Yrittäjä Li Anderssonille: Työaikaahan pitäisi jatkaa

Anonyymi

(Antifa-Andersson munannut taas itsensä.) Islannin ”lyhennetty työviikko” vastaa jo Suomen keskimääräisiä työaikoja.

Yrittäjä, start-up- sijoittaja ja Liberan hallituksen puheenjohtaja Kim Väisänen vastaa Twitterissä vasemmistoliiton puheenjohtajan, opetusministeri Li Anderssonin ehdotukseen julkisten alojen työaikojen lyhentämisestä.

Väisäsen mukaan asiaa ”ei tarvitse kokeilla, se on jo meillä käytössä”. Tilastokeskuksen julkaiseman taulukon mukaan keskimääräinen viikkotyöaika oli julkisella sektorilla 36,25 tuntia viikossa, kun mukaan lasketaan myös ylemmät ja alemmat toimihenkilöt.

Palkansaajien keskimääräinen viikkotuntimäärä on julkisella sektorilla 34,5 tuntia viikossa.

– Jos haluttaisiin tuohon Islannin 36h/vk, pitäisi työviikkoa itse asiassa jatkaa 1,5h:lla, hän sanoo.

Samaan on kiinnittänyt huomiota myös Rauten toimitusjohtaja Tapani Kiiski.

– Et liene huomannut, että lähtötaso oli tässä 40h ja lyhennettiin jutun mukaan 35-36 tuntiin. Suomessa ollaan jo yksityisellä 37,5:ssä ja julkisella 36,25:ssä. Joten meillä asia on jo kunnossa. Seuraava idea?, Kiiski kysyy.

199

6325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Li ei tiedä oikeasta työnteosta mitään.

      • Anonyymi

        Sehän onkin hurri.


      • Anonyymi

        Palstan trollit ja Väisäsen trolli öyhöttää taas hulluina ... voi aikoja voi tapoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan trollit ja Väisäsen trolli öyhöttää taas hulluina ... voi aikoja voi tapoja

        Kommukka hiiltyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän onkin hurri.

        Se kansanosa välttyy työnteolta koko ajan vaan ohituskaistalla ja tunnuslause: Suomalainen maksaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän onkin hurri.

        Kyllä Pietarsaaressa ja Porvoossa on ihan ruotsinkielisiäkin rasva-apinoina ja selluköpeinä. Ei ne kaikki talonjusseja, kalastajia tai paperinpyörittäjiä ole.


      • Anonyymi

        Kommunistit elää toisten tuloilla,laiskoja syöpäläisiä koko kommarijoukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommukka hiiltyy.

        Joko vassari muutti sinne malmöön?


      • Anonyymi

        Asiasisältö sinällään sataprosenttisen oikein mutta ilmaisun muoto kelpaisi "kansanvalistajille" ylipyyhinnän syyksi...saa nähdä kauanko saa olla näkyvillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän onkin hurri.

        Työaikaa pitää bähentää ja jakaa jotta saafaan kaikille tasapuolisesti töitä

        Eikö oikeisto halunutkin t y öllistää kaikki myös työttömät

        6 tuntii ja neljämpäivää biikissa ok

        Niin lähtee syntyvyyskin siomalisten joukossakin kasvanaan
        Eikö vaan mamujen osalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommukka hiiltyy.

        Yritystuet ja verovähennykset yrityksissä obvat sosialismia ja komkunispia pahimmilaan sellainen posi suomesta heti

        Ja du u nareillekkin veeottomat autot ja työmatkat ja lomaajot
        Kuin ytittäjilläkin. Nääs on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunistit elää toisten tuloilla,laiskoja syöpäläisiä koko kommarijoukko.

        Yritä k ä elää yritystuella oka on sosiaaliapua köyhille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunistit elää toisten tuloilla,laiskoja syöpäläisiä koko kommarijoukko.

        Kommunistipoliitikoksi kiipii mitään työstä ja perhettään elättävän työläisen elämästä tietämättömiä akateemisia loiseläjiä. Nämä kurjuuden kuuluttajat puhuvat vellistä kun pitäisi puhua ellistä. He kuvaavat ja kylvävät luokkavihaa menetelmillä, joille rehti ja ahkera palkansaaja nauraa ja pahimmillaan loukkaantuu. Jokainen päätelköön kuuluuko Andersson tuollaisiin loisiin. Häntä osaavampaa en sellaista väitä.. En vaikka tietäisin hänen kuuluvan.


      • Anonyymi

        ..hmm...aika ei anna eikä työ tuota ...jos tyhjä on tilipussisi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunistit elää toisten tuloilla,laiskoja syöpäläisiä koko kommarijoukko.

        kannattaa katsoa yleltä kuka minä olen siinä nähdään kuinka kommunismi elää ja periaatteessa pyramidi huijaus.jotka istuu korkeammala tienaavat .tai oikeastaan kaikki puolueet on pyramidi huijauksissa.


      • Anonyymi

        silä on salainen tili niikuin marinilla ne on jo luvannut sijoittajille suomnen vedet ja maat yksitöistää kaikki


      • Anonyymi

        Siltä se vaikuttaa vaikka kirjoituksesi on ensin törkeää mutta lin teot on vielä törkeämpiä. Ikävä juttu suomenmaalle.


    • Anonyymi

      Yrittäjähän saa tehdä vaikka 40-tuntista työpäivää.

      Keskittyisi tuokin jumiväisänen työntekoon, eikä miettisi miten paljon töitä pitää kenenkin tehdä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosialistivaltio maksaa monen yrittäjän eläkkeen, kun eivät itse menstyksen huumassa muistaneet maksaa eläkevakuutusmaksuja.
        https://yle.fi/uutiset/3-12009787

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.


      • Anonyymi

        Koska sinä olet keskittynyt työntekoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Paitsi että vastahan uutisissa oli etteivät maksa eläkevakuutusmaksuja tarpeeksi ja vajaus maksetaan yhteiskunnan (=veronmaksajien) varoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että vastahan uutisissa oli etteivät maksa eläkevakuutusmaksuja tarpeeksi ja vajaus maksetaan yhteiskunnan (=veronmaksajien) varoista.

        Asiahan ei mulle kuulu, mutta eikö noi yrittäjät kuulu jollain tavoin yhteiskuntaan nekin? Kai ne samalla tavoin veronmaksajia on kuin kaikki muutkin? Turha minusta vinkua sitä ettei yrittäjät maksa eläkemaksujaan riittävän suurina jos itse on yhteiskunnan elättinä. Yhtäläiset oikeuden heittää vapaalle ja yhteiskunnan piikkiin eläminen pitää kuulua kaikille jos sellainen ajatusmalli hyväksytään.


      • Anonyymi

        Yritystuki elättä yrittäjät ja sähköveron palautus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosialistivaltio maksaa monen yrittäjän eläkkeen, kun eivät itse menstyksen huumassa muistaneet maksaa eläkevakuutusmaksuja.
        https://yle.fi/uutiset/3-12009787

        Katsopa miten kalliiksi ne tulevat, jos aikoo perheen ruokkia on pakko jostain säästää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Suuret ikäluokat maksoivat vanhempiensa ja lapsettomien eläkkeet, lastensa ilmaisen peruskoulun, lastenlastensa puoli-ilmaiset päiväkodit ja kunnallisen terveydenhoidon.
        Suuret ikäluokat opiskelivat opintolainoilla.
        Mitään opintorahoja ja asumistukia ei ollut eikä subjektiivista päivähoito-oikeutta ja äitiysvapaa oli 7 viikoa - 3 kk, myöhemmin nousi 6 kuukauteen. Joka penni omasta selkänahasta.
        Kolmasosa suomalaisista saa alle 1250 e/kk ja 60 % naisista alle 1500 e/kk.
        Työeläkettä alkoi karttua vasta 23 vuoden iästä, osapaäivätyöstä ja esim. alle 3 kuukauden kesätöistä ei mitään.
        Monet yrittäjät maksavat vain minimin eläkemaksuja. Eläkemaksu on poissa silloisesta toimeentulosta. Moni yrittäjä ei myöskään luota eläkesysteemeihin.
        Olen nähnyt, että jo 1300 euron yrittäjäeläke (oma eläke) hiukan kansaneläkettä päälle alkaa olla lukumääräisesti paremmasta päästä. Tietysti on myös niitä, jotka pystyvät nostamaan kymppitonnoen eläkkeitä, mutta harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Yrittäjääkö pelottaa? Itse olen eläkemaksuni maksanut. Jos aletaan eläkkeitäni leikkamaan yrittäjän nappikaupan takia, niin ei hyvä heilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan ei mulle kuulu, mutta eikö noi yrittäjät kuulu jollain tavoin yhteiskuntaan nekin? Kai ne samalla tavoin veronmaksajia on kuin kaikki muutkin? Turha minusta vinkua sitä ettei yrittäjät maksa eläkemaksujaan riittävän suurina jos itse on yhteiskunnan elättinä. Yhtäläiset oikeuden heittää vapaalle ja yhteiskunnan piikkiin eläminen pitää kuulua kaikille jos sellainen ajatusmalli hyväksytään.

        Yrittäjyyteen kuuluu riski. Väitätkö heidän olevan julkisia työntekijöitä, vaikka ovat vuosikymmeniä etenkin Pohjanmaalla kerskuneet elättävänsä meidät 'sossupummit'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritystuki elättä yrittäjät ja sähköveron palautus

        Niiden lisäksi kolmannes eläkkeistä tulee etenkin pk-yrittäjillä niiden vihaaman 'paskaväen' taskuista. Huvittava selitys, että eläkemaksuja ei makseta, koska 'ei luoteta järjestelmään'. Minäkään en luota mutta kiltistipä on työnantaja aina palkasta eläkemaksut napsaissut. Saaatanaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa miten kalliiksi ne tulevat, jos aikoo perheen ruokkia on pakko jostain säästää.

