Stalin kyllätiesi että NL voittaisi sodan, koska jopa siinä tilanteessa että jokainen kuollut suomalainen sotilas maksaisi 10 puna-armeijan sotilasta, NL voittaisi sodan.
Miksi Stalin ei jatkanut talvisotaa kunnes koko Suomi olisi vallattu?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Stalinin Suomen valtaus Saksan luvalla ja liittäminen NL:on oli epäonnistunut.
NL pystyi kuitenkin kieltämään koko jutun ja jatkamaan ikäänkuin mitään romahdusta ei olisi tapahtunut.
Stalin halusi päästä hankalasta kuviosta irti ennen kuin länsivallat sotkeutuisivat peliin.
Riitti,kun sai sanella kovat rauhanehdot ja vakuuttaa kansalle, että uhka Suomesta oli torjuttu. - Anonyymi
Saksan maihinnousu Britanniaan epäonnistui. Stalin odotti Saksan jumiutuvan sotimaan lännen kanssa, mutta toisin kävi.
- Anonyymi
Eikös se lenin juuri ollut antanut suomelle itsenäisyyden, ja kommunismi oli suomessa huonossa huudossa
- Anonyymi
Maaliskuun puolivälissä oli lähellä tilanne, että rospuutto olisi lamauttanut etenemisen kuukaudeksi. Rintama oli Viipurinlahden ja Vuoksen tasalla.
- Anonyymi
Stalin oli monta kertaa odottanut kieli pitkällä ilmoitusta suomalaisten vastarinnan romahduksesta.Tätä oli hänelle lupailtu varsinkin Lähteen lohkon murruttua.
Mutta viikot kuluivat ja edelleen nieli Kannaksen rintama niin elävää kuin teknillistäkin Puna-armeijan materiaalia!Kelirikko lähestyi ja länsimaat ilmoittivat olevansa tulossa Suomen tueksi.Peli alkoi käydä liian riskialttiiksi.
Niin päätti Stalin pysäyttää hyökkäyksen kunhan vähimmäistavoitteet saavutettaisiin.
Röyhkeästi ja nöyryyttävästi uusi rajalinja vedettiin osin rintamalinjan eteen.Suomalaisten protestoidessa Vjatseslav Molotov(ent.Skrjabin) lausui voitavan myös odottaa,kunnes Puna-armeija on vallannut ko.alueet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948321
- 403982
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021926- 241420
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361341Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,331153Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121100Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53867Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31842Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807