kirjoittaa yhtä "hienosti" kuin paremmat kirjoittajat. Sanon suorasukaisesti mitä ajattelen ja sinä yhtä suorasukaisena päättelet niistä omat päätelmäsi.

Jos en kerran ole samaa mieltä jostain asiasta niin en ole, ja sanon sen.
        Skillan kirjoittaa hienovaraisesti, eikä loukkaa sanoillaan. Mutta me molemmat olemme erilaisia sinun kanssasi, emme kai ehdi harkita vaan kirjoitamme niin kuin sillä hetkellä ajattelemme.
        ja jälkeenpäin kaduttaa, ainakin minua, kuinka lienee sinun kanssasi.

Minä aina esikatselen kirjoittamani, mutta koska en ole omaa tuotostani pätevä arvostelemaan, niin siksi ne kai ovat sellaisia kuin ovat.

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Minä en tarkoituksellisesti hae mitään riitaa, mutta en osaa kirjoittaa yhtä "hienosti" kuin paremmat kirjoittajat. Sanon suorasukaisesti mitä ajattelen ja sinä yhtä suorasukaisena päättelet niistä omat päätelmäsi.

Jos en kerran ole samaa mieltä jostain asiasta niin en ole, ja sanon sen.
        Skillan kirjoittaa hienovaraisesti, eikä loukkaa sanoillaan. Mutta me molemmat olemme erilaisia sinun kanssasi, emme kai ehdi harkita vaan kirjoitamme niin kuin sillä hetkellä ajattelemme.
        ja jälkeenpäin kaduttaa, ainakin minua, kuinka lienee sinun kanssasi.

Minä aina esikatselen kirjoittamani, mutta koska en ole omaa tuotostani pätevä arvostelemaan, niin siksi ne kai ovat sellaisia kuin ovat.

mutta se oli varmaan sitten liian kärkevää tekstiä, koska poistettiin, mutta ei minua harmita.
        Sanon nyt kuitenkin vielä, niinkuin siinäkin edellisessä, että en kadu mitään mitä olen sinulle sanonut.
        Anteeksi pyysin kun ymmärsin, että olet hyvin, hyvin helposti ja turhasta loukkantuva.

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

mutta se oli varmaan sitten liian kärkevää tekstiä, koska poistettiin, mutta ei minua harmita.
        Sanon nyt kuitenkin vielä, niinkuin siinäkin edellisessä, että en kadu mitään mitä olen sinulle sanonut.
        Anteeksi pyysin kun ymmärsin, että olet hyvin, hyvin helposti ja turhasta loukkantuva.

Eikä ihme, kun joku jaksaa jankuttaa lapsellisesta riidanhalustani.
        Nyt taitaa jo mennä siihen että täällä on monta loukkaushaluista.

Empä ihmettele enempää.......

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Eikä ihme, kun joku jaksaa jankuttaa lapsellisesta riidanhalustani.
        Nyt taitaa jo mennä siihen että täällä on monta loukkaushaluista.

Empä ihmettele enempää.......

Mene nyt nukkumaan! Huomenna on uusi päivä ja toivottavasti ulkonakin kaunis ilma!

• tapani

Hyvä sheriffin periaate, ei hitustakaan periksi häiriköille (häirikölle).
      Ei palsta siihen kaadu, päin vastoin.

• Anna luudan vaan heilua reippaasti!

• fiiuliN

Mitä sinun mielestäsi pitäisi luutia pois?
        Tarkoittanetkohan ehkä joitakin kirjoittajia.

Näiden kahden vuoden aikana joina minä olen mukana ollut, täällä on poikennut monta mukavan tapaista kirjoittajaa, monikaan ei ole kauaa pysynyt.
        Nyt on taas pitkästä aikaa alkanut ilmestyä uusia kivoja nikkejä kirjoituksineen, mutta miten hoitaisit omakohtaisesti asian että he myös palstalla pysyisivät?

Huomasin 70 palstallekin ilmestyneen ainakin pari osaavaa kirjoittajaa, kuinka menettelisit saadaksesi heidät jatkamaan.
        Osaat juontevasti kirjoittaa, tule joskus pois sieltä laivastasi, kyllä siellä ilman sinuakin pärjätään.