        Me siis ruokimme yrittäjän perheen maksamalla kolmanneksen hänen eläkkeistään? No mitä helvettiä se sitten haukku sossupummiksi meidän sairastuttua kovan elämän tai taloudellisen laman takia. Onhan näitä toki kaikissa puolueissa. Kerran olin yhdessä paskakylässä Hämeessä; Kokoomuksen ja vasureiden pk-yrittäjänappikauppiaat julistivat kilpaa olevansa paskakylän selkäranka. Heille sanoisin: Elätti yrittäjä sossupummi, maksa itte eläkkees äläkä köyhältä vie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret ikäluokat maksoivat vanhempiensa ja lapsettomien eläkkeet, lastensa ilmaisen peruskoulun, lastenlastensa puoli-ilmaiset päiväkodit ja kunnallisen terveydenhoidon.
        Suuret ikäluokat opiskelivat opintolainoilla.
        Mitään opintorahoja ja asumistukia ei ollut eikä subjektiivista päivähoito-oikeutta ja äitiysvapaa oli 7 viikoa - 3 kk, myöhemmin nousi 6 kuukauteen. Joka penni omasta selkänahasta.
        Kolmasosa suomalaisista saa alle 1250 e/kk ja 60 % naisista alle 1500 e/kk.
        Työeläkettä alkoi karttua vasta 23 vuoden iästä, osapaäivätyöstä ja esim. alle 3 kuukauden kesätöistä ei mitään.
        Monet yrittäjät maksavat vain minimin eläkemaksuja. Eläkemaksu on poissa silloisesta toimeentulosta. Moni yrittäjä ei myöskään luota eläkesysteemeihin.
        Olen nähnyt, että jo 1300 euron yrittäjäeläke (oma eläke) hiukan kansaneläkettä päälle alkaa olla lukumääräisesti paremmasta päästä. Tietysti on myös niitä, jotka pystyvät nostamaan kymppitonnoen eläkkeitä, mutta harvassa.

        Ja sitten vähän faktaa tuohon paskapuheeseesi:

        TEL-maksu 1962: 5%
        TEL-maksu 1980: 13,3%
        TEL-maksu 2005: 21,6%
        TyEl-maksu 2017: 24,4%
        TyEL-maksu 2080 (ennuste): 28%

        Tähän pitää muistaa ettei prosentuaalinen maksu kerro vielä mitään. Olisi 60-luvun vatipäiden luullut tietävän inflaation syövän muutakin kuin velat. Viiden prosentin eläkemaksuja 60-luvulla maksaneet eivät nykypäivänä ole oikeutettuja juuri minkäänlaiseen eläkkeeseen mutta silti sitä vaan tulee etenkin 'yrittäjille'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret ikäluokat maksoivat vanhempiensa ja lapsettomien eläkkeet, lastensa ilmaisen peruskoulun, lastenlastensa puoli-ilmaiset päiväkodit ja kunnallisen terveydenhoidon.
        Suuret ikäluokat opiskelivat opintolainoilla.
        Mitään opintorahoja ja asumistukia ei ollut eikä subjektiivista päivähoito-oikeutta ja äitiysvapaa oli 7 viikoa - 3 kk, myöhemmin nousi 6 kuukauteen. Joka penni omasta selkänahasta.
        Kolmasosa suomalaisista saa alle 1250 e/kk ja 60 % naisista alle 1500 e/kk.
        Työeläkettä alkoi karttua vasta 23 vuoden iästä, osapaäivätyöstä ja esim. alle 3 kuukauden kesätöistä ei mitään.
        Monet yrittäjät maksavat vain minimin eläkemaksuja. Eläkemaksu on poissa silloisesta toimeentulosta. Moni yrittäjä ei myöskään luota eläkesysteemeihin.
        Olen nähnyt, että jo 1300 euron yrittäjäeläke (oma eläke) hiukan kansaneläkettä päälle alkaa olla lukumääräisesti paremmasta päästä. Tietysti on myös niitä, jotka pystyvät nostamaan kymppitonnoen eläkkeitä, mutta harvassa.

        Just näin 50 vuotta töitä. Eläke 1500 euroa miinus verot. Ei asumistukea, koska oma asunto. Korkoa maksettiin 1992 vuonna 13 %. Työttömyyskorvaus 1970 luvulla 750 markkaa kuukaudessa, vuokra 55 neliön kaksiosta 500 markkaa., ei asumistukea.

        1950 luvulla asunnoista pula, kaupungin vuokra-asunnon jonoon sai mennä vasta kun oli asunut esim. Turussa viisi vuotta.

        Tämä sosiaalituloilla kikkailu on mennyt aibvan älyttömyysiin.

        Eläkkeelläni pärjään, en tarvitse minkäänlaista apua rahallisesti. Kulutan kohtuullisesti silloin kun voi elää vapaasti. nyt noudatan sääntöjä. nainen mallia 1947


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosialistivaltio maksaa monen yrittäjän eläkkeen, kun eivät itse menstyksen huumassa muistaneet maksaa eläkevakuutusmaksuja.
        https://yle.fi/uutiset/3-12009787

        Tiedätkö jotain siitä menestyksen huumasta. Minä tiedän, että nykyisen menestyvän, seutukunnan suurimman työllistävän ja veronmaksajan perustajana en voinut ensimmäisen 12 vuoden aikana pitää yhtään lomaa ja työpäiväni venyivät pitkiksi. Siihen kuoli puolisokin työn ääreen.
        Voitko puhua menestyksen huumasta vähän harkitummin, ainakin perehtyä asioihin otsikkoa syvemmälle.
        Tai tule perässäni yrittäjäksi luomaan tuota huumaa ja samalla huolehtimaan itse eläketurvastasi ihan omalla työlläsi. Tarkoittaa, että maksat sekä työnantajan että työntekijän maksuosuuden itsestäsi.
        Olisko hyvä muistaa, että samalla työnantajan maksuvelvoitteet palkkaamasi henkilöstön osalta ovat sinun kannettavanasi.
        Hyvää vuosilomaa, jonka olet lain mukaan ansainnut. Kuitenkin käsi sydämelle, oletko sen suorituksillasi ansainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjyyteen kuuluu riski. Väitätkö heidän olevan julkisia työntekijöitä, vaikka ovat vuosikymmeniä etenkin Pohjanmaalla kerskuneet elättävänsä meidät 'sossupummit'.

        Ja ovat oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö jotain siitä menestyksen huumasta. Minä tiedän, että nykyisen menestyvän, seutukunnan suurimman työllistävän ja veronmaksajan perustajana en voinut ensimmäisen 12 vuoden aikana pitää yhtään lomaa ja työpäiväni venyivät pitkiksi. Siihen kuoli puolisokin työn ääreen.
        Voitko puhua menestyksen huumasta vähän harkitummin, ainakin perehtyä asioihin otsikkoa syvemmälle.
        Tai tule perässäni yrittäjäksi luomaan tuota huumaa ja samalla huolehtimaan itse eläketurvastasi ihan omalla työlläsi. Tarkoittaa, että maksat sekä työnantajan että työntekijän maksuosuuden itsestäsi.
        Olisko hyvä muistaa, että samalla työnantajan maksuvelvoitteet palkkaamasi henkilöstön osalta ovat sinun kannettavanasi.
        Hyvää vuosilomaa, jonka olet lain mukaan ansainnut. Kuitenkin käsi sydämelle, oletko sen suorituksillasi ansainnut.

        Olen ent. yrittäjä. Minun varallisuuteni on kasvattanut ahkerat työntekijäni, sen myönnän. 8h työpäivän tekevän työntekijän tuloilla elätetään 5 henkinen perhe, mutta muuhun ei rahaa juuri jää. Osa yrittäjistä, jotka menestyksestään haltioituneina luulevat olevansa lähes jumalaalisia olentoja voivottelevat pitkiä työpäiviä ja alentavat työntekijät haukkumalla heidän työmoraaliaan ja omia tarpeita. Minä sain ruhtinaalisen korvauksen harrastukselleni menetetystä ajastani myytyäni yritykseni. Kiitos niille ahkerille työntekijöilleni, joiden harrastuksista ei arvo nouse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Kyllä justiin sanottiin että kansa maksaa yrittäjien eläkkeet.ei ole kertynyt eläkettä kun rahanhimo oli kova,ei ajateltu että vanhenee ja jää pois työelämästä.


      • Anonyymi

        Eräs nainen kirjoitti lehdessä, että kun hän oli kouluaikana saanut kesätyöpaikan julkisen puolen siivoojana. Vakituiset siivoojat olivat alussa näyttäneet miten homma tehdään ja sen jälkeen olivat kaikki kolme viikkoa istuneet kahvihuoneessa neulomassa villasukkia.
        Virkamiehiä oli ollut pilvin pimein, mutta ei he koskaan nähneet niiden tekevän mitään.
        Että silleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan ei mulle kuulu, mutta eikö noi yrittäjät kuulu jollain tavoin yhteiskuntaan nekin? Kai ne samalla tavoin veronmaksajia on kuin kaikki muutkin? Turha minusta vinkua sitä ettei yrittäjät maksa eläkemaksujaan riittävän suurina jos itse on yhteiskunnan elättinä. Yhtäläiset oikeuden heittää vapaalle ja yhteiskunnan piikkiin eläminen pitää kuulua kaikille jos sellainen ajatusmalli hyväksytään.

        Yrittäjät ja yritykset maksavat kaameita veroja tähän maahan,kommunistit pitäkööt tyhmän sosialistinuppinsa kiinni,kun ei ymmärrä taloudenhoidosta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö jotain siitä menestyksen huumasta. Minä tiedän, että nykyisen menestyvän, seutukunnan suurimman työllistävän ja veronmaksajan perustajana en voinut ensimmäisen 12 vuoden aikana pitää yhtään lomaa ja työpäiväni venyivät pitkiksi. Siihen kuoli puolisokin työn ääreen.
        Voitko puhua menestyksen huumasta vähän harkitummin, ainakin perehtyä asioihin otsikkoa syvemmälle.
        Tai tule perässäni yrittäjäksi luomaan tuota huumaa ja samalla huolehtimaan itse eläketurvastasi ihan omalla työlläsi. Tarkoittaa, että maksat sekä työnantajan että työntekijän maksuosuuden itsestäsi.
        Olisko hyvä muistaa, että samalla työnantajan maksuvelvoitteet palkkaamasi henkilöstön osalta ovat sinun kannettavanasi.
        Hyvää vuosilomaa, jonka olet lain mukaan ansainnut. Kuitenkin käsi sydämelle, oletko sen suorituksillasi ansainnut.

