Jehovantodistajat ja avioreo

Anonyymi

Saavatko kastetut jehovantodistajat erota, jos molemmat puolisot ovat todistajia? Seuraako mahdollisesta avioerosta sanktioita seurakunnassa?

11

274

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saa, mutta ex puolison elin aikana ei saa mennä uusiin naamiaisiin.

• Anonyymi

Miksi, siksikö että Raamatussa "vihkikaavassa" sanotaan kunnes kuolema teidät erottaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi, siksikö että Raamatussa "vihkikaavassa" sanotaan kunnes kuolema teidät erottaa?

Ne jotka ottaa kirjaimellisesti sanaa . Eikä sovella sitä vuodesta 2000 sitten vuoteen 2021 . Siellä kyllä uudessa testamentissa mikä on kristittyjen kirja on monta eri vaihtoehtoa näihin naimapuuhiin ja eroihin kun suhteita on erilaisia ja niin on myös kaikissa lahkoissa erilaiset kasteet . On puhdistumiskasteita vanhan testamentin ajoilta ennen Jeesusta ja parannuksen kasteet sitten erikseen kaste Jeesukseen ja sovitukseen ,että mihin teidät on kastettu. Uusi testamentti kertoo Jeesuksen syntymästä maan päälle ja ristiin naulitsemista mikä on se kaste sitten uudessa liitossa. Kaikki ei vaan pääse tähän uuteen vaan pyörii siellä kirjaimen vanhassa . Rakkaus on pääaineena uudessa testamentissa . Siellä moneen kertaan puhutaan kuinka Jeesus rakastaa on rakkaus ja meidän pitää rakastaa . Jos rakkaus loppuu tai on muuta vaikeutta niin ei sille mitään voi jos eroja tulee mutta ennenkuin menee naimisiin pitää olla varma rakkaudestaan.

• Anonyymi

Saa mennä kun on selvittänyt välit entiseen ettei jää vihaa vaan ystävyys. Jos puoliso on ollut joku muu kuin kristitty saa erota ilman vaatimuksia näin lukee uudessa testamentissa mutta jehovat heiluu siellä vanhassa testamentissa vieläkin. Se ettei näe Jeesusta tarkoittaa että on peite. Jehova Jahve SEBAOT on vanhaa testamenttia kun kristityt elää uudessa testamentissa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa mennä kun on selvittänyt välit entiseen ettei jää vihaa vaan ystävyys. Jos puoliso on ollut joku muu kuin kristitty saa erota ilman vaatimuksia näin lukee uudessa testamentissa mutta jehovat heiluu siellä vanhassa testamentissa vieläkin. Se ettei näe Jeesusta tarkoittaa että on peite. Jehova Jahve SEBAOT on vanhaa testamenttia kun kristityt elää uudessa testamentissa .

Mormonihöpinää. Ei kiitos.

• Anonyymi

Olen jo neljättä kertaa naimisissa ollut todistaja enkä koe sitä ollenkaan rajoittavaksi tekijäksi.
      Pää-asia on tuottaa lisää todistajia joita minulla on 15.

• Anonyymi

Ei saa erota. Pelkästään sukupuolinen moraalittomuus voi olla avioeron syynä. Tiedän erään JT pariskunnan, jotka olivat molemmat tahollaan eronneet Ko. henkilöt menivät keskenään naimisiin ja uudella asuinpaikkakunnallaan he pimittivät taustansa siten, että antoivat uusien tuttaviensa ymmärtää olleensa aina yhdessä ja ydinperhe.

• Anonyymi

Otetaan esimerkki toivottavasti joku osaa vastata. Maailmallinen mies pettää vaimoaan joka on jehovan todistaja. Sitten tulee avioero, ja jumalainen avioero tarkoittaa sitä että mies tunnustaa aviorikoksen ja hänen on kerrottava kenen kanssa hän on pettänyt puolisoaan. Jos mies ei tunnusta niin nainen ei saa mennä uudestaan naimisiin. Herää kysymys meneeekö myös tämän pettäjänaisen henkilötiedot esimerkiksi nimi seurakunnan tietoon. Ja jos menee tämä on törkeä tietosuojarikos.
      Kysyy. Mies Korsosta.

• Anonyymi

Niin ja jos on pettänyt useankin naisen kanssa, niin meneekö kaikkien tiedot vartiotornikortistoon?

• Anonyymi

Jeesus sanoi että jos katsoo himoiten naista se on jo aviorikos.
      Minun kanssani on moni veli pettänyt, sillä kun olen siunattu kiimaisen kiihoittavalla pepulla, se keinahdellen konventissa, kun menen, niin tunnen himokkaita katseita, jotka yrittävät porautua hameeni helmasta taivasta päin, vaan eivät ylety vaikka kuinka tunkevat, sillä leninkini on piukkana kaareutuvaa pyllyäni myöden.

Kovin jäykkiä on veljet silloin.

• Anonyymi

siinä se .pääjuipit.jos himoitsee toisten rahoja.sää ennusteessa lupaa juipeille kivi kuuroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kesäloman loppuminen ahdistaa

Töihin paluu huomenna ahdistaa ihan helkutisti vaikka olen etätöissä. Työskentelen insinöörinä ja työt on välillä todella vaikeita ja joutuu tekemään
      Ahdistus
      47
      2133
    2. Mitä ja miksi suomalaiset jännittää?

Taas nähtiin osoitus siitä tuolla Tokiossa kun meidän ukko jännitti kisansa pipariksi. Eihän muut jännitä mitään. He vaan roiski haulikolla naama peru
      Maailman menoa
      165
      2085
    3. Olipa hyvä sarja Sofian salaisuudet

Sofian ulosanti niin miellyttävää kuunneltavaa, toista kuin Maran öö, öö, tota, tota, mmmm, mmmmm. Ja Stefun äitikin oli mukana miesystävänsä kanssa,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1889
    4. En kaipaa enää "kaivattuani"

Tai siis kaipaan, mutta en voisi kuvitellakaan enää meitä mihinkään suhteeseen. En toivo häneltä yhteydenottoja, enkä myöskään mielellään haluaisi en
      Ikävä
      109
      1704
    5. Sofia naureskelee Nikolle avoimesti

Ilkeä akka https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/23a3e901-b255-4986-acc4-287acedfded6
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1470
    6. Kiitos Seiskalle Sofian nolaamisesta!

Pitkän aikaa Seiska selkeästi mielisteli pellepariskuntaa. Ei pienintäkään juttua esimerkiksi pellepariskunnan vapun sekoilu- ja riitelybileistä Levi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1364
    7. Miksi Martina oli niin kamala Sofialle?

Eron tullessa kuitenkin Martina oli kiitollinen, siunattu, onnellinen. Onhan tuo ihan tavanomaista että kaverin mieheen voi rakastua . Rakastuihan Mar
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1286
    8. Analysoi teidän kohtaamisianne

Mikä niissä vaikuttaa siltä että tunne on molemminpuolinen?
      Ikävä
      82
      1195
    9. Mara Taas kiitollinen

Mä en kestä😂.. Mara Taas kiitollisena istuu rannalla, eikö se vois keksiä jo jotain muuta tekstiä. Monta kuvaa taas missä MINÄ, MINÄ. Ja taas mennään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1183
    Aihe