• fiiuliN kirjoitti:

Näiden kahden vuoden aikana joina minä olen mukana ollut, täällä on poikennut monta mukavan tapaista kirjoittajaa, monikaan ei ole kauaa pysynyt.
        Nyt on taas pitkästä aikaa alkanut ilmestyä uusia kivoja nikkejä kirjoituksineen, mutta miten hoitaisit omakohtaisesti asian että he myös palstalla pysyisivät?

Huomasin 70 palstallekin ilmestyneen ainakin pari osaavaa kirjoittajaa, kuinka menettelisit saadaksesi heidät jatkamaan.
        Osaat juontevasti kirjoittaa, tule joskus pois sieltä laivastasi, kyllä siellä ilman sinuakin pärjätään.

kaikki nälvivät ja loukkaavat kirjoitukset saa ilman muuta lakaista pois.
        Ne eivät tee ketään muuta iloiseksi kuin itse häirikön, joka sellaista koneestaan päästää lähtemään.

Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole käytettävissä muita keinoja kuin poistaa häirikön viestit sitä mukaa kun niitä tänne ilmaantuu ja valitettavasti siinä sivussa menee monta aivan asiallistakin viestiä.
        Toivottavasti tämän kausi on ohimenevää ja häirikkö saadaan kuriin. Meidän on vaan jaksettava odottaa.

Luulen, että tämä tilanne on ainutlaatuinen, että enemmän tai vähemmän häiriintynyt ihminen on saanut vapaasti mellastaa monta vuotta ja pilannut palstojen mainetta ja karkoittanut monta hyvää kirjoittajaa.

• moro
        fiiuliN kirjoitti:

Hyvä fiiuliN.

• jää ihmettelleen
        MdK-MdK kirjoitti:

Ne eivät tee ketään muuta iloiseksi kuin itse häirikön, joka sellaista koneestaan päästää lähtemään.

Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole käytettävissä muita keinoja kuin poistaa häirikön viestit sitä mukaa kun niitä tänne ilmaantuu ja valitettavasti siinä sivussa menee monta aivan asiallistakin viestiä.
        Toivottavasti tämän kausi on ohimenevää ja häirikkö saadaan kuriin. Meidän on vaan jaksettava odottaa.

Luulen, että tämä tilanne on ainutlaatuinen, että enemmän tai vähemmän häiriintynyt ihminen on saanut vapaasti mellastaa monta vuotta ja pilannut palstojen mainetta ja karkoittanut monta hyvää kirjoittajaa.

ei paha pahalla lopu,taas mie kirjotin tyhjän pääl,eikä ollunna mikkään häirikkö viest,kyllä fiinul on oikas täält katoo viesit ettei ehi ees lähettää niit.
        Tarkotin vuan kirijottaa että syytettykin tarttee puolustajaa.Häiriköinnist syytettyä on ajettu palstal kyllä kuin riistaa,muistan miten hää sai kuulla kommentteja mäkelän kirjast kopsattuu,eiks tälläinen häirikkö pittäis ohjata vain hyvvään,eikä antaa takasin korvat soiden

• fiiuliN
        MdK-MdK kirjoitti:

Mitä enemmän häiriköitä karhataan pois näiltä palstoilta, sitä useampia alkaa ilmestymään.

Muistan kyllä ne monet itkut ja pahatmielet jotka sain aikoinani kokea, ja olen kannattamassa sitä asiaa että häiriköt saataisiin palstoilta pois.
        Mutta ihmettelen jos se tällä tavoin onnistuu.
        Hyvä jos onnistuu, mutta siihen kuluu varmaankin monet monituiset vuodet.
        Itselläni ei olisi aikaa oikein odotella, mutta odottakaa te toiset joilla vielä on mahdollisuuksia siihen.

• Klara*
        jää ihmettelleen kirjoitti:

ei paha pahalla lopu,taas mie kirjotin tyhjän pääl,eikä ollunna mikkään häirikkö viest,kyllä fiinul on oikas täält katoo viesit ettei ehi ees lähettää niit.
        Tarkotin vuan kirijottaa että syytettykin tarttee puolustajaa.Häiriköinnist syytettyä on ajettu palstal kyllä kuin riistaa,muistan miten hää sai kuulla kommentteja mäkelän kirjast kopsattuu,eiks tälläinen häirikkö pittäis ohjata vain hyvvään,eikä antaa takasin korvat soiden

Jos Sinulla hyvä nimimerkki on aikaa, halua ja kärsivällisyyttä yrittää ohjata tätä häirikköä "hyvään", ei kenelläkään ole varmasti mitään sitä vastaan. Päinvastoin.