        Niin täällä yleistetään asioita, kun on noita huuma yrittäjiä ja sitten on oikeita vanhanajan yrittäjiä, jotka nekään ei ole rikastuneet omalla työllään, vaan työläisten tuottamalla tuotolla. Ei niin mitään yrittäjä ole maksanut omistaan, jos raha on pelkästään tullut tästä yritystoiminnasta, näin se vaan on, jos tyhjästä on aloittanut. Ei lainat ei tuet ole omaa rahaa, vaikka se yrtyshuumassa siltä voi tuntua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että vastahan uutisissa oli etteivät maksa eläkevakuutusmaksuja tarpeeksi ja vajaus maksetaan yhteiskunnan (=veronmaksajien) varoista.

        Tosiasia on se että yrittäjän pitää laskuttaa asiakasta enemän että pystyy maksamaan "tarpeeksi suuret eläkemaksut" ja silloin asiakas tilaa työn muualta ja yrittäjä ei pysty maksamaan kunnolla edes pienempiä maksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa miten kalliiksi ne tulevat, jos aikoo perheen ruokkia on pakko jostain säästää.

        Perhe on valinta kysysymys eikä pakollinen eli ei pidä vetää mitään lapsikorttia esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan ei mulle kuulu, mutta eikö noi yrittäjät kuulu jollain tavoin yhteiskuntaan nekin? Kai ne samalla tavoin veronmaksajia on kuin kaikki muutkin? Turha minusta vinkua sitä ettei yrittäjät maksa eläkemaksujaan riittävän suurina jos itse on yhteiskunnan elättinä. Yhtäläiset oikeuden heittää vapaalle ja yhteiskunnan piikkiin eläminen pitää kuulua kaikille jos sellainen ajatusmalli hyväksytään.

        Yrittäjät eivät maksa eläkettään itse. Siitä maksaa suuren osan valtio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjääkö pelottaa? Itse olen eläkemaksuni maksanut. Jos aletaan eläkkeitäni leikkamaan yrittäjän nappikaupan takia, niin ei hyvä heilu.

        Valtio sponsaa yrittäjän eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs nainen kirjoitti lehdessä, että kun hän oli kouluaikana saanut kesätyöpaikan julkisen puolen siivoojana. Vakituiset siivoojat olivat alussa näyttäneet miten homma tehdään ja sen jälkeen olivat kaikki kolme viikkoa istuneet kahvihuoneessa neulomassa villasukkia.
        Virkamiehiä oli ollut pilvin pimein, mutta ei he koskaan nähneet niiden tekevän mitään.
        Että silleen.

        ”Eräs nainen kirjoitti lehdessä, että kun hän oli kouluaikana saanut kesätyöpaikan julkisen puolen siivoojana. Vakituiset siivoojat olivat alussa näyttäneet miten homma tehdään ja sen jälkeen olivat kaikki kolme viikkoa istuneet kahvihuoneessa neulomassa villasukkia.
        Virkamiehiä oli ollut pilvin pimein, mutta ei he koskaan nähneet niiden tekevän mitään.
        Että silleen.”

        Tota, sen on pakko olla totta, kun se lehdessä luki? Miten ne martat olisivat kenenkään voineet nähdä edes tekevän mitään, kun kerran istuivat siellä kahvihuoneessa? Mutta tiesivät kuitenkin kertoa, mitä virkamiehet tekivät työajallaan…

        Just just! Kyllä Tyynekin tiesi tämän ja aamulla kahvilla kertoi…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on se että yrittäjän pitää laskuttaa asiakasta enemän että pystyy maksamaan "tarpeeksi suuret eläkemaksut" ja silloin asiakas tilaa työn muualta ja yrittäjä ei pysty maksamaan kunnolla edes pienempiä maksuja.

        eikös ongelma ole siinä, että on nostettu itselle niin pientä palkkaa, ettei tarvitse veroja maksella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Eräs nainen kirjoitti lehdessä, että kun hän oli kouluaikana saanut kesätyöpaikan julkisen puolen siivoojana. Vakituiset siivoojat olivat alussa näyttäneet miten homma tehdään ja sen jälkeen olivat kaikki kolme viikkoa istuneet kahvihuoneessa neulomassa villasukkia.
        Virkamiehiä oli ollut pilvin pimein, mutta ei he koskaan nähneet niiden tekevän mitään.
        Että silleen.”

        Tota, sen on pakko olla totta, kun se lehdessä luki? Miten ne martat olisivat kenenkään voineet nähdä edes tekevän mitään, kun kerran istuivat siellä kahvihuoneessa? Mutta tiesivät kuitenkin kertoa, mitä virkamiehet tekivät työajallaan…

        Just just! Kyllä Tyynekin tiesi tämän ja aamulla kahvilla kertoi…

        Aivan uskomaton tää kommentointi, jokainen voi itse perustaa firman ja katsoa kuinka kuinka sillä tienaa helppoa rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritystuki elättä yrittäjät ja sähköveron palautus

        Mistä niitä tukiaisia saa, en ole koskaan saanut mitään tukia.
        Terv yksinyrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Yrittäjillä on vittu oma eläkeyhtiö, kuten palkansaajilla. Sinne ne eläkemaksut menevät, eikä valtiolle. Vähänpä tiedät. Silti valtio joutuu makselemaan yrittäjien eläkkeitä, koska eläke on perustuslailla turvattu.

        Saatanan yrittäjäloinen. Ensin tienaat toisten työllä, sitten maksatat eläkkeesi veronmaksajilla ja haukut valtiona. Hyi helvetti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio sponsaa yrittäjän eläkettä.

        Höpö, höpö minun yrittäjäeläkkeeni maksaa Elo ei valtio, olen ihan itse eläkemaksuilla Eloon maksanut yli 35 v , olin myös palkansaaja ennen yrittäjyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjillä on vittu oma eläkeyhtiö, kuten palkansaajilla. Sinne ne eläkemaksut menevät, eikä valtiolle. Vähänpä tiedät. Silti valtio joutuu makselemaan yrittäjien eläkkeitä, koska eläke on perustuslailla turvattu.

        Saatanan yrittäjäloinen. Ensin tienaat toisten työllä, sitten maksatat eläkkeesi veronmaksajilla ja haukut valtiona. Hyi helvetti!

        Yrittäjät maksaa eläkettä ihan samoihin eläkevakuutusyhtiöihin , kun palkansaajienkin eläkkeet , siis Elo, Ilmarinen ym.
        Yrittäjät maksaa myös osan palkansaajien eläkkeistä ja palkansaaja toisen osan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        ..ja yleisen sektorin ylisuurilla " korvauksilla hukkaan menneestä työajasta" ja näiden aiheuttamalla inflaatiolla ei ole mitään osuutta asiaan ???


      • Anonyymi

        Yrittäjän pitää olla tosi tehoton, jos tekee 24 tuntia vuorokaudessa, eikä ilman tukiaisia pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä tukiaisia saa, en ole koskaan saanut mitään tukia.
        Terv yksinyrittäjä.

        Et sitten vissiin ole asunut Suomessa, etkä ole suomalainen, jos mitään tukea et ole saanut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö minun yrittäjäeläkkeeni maksaa Elo ei valtio, olen ihan itse eläkemaksuilla Eloon maksanut yli 35 v , olin myös palkansaaja ennen yrittäjyyttä.

        Ei yhdenkään eläkemaksut riitä kattamaan eläkettä, jos ei heti eläkkeelle päästyään kuole pois.


      • Anonyymi

        Ei hänen tarvitse enää tehdä yhtään töitä, jos ei huvittaisi, kun on kerran tehnyt kunnon exitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinä olet keskittynyt työntekoon?

        Miten liittyy aloistukseen.äpysyppä luulo oikeis y olinen asiassa

        Jos et elää pääomatuloilasi olet työläinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjyyteen kuuluu riski. Väitätkö heidän olevan julkisia työntekijöitä, vaikka ovat vuosikymmeniä etenkin Pohjanmaalla kerskuneet elättävänsä meidät 'sossupummit'.

        Yrittäjät sellais kaiken so y kevia sooåssupummeja eivät edes verojaan maksa ja ajelee omtkin ajonsa verottomilla firman autoilla toisin kun rehdit duunarit jo t ka maksaa kaikiveeonsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö jotain siitä menestyksen huumasta. Minä tiedän, että nykyisen menestyvän, seutukunnan suurimman työllistävän ja veronmaksajan perustajana en voinut ensimmäisen 12 vuoden aikana pitää yhtään lomaa ja työpäiväni venyivät pitkiksi. Siihen kuoli puolisokin työn ääreen.
        Voitko puhua menestyksen huumasta vähän harkitummin, ainakin perehtyä asioihin otsikkoa syvemmälle.
        Tai tule perässäni yrittäjäksi luomaan tuota huumaa ja samalla huolehtimaan itse eläketurvastasi ihan omalla työlläsi. Tarkoittaa, että maksat sekä työnantajan että työntekijän maksuosuuden itsestäsi.
        Olisko hyvä muistaa, että samalla työnantajan maksuvelvoitteet palkkaamasi henkilöstön osalta ovat sinun kannettavanasi.
        Hyvää vuosilomaa, jonka olet lain mukaan ansainnut. Kuitenkin käsi sydämelle, oletko sen suorituksillasi ansainnut.

        Kumma kun koskaa kukaan maajussi ei kerro kuinka paljon saa maataloustukea.

        Keskimäärin saavta ,4o oooe joka vuosi verotonta ja vastiiketonta sosurahaa

        Keskimääein jaettuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät ja yritykset maksavat kaameita veroja tähän maahan,kommunistit pitäkööt tyhmän sosialistinuppinsa kiinni,kun ei ymmärrä taloudenhoidosta mitään.

        Ajelevat verottomilla autoilaan jopa työmatkat ja lomamatkat.
        Yritystuet ja verohelpotukset . Ilmaiset vuokrat verovähennyksiin ja kuittitehtailunja osa pimeenä .

        Niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö minun yrittäjäeläkkeeni maksaa Elo ei valtio, olen ihan itse eläkemaksuilla Eloon maksanut yli 35 v , olin myös palkansaaja ennen yrittäjyyttä.

        Etkö muka laittanut kulusi ja autosi beeovähennyksiin aja ajellut yksitysi ajosi firman au y olla bai oli kaksi autoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä tukiaisia saa, en ole koskaan saanut mitään tukia.
        Terv yksinyrittäjä.

        Ei nappikaupiaat mi y ään yrittäjii ookkaan bsn työläisii jos käyvät joka päivä töissä
        Isha sdp läisä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että vastahan uutisissa oli etteivät maksa eläkevakuutusmaksuja tarpeeksi ja vajaus maksetaan yhteiskunnan (=veronmaksajien) varoista.

        Vähänpä tiedät.

        Yel maksu on lakisääteinen ja sillä on minimi. Yel määräytyy työtulon mukaan. Se peritään ennakkona kuten vero. Ei ole mahdollista maksaa liian vähän.

        Yrittäjä maksaa omasta pussista myös kaikki työntekijönsä maksut . Pakollisia mm. Sairasvakuutus, tyel, erillinen eläkevakuutus, ryhmähenkivakuutus vaikka olisi vain yksi työntekijä, vava maksu ja tietenkin ennakonpidätys. Muutama mainitakseni itse palkan ja lomakorvauksen päälle.

        Ja omasta pussista, koska kaikki tuo jäisi omaan käteen ilman työntekijää . Mutta työ tarvitsee toisen käsiparin. Ja lomien vuoksi tarvitaan lomittajaa, vaikeaa ja kallista.

        Yhden työntekijän työllistäjänä työntekijän palkka plus maksut olivat suuremmat kuin mitä itse tienasi.. ja tuplat mitä työntekijän palkka käteen.

        Ja aamulla lähti töihin, illalla tuli takaisin ja kerkesi vain ruoan syödä. Alv ja muita pakollisia maksoin 10v aikana puoli miljoonaa ja muita kuluja toisen. Viikonloput meni laskutustaulukkoa täyttämällä, kirjanpidossa ja viranomaispapereiden kanssa.

        Käteen ei jäänyt 2000 kuussa ympäripyöreistä päivistä huolimatta. Terveys meni.

        Ja sitten täällä palstoilla on laiskureita jotka elävät toisten selkänahasta revityillä sosiaalietuuksilla ja vetoavat ylen vääristeltyyn juttuun.

        Ilman 500 000 pienyrittäjää ei Suomi pyörisi. Kukaan palkansaajja ei suostu siihen työmäärään ja palkkaan mitä pienyrittäjät tekevät. Kasvun toivossa.

        Jopa vasemmisto on hallituksessa joutunut myöntämään ettei Suomi pyörisi ilman pienyrittäjiä.

        Suuria yrityksiä on Suomessa vain muutama tuhat.

        Toiminnan lopettanut yrittäjä ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen, koska "voi työllistää itsensä". Kun alihankintasopimus katkaistaan, ei voi.

        Pienyrittäjä maksaa yhteiskunnan pyörimisen, ilman oikeuksia tukiin. Joten pitäkää pää kiinni kommari-lorvijat.

        Jokaisen tulevan sentin olen sisään järjestelmään maksanut moninkertaisesti montaa muutakin kautta kuin vain yel maksun kautta. Se on aivan sama onko se yel, sotu vai alv nimellä... Raha liikkuu yrittäjän taskusta valtiolle.

        Tunnen monta henkilöä jotka ovat mieluummin kotona muiden työllä tekemillä rahoilla. Yhteiskuntajärjestelmä on mätä. Jos pienyrittäjät eivät maksaisi huvia, ei sosialisteilla olisi varaa olla kotona ja kirjoittaa potaskaa mistä eivät tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muka laittanut kulusi ja autosi beeovähennyksiin aja ajellut yksitysi ajosi firman au y olla bai oli kaksi autoo

        Hys hys. Verovähennyksistä ei tyhmimmätkään 'yrittäjät', tukijussit tai poromiehet halua puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä tukiaisia saa, en ole koskaan saanut mitään tukia.
        Terv yksinyrittäjä.

        Pelkästään jo satoja miljoonia euroja säännöllisesti nielevä päällystetty Suomen tieverkosto ja satamien ylläpito on valtavaa tukea yrittäjille, vai itsekö olet sen napoikaupalla rakentanut. EU-tuilla ylläpidettyyn Viroon ei Pohjanmaalta vietaisi mitään krääsää ilman pääkaupunkiseudun veronmaksajia. Huvittavaa miten typerä Kurvinen käytti termiä 'vientirannikko'. Toivottavasti EU katuu, niin katsotaan sitten miten Alajärven lahoavien hirsimökkien 'vienti vetää'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diuu diuu kertoo kelan elätti jota pelottaa järjestelmän romahdus holposta elämästään.
        Yittäjät maksavat omansa kuten laissa määrätään, mutta suuret ikäluokat maksoivat liian vähän ja näitä eläkkeitä valtio nyt ryövää nuorten korkeina eläkemaksuina.

        Eipä kannattaisi kehua yrittäjien eläkkeillä. Valtio maksaa tällä hetkellä 1/3 osan yrittäjien eläkkeistä, koska ne ovat jääneet maksamatta.

        Siis todellakaan eivät maksa omalta osalta ja tämä tarkoittaa pieniä yrittäjiä.
        Toisaalta vaikkapa parturituolin kampaaja ei ole yrittäjä. Kertokaa silloin kuka on ammatinharjoittaja? Onhan se hienoa sanoa olevan yrittäjä, vaikka ei ole muuta riskiä kuin kortistoon joutuminen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mites tuo kuustuntinen päivä saadaan toteutettua ? Näin kesäaikaan ainakin aika vaikeaa varmaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti lyhennetty työviikko onnistuu! Hyvä hallitus!

      • Anonyymi

        6 tuntia olisi riittänyt silloin kun oltiin nuoria . Tehtiin 8-10 tuntia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 tuntia olisi riittänyt silloin kun oltiin nuoria . Tehtiin 8-10 tuntia .

        Aika lyhyttä päivää. Viisi vuotta sitten tein 17 tunnin työpäiviä muutaman vuoden ajan. Sitten, kun oli palkanmaksun aika niin kyllä työnantaja jaksoi valittaa vaikka itse kaikki työt merkitsi tehtäviksi. Olen työskennellyt monissa yrityksissä ja huomannut ettei kukaan halua maksaa palkkaa tehdystä työstä.


      • Anonyymi

        Joo. Marinin ja Anderssonin ajatusten mukaan työaikoja lyhentäen olemme muutaman vuoden päästä teiden ja katujen varsilla kauppaamassa mustavalkoisia maisemakortteja rikkaille kiinalaisille turisteille.
        Silloin teollisuus on tehnyt sen mikä on toiminnassa pysymisen edellytys. Siirtynyt tuotteisiin ja tuotantolinjoihin, jotka toimivat pelkin valvonta-, asentaja- ja suunnittelijavoimin.
        Kone ei huollettuna itkeskele työajoista eikä kuuntele Marinin ja Anderssonin vaalikarjalleen osoittamia tyhmiä laidunpuheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lyhyttä päivää. Viisi vuotta sitten tein 17 tunnin työpäiviä muutaman vuoden ajan. Sitten, kun oli palkanmaksun aika niin kyllä työnantaja jaksoi valittaa vaikka itse kaikki työt merkitsi tehtäviksi. Olen työskennellyt monissa yrityksissä ja huomannut ettei kukaan halua maksaa palkkaa tehdystä työstä.

        Ei työ ole tie rikastumiseen, vaan valtion maksamat ruhtinaalliset tuet, kiitos Lintilä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Marinin ja Anderssonin ajatusten mukaan työaikoja lyhentäen olemme muutaman vuoden päästä teiden ja katujen varsilla kauppaamassa mustavalkoisia maisemakortteja rikkaille kiinalaisille turisteille.
        Silloin teollisuus on tehnyt sen mikä on toiminnassa pysymisen edellytys. Siirtynyt tuotteisiin ja tuotantolinjoihin, jotka toimivat pelkin valvonta-, asentaja- ja suunnittelijavoimin.
        Kone ei huollettuna itkeskele työajoista eikä kuuntele Marinin ja Anderssonin vaalikarjalleen osoittamia tyhmiä laidunpuheita.

        Eikös se ole nyt jo noin, koneet hoitaa ja ihmiset on työttöminä, jos 8 tunnin työpäivänä tehdään tutkitusti 6 tunnin työt, niin mksei sitten tehdä sitä 6 tuntia niillä aloilla, joille se sopii, mikä pakko sen on olla 8 tuntia ? Tutkitusti paljon tehokkaampaa on ensimmäiset 6 tuntia, sitten pari tuntia pyöritellään peukaloita. Kuuteen tuntiin tullaan vielä menemään, kun mailmakaan ei kestä enää tuota kahdeksan tunnin tuhoamista, muuten hukumme jätteisiin ja se oli sitten siinä. Ei se työ siitä vähene, vaan jakautuu tasaisemmin, hyvinvointi kasvaa, kuten kasvoi siirryttäessä 12 tunnista 8 tuntiin. Emme me elä kaupasta, vaan pala leipää ja vesi riittää. No miltä tuntuu , kuus elämä jatkuu, vai kahdeksan elämä päättyy?


      • Anonyymi

        Itse teen viittä tuntii ja saan kelata kolme tuntii t yöttömyyskorvausta.vähän.

        Ei sillä yrit t äjien mersuja ostella muta saan vuokran maksettua


    • Anonyymi

      Kukaan näistä hallituksen tytöistä ei ole tehnyt oikeaa työtä joten viikkotunnit Islannin mallissa saattoi hieman mennä yli hilseen. Kannattaa myös muistaa valtion pitkät lomat siihen päälle.

      • Anonyymi

        Entäs sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sinä?

        Eduskunnan kyselytunti 6 h - 8 h on täällä.


    • Anonyymi

      LiAndersson valtio-oppia ja venäjää (voi keskustela Kulmunin ja Hallan kanssa, Halla-aho puhuu sujuvasti ukrainaa, venäjää ja puolaa, koska on väitellyt muinaisbulgariasta, joka on slaavilaiskielten latina eli perusta ja ollut töissä Ukrainassa Suomen lähetystössä maahanmuuttotehtävissä etsimässä väärennöksiä)

      mutta Andersson on opiskelija ei suorittanut loppututkintoa ei tehnyt gradua ja hänen sijaisensa JSaramo on koulujakäymätön koulupudokas ja tällainen porukka on OPETUSMINISTEREINÄ TODELLA HÄPEÄLLISTÄ SUOMELLE

      • Anonyymi

        HeHEEEEE kaikista paras on BORAT: "Hän on koulutukseltaan ylioppilas"


      • Anonyymi

        Täyspäinen vasuri, sellaista ei ole vielä syntynyt


      • Anonyymi

        SLAAVIT mitään latinaa puhu kun kreikkaa .