Mutta minä varoitan Sinua jo etukäteen.

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Mitä enemmän häiriköitä karhataan pois näiltä palstoilta, sitä useampia alkaa ilmestymään.

Muistan kyllä ne monet itkut ja pahatmielet jotka sain aikoinani kokea, ja olen kannattamassa sitä asiaa että häiriköt saataisiin palstoilta pois.
        Mutta ihmettelen jos se tällä tavoin onnistuu.
        Hyvä jos onnistuu, mutta siihen kuluu varmaankin monet monituiset vuodet.
        Itselläni ei olisi aikaa oikein odotella, mutta odottakaa te toiset joilla vielä on mahdollisuuksia siihen.

eikö sinun mielestäsi palstoilla ole miellyttävämpää nyt kun häirikkö tiettää olevansa kontrollin alainen ja hänen mollaamisensa on vähentynyt?

Ethän sinäkään varmaan nauti noista nimittelyistä ja aliarvioimisista?
        Melkein tuntuu kun kaipaisit juuri siinä lapsellisessa riitelymielessä "vanhoja hyvijä aikoja."

• palstoi
        ellumari kirjoitti:

eikö sinun mielestäsi palstoilla ole miellyttävämpää nyt kun häirikkö tiettää olevansa kontrollin alainen ja hänen mollaamisensa on vähentynyt?

Ethän sinäkään varmaan nauti noista nimittelyistä ja aliarvioimisista?
        Melkein tuntuu kun kaipaisit juuri siinä lapsellisessa riitelymielessä "vanhoja hyvijä aikoja."

mutta onko tää sitten se oikee tapa,jos toisil tulee siitä komplesseja,jopa niin paha miel että itkee pittää se ei varmaan kohota hiukkaakaa itse tuntoo.Toinen tapa pittäis saaha,ja ku sit vielä mennee hyvätki viestit nii kyl se luonnol käypi.Pittäis varmaa saaha sellaine palsta jossa ei sit alle 70 vieraile lainkaan,josha ikäryhmät oisi kohteliaita toisilleen ja pyssyis jokaine vain ikäistensä parissa.jätettäisii tälläne hyppelemine pois.Jos kyllään kuhtutaan niin sit vois kohteliaisuuesta kävästä,vähä niinku elävässä elämässä.Tahi jos sellaine riitelypalsta laitettaisii riianhalusil.
        Taitaa nää ehostuks mennä taivaa tuulii vai mitä,tehkää työ parempii ehostuksii.

• ellumari
        palstoi kirjoitti:

mutta onko tää sitten se oikee tapa,jos toisil tulee siitä komplesseja,jopa niin paha miel että itkee pittää se ei varmaan kohota hiukkaakaa itse tuntoo.Toinen tapa pittäis saaha,ja ku sit vielä mennee hyvätki viestit nii kyl se luonnol käypi.Pittäis varmaa saaha sellaine palsta jossa ei sit alle 70 vieraile lainkaan,josha ikäryhmät oisi kohteliaita toisilleen ja pyssyis jokaine vain ikäistensä parissa.jätettäisii tälläne hyppelemine pois.Jos kyllään kuhtutaan niin sit vois kohteliaisuuesta kävästä,vähä niinku elävässä elämässä.Tahi jos sellaine riitelypalsta laitettaisii riianhalusil.
        Taitaa nää ehostuks mennä taivaa tuulii vai mitä,tehkää työ parempii ehostuksii.

Pääsy kielletty 'alaikäisiltä!'
        Vain Kahvipirtti, missä ollaan suvaitsevaisia ja missä häiriköt ja 'mummojen itkettäjät' eivät viihdy olisivat kaikille avoimia.

Minusta sopii ainakin oikein hyvin, sillä en juurikaan käy 70 - palstalla, siis muualla kuin Kahvipirtissä, minkä leppoisa riidaton, suvaitseva ilmapiiri houkuttelee pistäytymään.

Luultavasti miellyttävällä emännällämme Skillanilla on suuri osuus ja ansio mukavan ilmapiirin luomisessa.