      • Anonyymi

        Andersson on valtiotieteen kanditaatti Åbo akademista.
        j Saramo on lukion jälkeen käynyt ammattikoulun, siis ammatti löytyy, mutta meidän ulkoministeri on pelkkä ylioppilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HeHEEEEE kaikista paras on BORAT: "Hän on koulutukseltaan ylioppilas"

        Borat on Vaasan lahja valtiollisen talouden keskusteluun. Hänen käyttämiinsä yhdyssanoihin voi joskus luottaa. Muuten puheensa ovat täyttä tyhjyyttä. Sopii hyvin Marinin populistihallituksen osaamattomaksi osaamattomuuden jatkoksi.


    • Anonyymi

      Ahneille sijoittajille ja työhulluille olisi perustettava ihan oma suljettu paratiisinsa, että tolkulliset saisivat olla rauhassa.

      • Anonyymi

        Sehän olisi se oikea työläisten paratiisi. Pysyisiköhän pystyssä edes sitäkään aikaa kuin Neuvostoliitto?


    • Anonyymi

      Sosiaalielätti siis oli käyttänyt aikaansa kommentoidakseen työtään tekevälle ministerille asiasta, johon sisäsiittoisen aivokapasiteetti ei riitä. Onneksi se on riittänyt ilmaistukien hakemiseen ns "yritykselleen".

      Media ja muut yhteiskunnan turhimmat idiootit, joiden lahjakkuus ei riitä oikeisiin töihin, hakevat koko ajan ristiriitaa ja vastakkainasettelua joko elättääkseen itsensä sillä tai saadakseen tyhmän naamansa näkyville.

      Media tulisi lakkauttaa, ellei se pysty parempaan.

    • Anonyymi

      Eikös Li ole maisteri? Luulin että hän suoritti tutkintonsa loppuun. Vaikka ei ne tutkinnot mitään paina politiikassa. Leikkikoulun käynyt on ihan hyvä ministeriksi.

      • Anonyymi

        Li on valtiotieteiden kandi, ei maisteri.


      • Anonyymi

        Tai siwan kassa pääministeriksi ,-)


    • Anonyymi

      Ja taas vedetään luku jota ei ymmäretä. Kiiski ja Väisänen puhuvat muunneltua totuutta (eli valehtelee) kokoaikaisen työntekijän työaika on enintään 40h viikossa, ja useissa tyehtosopimuksissa se on sovittu 37,5. Jos jollakin on pienempi tuntimäärä laskee luonnollisesti myös palkka. Kiiskin jaVäisäsen luvuissa on mukana 0-tunti sopimukset ja osaaikaiset. Et ei kannattaisi kommentoida jos ei asioista ymmärrä.

      • Anonyymi

        Voi armoisa Jumalani. Ethän sinäkään meitä tekojemme ajasta palkitse. Palkitset siitä kuinka paljon ja mitä laatua olemme tehneet. Hyvä työnantajani tekee samoin. Se on luonnon laki ja sitä ei ymmärtämättömän vasuripoliitikon höpinät muuta miksikään muuksi.


      • Anonyymi

        No tämähän on kuuluisa suoli osasto, niin sieltähän tulee mitä milloinkin sattuu ja sattuuhan totuus täällä, jopa jumala on otettu esikuvaksi, vaikkeivat uskokaan, kuin itseensä. Mutta mitä tekee oppositio ? Tuhansia hallituksen kaatoyrityksiä, mutta Hallitus senkun porskuttaa ja saa mainetta mailman ääristä asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi armoisa Jumalani. Ethän sinäkään meitä tekojemme ajasta palkitse. Palkitset siitä kuinka paljon ja mitä laatua olemme tehneet. Hyvä työnantajani tekee samoin. Se on luonnon laki ja sitä ei ymmärtämättömän vasuripoliitikon höpinät muuta miksikään muuksi.

        Hyvä. Oikein hyvä perusteltu fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämähän on kuuluisa suoli osasto, niin sieltähän tulee mitä milloinkin sattuu ja sattuuhan totuus täällä, jopa jumala on otettu esikuvaksi, vaikkeivat uskokaan, kuin itseensä. Mutta mitä tekee oppositio ? Tuhansia hallituksen kaatoyrityksiä, mutta Hallitus senkun porskuttaa ja saa mainetta mailman ääristä asti.

        Hallitus porskuttaa meidät yli 30 miljardin lisävelkoihin ja ja lahjoittamaan kansamme varallisuutta maille, jotka ovat meitä rikkaampia ja talous meidän talouttamme nopeammin kasvavaa. Esimerkkinä Italia. Perehtykää EU:n komission viimeviikkoisen viralliseen jäsenmaiden kasvuennusteeseen. Suomi on hitaimmin kasvava.


    • Anonyymi

      Eihän ahneet perskokkare kapitalistit ilman ammattiliittoja maksaisi palkkaa juuri ensinkään.

      • Anonyymi

        Jos Lipposen ja Niinistön eläkeindeksin jäädytyksen poistavat, niin sitten sitä vasta juhlat alkaa.


      • Anonyymi

        Kommenttisi kertoo kannattaako työhönottokeskustelussa sinuun käyttää aikaa edes yhtä sekuntia. Saatikka edes vilkaista katseella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Lipposen ja Niinistön eläkeindeksin jäädytyksen poistavat, niin sitten sitä vasta juhlat alkaa.

        Ai ko luulin, että se oli sipi, joka indeksit jäädytti ? Ja Sanna ne sulatti ensitöikseen. Lukekaa tämän hallituksen aikaansaannokset ja tulette hämmästymään. Vasemmisto liitto on tehnyt listan, jossa ylí 50;tä hallituksen saavutusta, suurin työ on ollut perskeko hallituksen järjettömien lakien purku.


    • Anonyymi

      4 työpäivän viikko on väistämätön asia. Työ pitää jakaa ihmisten kesken ja samalla se keventää tekemistä ja jaksamista.
      Työ myös vähenee maailmasta jolloin työtunnitkin vähenevät automaattisesti.

      • Anonyymi

        Takaisin vaan 10 tuntiset työpäivät ja lauantai myös työpäiväksi kuten ennen oli. Ei se työtäpäivää lyhentämällä työpaikat lisi. Nähtty on esim. sunnuntai aukioloissa, samalla väellä koittavat pärjätä.


      • Anonyymi

        Totta joka sana, 8h vuorot historiaan ja 4-6h vuorot tilalle niin saadaan töitä useammalle. Ei ole mitään järkeä siinä että osa porukasta makoilee sohvalla päivät pitkät ja samaan aikaan jotkut toiset näännyttää itsensä painamalla 40h viikkoa niska limassa. Työt pitäisi jakaa tasaisemmin, joutilaat saisi palkallista työtä ja loppuun poltetut työmuurahaiset saisi vähän kevennystä työtaakkaansa. Ek-porukka tietysti vastustaa tavallisten ihmisten elinolojen parantamista mutta tarvitseeko niiden mielipiteitä edes noteerata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta joka sana, 8h vuorot historiaan ja 4-6h vuorot tilalle niin saadaan töitä useammalle. Ei ole mitään järkeä siinä että osa porukasta makoilee sohvalla päivät pitkät ja samaan aikaan jotkut toiset näännyttää itsensä painamalla 40h viikkoa niska limassa. Työt pitäisi jakaa tasaisemmin, joutilaat saisi palkallista työtä ja loppuun poltetut työmuurahaiset saisi vähän kevennystä työtaakkaansa. Ek-porukka tietysti vastustaa tavallisten ihmisten elinolojen parantamista mutta tarvitseeko niiden mielipiteitä edes noteerata?

        E i4 tunnin palkalla pärjää, mutta tietenkin aina voitte pyytää sossusta vastikkeetonta rahaa lisää. huumeongelmat kasvaa kun on vapaa-aikaa paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E i4 tunnin palkalla pärjää, mutta tietenkin aina voitte pyytää sossusta vastikkeetonta rahaa lisää. huumeongelmat kasvaa kun on vapaa-aikaa paljon

        Kyllä sillä pärjää, tuntipalkkoja voitaisiin nostaa kohtuullisesti, elämisen kustannuksia voitaisiin leikata ja yhteiskunta maksaisi loput. Työn jakamiselle ei ole kunnollisia vaihtoehtoja, työn määrä vain vähenee koko ajan ja työtunnit täytyy jakaa useamman kesken ettei niin moni syrjäytyisi työelämästä lopullisesti. 4h työpäivissäkin olisi riittävästi aktiviteettia monille, pysyisi edes jonkinlainen päivärytmi kasassa eikä tarvitsisi rääkätä itseään ylipitkillä työpäivillä. Tavallisia kansalaisia vihaavat yrittäjät, työnantajat ja pääomaporhot tietysti haraavat vastaan kaikilla raajoilla mutta nekään ei pysty jarruttamaan työelämän luontaista kehitystä loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta joka sana, 8h vuorot historiaan ja 4-6h vuorot tilalle niin saadaan töitä useammalle. Ei ole mitään järkeä siinä että osa porukasta makoilee sohvalla päivät pitkät ja samaan aikaan jotkut toiset näännyttää itsensä painamalla 40h viikkoa niska limassa. Työt pitäisi jakaa tasaisemmin, joutilaat saisi palkallista työtä ja loppuun poltetut työmuurahaiset saisi vähän kevennystä työtaakkaansa. Ek-porukka tietysti vastustaa tavallisten ihmisten elinolojen parantamista mutta tarvitseeko niiden mielipiteitä edes noteerata?

        Niin kauan kun haluat palkallista työtä tehdä, noteeraat työnantajan näkemykset ja ohjeet ja tottelet esimiestäsi.
        Muista, itse olet elämän tiesi ja roolisi valinnut, Jos olet tyytymätön, älä siitä työnantajia syytä. Olisit valinnut rooliksesi työnantajan roolin. Oliko korvien välissä liian vähän sähköä kun siihen et pystynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kun haluat palkallista työtä tehdä, noteeraat työnantajan näkemykset ja ohjeet ja tottelet esimiestäsi.
        Muista, itse olet elämän tiesi ja roolisi valinnut, Jos olet tyytymätön, älä siitä työnantajia syytä. Olisit valinnut rooliksesi työnantajan roolin. Oliko korvien välissä liian vähän sähköä kun siihen et pystynyt.

        Työnantajat ei ole lain yläpuolella vaikka moni työnantaja toivottaisi orjuuden takaisin ilomielin. Työnantajat tykkäävät kitistä kaikesta mahdollisesta siihen malliin että ihmetyttää miksi eivät ryhdy duunareiksi kun työntekijöillä on kaikki kuulemma niin hyvin.

        Suomalainen johtaminen on valitettavasti todella surkealla tasolla kansainvälisesti, siksi Suomesta ei juuri nouse menestyviä yrityksiä kun valitettavan moni yrittäjä ei osaa motivoida työntekijöitään muuten kuin riistämällä, uhkailemalla ja karjumalla. Lisäksi monet orastavat menestystarinat myydään ulkomaisille sijoittajille alkuvaiheessa kun uskallus/osaaminen ei riitä viemään hommaa loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajat ei ole lain yläpuolella vaikka moni työnantaja toivottaisi orjuuden takaisin ilomielin. Työnantajat tykkäävät kitistä kaikesta mahdollisesta siihen malliin että ihmetyttää miksi eivät ryhdy duunareiksi kun työntekijöillä on kaikki kuulemma niin hyvin.

        Suomalainen johtaminen on valitettavasti todella surkealla tasolla kansainvälisesti, siksi Suomesta ei juuri nouse menestyviä yrityksiä kun valitettavan moni yrittäjä ei osaa motivoida työntekijöitään muuten kuin riistämällä, uhkailemalla ja karjumalla. Lisäksi monet orastavat menestystarinat myydään ulkomaisille sijoittajille alkuvaiheessa kun uskallus/osaaminen ei riitä viemään hommaa loppuun asti.

        Mikä on loppuun asti. Onko se konkurssi, joka aiheutuu siitä, että tarvittaviin investointeihin ei ole varaa, johtuen yleisestä kansallisesta verokuormasta, joka estää tarvittavan pääomakertymät syntymisen.
        Lii oikeisiin töihin elintarviketuotannon eineslinjalle. Se opettaa ymmärtämään työajan ja kilpailukyvyn yhteisen merkityksen. Suomalainen linjatyöntekijä ymmärtää tämän ministeriä paremmin.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, yrittäjiltä pitäisi kieltää kategorisesti nollatuntisopimusten teettäminen ja työntekijöiden seisottaminen jatkuvassa "valmiudessa" kun jäätelökioskissa näkyy asiakas.

    • Anonyymi

      3 päiväinen työviikko riittää

    • Anonyymi

      Sijoittaja lienee jäävi asiassa. Sama asia kuin työntekijä vaatisi viikkotyöajan lyhentämistä.

    • Anonyymi

      Yrittäjät ovat paskiaisia joila ei mitää kysytä. Jos yrittäjää ei miellytä niin ottakoon henkensä pois.

      • Anonyymi

        Li Andersson ja muut kommunistit voi mennä Pohjois-Koreaan, siellä on työläisten paratiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li Andersson ja muut kommunistit voi mennä Pohjois-Koreaan, siellä on työläisten paratiisi.

        Jossa menee kans kommarimatematiikan ansiosta ns. putkeen, koska maassa on "vain" 560 000 tonnin ruokapula! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossa menee kans kommarimatematiikan ansiosta ns. putkeen, koska maassa on "vain" 560 000 tonnin ruokapula! :)

        Ei ole mikään pula ruuasta siellä kasvaa kyllä.ruoka aseiden seassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään pula ruuasta siellä kasvaa kyllä.ruoka aseiden seassa .

        Mutta kun kukaan ei kasvata. Pohjois-Koreassa on vassarien valtiollinen kaikkia koskeva nollatuntisopimus. Kaikki ne, jotka säilyvät ilman ruokaa hengissä, ovat odotusasemissa luullen, että joskus vielä saa tehdä palkallista työtä pakkotyön sijasta.
        Andersson, sitäkö haluat.


    • Anonyymi

      Änkyrät taas kähisemässä. Meidän yrityksessä on tehty 7h työpäivää, neljänä päivänä viikossa jo kohta 15 vuoden ajan. Ylimmästä johtajasta uusimpaan tulokkaseen sama meininki. Vaihtuneet työkaverit voi laskea yhdellä sormella, eikä sairaspoissaoloja juuri ole. Liikevaihto on kasvanut joka vuosi 10-25%. "Oikea työnteko" ja "oikein asioiden teko työajalla" on kaksi eri asiaa.

      • Anonyymi

        Mielikuvitus yritys kela?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitus yritys kela?

        Suosittelisin anonyymille hupiukolle harjoitteita yhdyssanojen kirjoittamiseen, ennen kuin alat miettiä sen kompleksisempia ajatuksia työelämän murroksesta.


      • Anonyymi

        Joo. Ja meillä saa valehdella niin kuin teilläkin.


      • Anonyymi

        Olet työsuhteessa vassariministerin esikuntaan.
        Siinä työsuhteessa aina odotetaan muiden tekevän työt.


    • Anonyymi

      Työnantajan mielestä mikään työaika ei ole liian pitkä.

      • Anonyymi

        Viime vuosikymmenellä oli pienyrityksessä työllistettynä useampia työntekijöitä. Kyllä se oli omistajan etu, että henkilöt tekivät ihan normaalia arkiviikkoa, vaikka estettä ei olisi ollut järjestää viikonlopuksi palveluita auki. Tasainen työrytmi ja hyvät työolot näkyvät vähäisinä poissaoloina.

        En kyllä keksi, mitä konkreettista hyötyä järjestyneillä työntekijöillä olisi ollut liitosta. Olisiko koko yli 10v yrityskauden aikana ollut yksi ainoa tapaus käsillä, johon käytetty usean päivän hallinnollinen työpanos johti lopulta hulppeaan n. 3-30 eur kertakorvauksen tarkistamiseen henkilön osalta.

        Työttömyyskassajäsenyys on kaikille ilman muuta hyödyllinen. Sen sijaan muu ay-toiminta kannattanee rahamielessä nykyisin sijoittaa ennemmin itseensä (siis mm. osakkeet ja/tai rahastot), kuin ay-organisaatiopyramidin huippuun. Kun eläköityy, lienee mukavampi hankkia työuran säästövaroilla tuliterä auto (tai vastaava muu kiva omaisuus), kuin ottaa joku kiitoskortti liitosta. Tai tuleeko sellaista? En tiedä.


    • Koskaan ei tulisi olla niin epätoivoinen että kuuntelee ja ottaa oppia työasioista äärivasurilta. Puistoissa kaljoittelu ja huumeet ovat vasurin työelämää. Sossusta palkka =)

      • Anonyymi

        Missäs sitä sinä olet töissä kun aikaa puolelta päivin kirjoitella nettiin. Tosin aamupäivästä sinua ei näy, työkiireetkö ne silloin rajoittaa...


      • Anonyymi

        Ellei sit ole panimoalan yrittäjä? Tai joku tislaamo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs sitä sinä olet töissä kun aikaa puolelta päivin kirjoitella nettiin. Tosin aamupäivästä sinua ei näy, työkiireetkö ne silloin rajoittaa...

        Kesäloma, oletko sellaisesta kuullut


    • Anonyymi

      Kunnalla on 7..9 viikkoa lomaa vuodessa! Lauantai ei lasketa mukaan kuten yksityisellä.

    • Anonyymi

      Hyvin voidaan lyhentää. Yrittäjä ei tiedä mistään mitään.

    • Anonyymi

      Lyhentää työaikaa palkka pysyy samana

    • Anonyymi

      Kommari mayematiikka = ?

      • Anonyymi

        Onko tuo jotain persukieltä?


    • Anonyymi

      Uskomatona, tämä typerästi aloitettu turhanpäiväinen ketju on saanut jo huimat lähes tuhat lukukertaa. Poikkeuksellisesti on tullut aika monta kriittistä kommenttia aloitusta vastaan, kun normaalisti nämä ketjut ovat vain oikeistomölinää ja ihmisten haukkumista.

      Kertoo paljon ihmisistä ja Suomen tulevaisuuden mahdollisuuksista, että tämmöiset aiheet ovat tapetilla, sen sijaan että työaikaa olisi lyhennetty jo aikoja sitten.

      Polkupyörän ketjuilla juoppojen sotaveteraanien piiskaamien ihannelapsuus 1950-luvulla ei tule olemaan tulevaisuus, vaikka sitä kuinka piiskattua persustaan Virossa viinalla liottaneet yrittävät.

      Melkoinen turhake on yrittäjä, jolla on aikaa kirjoitella Twitteriin tuollaisesta aiheesta. No, starttirahat saa ilman valvontaa, aikaa jää ja Väisäsen nimi viittaa siihenkin, että isukki maksaa vielä lisää.

      Insinörtit tekisivät viisaimmin keskittymällä siihen alaansa, jos osaavat edes sitä. Nykyinen koulutusjärjestelmä näyttää tuottavan kaikilla tasoillaan vain kiusantekoon kykeneviä, mutta muuten täysin osaamattomia tumpeloita olevia pellejä. Väisänen on heistä yksi.

    • Anonyymi

      Ay liike huutaa lisää palkkaa

    • Anonyymi

      Kannattaa perustaa itselle yritys ja myydä työpanoksensa sen kautta. Työtunnit, palkan, lomat ja kaiken muun voi tehdä itselle sopivaksi. Miksei se kelpaa teille siivelläeläjille?

      • Anonyymi

        Just, siitä vaan kokeilemaan te palkkaanne tyytymättömät. Saatte maksaa oman yrityksen kautta itsellenne niin suurta palkka kuin huvittaa, ei tarvi olla alipalkattuna orjana. Eikö olekin hyvä idea, nyt vaan myymään omaa osaamista hyvään hintaan ...


      • Anonyymi

        Sarasvuon konsulttiyritys eli paskanpuhumisen oy.


    • Anonyymi

      Yrittäjät ovat paskamahoja jotka yrittävät rahastaa toisten työnteolla.
      Jokainen yrittäjä maksakoon kunnon palkan riistämästään vapaa-ajasta tai tehköön itse työt. Tämä on selvää ja helppoa.

      Nykyisellään työantaja maksaa noin 30% liian vähän oli ala mikä hyvänsä.

    • Anonyymi

      onneksi voi lahtea myos ulkomaille toihin. saa suomalaiset tehda pitkaa paivaa, kun tahtovat elaa noin

      • Anonyymi

        Etelässä on tosin siesta kuumimpaan aikaan 4 tunnin tauko sitten työt jatkuu taas . Ilmasto määrää . Meillä on erilainen ilmasto vaatii talvella enemmän ja myös satokausi lyhyt varastot pitää täyttää jos älyä on.