Harvoin sieltä itkien on tarvinnut kenenkään lähteä.

• liinumaria
        fiiuliN kirjoitti:

niin innoissani saadessani tietsikan ja ajattelin, että tämähän on mukava rakkine, kun saa kirjoitella ja purkaa tuntoja anonyyminä. Kuitenkin käyntini on harventunut, koska usein osuin muutaman eripuran "kirjeenvaihtoon" eikä se miellytä minua. Nytkin luin muutaman ja poistun jonkinjoutavan nälvimisien parista pois. Täytynee kattoa, olisko Helmin palstoilla seesteisempää. Tulikohan vastaus oikeaan viestiin, tosin samankaltaisia on useita. Öitä.

• fiiuliN
        liinumaria kirjoitti:

niin innoissani saadessani tietsikan ja ajattelin, että tämähän on mukava rakkine, kun saa kirjoitella ja purkaa tuntoja anonyyminä. Kuitenkin käyntini on harventunut, koska usein osuin muutaman eripuran "kirjeenvaihtoon" eikä se miellytä minua. Nytkin luin muutaman ja poistun jonkinjoutavan nälvimisien parista pois. Täytynee kattoa, olisko Helmin palstoilla seesteisempää. Tulikohan vastaus oikeaan viestiin, tosin samankaltaisia on useita. Öitä.

Jos huomaamme jonkun kirjoittavan pahasti, siis ei oman mielemme mukaisesti, niin vastaamme samalla tavalla, ja siitä se ketjureaktio syntyykin.

Kehoitan sinua poikkeamaan Helmi palstalla käydessäsi siellä "henkilökohtaisuuksissa"
        Tämä Merja on huolehtinut kaikille herjaajille oman huoneen, mutta Suomi24 on menetellyt toisin.

Hyvää kevättä sinulle, kerrohan helmiläisille terveisiä.

• nyt minulle
        fiiuliN kirjoitti:

Jos huomaamme jonkun kirjoittavan pahasti, siis ei oman mielemme mukaisesti, niin vastaamme samalla tavalla, ja siitä se ketjureaktio syntyykin.

Kehoitan sinua poikkeamaan Helmi palstalla käydessäsi siellä "henkilökohtaisuuksissa"
        Tämä Merja on huolehtinut kaikille herjaajille oman huoneen, mutta Suomi24 on menetellyt toisin.

Hyvää kevättä sinulle, kerrohan helmiläisille terveisiä.

missä tämmönen helmi palsta on,en ole löytäny,pliis kerro ja selitä olen niin outo koneella etten löyä.

• Ensin
        nyt minulle kirjoitti:

missä tämmönen helmi palsta on,en ole löytäny,pliis kerro ja selitä olen niin outo koneella etten löyä.

Osoitteeseen. www.mtv3.fi.
        Siellä yläreunassa suurinpiirtein keskellä lukee Helmi, klikkaa siitä.
        Sitten sieltä sivulla vasemmassa laidassa klikkaa sanaa "kaikki keskustelut" ja siellähän se. Sinne täytyy kirjautua jos haluaa keskustella, lukea voi kuka tahansa.

• nyt paljon
        Ensin kirjoitti:

Osoitteeseen. www.mtv3.fi.
        Siellä yläreunassa suurinpiirtein keskellä lukee Helmi, klikkaa siitä.
        Sitten sieltä sivulla vasemmassa laidassa klikkaa sanaa "kaikki keskustelut" ja siellähän se. Sinne täytyy kirjautua jos haluaa keskustella, lukea voi kuka tahansa.

kiitos nyt löytyi

• Anu

Miksi uuden tulokkaan ketju poistettu kokonaan,
      eikö olisi piisannut vain se loppu mihin häirikkö tuli sillä mielellä että se poistettaisiin.

• Olen aiemminkin kysellyt, millaiset viestit katsotaan häiriköinniksi ja saanut vastaukseksi kehotuksen mennä lukemaan jotain ketjua.
        Voinkohan vielä kerran pyytää vastausta, onko häirikkö vain ilkeän viestin kirjoittaja, liian tiheästi kirjoittava, vai joku tietty nikki?

Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10812
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4878
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3659
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3464
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3392
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2829
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      57
      2628
    Aihe