    • Anonyymi

      Normityöviikko jatkuvasti 47-55 välillä ja pakollisena. Ei haittaa saahan laittaa paksumman kerroksen voita leivälle.

    • Anonyymi

      Taitaa olla osa-aikatyöntekijät laskettuna mukaan.

      • Anonyymi

        Yrittäjät tekevät tuplasti työtä, mitä työntekijät tekevät. Vihervasemmiston kommunistit ovat vain niin narsistisia ja kateellisia ja luulevat maailman paremmaksi, kun eletään jonkin pohj.korean tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät tekevät tuplasti työtä, mitä työntekijät tekevät. Vihervasemmiston kommunistit ovat vain niin narsistisia ja kateellisia ja luulevat maailman paremmaksi, kun eletään jonkin pohj.korean tyyliin.

        Yksikään yrittäjä ei tee yli kymmentä tuntia viikossa. Ei yksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään yrittäjä ei tee yli kymmentä tuntia viikossa. Ei yksikään.

        Et todellakaan tiedä asiasta mitään, vai heittääkö päässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät tekevät tuplasti työtä, mitä työntekijät tekevät. Vihervasemmiston kommunistit ovat vain niin narsistisia ja kateellisia ja luulevat maailman paremmaksi, kun eletään jonkin pohj.korean tyyliin.

        Höpö höpö. Jokus yrittäjä saattaa tieta muutamassa tunnissa enemmän kuin duunari kuukaudessa. Toisaalta saattaa olla, niin että joku ei tienaa 2000 euro 80 tunnin työviikolla. Joka tapauksessa oma valinta, Turha kitistä siitä, että duunarit tekee vähemmän. Kenenkään ei ole pakko alkaa yrittäjäksi. Jos kerta niin noheva ja ahkera on, niin varmasti työllistyy duunarina, jos se yrittäminen niin ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään yrittäjä ei tee yli kymmentä tuntia viikossa. Ei yksikään.

        No jo olet varsinainen tietäjä. Tuo väite on kyllä aiheellista todistaa.
        Siitä vaan selvittämään kaikkien Suomen yrittäjien työaikaa.
        Paskaa voi puhua ja kirjoittaa omasta työajasta, mutta ei sentään kokonaisesta yrittäjäkunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään yrittäjä ei tee yli kymmentä tuntia viikossa. Ei yksikään.

        Harva tekee alle 10 tuntia päivässä ja palkka tuppaa jäämään 5 euroon tunti. Siinä syy miksi suurimmalla osalla yrityksistä ei ole työntekijöitä ollenkaan. On se vaan kumma miten ne sinunkin vapaa-ajan riistävät


    • Anonyymi

      Minun työviikko on 20 tuntia. Pärjään sillä palkalla...kun saa veronmaksajien maksamia tukia päälle. Täälläpäin monet kokopäivätyöt ovat niin surkeilla palkoilla, että osa-aikainen yhteiskunnan tuella saa rahaa tilille noin 90% kokopäiväiseen verrattuna ja työaika suunnilleen puolet pienempi. Tähän on tultu ja käy minulle.

    • Anonyymi

      Moni kokeeseen osallistuneista siirtyi 40 työtunnin viikosta joko 35 tai 36 tunnin työviikkoon.

      Maailman laajin julkisella sektorilla toteutettu kokeilu lyhennetystä työviikosta oli kaikilla mittareilla mitattuna ylivoimainen menestys,

      Tuloksista kävi ilmi, että tuottavuus joko parani tai pysyi ennallaan kokeilussa mukana olleissa työpaikoissa.
      Työntekijät kertoivat stressitilansa vähentyneen ja he kokivat, että lyhennetty työviikko pienensi burnoutin riskiä.
      Lisäksi raportoitiin kohentuneesta terveydestä ja työhyvinvoinnista.

      Maailma muuttuu ja niin muuttuvat työtavat ja työajatkin.

    • Anonyymi

      Mitä merkitystä on ihmisten työajoilla koska pian kaikki työ voidaan tehdä robottien toimesta, lähtien professoritason hommista. Sellaista professoria ei tässä maassa ole jonka työtä ei voisi ulkoistaa robotille.

      • Anonyymi

        Siihen robottiaikaan asti on panostettava työntekijöiden työhyvinvointiin, jotta jaksamme tehdä työtä, maksaa veroja ja pyörittää yhteiskuntaamme.


      • Anonyymi

        Mutta pienet eläkkeet 800-900 -1000 € kk miinus vuokra vesi sähkö 900 € kuussa ja Maassa niin millä sitten elää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen robottiaikaan asti on panostettava työntekijöiden työhyvinvointiin, jotta jaksamme tehdä työtä, maksaa veroja ja pyörittää yhteiskuntaamme.

        Tekijöiden hyvinvointiin kannattaa panostaa. Mutta, mutta huomaattehan että Andersson, Mariin ja Ohisalo laiduntavat puheillaan vaalikarjaa, joiden joukosta ei sitä tekijää löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pienet eläkkeet 800-900 -1000 € kk miinus vuokra vesi sähkö 900 € kuussa ja Maassa niin millä sitten elää .

        1000 € eläkkeestä ei mene veroa ja sinä saat eläkkeensaajan asumistukesi, joka on suurempi, kun tavallinen asumistukien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen robottiaikaan asti on panostettava työntekijöiden työhyvinvointiin, jotta jaksamme tehdä työtä, maksaa veroja ja pyörittää yhteiskuntaamme.

        Millä tavalla? Maksatuttava yrittäjän eläkkeet veronmaksajien rahoilla?


    • Anonyymi

      Ei ole Suomessakaan mikään uusi uutinen, että osa työntekijöistä tekevät työtänsä vanhanaikaisesti kuluttavasti ja pitkäpiimäisesti ja sairastuvat työuupumuksen takia ja joutuvat eläkkeelle työkykynsä menettäneinä burnoutin takia.

      Viimeinkin aletaan Suomessakin tajuta, että kokeilut näyttävät meille, että työn tuottavuus ei parane työtunteja lisäämällä, vaan työhyvinvointia parantamalla.

    • Anonyymi

      Nettipersut taas Kokoomuksen ja EKn asialla. Olkaahan ylpeitä.

    • Anonyymi

      Suomen hallituksessa on todella järkeviä naisia - hienoa!

      • Anonyymi

        Tyhjänpäiväisiä haihattelijoita, niin kuin naiset ovat.


    • Anonyymi

      Ministerit olisisvat hyviä kohteita työpaikkojen puolitukseen . Heillähän ei ole mitään vaatimuksia osaamisen suhteen .

      • Anonyymi

        Niin, toista se on tuollaisena nimettömänä trollaajana...


    • Anonyymi

      Liberan porvaritrolli jauhaa paskaa. Kaikki julkisen tes:it vähintään 36 tuntia. Toki joku saattaa tehdä esim. osittaista viikkoa, jos vaikka hoitaa lasta kotona.

    • Anonyymi

      No työpäivä alkaa seitsemältä. 11.00 on puolen tunnin ruokatunti. Ja päättyy puoli neljä. Siitä tulee 8 tuntia. Ja maanantaista perjantaihin on viisi päivää, eli 8 kertaa 5 on 40 tuntia. Eli siinä viikkotyöaika. Joo tiedän että tilinauhassa on tyly korvaus. Mutta miten se lyhentää sitä työaikaa. On se edelleen 40 vaikka siinä on tyly-korvaus.

      • Anonyymi

        Sulla on pekkaset, noin 12 p vuodessa


    • Anonyymi

      Mielestäni meidän valitsemien edustajien ynnä muiden valtaapitävien pitäisi keskittyä leipäjonojen lyhennykseen ja poistoon T: Työssäkäyvä veronmaksaja

      • Anonyymi

        Leikattaisko vaikka sosiaaliturvapuoleen ja leivät puolitettaisiin, niin johan alkaisi työ maistumaan leivän sijasta. Vai?


    • Anonyymi

      Tosiasiassa moni tekee yli tuon normityöajan, josta Kiiski puhuu. EIkä puhuta ylitöistä vaan yksinkertaisesti siitä, että työtä on liikaa suhteutettuna työntekijämäärään. Kysäiskääpä kerrankin esim. lähihoitajilta, myyjiltä, siivoojilta, autonkuljettajilta, toimistotyöntekijöiltä jne.jne. Lyhennetty työaika toisi rutkasti työpaikkoja lisää.

    • Anonyymi

      Onneksi olen jo digitalisoinnut kaiken välttävän paperillisen. Vasurit kyttää vesikielellä antaakse selluköpille mahdollisuuden saada samaa tai korkeampaa palkkaa nykyisestä trukin ajosta ja valvomossa perseellä istumisesta. Tästä syystä Vasemmistoliitto hävisi kuntavaalit Kemissä, koska selluköpit pitävät lokoilun toteutumista mahdollisena ainoastaan eläkeläispuolue demarien avulla.

      • Anonyymi

        Sopii tulla kokeilemaan trukilla ajoa urakalla ja aikataulutetulla lastaamisella. Vuosien mittaan on monella kokeilijalla tullut löysä housuun kun ei pärjää. Kuka tekee sille kuluu myös siitä oikeanlainen korvaus.

        trukkikuski 26 e/h


    • Anonyymi

      Kommunistisontiaiset ja niiden lakeijat ovat Suomen hallituksessa, miksi ne eivät sitten lyhennä työaikaa vaan lappavat rahaa Espanjaan, Italiaan ja Kreikkaan?

    • Anonyymi

      Populistin-Andersson ei ole edes viitsinyt perehtyä menetelmiin kuinka Islannissa lyhennettiin työaikaa, kieltämättä samoja kohtia olisi saatava Suomeenkin.

    • Anonyymi

      Työaikaa voidaan jatkaa ja eläkeikää vastaavasti alentaa 55 ikä vuoteen, sillä se kompensoituu ja jaksaminen jotenkin säilyy.

    • Anonyymi

      Kepulaisloisia kaikki tyynni.

    • Anonyymi

      Katsokaa nyt hyvät ihmiset näitte kolmen ministeri rassukat työelämätuntemusta ja kokemusta. Andersson, Marin ja Ohisalo omaavat ihan nolla tason asiantuntemuksen työelämästä, jossa suoriteajalla on oleellinen merkitys. Työntekijän motivaatio ei käytännössä vaikuta yksittäisen koneen, tuotantolinjan ja järjestelmän suoritus vauhtiin. Vanha käsite, koneaika on vielä valttia kun puhutaan kilpailukyvystä.
      Anderssonin ja Marinin on parasta jättää työaikakeskustelu niille, jotka siitä jotain tietää.

      • Anonyymi

        Lii Andersson olisi tiedoillaan ja vaatimattomalla kokemuksellaan ollut keskimääräinen työelämäasiantuntija 1900-luvun alussa. Nyt kuitenkin eletään aikaa, kolloin kilpailukyky on menestyksen avainedellytys. Kilpailukykyyn vaikuttaa useampi komponentti kuin niitä on pärekatossa
        Henkilön osaaminen näiden työvälineiden käytössä on yksilöön liittyvää ainutlaatuista osaamista. Uuden tehtävään palkatun henkilön perehdyttäminen, harjoittelu ja hitaan virheitä tuottavan vaiheen kesto on ajallisesti pitkä ja kallis. Seuraamalla ministerien Anderssonin ja Marinin poskeilua, on helppoa huomata, että heillä ei ole ymmärryksen häivää näkemystensä taustaksi. Vain kuvittelua siitä miten viisi vuotta työttömänä oleillut henkilö voidaan suoraan ottaa nykyajan osaamista vaativien tuotantojärjestelmien hoitajaksi.
        Voisivatko nämä ministerit avata suunsa vain syödäkseen.


    • Anonyymi

      "työvoimapalveluihin on jo saatu 40 miljoonaa euroa lisää rahaa virkailijoiden palkkaamiseen"

      Mielestäni tälläinen on niin luttuista.
      Jos henkilö on kyvytön löytämään itselleen työtä niin se palkataan virkailijaksi jonka tehtävänä on auttaa muita työttömiä työllistymään.

    • Anonyymi

      Jos työaikaa lyhennetään,samalla myös palkka puolitetaan,ainakin julkisella alalla minkä työnantajia me ollaan,ja palkanmaksajia

      • Anonyymi

        Maksaahan valtio liksaa vaikka ei kävisi töissäkään kuten vtv:llä. Ei virassa ole työntekovelvoitetta sanoi vtv:n pääjohtaja. Joten työtunnit voi vetää nollaan, siittenhän olemme kommunismissa. Palkkaa saa viran perusteella. Lii isislover Antifansson on tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Jenkeistäkö olet kopioinut tuon lapsellisen antifaan hokemisen?

      Suomessa antifa on täysin marginaalinen juttu. Eikä se USA:ssakaan ole mikään iso voimatekijä. Mutta ainahan sillä voi pelotella tyhmiä ja tietämättömiä? Iso paha antifa tulee ja tuhoaa kotisi?

    • Anonyymi

      Julkisella työaika 38,25, toimistotyösika 36,25

      • Anonyymi

        jo on sairasta saivartelua jos tuollakin on olevinaan merkitystä tekeekö VIIKOSSA 2 tuntia enemmän taikka vähemmän? päivää kohti siis 24 min... johan ihminen istuu paskalla puolituntia työaikana jos ei ole työpäivä loppumassa... jos on niin toki kiirehtii.


    • Anonyymi

      Serkkuni joka on vain 52-vuotias menetti pippelinsä koronarokotteen vuoksi. Pippeliin oli muodostunut veritulppa parin päivän kuluttua rokotteen ottamisesta.

      Vietiin sitten teholle ja oli lähellä ettei henki mennyt. Pippeli oli ehtinyt mennä kuolioon, ja se piti sahata pois.

      Itse kerkisin ottaa jo ensimmäisen rokotteen reilu kuukausi sitten, mutta vähän arveluttaa nyt tehostusannoksen ottamnen, koska sen kerrotaan aiheuttavan enemmän oireita.

    • Anonyymi

      Koko hallituksemmehan on alusta asti ollut itse hallitustoimeen täysin epäpätevä. Onhan tästä sanottu, etteivät nuo naiset ole tehtäviensä tasolla.

      Mutta, itse vihatekemisissään kyllä aktiiveja: Marin tietoisesti tapattaa suomalaisia, vahvistamalla koronan eri variaatioita, muutellen koronarajoituksia.

      Hallitus varmasti ymmärtää tekjensa olemuksen, kuten sallimalla urheilumakailun nimenomaan maihin ( Venäjä, Pietari) jossa Suomessa vielä laajemmin leviämättömän muun koronaviiruksen hallitsematon tilanne! Syy ei tässä kohdin ole itse Venäjässä, vaan Marinn omassa vasemmistojengissä (mukana mm. juoppo, väkivaltaan taipuvainen ex-ministeri, Nuuska-Paavo, Arhinmäki) ja jotka lähetettiin sinne hakemaan uusi koronavariantti Suomeen!

      Krista Kiuru sentään yrittää olla aito Suomen etua ajava ministeri, josta suvakki-maanpetos-eduskuntamme on jo suorastaan suuttunut! Että kehtaakin, vaikka EU:n / Italian mafioiden kanssa on muuta sovittu ja lahjusrahat, henk.koht edut, maanpetoksella saadut!

      Kai jokainen jo tajuaa, ettei maatamme johda tuo itse, - keiden kaikkien rikollisten? - nukkehallitus! Huulipunahallituksemme tykkää erilaisista pervoista, talous- ja seksuaalirikollisista, haluavat niitä lsää Suomeen! Se, että rouvia itsejä panettaa ajatus naisten alistamiseta, on kuitenkin vetänyt Suomemme jo takaisin, lähelle keskiaikaa. Meidätkin, esivanhempiemme rakentama, ennen kaunis ja moraalisesti selkärankainen Suomi, joita matujen pervot kulttuurit eivät paneta.

      Sosialismi tekee sen aina, sillä se EI edusta oikeudenmukaisuutta, vaan erilaista monirikollisuutta.

      Tästäkin on kyllä varoitettu jo pitemmän aikaa. Mutta näillä on äänestäjänsä. Kuitenkin jo lähinnä vain ne sossujen Isänmaahamme tuottamat ulkomaiden rikolliset, jotka evät Suomen parasta ajattele. Eivät ole meitä.

    • Anonyymi

      Nyt munasit ittes!

    • Anonyymi

      Mutta Suomessa tehdään töitä - tai siis olllaan töissä- 5 päivää viikossa. Se on ihan sama mitä joku kaljupää kitisee.

    • Anonyymi

      Nätti tyttö tuo Li :-*

      Lemmenkäinen

    • Anonyymi

      Yrittäjä voi minun puolestani tehdä vaikka 24/7 töitä. Uusliberalistista hevonhuttua, sanon minä,

      • Anonyymi

        moni yrittäjä tekee melkein sen 24/7 mutta ei siltikään pysty palkkaamaan työntekijöitä. systeemissä on jotain pahasti päin helvettiä..


    • Anonyymi

      Huu haa aloitus, noista luvuistahan ei pidä mikään paikkaansa, kuuluu sarjaan vale emävale ja tilasto.

    • Anonyymi

      Oikeisto elättää itsensä nykyään vain provosoimalla eli kirjoittamalla silkkaa patskaa.

      • Anonyymi

        Vasemmisto loisii.


    • Anonyymi

      just joo. Tämä osoittaa et kansanedustajat ei tiedä tosi elämästä mitään,. Jos lyhennettäisi kansanedustajan työaikaa kun niitä kulujakin tulee edustajille aivan sikana.

    • Anonyymi

      Lyhennetään kansanedustajien työaikaa tai laitetaan ne etätöihin. Hakkarainenkin hoitaa Euroopan asioita Hondurasista joten ei kait tuo kovin vaikeeta ole Suomen asioita hoitaa Suomesta , vaikka perähikiältä , kun on tuo valokaapelikin.

      • Anonyymi

        Kansnedustajien työaika on nykyisellään noin7 kk. Miten sitä muka voidaan enää lyhentää?

        Viherkommarit ovat Sannan johdolla saaneet kymmenientuhansien suomalaisten työaikaa lyhennettyä erityisesti paperiteollisuuden puolella. Toivottavasti väki Kaipolassa ja veitsiluodossa osaa iloita!


    • Anonyymi

      Eiköhän Li Andersson ole se epäonnistunein osoite tältä yrittäjältä postilleen?
      Miksi hemmetissä vaahdota työajoista kommari Li Anderssonille, taholle jolla ei ole mitään kokemusta työelämästä ja sen vaateista? Pahemmin ei voi "vihapostin" kohteen valinta enää mennä persiilleen.
      Työaika ja Li Andersson eivät kuulu samaan keskusteluraamiin millään muotoa.

    • Anonyymi

      Aloitus on oikeistopropakantaa ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Persuja jokainen luuler olevansa ei näon hellästi nlm. Sodasta selvinnyt😁

    • Anonyymi

      Miksi Vasemmistoliitto kannattaa Kela korvausten poistoa yksityissairaanhoidosta?
      Sehän pidentää julkisen puolen jonoja ja pienituloiset jäävät taas väliinputoajiksi.
      Onko vain varakkailla oikeus yksityislääkäreiden vastaanotollackäyntiin, muillahan siihen ei Kelakorvausten poiston jälkeen ole varaa.
      Onko esim Li tietoinen kuinka pitkät hammashoitojonot julkisella puolella jo nyt on?
      Täyttä potaskaa väittää että tämä olisi tasapuolinen ratkaisu terveydenhoitoon.

    • Anonyymi

      "Keskimääräinen työaika" ei kerro kokonaisuudesta yhtään mitään. Onko siihen laskettu mukaan myös ne nollasopimuksella olevat, jotka haluaisivat tehdä edes joskus jotakin.

    • Anonyymi

      Huomaavatko ministerit, että he ovat kahden viikon sisällä esittäneet sitoutuneita näkemyksiä, jotka merkitsevät sitä, että hallitus on käytännössä hajonnut omiin sisäisiin ristiriitoihinsa. Huvittavin on Ohisalon tuorein ilmoitus, että hän ei kestä. Ilmeisesti hän ei kestä järjen käyttöä. Ihmettelen vaan, missä hän on hallituksen puheissa järkeä havainnut. Sitä ei ainakaan ole työaikaa koskevissa Marinin ja Anderssonin aivolorahduksissa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe